Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 80258 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #660 Gepost op: 29-02-2020, 23:13:16 »
Het kaartje heeft aan een beschadiging te zien midden achterop vastgeplakt gezeten. Dat verschilt met de zwarte dubbelzijdige tape die we slordig bovenop zagen zitten. ::vergroot::

Dus is jouw kaartje verhangen? Kan door de mol, of gewoon door de productie.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #661 Gepost op: 29-02-2020, 23:17:17 »
De eerste envelop werd door Mil neergelegd en later zien wij die van Rat bovenop, beiden met het mollogo bovenaan. Rick pakte beiden enveloppen tesamen en toen zat het mollogo nog steeds bovenaan. De bovenste (die Rik als eerste opende) met plusgeld is dus die van Rat.
Maar ik begrijp goed dat je hierdoor in eerste instantie misleid wordt (ik dacht eerst ook dat die van Rat fout was).

Wat jij beschrijft weet ik wel, en daarom kwam ik ook op dezelfde conclusie. Maar we weten niet zeker of Rat bovenop is gelegd of eronder is geschoven. En de reden dat ik dit nu oprakel is dus omdat Miljuschka denkt dat Rat kennelijk onderop lag.

Maar goed, erg veel verder komen we er niet mee. ;D

@Mollenmania: Ja, zou kunnen.

Dus samengevat zijn dit de aanwijzingen dat het bij mij fout is gegaan:

  • Het geluidje tussen Robs mededeling "en aan de deur hangt" en "Heinz" kan duiden op het eraf halen van een envelop.
  • Het plakband achter de Heinz-envelop (met naam Heinz erop) zit slordig in vergelijking met de andere enveloppen als we 'm voor het eerst aan de deur zien hangen.
  • Als Nathan onderweg is naar de deur met de envelop behorende bij Heinz (zonder naam erop) draait de camera naar een andere deur met een envelop erop en zoomt in op de envelop, gevolgd door een shot waarbij we zien dat Nathan deze deur voorbij rent. Dit kan suggereren dat dit de oorspronkelijk juiste deur was waar de Heinz-envelop eerst hing.
  • De envelop behorende bij Heinz werd als eerste binnengebracht. Mil pakt 'm op en legt 'm (aanname 1) waarschijnlijk op de tafel, al zien we dit niet. Als Nathan de envelop behorende bij Rat gepakt heeft zien we de twee enveloppen op elkaar liggen. Aanname 2: je legt een tweede envelop eerder bovenop eentje die er al ligt dan dat je 'm eronder schuift.  Rik pakt de twee enveloppen van tafel, opent de bovenste eerst en daar zit 300 euro in. In de onderste zit -500.

Plus: het kaartje heeft aan een beschadiging te zien ook midden achterop vastgezeten, anders dan met plakband bovenaan.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 23:22:09 door Heinz »

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #662 Gepost op: 1-03-2020, 10:46:23 »
We weten nu dat Leonie het niet was... Zij die zei na de voorzetjes van Mil, dat dit kaarten zijn van de Molloten...

Mil wist bij de opdracht Je draai vinden, exact waar en welke kaarten plus geld hadden en min geld, Rat.

Lukie4 was het juiste antwoord.

Verwijzing naar haar poort in de 1e aflevering, Geluk.
En haar werkgever, RTL 4
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 11:10:59 door Thiago »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #663 Gepost op: 1-03-2020, 10:52:07 »
Het is Lukie4. ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #664 Gepost op: 1-03-2020, 14:12:29 »
Heeft die Heinz z'n molactie toch weer ingedekt hč ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #665 Gepost op: 2-03-2020, 14:11:33 »
Volgens Miljuschka (biecht in aflevering 8) zat het mingeld in de envelop behorende bij Rat en het plusgeld in de envelop behorende bij Heinz. Interessant. Ik zie haar er wel voor aan dat ze dit (waar welke envelop lag en hoe Rik ze opende) goed in de gaten heeft gehouden.
Terwijl het forum min of meer tot de consensus kwam dat het andersom was. Dus hier is wat aan de hand. Het kan volgens mij maar 3 dingen betekenen:
a) Mil heeft het toch niet goed gezien / onthouden.
b) Mil zet ons hier bewust op het verkeerde been (en is misschien zelf de Mol).
c) Wij zijn destijds al op het verkeerde been gezet. Dan heeft dat geluidje bij Rob, waarvan het leek alsof hij bij Heinz een envelop ervan afhaalde, niets te betekenen, of is mogelijk zelfs fake. In het laatste geval is de rest van zijn verdachte run misschien ook wel suggestie van de montage.
Als Rob-verdenker moet je al uitgaan van optie a), heel eventueel b). Maar Mil is wel scherp op die dingen, ze had ook veel goede antwoorden in de quiz. En waarom ze ons op het verkeerde been zou zetten als ze zelf niet de Mol is, zou ik niet weten.
We weten nu dat Leonie het niet was... Zij die zei na de voorzetjes van Mil, dat dit kaarten zijn van de Molloten...
Ja, en dit is ook de reden dat ik Mil nog steeds niet durf af te schrijven. Het zou zo kunnen zijn dat een van de mannen het voorzetje heeft gegeven, maar dat is dan helemaal buiten beeld gebleven. En we zien hen zich ook nergens met die discussie bemoeien.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #666 Gepost op: 2-03-2020, 14:43:14 »
Ik denk niet dat we elkaar gaan overtuigen, en dat is ook niet erg. Agree to disagree  :)

Ik hoef je ook niet te overtuigen. Ik hoef alleen maar een paar weekjes te wachten.  ;D

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #667 Gepost op: 2-03-2020, 22:03:59 »
Terwijl het forum min of meer tot de consensus kwam dat het andersom was. Dus hier is wat aan de hand. Het kan volgens mij maar 3 dingen betekenen:
a) Mil heeft het toch niet goed gezien / onthouden.
b) Mil zet ons hier bewust op het verkeerde been (en is misschien zelf de Mol).
c) Wij zijn destijds al op het verkeerde been gezet. Dan heeft dat geluidje bij Rob, waarvan het leek alsof hij bij Heinz een envelop ervan afhaalde, niets te betekenen, of is mogelijk zelfs fake. In het laatste geval is de rest van zijn verdachte run misschien ook wel suggestie van de montage.
Als Rob-verdenker moet je al uitgaan van optie a), heel eventueel b). Maar Mil is wel scherp op die dingen, ze had ook veel goede antwoorden in de quiz. En waarom ze ons op het verkeerde been zou zetten als ze zelf niet de Mol is, zou ik niet weten.


In Moltalk waren ze ook heel stellig dat in de Heinz-envelop plusgeld zat en in de Rat-envelop mingeld. Dat is toen een keer of drie gezegd.
Nu weet ik niet hoe zij aan hun informatie komen, maar als ze zo stellig zijn, kan het dan niet gewoon zo zijn dat de WIDM-makers dit vertellen?
Net zoals ze bv. de juiste oplossing van Vak Werk hebben gegeven?


Ja, en dit is ook de reden dat ik Mil nog steeds niet durf af te schrijven. Het zou zo kunnen zijn dat een van de mannen het voorzetje heeft gegeven, maar dat is dan helemaal buiten beeld gebleven. En we zien hen zich ook nergens met die discussie bemoeien.

Misschien gewoon een voorzetje gegeven door de productie of cameraman/-vrouw? Dit lijkt me wel iets wat tijdens de opdracht naar voren moest komen, niet pas achteraf in de biechten.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #668 Gepost op: 2-03-2020, 23:34:10 »
In Moltalk waren ze ook heel stellig dat in de Heinz-envelop plusgeld zat en in de Rat-envelop mingeld. Dat is toen een keer of drie gezegd.
Nu weet ik niet hoe zij aan hun informatie komen, maar als ze zo stellig zijn, kan het dan niet gewoon zo zijn dat de WIDM-makers dit vertellen?
Bedoel je hier de moltalk van aflevering 6? Daar lieten ze toch ook eerst een verkeerde deur zien met de opmerking dat daar de ‘Rat’ enveloppe had moeten hangen? Volgend mij klopte het niet helemaal.

Ik zie verder weinig indicaties dat iets met de ‘Rat’ enveloppe gebeurt is, terwijl die er wel zijn bij ‘Heinz’. Voor Rat blijft bijna alleen een verwisseling door Nathan over.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #669 Gepost op: 3-03-2020, 00:51:58 »
Bedoel je hier de moltalk van aflevering 6? Daar lieten ze toch ook eerst een verkeerde deur zien met de opmerking dat daar de ‘Rat’ enveloppe had moeten hangen? Volgend mij klopte het niet helemaal.

Ik zie verder weinig indicaties dat iets met de ‘Rat’ enveloppe gebeurt is, terwijl die er wel zijn bij ‘Heinz’. Voor Rat blijft bijna alleen een verwisseling door Nathan over.

Ja, de aflevering waar jullie aanwezig waren, aflevering 6 inderdaad.
Diederik dacht dat de Rat-envelop van de paal gepakt had moeten worden, ipv de deur daarachter.
Rop laat dat eerst foto’s zien van de deur met de Heinz-envelop en de blanco envelop op diezelfde deur. Marlijn en Rop zeggen hier allebei dat deze envelop goed was.
Dan laat Rop foto’s zien van de Rat-envelop en de blanco envelop op dezelfde plek. Marlijn zegt dat dit ook goed lijkt te zijn want ‘je ziet zelfs hetzelfde schilfertje’ op de deur.
Diederik vraagt dan of Rop de vorige foto’s terug kan halen, die van Heinz. Rop probeert dat, krijgt verkeerd beeld, hilariteit alom in de studio.
Dan komen toch de foto’s van Heinz weer in beeld, Diederik zegt dan dat de blanco envelop niet helemaal op dezelfde plaats hangt als de eerste envelop met naam. Marlijn zegt dan: “Deze was goed, dat was het plusgeld. Nee, maar deze envelop was zeg maar gevuld. Dit was de goeie envelop. Waarom laten we die überhaupt zien? Daar zat geld in, plusgeld.”
Rop gaat verder naar foto’s Rat. Marlijn: “En in Rat zat het mingeld. Híer gaat het allemaal om.”

Tja, ik weet niet hoor. Maar als het met zoveel stelligheid gebracht wordt door de presentatoren, lijkt het me toch dat ze ‘inside information’ hebben...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #670 Gepost op: 3-03-2020, 12:30:36 »
Ja, de aflevering waar jullie aanwezig waren, aflevering 6 inderdaad.
Diederik dacht dat de Rat-envelop van de paal gepakt had moeten worden, ipv de deur daarachter.
Rop laat dat eerst foto’s zien van de deur met de Heinz-envelop en de blanco envelop op diezelfde deur. Marlijn en Rop zeggen hier allebei dat deze envelop goed was.
Dan laat Rop foto’s zien van de Rat-envelop en de blanco envelop op dezelfde plek. Marlijn zegt dat dit ook goed lijkt te zijn want ‘je ziet zelfs hetzelfde schilfertje’ op de deur.
Diederik vraagt dan of Rop de vorige foto’s terug kan halen, die van Heinz. Rop probeert dat, krijgt verkeerd beeld, hilariteit alom in de studio.
Dan komen toch de foto’s van Heinz weer in beeld, Diederik zegt dan dat de blanco envelop niet helemaal op dezelfde plaats hangt als de eerste envelop met naam. Marlijn zegt dan: “Deze was goed, dat was het plusgeld. Nee, maar deze envelop was zeg maar gevuld. Dit was de goeie envelop. Waarom laten we die überhaupt zien? Daar zat geld in, plusgeld.”
Rop gaat verder naar foto’s Rat. Marlijn: “En in Rat zat het mingeld. Híer gaat het allemaal om.”

Tja, ik weet niet hoor. Maar als het met zoveel stelligheid gebracht wordt door de presentatoren, lijkt het me toch dat ze ‘inside information’ hebben...
Dit lezend klinkt het inderdaad wel alsof ze meer info hebben over welke plus en min is.  ???

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #671 Gepost op: 4-03-2020, 05:38:42 »
Dit lezend klinkt het inderdaad wel alsof ze meer info hebben over welke plus en min is.  ???

Had dit idee ook bij de oplossing van Vak Werk. Natuurlijk zien ze de aflevering de avond ervoor en hebben ze ruim 24 uur de tijd om er op te puzzelen. Alleen werd het voorheen nooit met zulke stelligheid gebracht als nu.

Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ze echt meer info zouden krijgen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #672 Gepost op: 4-03-2020, 11:58:31 »
Als ik me niet vergis hebben ze ooit in Moltalk gezegd dat ze de aflevering een dag van tevoren te zien krijgen. Wat mij verbaasde is dat er geen conclusie werd getrokken uit de verdenkingen en het afvallen van Leonie, die door iedereen werd verdacht. Leek mij opzet omdat ze het willen laten lijken dat iedereen het nog kan zijn.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #673 Gepost op: 4-03-2020, 20:03:31 »
Volgens mij krijgen ze de aflevering te zien, minus de executie, om ook voor het de spanning nog een beetje te bewaren.