Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44794 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #160 Gepost op: 23-02-2020, 21:35:38 »
Wat ik wel vreemd vond was dat eerst Nathan mag kiezen.. die kiest Mil.. vervolgens mag Mil.. die kiest Buddy. En opeens mag Rob .. niet Buddy
De rest mocht wel als laatst gekozene  ???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #161 Gepost op: 23-02-2020, 22:03:52 »
Zal te maken hebben gehad Met dat buddy rode kaart kreeg van mil.  Alle mensen due Groen kregen , mochten daarna naar Rik.

Ik vind het nog steeds raar dat deze executie zo werd gespeeld. Wat is het nut? Wilden ze perse Met 5 man verder? Of Wilden ze enkel de bondjes onder druk zetten en was de uitslag verder toeval?  Enige vorm van sturung hier vanuit de makers is zeker wel mogelijk, maar het doel waarom is me onduidelijk, dus geloof ik er niet in. De mol maakt het niet uit of x er nu uit Moet of volgende week , toch? 

Gezien de titel , Ben ik geneigd te denken dat dit enkel is gedaan om de bondjes onder druk te zetten. Het laat de tegenstander zien.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #162 Gepost op: 23-02-2020, 22:19:51 »
Hoe gaan we verder?:

- Volgende week een dubbele executie, zoals vorig jaar
- Een extra ronde ingebouwd, dus nog twee testen, twee executies en de finaletest in de komende twee afleveringen
- Een finale met 4 kandidaten
- Een extra aflevering, dus een totaal van 11 afleveringen

Mis ik nog een mogelijkheid?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #163 Gepost op: 23-02-2020, 22:27:04 »
Ik denk 4 kandidaten in Afl 9 en dan daarin nog een afvaller.   

Maar ik heb ook al gezegd dat de jaartallen op de sleutels nog een rol gaan spelen en tot nu toe lijkt er dat ook niet van te komen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #164 Gepost op: 23-02-2020, 22:36:32 »
Nog iets opvallends
(Geen idee wat t zegt)

Ze zitten allemaal met hun rug naar een ander tafeltje (bij Rob iets minder duidelijk)

Alleen Leonie haar laptop staat compleet de andere kant op  ???

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #165 Gepost op: 23-02-2020, 22:39:51 »
Hoe gaan we verder?:

- Volgende week een dubbele executie, zoals vorig jaar
- Een extra ronde ingebouwd, dus nog twee testen, twee executies en de finaletest in de komende twee afleveringen
- Een finale met 4 kandidaten
- Een extra aflevering, dus een totaal van 11 afleveringen

Mis ik nog een mogelijkheid?

een kleine uitbreiding:
- Een finale met 4 kandidaten  (1 mol)
- Een finale met 4 kandidaten (2 mollen)

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #166 Gepost op: 23-02-2020, 23:39:26 »
Feedback

Als fanatieke kijker wil ik graag langzaam maar zeker de mol kunnen ontmaskeren. Uiteindelijk haal ik plezier uit het feit dat ik in de laatste aflevering niet een 33%-kans gok uitvoer. Rond aflevering 7 wil ik wel inmiddels de mogelijkheid hebben juiste redenaties te maken dmv speurwerk, over het hele seizoen heen. (En niet dmv montage(foutjes), of hints in titels, of geboortedata, etc.)

De 3 opdrachten deze aflevering waren wat dat betreft dramatisch. Nauwelijks tot geen speurwerk mogelijk voor ons. Ook voor de kandidaten moet het puur chaos zijn geweest..

Dat gezegd hebbende, de executie en opdracht 2 waren echt tof om te kijken! Lasergamen is altijd spannend, deze keer weer extra twist en ook goed in beeld gebracht. Net zoals de executie, ik zat op het puntje van mijn stoel! Waarbij ik even naïef er van uit ga dat de regie de vinger niet in de pap had.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 23:41:45 door Danimol »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2020, 23:41:41 »
Je weet dat opdracht 1 en 3 geïmproviseerd moesten worden?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2020, 23:44:27 »
Leonie horen we tijdens de test iets vreemds zeggen: er is 1 mol en er zijn nog 4 mensen. Ik ben het niet, dan blijven er 3 over. Nathan, Rob en Mil. Nathan valt af, Rob, of heel erg Mil?" Het lijkt wel alsof dat iets uit een volgende aflevering is dat hier is in geplakt om laten uit te schijnen dat ze op Rob en Mil zit. Maar ze zit op Buddy en Mil. Was Leonie de afvaller hier en wil de regie ons iets anders laten geloven?
Er zijn nl nog 5 mensen. Buddy is haar hoofdverdachte en plots noemt ze hem niet meer. Je zou kunnen denken dat ze bedoelt dat er nog 4 kandidaten zijn en een mol, maar dat is niet zo, ze zegt het echt zo.

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2020, 23:59:22 »
Je weet dat opdracht 1 en 3 geïmproviseerd moesten worden?
Ja, dank. Terwijl ik daar respect voor heb, is dat geen reden dat na montage speurwerk zo slecht mogelijk is. ;)

En je mag van een programma als dit ook wel een redelijk plan B verwachten. Hoeft niet eens op een cinematografische locatie als een auto fabriek. Kan ook een strategisch spelletje aan een ronde tafel met wat doosjes en kaartjes, of iets dergelijks zijn, zoals in eerdere seizoenen. Wat nauwelijks voorbereiding vergt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #170 Gepost op: 24-02-2020, 01:06:22 »
Ja, dank. Terwijl ik daar respect voor heb, is dat geen reden dat na montage speurwerk zo slecht mogelijk is. ;)

En je mag van een programma als dit ook wel een redelijk plan B verwachten. Hoeft niet eens op een cinematografische locatie als een auto fabriek. Kan ook een strategisch spelletje aan een ronde tafel met wat doosjes en kaartjes, of iets dergelijks zijn, zoals in eerdere seizoenen. Wat nauwelijks voorbereiding vergt.
Wat mij betreft hadden ze in dit jubileum seizoen ook de interessantere opdrachten uit voorbije jaren mogen herhalen. Sommige spelletjes blijven gewoon leuk!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #171 Gepost op: 24-02-2020, 02:09:03 »
Ik ga dit soort executies pas spannend vinden als er een keer níét iedereen doorgaat.

Ik haal mjjn inmiddels jaarlijkse berekening er maar weer bij. Had sinds de groepsvrijstelling in aflevering 4 niet meer verwacht hem nog uit de kast hoeven halen ::hypocriet::

Ik was er ook al naar op zoek. In 2017 heb ik het al een keer uitgerekend.*Ik zie nu dat ik toen een rekenfout had gemaakt en dat het eigenlijke percentage dus zo'n 11% was

En inmiddels is het dus nog twee keer vaker voorgekomen dat er iemand gered werd door zijn scherm niet te zien. Vorig jaar met het quizje en schermen draaien: (3/4 kans dat de juiste persoon werd vrijgesteld) en deze aflevering dus, met een kans van 4/9 of 3/9, afhankelijk van of de Mol een vrijstelling had of niet.

De kans dat bij volledig eerlijk verlopen executie-uitslagen nu dus al 10 seizoenen lang goed gaat is: 3/4*2/5*2/2*7/7*4/7*6/7*3/4*4/5*[4/9 of 3/9], oftewel: 3,7% of zelfs maar 2,8% als de Mol deze keer een vrijstelling had. Kortom: hoewel toeval nog altijd bestaat is inmiddels, na 10 seizoen met schermen-niet-laten-zien, de kans dat het ieder jaar zuiver is verlopen wel bijzonder klein geworden.
De Mol bleek een vrijstelling te hebben gehad vorig jaar. Afhankelijk van of de Mol dit jaar wel of niet bij de scherm-niet-zien-groep hoort, is de kans dus 2,8% x 3/4 of 2,8% x 2/4 = 2,1% of zelfs maar 1,4% dat er de afgelopen 11 seizoenen nooit vooropgezet spel is geweest.

Klik op het citaat voor verdere uitleg.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 02:11:38 door Pac »
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #172 Gepost op: 24-02-2020, 05:30:44 »
Leonie beweegt haar handen zo bij het kaar trekken volgens mij om te kijken of ze een reactie bij Rik kan zien welke kaart groen is.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #173 Gepost op: 24-02-2020, 08:29:05 »
Als er in de komende aflevering een, prachtige, opdracht komt die met vijf spelers gedaan MOET worden dan is de rol van Nathan nog meer verdacht. Was door omstandigheden de lokatie bijvoorbeeld nog niet beschikbaar dan moest er dus een truc uitgehaald worden in deze aflevering .
'Ook een fijne dag verder...’

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #174 Gepost op: 24-02-2020, 08:39:13 »
Leonie horen we tijdens de test iets vreemds zeggen: er is 1 mol en er zijn nog 4 mensen.
Citaat
Je zou kunnen denken dat ze bedoelt dat er nog 4 kandidaten zijn en een mol, maar dat is niet zo, ze zegt het echt zo.
Ik heb het niet teruggeluisterd en ik vond het ook raar om te horen, maar van wat ik me kan herinneren van toen ik de aflevering keek, legde ze de nadruk op "nog": "De mol en daarnaast nog vier andere kandidaten".
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #175 Gepost op: 24-02-2020, 08:46:07 »
Vanuit de Leonie-tunnel is er ook een theorietje mogelijk. Mol Leonie dreigt namelijk een weinig spannende finale op te leveren. Buddy zit al vanaf aflevering 1 op Leonie. Mil heeft al heel lang een bondje met hem. Een biecht kun je een paar keer verdraaien en verknippen, maar een heel seizoen lang wordt wel heel lastig.
Als Leonie de Mol is, stevenen we af op een finale met Leonie, Buddy en Mil, waarbij het  duidelijk is dat ze elkaar al heel lang en consistent verdenken. De speciale executie kan dan een noodgreep zijn van de productie om een finale met vier te bewerkstelligen, en het wat interessanter te maken. Ik ga uit van een finale met Leonie, Buddy, Mil en als vierde Nathan of Rob.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #176 Gepost op: 24-02-2020, 11:50:48 »
Ik heb het niet teruggeluisterd en ik vond het ook raar om te horen, maar van wat ik me kan herinneren van toen ik de aflevering keek, legde ze de nadruk op "nog": "De mol en daarnaast nog vier andere kandidaten".

Je herinnering laat je in de steek in deze. Daarnaast heeft ze niet gezegd en vier kandidaten ook niet. Ze sprak over 4 mensen en later over 3 kandidaten .

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #177 Gepost op: 24-02-2020, 12:02:07 »
Je herinnering laat je in de steek in deze. Daarnaast heeft ze niet gezegd en vier kandidaten ook niet. Ze sprak over 4 mensen en later over 3 kandidaten .
Ik heb het inmiddels teruggeluisterd en je lijkt inderdaad gelijk te hebben. Heel vreemd.

Buddy wordt de volgende afvaller.  ::vergroot::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MentalMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #178 Gepost op: 24-02-2020, 12:13:04 »
Is deze vraag bij de executie niet interessant om daar nader onderzoek naar te doen? Volgens mij een goede manier om de Mol op het spoor te komen.

Het enige wat ik tot nu gevonden heb is dat Miljuschka 's nachts wakker gemaakt kan worden voor de bolussen van Robert van Beckhoven. Zie https://www.margriet.nl/persoonlijk/geluksmomenten-miljuschka-witzenhausen. Maar of dat hetzelfde is als ruilen met een persoon??
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 12:15:09 door MentalMol »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #179 Gepost op: 24-02-2020, 12:15:11 »
Maar daar kun je toch de mol niet mee vinden? Voor iedereen klopt een antwoord.
Ik vraag me wel af wie Joe Rogan wil zijn...
Brevis esse laboro, obscurus fio.