Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk  (gelezen 23967 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #80 Gepost op: 23-02-2020, 19:33:34 »
Of je gaat als mol next level trollen en expres 7*3*3 uitrekenen.

Omdat deze opdracht kort van tevoren is verzonnen en Buddy misschien niet precies wat ie moest antwoorden maakt het plausibel dat hij ff niet wist wat hij met alle antwoorden moest doen die hij vantevoren snel had gekregen ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 19:36:10 door keesisdemol »

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #81 Gepost op: 23-02-2020, 22:08:52 »
Inderdaad, dit lijkt meer op nepmollerij. Je hebt geen idee van wat de oplossing is en je geeft dus een totaal verkeerde oplossing.

Als hij bij het antwoorden even naar zijn schema's had gekeken, was het meer geloofwaardig geweest. Snap alleen niet dat niemand van de anderen reageerde op het negeren van die schema's.

Overigens: Leonie zat in haar eigen spelvarianten en gaf alleen door wat ze dacht dat nodig was. Eerst alleen de kleuren van de achterkant, daarna een heel verhaal over haar theorie, en tenslotte hoe de chauffeurs uitzagen. Leek me ook een mooi staaltje nepmollerij. Als zij de mol zou zijn (wat ik me absoluut niet kan voorstellen), voldoet ze dus echt niet aan de beschrijving die Rik gaf van de mol.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #82 Gepost op: 23-02-2020, 23:46:11 »
Deze opdracht was te doen geweest als Buddy na afloop een kwartiertje de tijd had gekregen om alle gegevens te analyseren. Dan was het nog niet foutloos geweest, zeker niet, maar hadden de deelnemers wel meer kans gehad, het gebrek aan uitleg zorgde voor chaos. Demol hoefde eigenlijk niets te doen.

Miljuschka lijkt overigens meerdere keren een verkeerde combinatie door te geven. Is dat iemand anders ook opgevallen?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #83 Gepost op: 23-02-2020, 23:54:27 »
Op post 37 hier staat een overzicht van de thermolmeter.

Hieruit blijkt dat Nathan maar liefst 3 goede combinaties doorgegeven heeft,
maar in geen enkel zat de kleur rood.

Rob heeft maar 1 combinatie gezegd, maar die was fout.

Mil 3 goede met 2x de kleur rood.

Leonie 2 goede zonder de kleur rood.

Nu, deze opdracht blijkt geïmproviseerd en de mol zal waarschijnlijk geen uitgebreide tactiek hebben.
Maar aangezien de kleur rood de enige was die belangrijk was, kan dit wel snel gebrieft zijn (vb. geen enkele keer de kleur rood doorgeven).

Dan is de tactiek van Nathan wel de beste als mol: veel info geven die juist was, je lijkt de perfecte kandidaat maar de inbreng is 0,0.
klaar voor de strijd

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #84 Gepost op: 24-02-2020, 00:09:14 »
Als er 7 rode auto's rijden en je geeft er maar 2 door, dan zou je als Mol a) kandidaats overkomen b) aan 2 rode auto's doorgeven heb je ook helemaal niets aan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #85 Gepost op: 24-02-2020, 00:13:03 »
Als er 7 rode auto's rijden en je geeft er maar 2 door, dan zou je als Mol a) kandidaats overkomen b) aan 2 rode auto's doorgeven heb je ook helemaal niets aan

maar alle auto's passeerden toch bij iedereen? Dus anderen kunnen di dan perfect doorgeven?

Mij lijkt het: hoe meer info, hoe moeilijker voor Buddy en zeker als die info waardeloos is.
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #86 Gepost op: 24-02-2020, 01:52:56 »
Zoals hier al eerder aangegeven deze opdracht had veel eenvoudiger kunnen worden uitgevoerd als ze allemaal bij elkaar waren gebleven. ( mits dat een plek was Waar alle autotjes Langs kwamen).

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2020, 02:05:06 »
Op post 37 hier staat een overzicht van de thermolmeter.

Hieruit blijkt dat Nathan maar liefst 3 goede combinaties doorgegeven heeft,
maar in geen enkel zat de kleur rood.

Rob heeft maar 1 combinatie gezegd, maar die was fout.

Mil 3 goede met 2x de kleur rood.

Leonie 2 goede zonder de kleur rood.

Nu, deze opdracht blijkt geïmproviseerd en de mol zal waarschijnlijk geen uitgebreide tactiek hebben.
Maar aangezien de kleur rood de enige was die belangrijk was, kan dit wel snel gebrieft zijn (vb. geen enkele keer de kleur rood doorgeven).

Dan is de tactiek van Nathan wel de beste als mol: veel info geven die juist was, je lijkt de perfecte kandidaat maar de inbreng is 0,0.

Enige echte probleem hiermee is dat buddy toch wel echt 4-5 paginas volgeschreven heeft aan auto's. Dus erg moeilijk te zeggen of wat in beeld kwam representatief is aan het daadwerkelijke gedrag. Verder een mooie vinding.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2020, 08:11:38 »
Enige echte probleem hiermee is dat buddy toch wel echt 4-5 paginas volgeschreven heeft aan auto's. Dus erg moeilijk te zeggen of wat in beeld kwam representatief is aan het daadwerkelijke gedrag. Verder een mooie vinding.

Dit ging over degene die in beeld waren, ik kan mij voorstellen dat er zeker bijna 100 combinaties zullen doorgeroepen zijn waarvan de meeste de montage niet gehaald hebben
klaar voor de strijd

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2020, 08:26:49 »
maar alle auto's passeerden toch bij iedereen? Dus anderen kunnen di dan perfect doorgeven?

Mij lijkt het: hoe meer info, hoe moeilijker voor Buddy en zeker als die info waardeloos is.

Als mol luister je toch mee via de porto dus dan kan je toch gewoon meetellen?
En de montage laat ons alleen dit horen van de kandidaten.
Als je ziet wat Buddy allemaal heeft opgeschreven dan is er veel meer door de porto doorgegeven en wat hij zelf heeft zien langs komen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2020, 08:32:26 »
Nu, deze opdracht blijkt geïmproviseerd en de mol zal waarschijnlijk geen uitgebreide tactiek hebben.
Maar aangezien de kleur rood de enige was die belangrijk was, kan dit wel snel gebrieft zijn (vb. geen enkele keer de kleur rood doorgeven).

Dan is de tactiek van Nathan wel de beste als mol: veel info geven die juist was, je lijkt de perfecte kandidaat maar de inbreng is 0,0.
De autootjes rijden langs alle kandidaten, dus info over autootjes met "rood" (als kleur, tekstkleur of tekst achterop) achterhouden is geen effectieve moltactiek, omdat kandidaten alsnog de goede info kunnen doorgeven. Je moet er als mol dus niet bestaande "rode auto's" bij verzinnen. In principe verstoort één "rood-rood-rood" auto alle drie de tellingen, maar dat valt natuurlijk te veel op. Wat dat betreft is "rood-oranje-rood" van Leonie uit het schema verdacht, omdat deze combinatie niet zichtbaar is in de aflevering, dit het enige doorgegeven autootje is met twee dezelfde kleuren (2 x rood) en, indien niet correct, deze combinatie dus mogelijk twee tellingen verstoort.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2020, 08:46:20 »
Wat dat betreft is "rood-oranje-rood" van Leonie uit het schema verdacht, omdat deze combinatie niet zichtbaar is in de aflevering, dit het enige doorgegeven autootje is met twee dezelfde kleuren (2 x rood) en, indien niet correct, deze combinatie dus mogelijk twee tellingen verstoort.

Ik hoor dit vaker, dus ik ga het toch even naunceren. Ja, rood-oranje-rood is de enige doorgegeven combinatie met een dubbele kleur, maar tussen de autootjes reden ook wel degelijk combinaties met dubbele kleuren. Zo kan ik mij ‘grijs-grijs-rood’ herinneren. Wat dat betreft maakt ‘rood-oranje-rood’ evenveel kans echt rondgereden te hebben als de anderen doorgegeven combinaties waarvan we het niet zeker weten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #92 Gepost op: 24-02-2020, 08:50:25 »
Ik hoor dit vaker, dus ik ga het toch even naunceren. Ja, rood-oranje-rood is de enige doorgegeven combinatie met een dubbele kleur, maar tussen de autootjes reden ook wel degelijk combinaties met dubbele kleuren. Zo kan ik mij ‘grijs-grijs-rood’ herinneren. Wat dat betreft maakt ‘rood-oranje-rood’ evenveel kans echt rondgereden te hebben als de anderen doorgegeven combinaties waarvan we het niet zeker weten.
Oke. Thanks voor de toevoeging.

Ik vond Leonie ook niet verdacht deze opdracht. Leonie gaat op een gegeven moment unieke autootjes proberen te herkennen aan de chauffeur. Dit is, als je voorkennis hebt over het doel van de opdracht, een rare suggestie. Ik denk dat de mol qua molacties dichter bij het bij hem bekende doel van de opdracht zou blijven qua molacties en dus kleuren verkeerd door zou geven.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #93 Gepost op: 24-02-2020, 14:51:56 »
Deze opdracht was geïmproviseerd, en de mol kon waarschijnlijk niet gebrieft worden; ik snap de ontspannen, melige houding van Nathan wel  ;) ...

Ik denk dat Miljuschka iemand is die wel degelijk het aantal rode autootjes heeft geteld, en misschien wel de andere kleuren ook, zie ik haar wel voor aan. De anderen zijn veel te veel aan het chaoten vind ik. Als het bondje met Buddy nog steeds in bedrijf is en het dus zaak is dat Buddy blijft nepmollen, dan snap ik zijn onzinantwoorden ook heel goed, (en Mil controleert de reacties van de anderen). Snap niet dat ze in de biecht allebei voor Leonie zeggen te gaan.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #94 Gepost op: 24-02-2020, 16:19:24 »
Ik heb ook zo'n schema zitten maken als eerder genoemd (welke kandidaten wat zeggen), en dan zie je meteen hoe moeilijk het is want ik heb sommige letterkleuren en kleuren van letters andersom tov de post (ik heb ze dubbel geluisterd en uit sommige kwam ik ook niet). En ik heb ook sowieso wat andere dingen gehoord. Arme buddy!

Grappig, want uiteindelijk kom ik wel tot ongeveer dezelfde conclusie. Ik reken alleen combi's van 3 kleuren doorgeven goed, want ik ga er vanuit dat elke auto uniek was, en dan heb je dus niks aan autos waar maar 2 kleuren van werden doorgegeven (dan weet je niet welke goed/fout is). Dan kom ik uit op:
- Rob: 1 genoemd, 0 goed (hij noemt in zijn oncheckbare combi 1x rood)
- Mil: 5 genoemd, 2 goed (beide goede met een rode auto, de oncheckbare niet met rode auto)
- Leo: 1 genoemd, 0 goed (ze noemt in deze oncheckbare combi 2x rood)
- Nathan: 3 genoemd, 2x dezelfde goed (hij noemt in zijn oncheckbare combi 1x rood)

Al met al zou ik Mil hier alleen absoluut onmols vinden. De rest niet te checken of ze het goed doen. Ik ben benieuwd hoe Mil-tunnelaars hierover denken ;)!


Ik heb ook geprobeerd een schema te maken van de auto's die echt in beeld zijn geweest. Wederom: er vanuit gaande dat de combinaties uniek zijn. Anders is de opdracht echt onmogelijk. Ik heb een paar autos die ik niet zeker weet in een apart bestand erbij gevoegd. Volgens mij zien we die dubbel, maar dat is niet zeker.
Conclusies
- we zien maar 4 van de 7 rode auto's in beeld met een unieke combinatie
- we zien 1-3 van de 3 auto's met een rode tekst
- we zien 2 van de 3 auto's met 'ROOD' erop.

Om dus te kunnen kijken welke combi (van de bovenstaande combi's) sowieso verkeerd is doorgegeven, kunnen we alleen kijken naar de letterkleur. Wat het vooral moeilijk maakt is dat het kleurverschil van de letters tussen rood en oranje klein is. Daarom kunnen we ook niet echt concluderen wie er nu sowieso iets fout gezien heeft.

Degene die je op 1:47 en 4:20 ziet is sowieso oranje
Degene die je op 6:08 ziet is sowieso rood

Er zijn 4 twijfelgevallen. Waarbij het lijkt alsof 1 en 2 dezelfde auto zijn en 3 & 4 ook. Welke kleur denken jullie dat de letters zijn??

(ik heb nog nooit eerder schema's gemaakt, dus excuses als ze onduidelijk zijn...1!)




Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #95 Gepost op: 24-02-2020, 16:22:05 »
Het is dus niet altijd de voorste auto op de foto he! Bijvoorbeeld bij 1 van de 2 met oranje kleur staat er een auto met 'ORANJE' in roze/paars vooraan, maar de auto met de letters in oranje kleur staat erachter :)!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #96 Gepost op: 24-02-2020, 16:37:59 »
wat een hoop werk  ::ok::

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #97 Gepost op: 24-02-2020, 17:53:49 »
Ja balen dat we er niks aan hebben. We zien niet genoeg auto's om te zien of de combis die gezegd worden kloppen of niet... :-\\

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #98 Gepost op: 24-02-2020, 18:42:31 »
Mooi gemaakt  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
« Reactie #99 Gepost op: 24-02-2020, 19:54:52 »
Nathan: geel autootje met wit achterop in oranje letters.

Mil direct daarna:
Geel autootje met wit achterop en roze letters.   ???
Hoe dan? Die auto komt haar nog tegemoet.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 19:59:43 door foxhunter »