Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51266 keer)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #160 Gepost op: 23-02-2020, 20:16:52 »
Over de vestnummerdiscussie.

Zo een vest (en gun) werkt op geïntegreerde batterijen. Ik weet redelijk zeker dat de productie daarom meer dan 2 setjes ter beschikking had. Nathan gaat als laatste, dus grote kans dat het vest voor hem simpelweg is ingeruild voor een nieuwe met volle accu.

De team-kleuren zijn trouwens inderdaad instantaan te programmeren, iemand vroeg dit.

Even na zitten zoeken en een "normaal" laser tag vest kan normaal zo een 12-16 uur mee op een volle lading. Lijkt me niet dat ze dan echt meerdere vesten nodig hebben. Paar ledjes, licht sensoren en een microcontrolleretje voor de lampen zuipt niet bepaald veel stroom.

https://laserblast.com/wp-content/uploads/2020/02/laser-tag-equipment-brochure-feb-2020.pdf
pagins 7

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #161 Gepost op: 23-02-2020, 20:54:09 »
Voor degenen die dachten dat de lasermol een hoed op heeft op 1 moment, ik heb dat stukje vertraagd afgespeeld en lichter gemaakt, maar er is geen hoed te zien. Wel iets van een pet of een muts.

https://youtu.be/MZVJRDImIZI

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #162 Gepost op: 23-02-2020, 20:57:21 »
Dat is wel erg lang met 1 lading. Misschien is dan toch niet accu gerelateerd...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #163 Gepost op: 23-02-2020, 21:02:03 »
Ik heb er nooit in geloofd. Altijd gedacht; nee 1 mol. Maar door deze opdracht en Nathan en Rob in deze aflevering zou ik bijna gaan geloven in 2 mollen.

One mole down. Rob schiet Nathan af en Nathan Rob.
Ook de biecht op het einde aan elkaar. Ik dacht jij en ik tot aan het einde.

Ik zou er bijna in gaan geloven.
Ze blijven beide mega verdacht.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #164 Gepost op: 23-02-2020, 21:09:53 »
Er is nog iets vreemds met het stukje van Nathan. Er is al opgemerkt dat er maar 1 mol-laser te zien is. Het molpak (rode ledjes) is drie keer te zien en eigenlijk maar 1 keer bewegend. Maar het moment waarop Nathan de mol zogenaamd raakt is heel gek. Je ziet Nathan staan in zijn "schuttersputje". Vervolgens verschijnt de mol en zie je een vaag tussenshot met het hele pak. Als Nathan gaat schieten dan zie je de laserstralen wel, maar geen rode ledjes. Sterker... je ziet heel even een groen ledje op die plek. Maar ook als het zogenaamd raak is, geen rode ledjes...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #165 Gepost op: 23-02-2020, 21:20:22 »
In de hele vestnummerdiscussie snap ik eigenlijk niet waarom de mol überhaupt een ander nummer zou hebben dan de kandidaten. Als de mol vervolgens ook als kandidaat verder kan spelen in hetzelfde vest, is het toch helemaal niet nodig dat de mol een ander vest heeft? Of is het idee dat de andere kandidaten allemaal exact hetzelfde vest aan hadden, ipv verschillende vesten met hetzelfde nummer? Lekker in andermans zweet ;D
Nee joh, die nummers hebben niks te betekenen, puur toeval, ze hebben vesten met nummers 3, vesten met nummers 4, ze hebben er een aantal gepakt en willekeurig uitgedeeld. Zo'n beginnersfout zouden de makers echt niet maken, het is puur wenstunneldenken om dit als 100% zekere molhint te bestempelen.

Hetzelfde geldt voor dat er bij Nathan geen lasers van de tegenstander te zien zouden zijn. In zo'n opdracht, waar 4x de mol in actie komt en 1x iemand anders, zorgen ze echt wel dat die ene keer dat de mol als kandidaat gaat spelen er geen opvallende verschillen zijn te zien met de andere 4 potjes. Zeker niet dat bij de mol er geen tegenstander is die terugschiet.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #166 Gepost op: 23-02-2020, 21:27:55 »
Eens met bovenstaande - wensdenken dat we hier de mol uit gaan kunnen halen op basis van dingen als nummers en laserstralen...


Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2020, 21:45:29 »
Mee eens. 'It's a long shot'.
Denk ook dat hier niks meer uit te halen valt. Maar je moet dit soort dingen wel even proberen, zeker met wat we dit seizoen krijgen geboden..

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2020, 22:00:12 »
... Als Nathan gaat schieten dan zie je de laserstralen wel, maar geen rode ledjes. Sterker... je ziet heel even een groen ledje op die plek. Maar ook als het zogenaamd raak is, geen rode ledjes...
Van de vesten die ik ken flitsen de kleurleds heel kort wit en gaan dan helemaal uit zodra je geraakt bent. Er is verder een kleine indicator/display met de status van het vest in het midden, die is altijd aan. Misschien verklaart dat wat je ziet. Uiteindelijk ben ik het eens met de mensen die zeggen dat de productie er alles aan zal hebben gedaan om de nepmol hetzelfde uit te laten zien.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2020, 22:26:24 »
Ik heb er nooit in geloofd. Altijd gedacht; nee 1 mol. Maar door deze opdracht en Nathan en Rob in deze aflevering zou ik bijna gaan geloven in 2 mollen.

One mole down. Rob schiet Nathan af en Nathan Rob.
Ook de biecht op het einde aan elkaar. Ik dacht jij en ik tot aan het einde.

Ik zou er bijna in gaan geloven.
Ze blijven beide mega verdacht.

Het is per slot van rekening een jubileumjaar, 20 jaar, in 2020....
Niets is wat het lijkt...
Zou wat zijn: volgende week nog één afvaller, en dan met vier mensen de finale in  ::rofl::

Dat zou ook kunnen verklaren waarom het bondje van Nathan en Rob voorbij is. De ene mol hoeft de andere niet te behoeden voor een groen scherm. En dat zou verklaren waarom Rob een kaart moest trekken in plaats van Buddy.

Mss eens terugkijken naar de waaiers of daar soms ergens staat "Wie zijn de Mollen"...
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 22:30:45 door CharlieLabrador »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #170 Gepost op: 23-02-2020, 22:47:10 »
Van de vesten die ik ken flitsen de kleurleds heel kort wit en gaan dan helemaal uit zodra je geraakt bent. Er is verder een kleine indicator/display met de status van het vest in het midden, die is altijd aan. Misschien verklaart dat wat je ziet. Uiteindelijk ben ik het eens met de mensen die zeggen dat de productie er alles aan zal hebben gedaan om de nepmol hetzelfde uit te laten zien.
Waar het (mij) om gaat is dat er helemaal niets te zien is op het moment dat er geschoten wordt. En je zou toch verwachten rode ledjes te zien die uitgaan. Als mol kan je niet jezelf neerschieten... dat zie ik bij Nathan gebeuren.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #171 Gepost op: 23-02-2020, 23:34:06 »
Na afloop vraagt Mil aan de groep of er nog iemand een vrijstelling of Jokers heeft gepakt?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #172 Gepost op: 23-02-2020, 23:35:16 »
dat zou rik toch wel gezegd hebben erna of in beeld laten zien
chipsverslaafde <3

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #173 Gepost op: 23-02-2020, 23:47:04 »
dat zou rik toch wel gezegd hebben erna of in beeld laten zien

Het was in beeld, zie foto bij mijn post.
Check dit maar wanneer je Rob in het speelveld ziet.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #174 Gepost op: 23-02-2020, 23:49:06 »
Nee joh, die nummers hebben niks te betekenen, puur toeval, ze hebben vesten met nummers 3, vesten met nummers 4, ze hebben er een aantal gepakt en willekeurig uitgedeeld. Zo'n beginnersfout zouden de makers echt niet maken, het is puur wenstunneldenken om dit als 100% zekere molhint te bestempelen.

Hetzelfde geldt voor dat er bij Nathan geen lasers van de tegenstander te zien zouden zijn. In zo'n opdracht, waar 4x de mol in actie komt en 1x iemand anders, zorgen ze echt wel dat die ene keer dat de mol als kandidaat gaat spelen er geen opvallende verschillen zijn te zien met de andere 4 potjes. Zeker niet dat bij de mol er geen tegenstander is die terugschiet.

Sluit dat zeker niet uit. De duin opdracht met Thomas was ook gewoon duidelijk als je maar frame voor frame alles bekeek. Dit soort zaken zitten gewoon in de afleveringen. Zeker als we over de helft zijn dan is het op een gegeven moment logisch dat dit er in komt. Het moet natuurlijk wel zin blijven hebben om te speuren. Als je op iedere kandidaat evenveel hints plaatst en je laat van iedere kandidaat evenveel verdachte acties zien en je geeft helemaal niets prijs dan is het op een gegeven moment ook niet meer leuk om te speuren. Een puzzel die niet op te lossen is is niet aantrekkelijk. Er moet natuurlijk wel altijd iets van twijfel blijven, maar deze ligt er wat mij betreft best wel dik boven op, hoewel ik vorige week al overtuigd was.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #175 Gepost op: 23-02-2020, 23:52:05 »
Het was in beeld, zie foto bij mijn post.
Check dit maar wanneer je Rob in het speelveld ziet.

Dat was geen vrijstelling volgens mij, de schijven geven de tonnen aan die geschoten kunnen worden. En zijn ook groter dan de vrijstellingen.

Sluit dat zeker niet uit. De duin opdracht met Thomas was ook gewoon duidelijk als je maar frame voor frame alles bekeek. Dit soort zaken zitten gewoon in de afleveringen. Zeker als we over de helft zijn dan is het op een gegeven moment logisch dat dit er in komt. Het moet natuurlijk wel zin blijven hebben om te speuren. Als je op iedere kandidaat evenveel hints plaatst en je laat van iedere kandidaat evenveel verdachte acties zien en je geeft helemaal niets prijs dan is het op een gegeven moment ook niet meer leuk om te speuren. Een puzzel die niet op te lossen is is niet aantrekkelijk. Er moet natuurlijk wel altijd iets van twijfel blijven, maar deze ligt er wat mij betreft best wel dik boven op, hoewel ik vorige week al overtuigd was.

Het zou kunnen. Kijkers die een keer kijken, zal het absoluut niet opvallen. Maar het kan net zo goed toeval zijn. Vest kreeg kuren, Nathan kreeg een andere.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #176 Gepost op: 23-02-2020, 23:55:21 »

In zo'n opdracht, waar 4x de mol in actie komt en 1x iemand anders, zorgen ze echt wel dat die ene keer dat de mol als kandidaat gaat spelen er geen opvallende verschillen zijn te zien met de andere 4 potjes.

Klopt dus niet

1) de mol had een afwijkend vest
2) tijdens de beurt van Nathan schiet de mol niet op targets .. er wordt er geen 1 geraakt. Bij alle kandidaten wel.

Dus dat is duidelijk verschil.

Alhoewel ik gericht de vesten ben gaan onderzoeken .. de gewone kijker ziet dat niet met 1x kijken dus zo duidelijk was t niet

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #177 Gepost op: 24-02-2020, 00:04:55 »
Klopt dus niet

1) de mol had een afwijkend vest
2)
Alhoewel ik gericht de vesten ben gaan onderzoeken .. de gewone kijker ziet dat niet met 1x kijken dus zo duidelijk was t niet

Sluit dat zeker niet uit. De duin opdracht met Thomas was ook gewoon duidelijk als je maar frame voor frame alles bekeek. Dit soort zaken zitten gewoon in de afleveringen. Zeker als we over de helft zijn dan is het op een gegeven moment logisch dat dit er in komt. Het moet natuurlijk wel zin blijven hebben om te speuren. Als je op iedere kandidaat evenveel hints plaatst en je laat van iedere kandidaat evenveel verdachte acties zien en je geeft helemaal niets prijs dan is het op een gegeven moment ook niet meer leuk om te speuren. Een puzzel die niet op te lossen is is niet aantrekkelijk. Er moet natuurlijk wel altijd iets van twijfel blijven, maar deze ligt er wat mij betreft best wel dik boven op, hoewel ik vorige week al overtuigd was.
Maar daar ging het om een molactie. Hier om een schijnbaar willekeurig ding dat 1 van de 5 anders is dan bij de andere 4. Dat zegt helemaal niks.

Als een molhint weerlegt wordt met dat zoiets door de makers nooit getoond zou zijn krijg je vaak de reactie dat er wel iets te speuren moet zijn. Maar dit is wel het andere uiterste, als het zo zou zijn zoals jij het zegt.

Dit is de enige opdracht van het hele seizoen waar kandidaten de mol kunnen ontmoeten. Die zit er niet eens elk seizoen in, althans niet dat het kandidaten van tevoren verteld wordt.

je krijgt dus de volgende 5 spelletjes:

1. kandidaat vs mol
2. kandidaat vs mol
3. kandidaat vs mol
4. kandidaat vs mol
5. mol vs inval-mol.

Alle ogen van iedereen zijn hierop gericht. kandidaten, molloten, youtubers, iedereen.

Dan doen ze er uiteraard alles aan om ervoor te zorgen dat spelletje 5 er hetzelfde uitziet als spelletje 1 t/m 4. Waarom in hemelsnaam zouden ze dan de mol een harnas met een ander cijfer geven?

Ik zegt niet dat Nathan niet de mol is hoor, ik vind hem heel verdacht. Maar had je dit ook een 100% hint gevonden als alleen Leonie die 3 had gehad? Of Buddy?

Er is namelijk geen reden dat de mol een ander cijfer moet hebben. En er zijn andere verklaringen mogelijk dat Nathan een 3 heeft die logischer en voor de hand liggender zijn.

Daarmee is het mijns inziens verre van een 100% hint.


2) tijdens de beurt van Nathan schiet de mol niet op targets .. er wordt er geen 1 geraakt. Bij alle kandidaten wel.
En waarom zou de invalmol dan bij mol nathan geen target raken? dat doe je toch juist als je dit potje niet op wil laten vallen?

Dat je een verschil vindt tussen jouw mol en de andere kandidaten betekent niet dat het een bevestiging van molschap is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 00:08:21 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #178 Gepost op: 24-02-2020, 00:09:54 »

Daarmee is het mijns inziens verre van een 100% hint.

Het is ook helemaal geen hint  ::rofl::
Het is een constatering. Iedereen is vrij er zijn eigen ding van te vinden maar t feit staat

Daarnaast constateren we nog 2 andere afwijkingen tijdens Nathans beurt. Ook feitelijke constateringen.

En ze wijken af van de anderen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #179 Gepost op: 24-02-2020, 00:11:54 »
En waarom zou de invalmol dan bij mol nathan geen target raken? dat doe je toch juist als je dit potje niet op wil laten vallen?

Rik zei in de podcast dat het rondje van de mol sowieso niet zou meetellen omdat de mol vs de mol niet kan natuurlijk. Dus ook al had de invalmol alle targets geraakt, het had niet meegeteld.

De enige reden wat ik kan bedenken is een soort hint, zoals in S13 bij meet-the-mole Kees de enige is die nooit in 1 frame was met de mol aan het orgel.
klaar voor de strijd