Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties  (gelezen 27893 keer)

Online vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #80 Gepost op: 1-03-2020, 12:24:40 »
Tom Dumoulin heeft wel de Giro d'Italia gewonnen, laat die nou ook effe langskomen. Maglia Rosa.
Zo'n 2000 jaren geleden was heel het wieisdemol forum bezet door soldaten van de veldheer Heinz. Heel het forum? Nee, een klein groepje bleef dapper weerstand bieden aan de overheersers en maakt het leven van de Rob&Nathan verdenkers bepaald niet gemakkelijk.
::rofl::

Helaas, de mening van de Romeinen verandert echt niet meer.
Tell me what your telescope says

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2020, 12:39:05 »
Tom Dumoulin heeft wel de Giro d'Italia gewonnen, laat die nou ook effe langskomen. Maglia Rosa.
Tina in haar roze trui "Halloooooo, hallooooooo". En dan weggestuurd worden. "Ksssst, weg, je krijgt straks wat te eten. Nu opzouten."

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #82 Gepost op: 1-03-2020, 13:38:01 »
Wanner je Mil hoort vragen over die wielrenner hoor je Buddy antwoord geven.
Dit is er opzichtig in gemonteerd.
Want op dat moment zie je een beeld van bovenaf. Mil en Rob bijelkaar en de fietsers staan een stuk verderop om te starten.

De vrouw in het roze gekleed haha, Giro en Tour in 1 shot
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 17:09:08 door Thiago »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #83 Gepost op: 1-03-2020, 13:48:33 »
Hier geld binnenhalen heeft niks te maken met de tweede opdracht. Het is, als hij de mol is, onnodig geld in de pot brengen en ook niet nodig om verdenkingen van zich af te schudden, want hij wordt amper verdacht.
Dat zou ook gelden dan voor Rob. Zou hij de mol blijken te zijn (wat ik echt niet meer geloof) heeft hij hier toch ook een even grote bijdrage aan geleverd als Nathan. Door zijn route kon immers dat geld verdiend worden.

Het meest verdacht deze opdracht was voor mij Buddy, die ook met stip stijgt naar nummer 2 verdachte. Volgens mij deed Buddy maar wat...

Minpuntje aan deze opdracht: Mil... Haar ongeïnteresseerde gedrag bij deze opdracht irriteerde mij gewoon op den duur...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2020, 14:36:29 »
Dat zou ook gelden dan voor Rob. Zou hij de mol blijken te zijn (wat ik echt niet meer geloof) heeft hij hier toch ook een even grote bijdrage aan geleverd als Nathan. Door zijn route kon immers dat geld verdiend worden.

Het meest verdacht deze opdracht was voor mij Buddy, die ook met stip stijgt naar nummer 2 verdachte. Volgens mij deed Buddy maar wat...

Minpuntje aan deze opdracht: Mil... Haar ongeïnteresseerde gedrag bij deze opdracht irriteerde mij gewoon op den duur...
Rob wordt wel verdacht, dus hij kan het doen om verdenkingen van zich af te schudden. Nathan wordt niet verdacht. Nathan heeft ook bij de waaiers 250 euro binnengehaald, Rob niet. Dit kan van Rob een actie zijn om Nathan naar de makkelijkste fietsen te sturen, zodat Leonie en Buddy sowieso niet op tijd bij Mil en Rob aan kunnen komen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #85 Gepost op: 1-03-2020, 14:43:48 »
Rob wordt wel verdacht, dus hij kan het doen om verdenkingen van zich af te schudden. Nathan wordt niet verdacht. Nathan heeft ook bij de waaiers 250 euro binnengehaald, Rob niet. Dit kan van Rob een actie zijn om Nathan naar de makkelijkste fietsen te sturen, zodat Leonie en Buddy sowieso niet op tijd bij Mil en Rob aan kunnen komen.
Dan kom ik toch weer op het servies... Ja, er is geen 1200 extra verdiend, maar als mol ga je ook niet voorstellen om voor (zoals ons duidelijk is geworden) die 1200 Euro erbij te verdienen. Als mol weet je nooit zeker hoe de kandidaten gaan reageren.
Maar je kunt er niet omheen dat je niet alleen Nathan die 250 Euro mag toeschrijven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #86 Gepost op: 1-03-2020, 14:50:44 »
1200 + 250 fietsen coord. + 500 elektriciteitskastje (claes wijzen op knopje)
En dat is snel ff uit mn hoofd

Das ietsje meer dan 2x 250 van Nathan

En we weten niet waarom hij meteen als eerste wilde en wat hij uitgehaald heeft. Anderen weerhouden van binnenkomen en zelf wel is ook mingeld. Aanname maar zeker niet onmogelijk

Ik schrijf mn mol hier in ieder geval niet door af

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2020, 14:55:36 »
1200 + 250 fietsen coord. + 500 elektriciteitskastje (claes wijzen op knopje)
En dat is snel ff uit mn hoofd

Das ietsje meer dan 2x 250 van Nathan

En we weten niet waarom hij meteen als eerste wilde en wat hij uitgehaald heeft. Anderen weerhouden van binnenkomen en zelf wel is ook mingeld. Aanname maar zeker niet onmogelijk

Ik schrijf mn mol hier in ieder geval niet door af
Die 1200 euro is niet de pot in gekomen! Dus geen 1200 euro.

Feit blijft nog steeds dat Rob verdacht wordt en Nathan niet, en Rob dus reden heeft om geld binnen te brengen om minder verdacht te worden en Nathan niet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2020, 15:01:01 »
Er ligt nu erg veel focus op dat het goed ging tussen Rob en Nathan, maar eigenlijk is dit denk ik wel de grootste molactie! Waarom denk ik dat?

- Rob laat Nathan - de sportiefste en hyperactiefste van iedereen - de gemakkelijkste en meest dichtbijzijnde route nemen. Hierdoor moeten Leonie en Buddy, die veel minder sportief en hyperactief zijn, veel verder fietsen (waardoor de kans dat zij het nog gaan halen nihil wordt).
- Rob heeft Nathan vrijwel de hele tijd aan de lijn. Hierdoor wordt Rob onbereikbaar voor de andere twee deelnemers, waardoor Miljuschka hen allebei moest gaan aansturen. Op de momenten dat Rob toevallig wel een van de andere twee aan de lijn had, schuift hij de verantwoordelijkheid af en zegt hij 'hier Mil, voor jou'. Rob houdt zich hierdoor vrijwel alleen bezig met Nathan en maakt het voor de andere twee erg lastig.

Verder denk ik ook dat deze opdracht niet of nauwelijks haalbaar was, met die hitte én nog een politiecontrole. Hier hadden ze echt meer tijd voor moeten krijgen!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2020, 15:01:48 »
Die 1200 euro is niet de pot in gekomen! Dus geen 1200 euro.
Maar leg mij dan eens uit waarom een mol zelfs maar het voorstel doet om die 1200 Euro extra te willen verdienen? Als er iets onmols is, is het dat wel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2020, 15:03:16 »
Maar leg mij dan eens uit waarom een mol zelfs maar het voorstel doet om die 1200 Euro extra te willen verdienen? Als er iets onmols is, is het dat wel.

En daarom reken ik m gewoon mee  ;)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #91 Gepost op: 1-03-2020, 15:07:53 »
Maar leg mij dan eens uit waarom een mol zelfs maar het voorstel doet om die 1200 Euro extra te willen verdienen? Als er iets onmols is, is het dat wel.

Zie het topic van Rob (bijvoorbeeld hier) en het topic van die opdracht (of het molduel-topic) voor meerdere mogelijke verklaringen.

Hier weer verder over 8.1.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 15:14:05 door Heinz »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2020, 15:33:24 »
Wat deed de groene fiets eigenlijk op het laatst op het plein?

Verder had ik de indruk dat het oponthoud door de politie geen invloed had op het spel, omdat de gebruikte tijd daar niet van speeltijd af ging, maar kan me vergissen natuurlijk.

Op zich is geld in de pot brengen erg onmols, maar dit jaar heb ik de indruk dat alles kan.....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2020, 16:12:22 »
Citaat
Rob laat Nathan - de sportiefste en hyperactiefste van iedereen - de gemakkelijkste en meest dichtbijzijnde route nemen. Hierdoor moeten Leonie en Buddy, die veel minder sportief en hyperactief zijn, veel verder fietsen

En Mil laat Leonie de langste route nemen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2020, 16:27:09 »
En Mil laat Leonie de langste route nemen.
Het zal wel tunnelvisie zijn maar ik vind Mil meer verdacht dan Rob in deze aflevering, door deze opdracht.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2020, 16:36:30 »
Het zal wel tunnelvisie zijn maar ik vind Mil meer verdacht dan Rob in deze aflevering, door deze opdracht.
Ik denk dat Mil dacht te weten wie de mol is. En wat doe je als kandidaat dan: verdenkingen op jezelf trekken en voorkomen dat medekandidaten ook op je mol gaan zitten. Het lag er naar mijn idee te dik bovenop.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Johelm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2020, 17:44:07 »
Ik lees weinig over de mogelijkheid dat Nathan als mol als een dolle rond is gefietst om zijn fiets om te ruilen met fietsen die voor anderen zijn bedoeld.
Zodat er als een kettingreactie amper geld in de pot komt.

- Nathan die direct aangeeft te willen fietsen.
- Als een dolle fietst, eigenlijk de minste afstand hoefde af te leggen en de groene niet bereikt.
- Buddy die zijn eerste rode fiets maar niet kan vinden.
- de witte fietsen stonden mooi bij elkaar om ermee te kunnen mollen.

Het zou mij vanuit mijn Nathan tunnel niet verbazen. 😉

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #97 Gepost op: 1-03-2020, 17:50:47 »

Verder had ik de indruk dat het oponthoud door de politie geen invloed had op het spel, omdat de gebruikte tijd daar niet van speeltijd af ging, maar kan me vergissen natuurlijk.


In de podcast zei Rik dat dat meestal wel gebeurt als externe factoren het spel onderbreken. Maar het werd met niet duidelijk of dat dus in deze opdracht ook was gebeurd.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #98 Gepost op: 1-03-2020, 17:59:58 »
Maar leg mij dan eens uit waarom een mol zelfs maar het voorstel doet om die 1200 Euro extra te willen verdienen? Als er iets onmols is, is het dat wel.
Dit is al duizend keer gezegd. Het kan een riskante actie zijn in de hoop dat meer mensen toch voor de 1500 euro kiezen én je maakt jezelf er minder verdacht eme. Het is beter te verklaren dan Nathan die 250 euro binnen fietst terwijl hij toch al niet werd verdacht.

En daarom reken ik m gewoon mee  ;)
Zullen we dan ook meteen de andere 30 duizend euro meerekenen? Als we toch geld gaan meetellen dat niet in de pot is gekomen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 18:07:30 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #99 Gepost op: 1-03-2020, 18:51:37 »
Ik lees weinig over de mogelijkheid dat Nathan als mol als een dolle rond is gefietst om zijn fiets om te ruilen met fietsen die voor anderen zijn bedoeld.
Zodat er als een kettingreactie amper geld in de pot komt.

- Nathan die direct aangeeft te willen fietsen.
- Als een dolle fietst, eigenlijk de minste afstand hoefde af te leggen en de groene niet bereikt.
- Buddy die zijn eerste rode fiets maar niet kan vinden.
- de witte fietsen stonden mooi bij elkaar om ermee te kunnen mollen.

Het zou mij vanuit mijn Nathan tunnel niet verbazen. 😉

Niet echt mogelijk, nathan legt heel netjes zijn route af. Het is niet echt mogelijk dat hij buddy ingehaald heeft, de fietsen verplaatst EN vervolgens nog op tijd met een witte fiets terug komt.

Nathan op de kortste route zetten was toch wel echt het beste plan. Ik snap het zekerheidje van Rob wel en dit was dan ook de enige reden dat er geld binnen gehaald werd. Ook was dit de enige reële kans om een met een groene terug te kunnen komen. Als hij 5-10 minuten meer gehad had, was dit gelukt.