Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 36659 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #100 Gepost op: 6-03-2020, 15:51:00 »
Dit is het enige live evenement dat ik graag afgelast zie worden door het Corona virus.

Ohja en het songfestival ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #101 Gepost op: 6-03-2020, 15:57:09 »
Dit is het enige live evenement dat ik graag afgelast zie worden door het Corona virus.

Ohja en het songfestival ;D

 ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #102 Gepost op: 6-03-2020, 16:21:50 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.
Dat kon echt niet, nee.

Als presentator moet je zo'n live-uitzending kunnen leiden. Op kunnen treden als een aandachtsziek type als Niels Littooij er maar doorheen blijft meieren. Want dat ging echt helemaal nergens over, hè? Nou ja, maar hopen op beterschap. Rik heeft in ieder geval een keertje kunnen oefenen nu.  ::hypocriet::

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #103 Gepost op: 6-03-2020, 17:11:27 »
Live vindt ik beter!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #104 Gepost op: 6-03-2020, 17:13:25 »
Live vindt ik beter!

In de huidige vorm? Of op een andere manier?
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #105 Gepost op: 6-03-2020, 17:20:12 »
Vooraf opgenomen is beter in elk opzicht. Een livefinale is tenenkrommend. Ze verspillen veel tijd door telkens dingen aan het publiek te vragen. Dat zwaaien naar het publiek na afloop, alsof ze de koninklijke familie zijn. Sommige kandidaten komen bijna niet aan het woord en anderen zijn telkens aan het woord doordat er niet geëdit kan worden. Er worden minder molacties besproken doordat er zoveel tijd wordt verspild en verborgen hints bespreken ze helemaal niet meer.
De livefinale zou speciaal voor het 15e seizoen zijn, maar ze blijven het maar doen. Weg ermee. Een vooraf opgenomen laatste uitzending zoals vóór seizoen 15 gebeurde is het beste. Het liefst een extra lange uitzending.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #106 Gepost op: 6-03-2020, 17:22:48 »
Ik vind een live nabespreking inbreuk maken op de groepsdynamiek. Door alle hectiek is er geen ruimte voor het hechte en intieme wat een WIDM-kandidatengroep met elkaar deelt. Om een voorbeeld te geven: de nabespreking van 2011 vond ik erg mooi. Daarin kwam de groepsdynamiek heel erg goed naar voren en dat zou toch heel anders geweest zijn in een live-setting met massa’s andere mensen er bij.

Er is inderdaad veel ruis. Bijvoorbeeld dat ze aan de zus van kandidaat X vragen of ze denkt dat haar broer de mol is en daar later op terug komen, leuk hoor maar ik hoef dat helemaal niet te weten.

Ontknoping kan natuurlijk wel gewoon live, dat is prima, maar meer moet je niet willen omdat dit afbreuk doet aan de kwaliteit van het nabespreken.

Kortom: scheidt het nabespreken en de ontknoping van elkaar.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 17:26:08 door Mollenmania »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #107 Gepost op: 6-03-2020, 17:41:52 »
In de huidige vorm? Of op een andere manier?
De huidige!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #108 Gepost op: 6-03-2020, 18:36:09 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.

Heel erg eens met dit.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #109 Gepost op: 6-03-2020, 19:17:13 »
Ik vind het wel tof eigenlijk. Het was voor mij een eyeopener dat WIDM echt leeft in Nederland.  Het is een cliche "Bioscoop zalen vol over volle Vondel CS, maar dat maakt me wel blij.  Die interviews ben ik ook niet zo'n fan van, maar ik stoor me de verder ook niet aan ofzo.

Offline Hof

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #110 Gepost op: 6-03-2020, 19:37:20 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.

Precies dit.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #111 Gepost op: 6-03-2020, 20:02:58 »
Over Loon op Zand (eerste Corona-geval in Nederland) gesproken: het zou zomaar kunnen dat het evenement volgende week in de oorspronkelijk gedachte vorm niet door mag gaan en zonder publiek moet worden gehouden.

daar had ik het vorige week al eens over. Ik hoop dat het gewoon doorgaat allemaal. Maar het zou me niets verbazen als het afgeblazen wordt.

En dan dus niet alleen het Vondelpark, maar ook alle bioskoop-evenementen.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #112 Gepost op: 6-03-2020, 20:13:50 »
Gewoon weer ouderwets reünie. Geen zak aan die live uitzending met dat hysterische gedoe.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #113 Gepost op: 6-03-2020, 20:41:52 »
Ik keek nog niet toen het nog in reünievorm was, maar van wat ik er later van heb gezien heeft dat m'n sterke voorkeur.

Het lijkt me ook dat sommige spelbepalende kandidaten dan veel beter tot hun recht komen. Ik kan me niet voorstellen dat Miljuschka op dit soort hysterie zit te wachten.

Rik, die misschien andere ambities heeft, maar eigenlijk meer van het persoonlijke is lijkt me ook veel beter tot z'n recht komen in een meer intieme setting.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #114 Gepost op: 6-03-2020, 21:18:02 »
Gewoon weer ouderwets reünie. Geen zak aan die live uitzending met dat hysterische gedoe.

Daar mag iedereen over denken wat hij of zij wil, maar ik vond het juist een toegevoegde waarde hebben. Midden in de ontknoping staan van het programma dat je 10 weken lang met plezier hebt gevolgd. Het is hoe iedereen het zelf ervaart.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #115 Gepost op: 6-03-2020, 21:42:45 »
Dat live meemaken prima. Maar laat het aub niet op tv zien want het is werkelijk niet interessant om die loze interviews te zien, die tijd weg nemen van de ervaringsverhalen  van de deelnemers of molacties.   Dus prima om vooraf live op Vondel te staan en iedereen te  zien binnenkomen. Maar op tv echt even kort de finalisten tonen die zich tonen aan het aanwezige publiek. Dan snel naar binnen en praten over waar het in deze aflevering echt over gaat.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #116 Gepost op: 6-03-2020, 22:05:58 »
Liever ga ik juist niet terug naar het oude, al kon ik dat absoluut waarderen. Een livefinale kan ik zien  als een soort fan(/kijker)service. Zorgt ook voor verbinding van de kijker met het programma. Goede kijkcijfers zorgt weer voor bestaansrecht. En dan kunnen we de komende jaren lekker blijven genieten van deze geweldige serie.

Wat ik mooi zou vinden is een combinatie van oud en nieuw (reünie en live). De aandacht voor de kandidaten (en mol), opdrachten, hints en (mol)acties mogen langer. Ik kan het mij zo even niet voor de geest halen, maar is er ook ruimte voor kijkersvragen? Zo nee, dan zou ik dit zeker toevoegen. Zo ja, dan heb ik niks gezegd. ::tandpastasmiley::

Dus in het kort: Live finale leuk icm de tijd nemen voor de kandidaten, opdrachten, hints, acties etc.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #117 Gepost op: 6-03-2020, 23:59:17 »
Doe maar zoals je bij de Kinepolis in Antwerpen de finale kunt zien. Moltalk inzetten om de kandidaten in te ondervragen en mee terug te blikken, gewoon met zijn allen aan tafel zoals vroeger. Maar met de fanservice dat je het op het witte doek kunt aanschouwen met duizend man verspreid over tig zalen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #118 Gepost op: 7-03-2020, 00:39:53 »
Waarom niet allebei?

Een live ontknoping, en daarna een opgenomen reünie (het woord "finale" gebruik ik even helemaal niet want is niet eenduidig).

Dan geef je de fans wat ze willen (live aanwezig zijn bij het belangrijkste moment) en de kijkers en molloten hebben een van tevoren gemaakte aflevering die alle verhaallijntjes rond maakt (alle resterende mysteries verheldert).

Als je allebei doet, hoef je geen compromissen te sluiten en kun je bij je live-event helemaal los gaan (en de aanwezige fans meer betrekken en alle kijkersvragen en reacties-op-de-afleveringen daar bespreken) en kun je je reünie volledig besteden aan de molacties en gewoon na de opnameperiode in juni of juli opnemen en monteren zoals een gewone aflevering, in plaats van pas in maart.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #119 Gepost op: 7-03-2020, 01:47:13 »
Hoewel ik een live finale nog enigszins kan hendelen als ik het live kijk. Vindt ik het wel echt een stuk minder als je het later nog eens wilt terugbekijken.
Ik vind het nog best leuk om eens een oude afl. 10 te zien, maar om nou zo'n live evenement voor mijn lol terug te kijken, nee bedankt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?