Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 36446 keer)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 1-03-2020, 21:05:51 »
Ik ga voor de Mol, één winnaar en  twee verliezers. Net als in het jaar van de sleutel van Rob. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 21:11:01 door Shenzi26 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 1-03-2020, 21:11:23 »
Ik zou het leuk vinden als komende aflevering een ‘reguliere’ is met drie opdrachten en een test en dan iets spectaculairs tijdens de ontknoping, maar ‘dat ziet u volgende week’ doen ze al zo lang en is zo ingebakken in het concept dat ik pessimistisch ben.

Daarom verwacht ik eigenlijk een finale (afl9) met 4 en al 1 verliezer. Maar... waarom was de vrijstelling van Mil dan geen vrijstelling voor de finale?  :-\\ Misschien dan toch?

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 1-03-2020, 21:31:22 »
De finale duurt 90 min. Is dat altijd zo of is hij inderdaad langer dit keer?

https://www.tvgids.nl/tv/wie-is-de-mol/83198461


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 1-03-2020, 21:33:20 »
Het viel mij (en vast wel meer kijkers) gisteren meteen op dat Rik dat zo zei: hij vermeed het woord Finale.


Je zou toch haast denken dat dit meer te betekenen heeft dan alleen een toevallige omschrijving.....


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2020, 21:33:40 »
De finale duurt 90 min. Is dat altijd zo of is hij inderdaad langer dit keer?

https://www.tvgids.nl/tv/wie-is-de-mol/83198461


Aha! Dat is normaal niet zo ::ohno::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2020, 22:02:02 »
er staat een fout jaartal in dat artikel. Maar het kan natuurlijk wel......

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2020, 22:04:58 »
Laten ze maar gewoon gelijk de mol bekend maken, zonder eerst  30 minuten naar schreeuwende kinderen te kijken.

Wat mis ik toch de tijd dat ze allemaal in een kerk of mooi gebouw zaten om het allemaal rustig na te bespreken met genoeg tijd voor molacties, verborgen aanwijzingen en een geweldige sfeer :-\\

Ik vind de live ontknoping wel wat hebben eigenlijk, maar het publiek 30 minuten vragen stellen mag inderdaad wel weg.

Het viel mij (en vast wel meer kijkers) gisteren meteen op dat Rik dat zo zei: hij vermeed het woord Finale.


Je zou toch haast denken dat dit meer te betekenen heeft dan alleen een toevallige omschrijving.....

Het lijkt me dat er in principe altijd nog een random zwarte vrijstelling in het spel kan zitten die roet in het eten gooit. En wat is precies "de finale". Heb je het dan over aflevering 9 of over specifiek het maken van de laatste toets.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 22:18:38 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2020, 22:19:02 »
anderhalf uur zou echt heel fijn zijn!  ::cheerleader::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2020, 11:21:58 »
Ik zie dit topic nu pas. Leuk dat mijn suggestie van een livetest zijn eigen leven is gaan leiden ;D

Persoonlijk ben ik er ook geen voorstander van, om hiervoor al genoemde redenen. Maar ik denk dat het technisch haalbaar moet zijn: een test van 40, of misschien maar 20, vragen waar de finalisten op hebben kunnen oefenen. Dan maken ze daarna de Mol bekend, en aan het einde van de aflevering als de testuitslag is gedubbelcheckt weten we de winnaar. (Ik hoop niet dat ik Rick hiermee op ideeën breng :-X) Het grote nadeel is inderdaad de concentratie van de deelnemers, een test over iets wat maanden eerder is gebeurd en aan de andere kant informatie die tussendoor nog uitgewisseld kan zijn.

De grote vraag is dan wel: als je aan het einde van aflevering 9 een executie doet, wat is die dan waard? De laatste afvaller zit dan op hetzelfde vliegtuig naar huis als de finalisten. Ik hoop zelf op een mooie twist voor een finale met 4 ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 11:24:25 door Pac »
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2020, 12:12:05 »
Finaleuitzending van 2x45 minuten, dus kans op verlenging gevolgd door strafschoppenreeks en daarna een replay... :-\\
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2020, 12:48:30 »
Ik voorzie dat de kandidaten een aanbod gaan krijgen.

Voor een X bedrag uit de pot een finale met 4.

Er zit amper wat in de pot. Als ze dit doen stop ik met kijken. Bij deze beloofd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2020, 13:06:59 »
Er zit amper wat in de pot. Als ze dit doen stop ik met kijken. Bij deze beloofd.


Nou, zo stellig dat ik dan nooit meer kijk, ben ik niet. Maar ik snap je gevoel. Ik zou het ook knap waardeloos vinden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2020, 13:11:42 »
Er zit amper wat in de pot. Als ze dit doen stop ik met kijken. Bij deze beloofd.
Dit zou inderdaad ultiem idioot zijn. Ik denk ook niet dat ze daar voor gaan, omdat de makers ook wel weten dat tegenwoordig die pot echt niet meer zo vol zit.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2020, 13:56:23 »
De finale laatste aflevering duurt volgens het dag-tot-dagschema van de STER 80 minuten.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 14:17:07 door Molzkovicz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2020, 14:02:33 »
De finale duurt volgens het dag-tot-dagschema van de STER 80 minuten.

Excecutie na 3 opdrachten? work. Daarna vliegen ze naar Beijng voor de finale.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2020, 14:22:32 »
Ik denk dat de makers eindelijk iets hebben gedaan met de kritiek dat er in de laatste aflevering eigenlijk niks 'nieuws' meer te zien is en er te veel gepraat wordt.

Ik denk dat we komende aflevering een normale aflevering krijgen met 3 opdrachten en een test.
Vervolgens gaan er 3 personen naar de 'finale', die bestaat uit een opdracht gecombineerd met de finaletest. Deze duurt een half uur en kijken we 'live' vanuit Vondel CS. (een beetje zoals de finaleproef van Expeditie Robinson). Na een half uur in aflevering 10 krijgen we live de ontknoping en dan kunnen we nog 45 minuten (inclusief de MolTalk-tijd) napraten. De combi Rik en Marlijn is bij het terugkijken ook wel logisch als BFFs.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2020, 08:26:26 »
De trailer die op Facebook staat, geeft duidelijkheid. Hierin zit de fameuze vraag 'wie is de mol?'. De ontknoping is dus met 4 kandidaten.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2020, 08:44:47 »
De trailer die op Facebook staat, geeft duidelijkheid. Hierin zit de fameuze vraag 'wie is de mol?'. De ontknoping is dus met 4 kandidaten.
Ben benieuwd of dat een van tevoren bedachte finale was, of dat het dan toevallig zo uitkomt door de executies. Een finale met 4 kandidaten kan voornamelijk nu interessant zijn, omdat ze allemaal op iemand anders zullen zit na het Leonie-debakel.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2020, 08:56:38 »
Er moet een reden zijn waarom er 4 mensen over gebleven zijn in de finale komt er nog een extra executie of gaat er iemand op het laatste moment afvallen en zegt Rik Wie is de Mol? En dan: wacht er moet als eerst iemand afvallen want een finale met 4 personen kan niet. Of zijn er dan toch 2 mollen. ::tandpastasmiley:: ::rofl::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2020, 09:07:07 »
Er moet een reden zijn waarom er 4 mensen over gebleven zijn in de finale komt er nog een extra executie of gaat er iemand op het laatste moment afvallen en zegt Rik Wie is de Mol? En dan: wacht er moet als eerst iemand afvallen want een finale met 4 personen kan niet. Of zijn er dan toch 2 mollen. ::tandpastasmiley:: ::rofl::

Een finale met 4 kan gewoon  ::ok::