Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 36655 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2020, 06:49:46 »
Als de mol winnaar wordt, weet ik wel wat de volgende mol gaat doen. Zo hard mogelijk die pot spekken, zodat niemand je meer verdenkt en dan zelf ervandoor gaan met het geld. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar ik zou het ook wel grappig vinden als ze daar met zijn vieren staan en dan 3 totaal verbaasde koppen te zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2020, 06:58:04 »
Als de mol winnaar wordt, weet ik wel wat de volgende mol gaat doen. Zo hard mogelijk die pot spekken, zodat niemand je meer verdenkt en dan zelf ervandoor gaan met het geld. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar ik zou het ook wel grappig vinden als ze daar met zijn vieren staan en dan 3 totaal verbaasde koppen te zien.
In dat geval gaat het geld gewoon naar een goed doel ::jaja:: (Hou je hetzelfde probleem overigens, maar een stuk sympathieker.)
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2020, 15:16:28 »
Zou natuurlijk kunnen dat ze "de mol wordt niet ontmaskerd" wilden bewaren voor seizoen 20 en dat dit de eerste keer is dat het zal gebeuren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2020, 15:19:55 »
Zou natuurlijk kunnen dat ze "de mol wordt niet ontmaskerd" wilden bewaren voor seizoen 20 en dat dit de eerste keer is dat het zal gebeuren.

Dan is die tattoo van Rob uit 2012 dus toch een hint. Ze wilden hem toen al als mol nemen maar dachten dat hij zo goed was dat ze hem tot 2020 hebben laten wachten voor hij mee mocht doen ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2020, 16:29:17 »
Ik denk dat de makers eindelijk iets hebben gedaan met de kritiek dat er in de laatste aflevering eigenlijk niks 'nieuws' meer te zien is en er te veel gepraat wordt.

Ik denk dat we komende aflevering een normale aflevering krijgen met 3 opdrachten en een test.
Vervolgens gaan er 3 personen naar de 'finale', die bestaat uit een opdracht gecombineerd met de finaletest. Deze duurt een half uur en kijken we 'live' vanuit Vondel CS. (een beetje zoals de finaleproef van Expeditie Robinson). Na een half uur in aflevering 10 krijgen we live de ontknoping en dan kunnen we nog 45 minuten (inclusief de MolTalk-tijd) napraten.
Dit zou heel welkom zijn ::jaja::
...óf niet!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2020, 16:36:45 »
Dit zou heel welkom zijn ::jaja::

Ja, maar gezien de nieuwe trailer is dit waarschijnlijk wensdenken geweest en toch niet de waarheid.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2020, 16:43:18 »
Ja, maar gezien de nieuwe trailer is dit waarschijnlijk wensdenken geweest en toch niet de waarheid.
En toch gaat het ook niet zo makkelijk zijn dat Rik straks zegt: gefeliciteerd, jullie staan in een finale met z'n vieren. Gratis en voor niks. Er komt hoe dan ook een plottwist ::jaja::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2020, 03:52:36 »
Als de mol winnaar wordt, weet ik wel wat de volgende mol gaat doen. Zo hard mogelijk die pot spekken, zodat niemand je meer verdenkt en dan zelf ervandoor gaan met het geld. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Maar ik zou het ook wel grappig vinden als ze daar met zijn vieren staan en dan 3 totaal verbaasde koppen te zien.

Ja, daar heb je een goed punt  ::rofl::


Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2020, 19:40:35 »
Ligt het aan mij, als ik de link volg krijg ik dat de pagina niet meer bestaat?

Probeer deze eens: https://www.tvgids.nl/overzicht/wie-is-de-mol
Even bovenin maar links swipen dan vind je de finale aflevering en zie je de tijden staan.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2020, 21:25:33 »
Probeer deze eens: https://www.tvgids.nl/overzicht/wie-is-de-mol
Even bovenin maar links swipen dan vind je de finale aflevering en zie je de tijden staan.

Dankje!  ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #90 Gepost op: 6-03-2020, 08:19:53 »
Zou natuurlijk kunnen dat ze "de mol wordt niet ontmaskerd" wilden bewaren voor seizoen 20 en dat dit de eerste keer is dat het zal gebeuren.
dat is de ''Karel van de Graaff-optie''  uit 2007 (uitgerekend 2007.....) die ik onder OPEN EINDE heb laten vallen.


Zie ook Reactie 3.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #91 Gepost op: 6-03-2020, 15:00:38 »
De live finale van WIDM is niet onomstreden, maar de getalsmatige verhouding tussen voor- en tegenstanders wordt vooralsnog nergens duidelijk. Daarom; wie vindt het evenement bij Vondel CS een verbetering, en wie zou dit liever afgeschaft zien worden? En als dat laatste het geval is, hoe zou de finale dan vormgegeven moeten worden?
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #92 Gepost op: 6-03-2020, 15:11:00 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #93 Gepost op: 6-03-2020, 15:12:47 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.

+1  ::jaja::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #94 Gepost op: 6-03-2020, 15:12:50 »
Nou ja, 'live' zou oké zijn, maar het gebabbel met publiek en wie Patricia de eerste 4 afleveringen super verdacht vond en daarna totaal niet meer, dat vind ik echt vervelend. De afgelopen 2 jaar keek ik dan ook niet live, maar keek ik het op het moment dat de aflevering online stond, zodat ik al dat gezellige gedoe kon skippen  ::) Een live uitzending maar dan in reünievorm is wel oké, natuurlijk. De praatjes met publiek kunnen dan extra breed uitgemeten worden in moltalk, bijvoorbeeld.

Edit; wat Blip al zegt dus, haha. Dat heeft dus ook mijn voorkeur.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #95 Gepost op: 6-03-2020, 15:18:50 »
Een live-finale met een laatste opdracht of test of iets dergelijks is tof. Niet een rondvraag waarbij er veel tijd wordt opgemaakt aan verdenkingen van het publiek.

Vroeger was de reünie veel leuker in mijn ogen waarbij er meer tijd was voor molacties, besprekingen en ervaringen van het seizoen.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #96 Gepost op: 6-03-2020, 15:26:36 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.

inderdaad!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #97 Gepost op: 6-03-2020, 15:34:44 »
Gewoon in reünievorm opnemen en uitzenden, net als voorheen. Met alle respect, maar het boeit me geen zier wie Harm-Jan Braaf uit Loon op Zand denkt dat de mol is. Het scheelt een hoop ruis, laat veel meer tijd over voor het tonen van molacties en voorkomt dat bepaalde mensen niet aan het woord komen. Vorig jaar hebben we winnares Sarah niets horen zeggen tijdens die live-finale. Dat kan gewoon echt niet.

Over Loon op Zand (eerste Corona-geval in Nederland) gesproken: het zou zomaar kunnen dat het evenement volgende week in de oorspronkelijk gedachte vorm niet door mag gaan en zonder publiek moet worden gehouden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2020, 15:41:45 »
Live met publiek is niet erg leuk voor de kijker, hooguit voor de mensen die er bij zijn.

Het zou zelfs hetzelfde als nu kunnen gaan maar dan gewoon anders ingedeeld. Laat ons niet eerst 20 minuten die saaie buitenbeelden zien maar ga gelijk om half 9 naar de kandidaten, praat met ze, laat wat nieuws zien, en laat dan de finalisten binnen komen. Dan heb je ook die opbouw naar het spannende moment maar hoeven we in ieder geval niet weer allemaal te horen wat het publiek buiten er van denkt. De mensen buiten kunnen om de uitzending heen genoeg aandacht krijgen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #99 Gepost op: 6-03-2020, 15:47:30 »
Live is leuk als je er bij bent, anders niet. Ik kan me voorstellen dat het voor de kandidaten erg leuk is, maar doe het dan zoals de zuiderburen. Live-evenement, maar een veel minder chaotische terugblik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?