Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel  (gelezen 22023 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #80 Gepost op: 8-03-2020, 15:26:16 »
En dan volgt bij Rob op ong. 34:45 nog een begluurshot, wel met een soort van vlaggetjes en op ong. 35:30 weer een uit een weer iets andere hoek.
Ook de conversatie van de mol is bij Rob vrij uitgebreid : "maar jij moet mij vertrouwen", "kies verstandig", "vertrouw mij, kies 6".

Van een eventuele Nathan ergens in de verte ben ik niet overtuigd, maar de begluurshots, alsmede het gebruik van meer woorden zijn overduidelijk wel aan de orde bij Rob, Mil en Buddy en in het geheel niet bij Nathan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #81 Gepost op: 8-03-2020, 15:40:45 »
Mil begint haar rondje met "Waar zou die Mol zitten he".
Weer lekker into your face.

Als Buddy nr. 4 zegt zie je links de schaduw van de rug van de mol.
Kraag of hoed,  ronde zijkant van het lichaam.

edit: WESPENTAILLE.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 23:04:35 door foxhunter »

Offline Bjorn1979

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #82 Gepost op: 8-03-2020, 17:15:21 »
Viel mij op dat Nathan als enige een rugzak droeg met deze opdracht.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #83 Gepost op: 8-03-2020, 18:42:52 »
Tijdens de aflevering dacht ik vanaf de ”gluurplek” tussen de rode stroken de rok van Miljuschka te herkennen, maar bij het terugkijken kan ik niets vinden. Ik begin echt spoken te zien (Mil is overigens niet mijn mol).

Niets is wat het lijkt, zeker als je niet goed kijkt  ::)
Laten we jabberen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #84 Gepost op: 8-03-2020, 18:57:52 »
Viel mij op dat Nathan als enige een rugzak droeg met deze opdracht.

Buddy droeg ook een rugzak.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #85 Gepost op: 8-03-2020, 19:17:08 »


De reden dat het geld nog niet bekend is gemaakt gaat erom dat de kandidaten zelf niet kunnen weten wie wat heeft verdiend. Daardoor kan Rob nog even doorgaan en zeggen dat hij €500 heeft verdiend bijvoorbeeld en niet 100% zeker ontmaskerd wordt.
Dit. Rob is al heel verdacht en ze willen het niet nog erger maken. Ik denk dat ze de kans klein achtten van tevoren dat de anderen veel geld zouden verdienen, zodat het niets verdienen van Rob niet zou opvallen. Maar de andere drie hadden veel geluk en pakten allemaal geld. Nu valt het te veel op dat Rob niets heeft verdiend dus besluiten ze de uitslag nog niet te geven.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #86 Gepost op: 8-03-2020, 23:07:03 »
Schaduw van de mol (bij ronde Buddy) te zien. Een wespentaille.
Waterdicht. Zie draadje Mil.

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #87 Gepost op: 8-03-2020, 23:54:07 »
Wat ik heel opvallend vond is een moment tijdens het telefoongesprek van de Mol en Miljuschka. Op een gegeven moment zegt Miljuschka een beetje lachend: geef eens een tip mol? Vervolgens zegt de Mol: Miljuschka... Zegt de Mol hier wie de Mol is, namelijk Miljuschka? Mijn mol is trouwens niet Miljuschka. Dus nu twijfel ik weer.  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2020, 00:46:59 »
Ik zat nog te denken over waarom ze het geld niet nu al in de pot doen... zou net zoals in 2017 alleen het rondje van de winnaar tellen? Dat iedereen puur voor zichzelf speelde? Dat zou wel de hoge bedragen verklaren.
Dit lijkt mij inderdaad het meest aannemelijk. Hoef je ook niets speciaals te regelen voor de Mol. Iedere kandidaat wordt ook persoonlijk aangesproken. Zo in de trant van, jij kunt de inhoud van de pot vergroten of verkleinen en je bepaalt zelf hoeveel je wil vergokken. Zou ook veel eerlijker zijn. En een reden om het gewonnen bedrag niet te noemen.

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2020, 05:49:53 »
op 36:30 zit een opvallende uitspraak van Nathan. hij zegt daar dat hij gaat volgen wat de mol zegt, want de mol zou van hem verwachten dat hij betrouwbaar is. Dan zegt Nathan (dat de mol denkt): " hij gaat nu misschien een andere keuze maken omdat hij toch het geld wil houden voor de pot".

dit kun je op twee manieren interpreteren. slaat die "andere keuze" op Nathan's betrouwbaarheid of op geld in de pot?

Offline Jellemo(l)

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2020, 13:39:15 »
Toen de mol begon te praten, dacht ik dat ik de robot van Bassie en Adriaan hoorde. Robbie?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2020, 14:45:15 »
op 36:30 zit een opvallende uitspraak van Nathan. hij zegt daar dat hij gaat volgen wat de mol zegt, want de mol zou van hem verwachten dat hij betrouwbaar is. Dan zegt Nathan (dat de mol denkt): " hij gaat nu misschien een andere keuze maken omdat hij toch het geld wil houden voor de pot".

dit kun je op twee manieren interpreteren. slaat die "andere keuze" op Nathan's betrouwbaarheid of op geld in de pot?

Of heel letterlijk : hij toch het geld wil houden voor de pot = de mol is de penningmeester.
(houden in de zin van vasthouden)

Offline MOLCATCHERRR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2020, 15:22:47 »
Er is geen stem vervormer aan de telefoon.
Ik ben filmmaker en wist bijna zeker aan de stem te horen dat er iets niet klopte. Ik ben wat sites afgegaan en kwam er achter dat de stem gemaakt is met deze website:

https://cloud.google.com/text-to-speech?hl=nl

Kijk naar de afbeelding voor de juiste instellingen. Dit is exact de stem van de mol aan de telefoon. Alleen het tempo is bij de mol per zin anders.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #93 Gepost op: 9-03-2020, 16:11:35 »
totaal 2500 verdiend als Rob de mol is
2000 als Buddy of Nathan de mol is
1000 als Mil de mol is

Waar baseer je dit op?
Dat dan weer wel

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #94 Gepost op: 9-03-2020, 16:58:19 »
Er is geen stem vervormer aan de telefoon.
Ik ben filmmaker en wist bijna zeker aan de stem te horen dat er iets niet klopte. Ik ben wat sites afgegaan en kwam er achter dat de stem gemaakt is met deze website:

https://cloud.google.com/text-to-speech?hl=nl

Kijk naar de afbeelding voor de juiste instellingen. Dit is exact de stem van de mol aan de telefoon. Alleen het tempo is bij de mol per zin anders.
Ik vond het ook al heel erg klinken als zo'n text-to-speech stem inderdaad, niet als een stemvervormer.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #95 Gepost op: 9-03-2020, 17:42:50 »
https://youtu.be/VKckBSXRJpk

36:28 een man met wit tshirt en mogelijk masker loopt ver achter Rob voorbij. Nathan draagt een soortgelijk wit shirt.

Bij elke kandidaat is een begluur shot te zien.   39:22  Miljuschka
43:21  Buddy
34:24 Rob

Enkel Nathan heeft niet zo'n shot want hij kan zich niet van veraf bekijken.

De titel is Richtingsgevoel, als ze dat juist hadden gehad zagen ze Nathan voorbij lopen want dan keken ze in zijn richting.

Bij Nathan wordt op 37:45 de locatie waar de gluurder (AKA de mol) zat gefilmd en vervolgens draait de camera bij naar Nathan , alsof de cameraman wil zeggen: "Kijk de mol is nu niet hier, maar loopt daar".

EDIT: ik vond dit zo interessant dat ik even alle momenten waarbij de mol "gluurt" op een rij heb gezet. Alleen bij Nathan zie je dus niet dat er gegluurd wordt en zie je de camera bewegen vanaf het gluurplekje naar Nathan  zelf.

Rob:


Nathan:


Mil:


Buddy:


Dit zou wel eens DE hint kunnen zijn dat Nathan het toch is. Dit zou ook kunnen slaan op de titel sturen, de camera wordt hiermee gestuurd naar de mol.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 18:58:26 door molayze »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #96 Gepost op: 9-03-2020, 18:50:25 »
Er is geen stem vervormer aan de telefoon.
Ik ben filmmaker en wist bijna zeker aan de stem te horen dat er iets niet klopte. Ik ben wat sites afgegaan en kwam er achter dat de stem gemaakt is met deze website:

https://cloud.google.com/text-to-speech?hl=nl

Kijk naar de afbeelding voor de juiste instellingen. Dit is exact de stem van de mol aan de telefoon. Alleen het tempo is bij de mol per zin anders.

Geen idee hoe betrouwbaar dit is, maar kwam het net tegen:

https://soundcloud.com/arie-storm/wie-is-de-mol-2020-de-mol-ontmaskerd
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #97 Gepost op: 9-03-2020, 18:52:15 »
Er gaat al een discussie over in het spoilertopic, maar aangezien het een kwestie van interpretatie is en niet iets dat gelekt is van buiten de afleveringen om past de discussie hier beter.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #98 Gepost op: 9-03-2020, 20:09:26 »
Misschien n raar dingetje en gewoon toevalligheidje van Rik maar hij wenst Rob veel geluk en wijsheid en bij de rest draait hij t om naar wijsheid en geluk. (Mil horen we niet)

Geen idee wat t zou moeten betekenen trouwens  ::rofl::


Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #99 Gepost op: 9-03-2020, 20:21:55 »
Misschien n raar dingetje en gewoon toevalligheidje van Rik maar hij wenst Rob veel geluk en wijsheid en bij de rest draait hij t om naar wijsheid en geluk. (Mil horen we niet)

Geen idee wat t zou moeten betekenen trouwens  ::rofl::

We gaan terug naar aflevering 1, waar de Mil werd Afgeschermd door Rik.