Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping  (gelezen 23985 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #180 Gepost op: 15-03-2020, 01:11:23 »
::jaja::

Ik zou het leuk vinden als alle opdrachten besproken zouden kunnen worden, ook al is het maar heel kort!

Ben ook wel benieuwd naar 'Vakwerk.' Wat was daar de tactiek van de Mol? En waarom zwengelde diezelfde Mol de discussie aan na de opdracht met het theeservies?
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 01:14:20 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #181 Gepost op: 15-03-2020, 01:13:15 »
Overigens. Dat idee met die 4 schermen was dus - zéér zeer hoogstwaarschlijnlijk - bedoeld om buiten te doen met al dat publiek erbij.

Vind ik eigenlijk ook wel een leuk bedachte actie. Was een mooie manier om de fans te betrekken bij zo'n "executie". Wou ik even gezegd hebben.


Dat vind ik wel een mooi idee inderdaad.  ::ok::

Verder kan ik die ‘rust’ ook wel weer waarderen in deze aflevering; de tijd kunnen nemen om met kandidaten te praten en molacties te bespreken.

Al is het wel wat jammer voor de mensen die er nu niet bij konden zijn, ik ben wel blij met deze aflevering, op deze manier.

Verder ben ik ook benieuwd naar de opdrachten die nu niet zijn besproken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #182 Gepost op: 15-03-2020, 02:02:42 »
OMGGGGGGG EEN EXTRA SEIZOEN

WE KUNNEN GELIJK DOOR MET KANDIDATEN ZOEKEN!!!!

Ik heb het vermoeden dat een aantal mensen op dit forum dat allang weten.  ::zwaai::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #183 Gepost op: 15-03-2020, 02:03:06 »
Wat een verademing zeg! Geen twintig minuten doelloze tv met veel geschreeuw, publiekophitserij en totaal onzinnige vox populi met Sandra uit Raamsdonkveer die mag vertellen wie zij denkt dat de mol is, direct daarna overstemd door haar hysterisch buurvrouw die daar geheel anders over denkt.

Jammer wel dat ze nog steeds denken de spanning op te kunnen bouwen als ze een naam noemen. OK, de eerste naam, Rob, kon nog twee kanten op. Maar nadat die een groen scherm kreeg, moest de tweede dus wel rood zijn.

Ze hadden nog wel een René van der Gijpje uitgehaald. Die was het opgevallen dat bij de AKO-literatuurprijs de winnaar altijd degene was direct naast Mathijs van Nieuwkerk plaats mocht nemen, dat is handiger bij het overhandigen van de prijs en het interviewen.
Nu ging dus Nathan daar zitten, dat verbaasde mij. Maar toen Rob zich bekend had gemaakt, vroeg Rik ze om even van plaats te wisselen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #184 Gepost op: 15-03-2020, 04:01:11 »
Fijn zo'n finale zonder publiek. De ontknoping vond ik niet erg spannend maar was natuurlijk aangepast nu.  Wel jammer dat we toch niet wat meer molacties zien. Ik had heel erg graag iets over de theeservies opdracht gezien. En vakwerk, wees hij toch naar Mil? De glazen brug molde hij zelf maar molde Nathan eroverheen  ::rofl::

Vond het vooral leuk om Rob's enthousiasme te zien nu hij bekend was. En de reactie van hem op anderen en anderen op hem. Arme Leonie  ::rofl::

Hoop dat Rick zal overwegen om de finale weer zonder publiek te doen (al betwijfel ik dat).

Wat ik wel had verwacht was dat er iets meer empathie was geweest voor China ivm het corona virus. Gewoon een momentje om het te benoemen. Het is een positief feel good programma en dat is ook fijn maar nu leek het wel alsof ze in een bubbel apart van de wereld zaten ofzo.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #185 Gepost op: 15-03-2020, 06:21:53 »
Een schitterende, fijne, rustige ontknoping met een supermol ::bravo:: Absoluut één van de beste ontknopingsafleveringen in jaren ::love:: Ik ben supertrots dat ik de Mol al vanaf het begin in het vizier had - en dat terwijl het seizoen ook spannend bleef doordat Nathan er de hele tijd tussendoor kwam knagen ;D Ik ben content. Op naar WIDM 21 na de zomer ::bravo::
...óf niet!

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #186 Gepost op: 15-03-2020, 08:14:15 »
Ben ook wel benieuwd naar 'Vakwerk.' Wat was daar de tactiek van de Mol? En waarom zwengelde diezelfde Mol de discussie aan na de opdracht met het theeservies?

Precies, ik blijf voor deze twee toch cruciale proeven ook op mijn honger zitten. Vooral Vakwerk, waar Rik in zijn podcast zo lovend was over de actie van de mol. “Dat was heel biezonder” ...
En waarom mochten we wel weten wie in aflevering 4 het rode scherm had gekregen, maar niet in aflevering 7?
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 08:40:56 door Molekule »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #187 Gepost op: 15-03-2020, 08:29:46 »
Heel erg gefeliciteerd Rob-verdenkers!  ::ok:: Bijna alle hints zijn erg snel hier op het forum voorbijgekomen, chapeau  ::ok::

En ik ben in Alles Kenners door de Mol in hoogsteigen persoon verwisseld met Heinz zijn plusgeld, dus mijn jaar kan niet meer stuk  ::oink:: ::oink:: ::hyper::

Ja, ik sluit me aan bij de felicitaties aan de molloten die uiteindelijk de juiste persoon verdachten.

Geweldig! Heel leuk moment voor je.

Heinz hing dus eerst ergens anders uit.

Ik vind jammer dat er zo weinig tijd is besteed aan het in beeld brengen van molacties en hints. Opnieuw te veel gezelligheid en ophalen van herinneringen.

Benieuwd naar de fitty tussen Rob en Mil en jammer dat wij dat niet mochten zien

Ja, ik had dit graag gezien en gehoord.

Op basis van wat ik in de afleveringen heb gezien was de groep teleurstellend. Dit verwachtte ik al bij de bekendmaking.

Goed: kandidaten met verschillende achtergronden, van verschillende leeftijden.
Tip: groepsdynamica meer in beeld brengen. Onderlinge irritaties horen daar zeker bij.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 09:27:22 door molE13 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #188 Gepost op: 15-03-2020, 09:33:51 »
Dit was een mooie slotaflevering. Niet te veel aandacht aan alles eromheen, maar lekker veel molzaken! En absoluut mijn complimenten voor de mol. Hij heeft het gewoon heel goed gedaan!

En wow, nog een seizoen dit jaar! Zelf hoop ik met gewoon nieuwe kandidaten, en niet een of andere vorm van 'all-stars'...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #189 Gepost op: 15-03-2020, 10:17:54 »
Ik zie her en der de vraag rijzen wat de aanvaring tussen Miljuschka en Rob was. Volgens mij was er weinig aan de hand.

Miljuschka zegt: "Eigenlijk met jou Rob, jij bent mij op het gegeven moment gaan vermijden, heb ik bewust vrij snel een aanvaring gehad omdat jij inderdaad de overijverige kandidaat speelde. En je bleef maar op me ingaan. Toen zei ik: OK Rob, ik zoek het conflict niet met je op, dus we kunnen nu twee dingen doen: of we gaan hard door zoals je nu wil en dan wordt het ook echt hard. Of je laat het met rust en dan zien we wat er gebeurt. Daar heeft ie voor gekozen een paar weken*. En toen op het laatst begon hij natuurlijk met het bondje maar eigenlijk al vrij snel had ik door dat jij wel een dubbelrol speelde. Heb ik ook af en toe een bommetje gegooid. En die bondjes met jou waren voor mij totaal niet echt."

*Hier zal Mil afleveringen mee bedoelen.

Kortom: Mil trok het (gespeelde) ijverige gedrag van Rob niet en stelde hem voor de keuze: mij zo blijven ondervragen etc. en ik speel het hard (irritant/net zo ijverig) terug of je laat me met rust, en Rob koos voor het laatste. "Jij bent mij op het gegeven moment gaan vermijden" is dus het gevolg van de keuze waar Mil hem voor stelde. Niks persoonlijks aan de hand dus, gewoon allemaal onderdeel van het spel.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #190 Gepost op: 15-03-2020, 10:59:35 »
Nou ja, Mil heeft het op haar IG over haar vriendschap met Nathan en haar goede samenwerking met Buddy ...maar geen lovende woorden over Rob.

Ze noemt het 'slettenbondje' met Rob even, dat wel.

Haar blikken naar Rob gisteren waren niet heel warm of zo, maar misschien is ze wel klaar met haar deelname aan WIDM nu, dat kan ook.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #191 Gepost op: 15-03-2020, 11:03:10 »
Tja, geen idee of er misschien wel iets persoonlijks speelt, maar dat haal ik in niet uit de woorden die ik hierboven citeerde.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #192 Gepost op: 15-03-2020, 11:22:44 »
Een schitterende, fijne, rustige ontknoping met een supermol ::bravo:: Absoluut één van de beste ontknopingsafleveringen in jaren ::love:: Ik ben supertrots dat ik de Mol al vanaf het begin in het vizier had - en dat terwijl het seizoen ook spannend bleef doordat Nathan er de hele tijd tussendoor kwam knagen ;D Ik ben content. Op naar WIDM 21 na de zomer ::bravo::

Helemaal mee eens! Ik bevond mij in exact dezelfde situatie nagenoeg het hele seizoen haha

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #193 Gepost op: 15-03-2020, 11:37:38 »
Over het algemeen vind ik de laatste aflevering altijd een soort van anti climax. Hysterische fans die hun mening mogen geven, een hoop gelul met de afvallers en dan op het einde is er toch nog een klein beetje tijd ingeruimd om de mol bekend te maken en de mollenstreken / verborgen aanwijzingen te bespreken.

Deze keer waren er gelukkig geen hysterische fans. Dat was een hele verademing. Hopelijk gaan ze dat nu voortaan in het vervolg zo doen. Die hysterische fans voegen 0,0 toe aan het programma. Als ze dan ook nog eens het praatje met de afvallers wat in korten, dan wordt de ontknoping het kijken waard.

Ik zou dus zeggen: Zet deze lijn voort. Een van de betere ontknopingen tot nu toe.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #194 Gepost op: 15-03-2020, 11:41:28 »
Heel fijn zonder publiek  :-X ::bravo::. Iets wat ik echt nog wel mis is een overzichtje van wie er nou op wie uitging elke aflevering.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #195 Gepost op: 15-03-2020, 11:43:51 »
Ik blijf erbij dat de allerlaatste opdracht eigenlijk gewoon gokken was, maar de beelden van een balende en lachende zich verstoppende Mol in de slotaflevering maakten veel goed. Heel leuk! ::ok::

Iets wat ik echt nog wel mis is een overzichtje van wie er nou op wie uitging elke aflevering.

Ja, zou fijn zijn. Leonie ging eruit op Mil, Claes op Buddy. Dat werd in ieder geval (extra) duidelijk.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #196 Gepost op: 15-03-2020, 12:03:25 »
Ik blijf erbij dat de allerlaatste opdracht eigenlijk gewoon gokken was, maar de beelden van een balende en lachende zich verstoppende Mol in de slotaflevering maakten veel goed. Heel leuk! ::ok::
Is in essentie inderdaad gokken, maar toch drie kandidaten die geld hebben gewonnen. Ze zaten allemaal als Rob en hebben het psychologische spelletje die hij met hen wilde spelen toch doorzien blijkbaar. Ik denk dat het lastiger was voor de mol dan voor de kandidaten om dit spel te spelen. Het beste wat je als Rob zijnde misschien kunt doen is willekeurig advies geven over welk kistje te kiezen, maar dat is lastig als je de kistjes zelf hebt gevuld.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #197 Gepost op: 15-03-2020, 12:24:27 »
Wat een mooie finale, met een fantastische mol ::bravo:: Wat heeft hij er veel plezier in gehad zeg. Goed gedaan, Rob!  ::bravo::

En fijn dat er veel molacties besproken zijn of terug te zien waren in de recap  ::ok::

Waar ik geen molactie van in beeld heb gezien:
1.1, 2.2, 3.3, 5.1, 6.2, 8.1, 8.2

Dat is qua montage een betere score dan de afgelopen jaren  ::bravo::

En nu komt er weer een einde aan een fantastisch seizoen  ::bravo:: Bedankt makers, kandidaten en moderators van dit forum ::bravo::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #198 Gepost op: 15-03-2020, 12:47:38 »
Graag in de volgende seizoenen wel een text to speech gebruiken! Wel riskant om in 2020 nog een stemvervormer programma te gebruiken.

Die Arie die de stermvervormer had omgezet, was dit 100% correct? Dit mag in de toekomst niet meer gebeuren! Maar wel geweldig hoe Rob daar zat ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #199 Gepost op: 15-03-2020, 12:52:19 »
Op zich was die stemvervormer geen ramp toch? Het zat pas in aflevering 9 en ook na de conclusie dat het de stem van Rob was zaten er nog genoeg op een andere kandidaat als Mol.

In 2013 was het duidelijker al een soort ontknoping in aflevering 9: toen werd er in de stoomtrein (schitterende setting) met hints gestrooid richting Kees, inclusief "tolisdemol". Dat was pas onomstotelijk, maar duidelijk een keuze van de makers. (En alsnog werd Paulien hier erg verdacht op het forum.)