Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109613 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #520 Gepost op: 27-02-2021, 22:29:09 »
Rik legt in zijn praatje al heel mooi haar strategie bloot: speel de kandidaten uit elkaar. Laat de kandidaten de pot maar plunderen in plaats van de mol. Speel ze de zwarte piet toe.  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #521 Gepost op: 27-02-2021, 22:32:13 »
Volstrekt duidelijk dat Renee de Mol is. Die last minute switch naar Rocky is veelzeggend. Ze moest Charlotte wel laten vallen omdat die een rood scherm zou krijgen. Tja, daarmee is de spanning er wel af. Beetje jammer. Maar goed, het was sowieso duidelijk dat Charlotte het niet kon zijn,  dus dat rode scherm was voor doorgewinterde molloten ook weer niet echt een verrassing.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #522 Gepost op: 27-02-2021, 22:32:39 »
Ik heb hoe dan ook enorm van haar genoten dit seizoen ::bravo::
Leuk voor je. Mijn gevoel is heel anders. En dat gevoel heb ik bij meer kandidaten.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #523 Gepost op: 27-02-2021, 22:41:54 »
Leuk voor je.
Dankjewel, molE13!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #524 Gepost op: 27-02-2021, 22:52:19 »
 ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #525 Gepost op: 27-02-2021, 22:56:36 »
Dan is het nu nog zoeken naar een uitleg voor "Voor het zeggen" en "Vanaf Hangen"
en dan is het volledig Case Closed.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #526 Gepost op: 27-02-2021, 22:58:47 »
Ik heb hoe dan ook enorm van haar genoten dit seizoen ::bravo::
Helemaal mee eens, is volgens mij gewoon een hele lieve vrouw, tikje onhandig, grappig en waarschijnlijk na volgende week ook gewoon toegetreden tot de mollengalerij.

Ik denk zeker niet dat Renée een slechte mol gaat zijn ::ohno::. Misschien is wel wat veel verdacht door de andere kandidaten, maar soit. Ze heeft duidelijk wel gemold tijdens heel veel opdrachten en ik vermoed dat ze zeker wat leuke beelden gaat opleveren qua molacties ;D.
Dat denk ik ook ja. Dat we nog best veel leuke dingen van haar gaan zien die de gewone afleveringen niet gehaald hebben natuurlijk. Snel ontdekt? Ja oke? Pech gehad als mol? Ook. Neem aflevering 3 met Charlotte die de escape room oplost en Rocky met abseilen. Lage pot  tsja.. daar moeten we maar niet naar kijken. Dus op voorhand zou ik Renee zeker geen slechte mol noemen inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:03:19 door MollenvangR-Art »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #527 Gepost op: 27-02-2021, 23:15:13 »
Ligt het aan mij of lees ik de laatste jaren steeds vaker gefrustreerde reacties over de mol, voordat deze uberhaupt bekend is gemaakt en we kunnen zien wat er is uitgehaald? Met name superkinderachtig wanneer je eigen mol een kandidaat blijkt te zijn om dat voor jezelf goed te willen maken en dan maar te concluderen dat de mol slecht is...
Ik vind het een vrij sneue trend eerlijk gezegd.

De strekking van je post deel ik, de wens om met voortschrijdend inzicht met het groeien der jaren, deze trend eens te gaan doorbreken, tijd voor een sportievere trend  ::ok::

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #528 Gepost op: 27-02-2021, 23:27:24 »
De strekking van je post deel ik, de wens om met voortschrijdend inzicht met het groeien der jaren, deze trend eens te gaan doorbreken, tijd voor een sportievere trend  ::ok::

Ik snap het ook wel, veel mollen in het verleden waren ook niet mijn smaak, maar dat maakt het programma wel interessant. Als ze altijd kiezen voor de supermol (type Jan) gaat dat ook enorm vervelen, als ze elke keer de meest verlegen en onopvallende persoon kiezen ook. Maar als ik sommige reacties lees lijkt het er meer op dat we naar "Wie is de leukste mol van deze groep?" zitten te kijken.
Ik vind het wel een interessante dynamiek tussen de makers en kijkers, omdat zij weten dat wij weten dat ze vorig jaar.. etc. etc. Een spelletje dat de makers best "gebalanceerd" en onvoorspelbaar spelen met ons.
Enkele voorbeelden:
-Het kan toch niet 3 keer op rij een vrouw zijn en dan is het weer een vrouw.
-We hadden vorig jaar al een jonge durfal als mol (Thomas) dus dat doen ze toch niet weer (Jan), wel dus!
-Een groot deel van de kandidaten verdenkt openlijk Anne Marie vroeg in het spel als mol, dit zouden de makers toch nooit laten zien als zij daadwerkelijk de mol is? wel dus

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #529 Gepost op: 27-02-2021, 23:33:16 »
Speciaal voor de Renée-critici herhaal ik, met permissie, mijn woorden van verleden week:

De mol is in hoge mate afhankelijk van de groep. Ik zie een treffende gelijkenis met Inge Ipenburg. Zij was ook een (iets) oudere actrice die geen natuurlijke aansluiting had bij een groot deel van de (veel) jongere kandidaten, en dat maakte het lastig om effectief te mollen. Afgaande op wat Inge daar zelf over zei, had ze van tevoren allerlei 'psychologische spellen' bedacht, die echter de mist ingingen omdat bijna niemand zich gedroeg zoals zij verwachtte. Een extra moeilijkheid voor Inge was dat zij karakterologisch niet vleugde met zowel Dick Jol als Renate Verbaan, waardoor zij de facto nog eens extra 'buiten haar bereik' vielen.
Renée had op haar beurt na het successievelijk afvallen van Remco, Erik en Florentijn te maken met een over het algemeen goed samenwerkende en enthousiaste kliek twintigers en dertigers. Hoe vrolijk de onderlinge relaties ook mogen zijn, is dat niet haar natuurlijke habitat. Misschien zal het zelfs geen toeval blijken dat uitgerekend in de seizoenen van Inge en Renée halverwege een kostbare veiling werd ingelast door de productie. (En ja, mij irriteert het ook mateloos dat men de lage pot voortdurend op het conto van de mol probeert te schrijven).
Woosie down?

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #530 Gepost op: 27-02-2021, 23:38:12 »
Speciaal voor de Renée-critici herhaal ik, met permissie, mijn woorden van verleden week:

De mol is in hoge mate afhankelijk van de groep. Ik zie een treffende gelijkenis met Inge Ipenburg. Zij was ook een (iets) oudere actrice die geen natuurlijke aansluiting had bij een groot deel van de (veel) jongere kandidaten, en dat maakte het lastig om effectief te mollen. Afgaande op wat Inge daar zelf over zei, had ze van tevoren allerlei 'psychologische spellen' bedacht, die echter de mist ingingen omdat bijna niemand zich gedroeg zoals zij verwachtte. Een extra moeilijkheid voor Inge was dat zij karakterologisch niet vleugde met zowel Dick Jol als Renate Verbaan, waardoor zij de facto nog eens extra 'buiten haar bereik' vielen.
Renée had op haar beurt na het successievelijk afvallen van Remco, Erik en Florentijn te maken met een over het algemeen goed samenwerkende en enthousiaste kliek twintigers en dertigers. Hoe vrolijk de onderlinge relaties ook mogen zijn, is dat niet haar natuurlijke habitat. Misschien zal het zelfs geen toeval blijken dat uitgerekend in de seizoenen van Inge en Renée halverwege een kostbare veiling werd ingelast door de productie. (En ja, mij irriteert het ook mateloos dat men de lage pot voortdurend op het conto van de mol probeert te schrijven).

Inge was toch een vrij goede en succesvolle mol? Nauwelijks verdacht bij haar medekandidaten voor zover ik me kan herinneren. Wat minder grote acties uitgevoerd, maar wel heel goed gespeeld met de groepsdynamiek destijds.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #531 Gepost op: 27-02-2021, 23:41:47 »
Inge was toch een vrij goede en succesvolle mol? Nauwelijks verdacht bij haar medekandidaten voor zover ik me kan herinneren. Wat minder grote acties uitgevoerd, maar wel heel goed gespeeld met de groepsdynamiek destijds.

Dan moet je het echt nog eens terugkijken. Ook ik zou Inge geen slechte mol willen noemen, maar uit alles blijkt dat ze veel minder met de groepsdynamiek heeft kunnen doen dan ze vooraf had gehoopt.
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #532 Gepost op: 27-02-2021, 23:43:35 »
Inge was toch een vrij goede en succesvolle mol? Nauwelijks verdacht bij haar medekandidaten voor zover ik me kan herinneren. Wat minder grote acties uitgevoerd, maar wel heel goed gespeeld met de groepsdynamiek destijds.
Ik vond persoonlijk Inge niet zo'n goede mol. Nauwelijks verdacht, maar ook nauwelijks gemold ;).

Bij Renée zie ik een soort van het tegenovergestelde gebeuren. Ik kan best veel molacties bij haar bedenken, maar ze werd wel redelijk verdacht door haar medekandidaten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #533 Gepost op: 27-02-2021, 23:47:55 »
Ik vond persoonlijk Inge niet zo'n goede mol. Nauwelijks verdacht, maar ook nauwelijks gemold ;).

Bij Renée zie ik een soort van het tegenovergestelde gebeuren. Ik kan best veel molacties bij haar bedenken, maar ze werd wel redelijk verdacht door haar medekandidaten.

Als Renee de mol is zie ik veel overeenkomsten met Anne Marie. Vroeg heel erg verdacht door de rest en daarop gereageerd door heel kandidaats te willen doen, wat je eigenlijk alleen maar verdachter maakt. Ook zag je bij AM dat ze nauwelijks nog kon saboteren omdat bijna de hele groep haar continu in de gaten hield bij elke opdracht. Het werd voor ons als kijker nooit echt duidelijk waar deze verdenkingen precies vandaan kwamen, want echt molse dingen werden er niet uitgehaald in de eerste opdrachten.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #534 Gepost op: 27-02-2021, 23:49:15 »
Als Renee de mol is zie ik veel overeenkomsten met Anne Marie. Vroeg heel erg verdacht door de rest en daarop gereageerd door heel kandidaats te willen doen, wat je eigenlijk alleen maar verdachter maakt. Ook zag je bij AM dat ze nauwelijks nog kon saboteren omdat bijna de hele groep haar continu in de gaten hield bij elke opdracht. Het werd voor ons als kijker nooit echt duidelijk waar deze verdenkingen precies vandaan kwamen, want echt molse dingen werden er niet uitgehaald in de eerste opdrachten.

Ik denk dat La Fokker uiteindelijk wel wat meer gedaan heeft dan het weggooien van een krijtje ;) Ze zal geen topmol zijn, maar soms heeft een Mol qua ruimte om te mollen domweg geluk dan wel pech met zijn/haar medekandidaten. Ergo, of iemand wel of geen goede Mol is hangt ook af van externe factoren. Ik verwacht dat ze toch wel echt vrij ruim boven het niveau AM uit zal komen.

« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 23:53:08 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #535 Gepost op: 27-02-2021, 23:54:09 »
Die al dan niet geslaagde molacties zijn trouwens niet de hoofdmoot van mijn betoog. Het gaat erom dat iemand die niet van nature behoort tot de meerderheid van een groep (in dit geval leeftijd, maar het kan ook andere eigenschappen betreffen) het verduiveld lastig heeft om al te veel invloed uit te oefenen op het gedrag van een veel organischer met elkaar samenwerkend gezelschap.

Dat was met Inge ook het geval, zodat zij veel meer ad hoc heeft moeten mollen dan vooraf voorzien (Het feit dat Renate Verbaan haar niet kon luchten leidde bijvoorbeeld tot het totaal onverwacht slagen van de opdracht, waarbij el-kaar en kar-el in fonetisch Thais moesten worden omgedraaid. Inge wilde toen al triomfantelijk de foute oplossing uitvoeren, totdat Renate (die uit aversie niet wilde doen wat Inge zei) met háár suggestie kwam, die juist bleek). Inge had echter het geluk dat bliksemafleider Nadja vanaf Schiphol al enorm aan het nepmollen was, waardoor zij lange tijd in de luwte bleef. Misschien heeft haar Martine Hafkamp-imago ook geholpen in het afwenden van verdenkingen.
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #536 Gepost op: 28-02-2021, 01:43:18 »
Ik denk zeker niet dat Renée een slechte mol gaat zijn ::ohno::. Misschien is wel wat veel verdacht door de andere kandidaten, maar soit. Ze heeft duidelijk wel gemold tijdens heel veel opdrachten en ik vermoed dat ze zeker wat leuke beelden gaat opleveren qua molacties ;D.
Net zo leuk als dat gênante klimwerk in de laatste aflevering? Kijk mij eens lekker tijdrekken! Leek wel of ze voor een kleuterversie van WIDM bezig was. Een minachting van alle molloten.
En dat ze die knopen niet uit het touw kon krijgen in de vuur en vlam opdracht. Wauw, wat een molactie en het scheelde maar weinig of ze hadden die opdracht niet op tijd gehaald (een minuut of zeven als ik me dit goed herinner). Als dit het niveau gaat worden. Sorry dat ik hier een beetje melig van wordt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 01:59:27 door MartinJ »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #537 Gepost op: 28-02-2021, 02:03:48 »
En als er straks weer een of andere chat met Rick of Rik geregeld mag worden is het weer "WOW, ge-wel-dig bedankt dat je dit doet  ::bravo::" voor en na, zonder één kritische noot...  ::)
Woosie down?

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #538 Gepost op: 28-02-2021, 02:12:36 »
Net zo leuk als dat gênante klimwerk in de laatste aflevering? Kijk mij eens lekker tijdrekken! Leek wel of ze voor een kleuterversie van WIDM bezig was. Een minachting van alle molloten.
En dat ze die knopen niet uit het touw kon krijgen in de vuur en vlam opdracht. Wauw, wat een molactie en het scheelde maar weinig of ze hadden die opdracht niet op tijd gehaald (een minuut of zeven als ik me dit goed herinner). Als dit het niveau gaat worden. Sorry dat ik hier een beetje melig van wordt.

Wacht nu maar gewoon met een oordeel vellen tot de bekendmaking en het bespreken van de opdrachten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #539 Gepost op: 28-02-2021, 02:19:30 »
Wacht nu maar gewoon met een oordeel vellen tot de bekendmaking en het bespreken van de opdrachten.

Zeer juist.  ::jaja::
Woosie down?