Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109613 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #600 Gepost op: 1-03-2021, 15:18:54 »
Grappig dat Renée specifiek in haar introductiefilmpje benoemt dat ze handig is en goed kan klauteren en klimmen.

Straks zien we haar in aflevering 10 nog als een speer die touwladder op gaan. :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #601 Gepost op: 1-03-2021, 15:29:54 »
Alleen op de touwbrug haalde het iets uit. Maar die was ook zwaar, en daar kwamen haar handschoenen volgens mij echt onder het sleeptouw. Bij die tweede klauteropdracht verloor ze nauwelijks tijd. Ze gaf het na een paar seconden al op. Ik heb er nog eens op gelet, maar Charlotte en Rocky stonden al in de gele bandjes, dus het was alleen een kwestie van de clip overgeven. Een minuutje verloren, en ze stond er weer verdacht op. En de derde klimopdracht deed ze perfect.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #602 Gepost op: 1-03-2021, 15:31:58 »
Helemaal eens, behalve dat dit zich allemaal heeft afgespeeld voor de bieding.
Maar kijk de overzichten na van annabeesje, Heinz en Rinusoide en je ziet hoeveel bakken met geld ze ook daarna nog uit de pot heeft gehouden. En de bieding zelf, daar kan je toch 0 voor toeschrijven aan Rocky. Eerder zal je de -5000 moeten toeschrijven aan Renee vanwege de subtiele acties ervoor (zie Leendert's uitleg). Al met al kom je op een van de laagste potten ooit. Ik zal niet zeggen daarmee ook een van de beste mollen ooit. Maar wel een van de meest effectiefste!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #603 Gepost op: 1-03-2021, 15:54:35 »
Grappig dat Renée specifiek in haar introductiefilmpje benoemt dat ze handig is en goed kan klauteren en klimmen.

Straks zien we haar in aflevering 10 nog als een speer die touwladder op gaan. :P

Ze stond nu toch wel een klein beetje voor joker ;-). Dus wie weet komt er nog revanche.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #604 Gepost op: 1-03-2021, 16:15:47 »
Ik heb er nog eens op gelet, maar Charlotte en Rocky stonden al in de gele bandjes, dus het was alleen een kwestie van de clip overgeven.
Die hadden ze vanaf het begin al aan.

Het was een ander soort finale als vorig jaar, waar Tygo verkeerd zat en nepmollen zin had om de verdenkingen op je te krijgen. Ik kreeg hier eerder het idee dat de dames wel wisten dat het spel gespeeld was en Renée ook haar momentje gunden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #605 Gepost op: 1-03-2021, 17:24:14 »
Ik kreeg hier eerder het idee dat de dames wel wisten dat het spel gespeeld was en Renée ook haar momentje gunden.
En het is natuurlijk fantastisch dat ze zich niet liet kennen! ::bravo::
Mooi moment voor Renée, tussen die jonge broekies. Net als toen ze de hendel opdracht won.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #606 Gepost op: 1-03-2021, 18:13:46 »
Niet zo veel als de volgende 'winst' voor de mol 2000 euro is. Alleen was Rocky niet voor één gat te vangen.

Ik ben wakker geworden met het idee dat Renée helemáál niet zo'n lief, aandoenlijk molletje is dan ze lijkt te zijn. Uitspelen van kandidaten, en dan op zo'n 'lieve' manier maar ondertussen! In de bus gaat ze jokers uitdelen, maar NIET voor Marije! Die haar ergernis opkropt en daarna voor zichzelf gaat - gevolg, geld uit de pot. En dat doet ze de hele tijd: 'ik ga voor de joker' - daarmee zeggend: moeten jullie ook doen. Dan komt het helemaal goed voor mij als mol.

Maar dan is er Rocky die allergisch is voor dat gedrag en dat is nog zacht uitgedrukt. Die gaat er met gestrekt been in.
In de laatste aflevering zien we een zenuwachtige Renée - of spéélt ze dat? - en ze kijkt met verschrikte ogen naar Rocky, terwijl Rocky weet: ik heb haar goed laten struikelen en ik ga er nu met de winst vandoor.

Als mol had renee verkeerde info over de kokers moeten geven, je kan er altijd onderuit doordat die Tsjechische zinnen lastig zijn of omdat je het gewoon verkeerd onthouden had. Rocky had nooit de regie moeten krijgen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #607 Gepost op: 1-03-2021, 18:42:44 »
Rocky weet: ik heb haar goed laten struikelen en ik ga er nu met de winst vandoor.
Rocky wint niet. Tenzij je de mol zijn winnen noemt.
Straks zien we haar in aflevering 10 nog als een speer die touwladder op gaan. :P
Nee, wel naar beneden gaan. (Maar dat is geen molactie van Renée.)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #608 Gepost op: 1-03-2021, 19:06:51 »
Als mol had renee verkeerde info over de kokers moeten geven, je kan er altijd onderuit doordat die Tsjechische zinnen lastig zijn of omdat je het gewoon verkeerd onthouden had. Rocky had nooit de regie moeten krijgen.
Dat had hooguit 500 euro schade aan de pot opgeleverd. Ze probeerde Rocky voor de vrijstelling te letten kiezen door duidelijk te maken waar het geld zat, maar Rocky koos voor het geld en jokers voor zichzelf.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Rvonkt!

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #609 Gepost op: 1-03-2021, 20:17:45 »
Ik heb iets heel opvallends gevonden in de opdracht Ra(a)dgeving! Als Splinter aan de beurt is bij het raddraaien, komt een aantal keren het rad in beeld. Elke keer staat er een naambordje met de naam Splinter boven de 2 jokers (die tussen de finalevrijstelling en de -2000 zit), maar 1x komt er een close up van het rad voorbij (ongeveer wanneer Renee steeds zegt 'dat is de vraag') en dan staat er ineens RENEE boven die 2 jokers! Dat klopt niet!! Het is ook geen foutje van toen Renee zelf aan de beurt was, want zij draaide 2000 en 2 jokers en de wijzer staat in deze close up op het vraagteken. Dit shot móet dus speciaal zijn gemaakt door de productie! Kan niet ander volgens mij. Misschien verklaard dit zelfs wel de afleveringstitel 'in 1 klap.'

(Ik heb er 2 foto's van m'n tv bijgedaan, maar ze zijn misschien niet super duidelijk. Check anders het filmpje in topic van de betreffende opdracht.)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #610 Gepost op: 1-03-2021, 20:36:45 »
Die bovenste foto lijkt een hint dat Renee de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #611 Gepost op: 1-03-2021, 20:51:39 »
Opvallend. Dat detailshot is dus rond de beurt van Renée opgenomen en er bij Splinter tussen gemonteerd. Misschien hadden ze nog een shot van het bord nodig en realiseerden ze zich niet dat de naam boven de jokers anders was. Ik vind het een beetje vreemde manier om een hint in beeld te brengen, maar het is mogelijk.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #612 Gepost op: 2-03-2021, 00:24:55 »
Het viel me wel op dat Renée haar naam veel voorkwam op het bord. Maar het bleek toch wel goed verdeeld te zijn. Montagetruc, dus een hint.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #613 Gepost op: 2-03-2021, 00:55:22 »
Maar kijk de overzichten na van annabeesje, Heinz en Rinusoide en je ziet hoeveel bakken met geld ze ook daarna nog uit de pot heeft gehouden. En de bieding zelf, daar kan je toch 0 voor toeschrijven aan Rocky. Eerder zal je de -5000 moeten toeschrijven aan Renee vanwege de subtiele acties ervoor (zie Leendert's uitleg). Al met al kom je op een van de laagste potten ooit. Ik zal niet zeggen daarmee ook een van de beste mollen ooit. Maar wel een van de meest effectiefste!

Ik reken helemaal niets van de -5000 toe aan Renee. Ze zullen het misschien presenteren alsof haar egoïsme in 3.1 aanzet gaf tot de -5000, maar dat is dan feitelijk niet waar. Dat was lange tijd mijn probleem met Renee als mol: je kon wel sabotagepogingen zien, maar ze mislukten bijna allemaal. Maar goed, dat is nu een gepasseerd station. Ze is het wel.

De -5000 euro kan je niet aan een individuele kandidaat toerekenen. En in een FTM moet je hem volgens mij op nul zetten voor iedereen. De kandidaten boden onafhankelijk van elkaar en beïnvloeden elkaar dus niet. Als één van de drie iets lagers dan -5000 euro had geboden was er nog altijd -5000 euro uit de pot gegaan. Dus sowieso heeft de mol niets gedaan in 5.2 dat de pot geld kostte.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #614 Gepost op: 2-03-2021, 01:00:41 »
Lage pot is lage pot, dus ze heeft het hoe dan ook voor elkaar gekregen. Waarom bieden 3 kandidaten zo hoog? Er werd gesmeten met jokers, daarom? En dat smijten met jokers was deze keer onderdeel van de tactiek van de mol.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #615 Gepost op: 2-03-2021, 03:40:56 »
Ik heb iets heel opvallends gevonden in de opdracht Ra(a)dgeving! ....  1x komt er een close up van het rad voorbij (ongeveer wanneer Renee steeds zegt 'dat is de vraag') en dan staat er ineens RENEE boven die 2 jokers! Dat klopt niet!!...Misschien verklaard dit zelfs wel de afleveringstitel 'in 1 klap.'
::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #616 Gepost op: 2-03-2021, 08:33:49 »
Gezien de allerlaatste opdracht kan het niet anders dan dat Renée de mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering: zij heeft de enveloppe in haar hand. Dat weten we. Maar het kan bijna niet anders dan dat we zaterdag precies zien wat er op haar enveloppe stond: iets in de trend van "IK BEN DE MOL!"
Ich bin ein Bärliner!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #617 Gepost op: 2-03-2021, 08:42:37 »
Lage pot is lage pot, dus ze heeft het hoe dan ook voor elkaar gekregen. Waarom bieden 3 kandidaten zo hoog? Er werd gesmeten met jokers, daarom? En dat smijten met jokers was deze keer onderdeel van de tactiek van de mol.

Nou ja, de belangrijkste factoren voor de hoogte van de pot zijn hoeveel er in opdrachten realistisch gezien te verdienen is en hoe goed de groep bezig is.

Ik heb het gevoel dat de groep over het algemeen wel goed bezig was, maar dat de bedragen vooral klein waren. De meeste opdrachten hadden een maximale score van minder dan 2.000 euro en af en toe waren er deelopdrachten voor 100 euro of zelfs een keer 5 euro (4.1). Aan de andere kant konden kandidaten onbeperkt geld wegspelen in een opdracht (5.2) en verdween er in één klap zomaar 2.000 euro door een kansspel (8.3). Het geld was te verdienen, maar slechtst mondjesmaat. Ik vind het niet eerlijk om dat allemaal aan Renee toe te rekenen (in een verder verleden was de verdienste per opdracht soms meer dan de gehele omvang van de pot hier).

Jaar na jaar wordt het bedrag dat realistisch gewonnen kan worden verder naar beneden geschroefd. Het is al jaren zo dat het geld geen vetpot is (1/9 kans op een pot van c 9.000 euro betekent gemiddeld 1.000 euro voor c. een maand opnames). Het risico is dat kandidaten bijvoorbeeld dilemma tussen geld of troeven niet langer als een dilemma zien. Het lijkt er de laatste jaren op dat dat ook zo is en dat mensen alleen aarzeling hebben vanwege het principe. Dat is toch jammer. Het spel hoeft echt niet over miljoenen te gaan, maar iets meer geld is toch wel fijn om het allemaal wat meer betekenis te laten hebben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #618 Gepost op: 2-03-2021, 11:50:41 »
Gezien de allerlaatste opdracht kan het niet anders dan dat Renée de mol is. Ik zie het al voor me in de laatste aflevering: zij heeft de enveloppe in haar hand. Dat weten we. Maar het kan bijna niet anders dan dat we zaterdag precies zien wat er op haar enveloppe stond: iets in de trend van "IK BEN DE MOL!"
Ja, of een pijltje op de envelop getekend met daarnaast een molletje, waarmee de laatste aflevering mooi aansluit bij de eerste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 11:53:33 door Run »

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #619 Gepost op: 2-03-2021, 12:27:07 »
Ik denk dat oprecht elk jaar, montagetrucages incluis, een van de beste graadmeters om de Mol te ontmaskeren de verdenkingen door de Mol zijn. Waar vaak geen peil op te trekken is. Maar dit jaar slaat natuurlijk alles. Rocky is slechts één keer vaag genoemd door Renee, in de laatste afleveringen was het Charlotte, en dan opeens gaat ze voor Rocky als definitieve Mol. En niet alleen dat, ook zonder ook maar één relevante Molactie te benoemen zoals ze die in het programma presenteren. Behalve die 5.000 euro. Terwijl bij Renee - zie ook andere jaren waarin dit gebeurde - overduidelijk acties werden genoemd die superspecifiek zijn en ook feilloos passen in een slotaflevering.

Ik heb heel lang puur op Charlotte gezeten, maar er is geen énkele haar in mijn coronakapsel die nu nog twijfelt over Renee. Het is mooi geweest.