Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 49080 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #220 Gepost op: 12-02-2021, 00:11:02 »
Gezien de oorspronkelijk aangegeven looproute dacht ik ook dat ze langs station 5 gelopen is. daar is iig de hendel van Charlotte naar beneden als Rocky daar aankomt en dat is nog vroeg in het spel maar Marije zegt in een biecht dat station 4 haar eerste station is. Marije loopt dan naar binnendoor naar station 2. De afstanden zijn niet zo groot dus ze kan nog een rondje naar station 3 gemaakt hebben.
Zou kunnen, maar ik hecht niet zoveel waarde aan dat shot van Marije bij de witte auto omdat je haar cameraman niet ziet. De volgorde zoals die door de volgcamera geschoten is lijkt me logischer, dus vanaf de start door de steeg naar 4, dan 5, dan 2. Dat verklaart gelijkt de hendel van Charlotte op 5.

Hoe dan ook, het is duidelijk dat ze meer stations aan doet dan ze ons willen doen laten denken.

Ik heb nog een nieuwe hypothese voor iedereen die Charlotte graag als mol ziet.
De startplaats van Charlotte ligt niet op de parkeerplaats, maar het terrein op in de buurt van een geel gevaarte (lijkt op een soort takel)
- vanaf hier is ze eerst richting parkeerplaats en doet iets achter paaltje (pakt geld van station X).
- we zien wat sfeerbeelden van de drone op onlogische plaatsen aan de andere kant van het terrein
- ze geeft een biecht dat ze Marije eruit wil maar eerst €500 hebben, anders heeft dat geen zin
- gaat een gebouw in tegenover het gele gevaarte (pakt geld van station Y)
- ze gaat door de zelfde deur naar buiten (dit was geen binnendoor route)
- ze gaat rechtstreeks richting de laptop
Klopt, zoals ik eerder al schreef zou de startplaats zou heel goed bij de gele constructie kunnen zijn, dus centraler dan ik eerder had aangegeven. Eerst zien we haar daar staan en bij het startsignaal plots op de parkeerplaats, maar dat kan ook een retake zijn.
En goed gezien, ze gaat van daar direct het gebouw in, ik had dit verkeerd gezien en dacht dat het van de andere kant was. Dit maakt haar route nog veel korter dan die al was...

Wat jij schrijft zou kunnen, maar waarom zou ze vanaf haar startpositie dan niet direct naar de laptop zijn gegaan? Waarom zou je eerst een gebouw binnengaan, je kon de laptop vanaf de deur al zien? Of het was wel een binnendoor route (er lijken deuren aan de andere kant te zitten, zie foto), maar kon ze aan de andere kant niet naar de station 4 of 5, omdat Rocky en Marije daar al waren? Mogelijk heeft ze wel 6 gehaald en was zij degene die Rocky daar heeft uitgeschakeld. We zullen het nooit weten, opvallend is wel dat haar montage bij haar het vaagst is over waar ze werkelijk geweest is.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 00:18:23 door molecula »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #221 Gepost op: 12-02-2021, 00:41:18 »
Citaat
Wat jij schrijft zou kunnen, maar waarom zou ze vanaf haar startpositie dan niet direct naar de laptop zijn gegaan?
Waarschijnlijk had ze €500 willen hebben om minder verdacht te zijn of om de opdracht van minstens €500 te laten slagen.

Als ze eerst naar de laptop was gegaan om alvast enkele mensen uit te schakelen, waren de hendels van die personen omgegaan. Hierdoor zou de kans dat de overgebleven speler aan haar hendels zouden zitten groter zou worden.

Citaat
We zullen het nooit weten
Ik hoop dat we het antwoord in de bloopers voorbij zien komen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #222 Gepost op: 12-02-2021, 04:34:08 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Tijdens het kijken, zonder alle extra info die we nu hebben, viel me vooral één ding op. Splinter zegt het ene, Charlotte willen sparen, maar doet direct daarop het andere, Charlotte uitschakelen. Ik vond dat gelijk al vreemd.

Als hij de Mol is, waarom biecht hij dan niet gewoon dat hij niemand wil sparen en de opdracht wil winnen? Dan was hij in ieder geval veel minder verdacht overgekomen.

Maar waarom wordt hij buiten dit forum dan niet veel meer verdacht, als het zo in de gaten liep? Ik bedoel, daarom denk ik dat het niet erg in de gaten liep.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2021, 10:23:44 »
Zou kunnen, maar ik hecht niet zoveel waarde aan dat shot van Marije bij de witte auto omdat je haar cameraman niet ziet. De volgorde zoals die door de volgcamera geschoten is lijkt me logischer, dus vanaf de start door de steeg naar 4, dan 5, dan 2. Dat verklaart gelijkt de hendel van Charlotte op 5.

Hoe dan ook, het is duidelijk dat ze meer stations aan doet dan ze ons willen doen laten denken.

Dat zou kunnen. Dan is Rocky Marije achterna gelopen van station 4 naar 5 en heeft ze net een andere doorgang gekozen waardoor Rocky bij station 1 uitkwam en Marije bij station 2 waar Renée stond. Bij station 1 was Splinter net geweest en had daar Marije uitgeschakeld. Toen Rocky daar aankwam was de hendel van Charlotte ook al naar beneden. Dan moet Rocky er wel erg lang over gedaan hebben om van 4 naar 5 te gaan want Marije was al uitgeschakeld op station 2 en 4. Het kan zijn dat Marije net iets eerder was met het uitschakelen van Charlotte. Marije rende ook alsof haar leven er vanaf hing  ;D

Splinter was echter ook bij station 5 en ook hier zijn de beelden vaag gehouden, we kunnen niet zien welke hendels naar beneden zijn en of er nog geld ligt. Het is  mogelijk dat Splinter van 2 ( Rocky) naar 1 (Marije) naar 4 en 5 (Rocky) gelopen is en dat hij tussentijds werd opgehouden door de ontmoeting met Charlotte. Rocky had hierdoor tijd nog van station 1 naar 2 te lopen voordat ze werd uitgeschakeld door Splinter op station 5.  Hij zegt echter wel dat hij 5 stations heeft gehad. Juist bij Splinter zijn er 2 shots die vaag zijn  of niet kloppen......

Van Renée is ook nog niet alles duidelijk. Ze was vroeg in het spel op station 2 en als derde en  laatste bij station 4. Renée heeft geld gepakt op station 6 maar wellicht ook op 5?

Edit: bericht aangepast
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 11:09:02 door Moedermol »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2021, 12:51:04 »
Citaat
Hij zegt echter wel dat hij 5 stations heeft gehad.
Ik kom bij Splinter ook maar op 4 uit, het zou kunnen dat hij de laptop heeft meegeteld als station.
Citaat
Renée heeft geld gepakt op station 6 maar wellicht ook op 5?
Ik begin nu toch te twijfelen op Renee richting 5 gaat. Ze lijkt station 4 vanuit het oosten te benaderen i.p.v. uit net noorden, daardoor staat ze aan de zuidkant station 4 bij het bedienen van de hendels en kijkt ze richting het noorden. Bij het weglopen lijkt ze net langs station 5 te kijken, er staat mogelijk ook een boom tussen. Vervolgens loopt in wnw richting weg naar station 6.
Om station 4 vanuit het oosten te benaderen zou ze vanaf station 2 door het steegje waar mogelijk station 3 stond moeten zijn gelopen. Hier zou ze dan geld gepakt moeten hebben.

Een mogelijke verklaring voor het goedkeuren van het dubbele bezoek van Renee aan station 4, is dat het teveel werk was om de stations terug te zetten naar de vorige stand.

Ik heb ook een foto gevonden van de plek waar Renee lijkt te starten. Dit is vlak bij de ingang van het museum.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2021, 13:28:19 »

Wat jij schrijft zou kunnen, maar waarom zou ze vanaf haar startpositie dan niet direct naar de laptop zijn gegaan? Waarom zou je eerst een gebouw binnengaan, je kon de laptop vanaf de deur al zien?
Om de laptop te gebruiken moest ze wel een code hebben. Ze is dat gebouw binnen gegaan om wat? Zocht ze geld? Zocht ze een joker of een vrijstelling? En ton ze weer buiten kwam was Splinter daar, die zei haar code te hebben gezien, maar hem niet in te geven in de laptop. Toen was ze af.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #226 Gepost op: 12-02-2021, 13:50:12 »
Citaat
Om de laptop te gebruiken moest ze wel een code hebben.
Dit is mogelijk voorkennis waar een mol over beschikt.
Citaat
Ze is dat gebouw binnen gegaan om wat? Zocht ze geld? Zocht ze een joker of een vrijstelling?
Waarschijnlijk een station om geld te pakken. Misschien krijgen we in de nabeschouwing nog duidelijkheid.
Citaat
Toen was ze af.
Marije heeft zich vanaf de start volledig op de hendels van Charlotte gericht.
Het blijft natuurlijk allemaal erg hypothetisch. Dat ze dat gebouw in gaat en er vervolgens via dezelfde deur uitkomt vind ik niet zo heel verdacht. Dat ze zich vanaf haar startpositie 180 graden omdraait en richting parkeerplaats gaat om vervolgens weer terug te lopen langs haar startpositie richting dat gebouw vind ik wel bijzonder. Het camerashot vanachter een paaltje maakt de situatie nog vreemder.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #227 Gepost op: 12-02-2021, 14:39:12 »
Ik kom bij Splinter ook maar op 4 uit, het zou kunnen dat hij de laptop heeft meegeteld als station.
Dat zat ik ook te denken. Of hij heeft ook nog station 6 aangedaan en daar Rocky uitgeschakeld.

Ik begin nu toch te twijfelen op Renee richting 5 gaat. Ze lijkt station 4 vanuit het oosten te benaderen i.p.v. uit net noorden, daardoor staat ze aan de zuidkant station 4 bij het bedienen van de hendels en kijkt ze richting het noorden. Bij het weglopen lijkt ze net langs station 5 te kijken, er staat mogelijk ook een boom tussen. Vervolgens loopt in wnw richting weg naar station 6.
Ik denk ook niet dat ze op station 5 is geweest, daar zijn in ieder geval geen beelden van. Je ziet inderdaad op 6:20 vanaf station 4 station 5 achter een berk staan.

Ik heb ook een foto gevonden van de plek waar Renee lijkt te starten. Dit is vlak bij de ingang van het museum.
Goed gevonden!

Ik heb de mogelijk routes aangepast, zie hieronder:
- Renee's begin positie klopt nu. Haar route tussen station 4 en 5 heb ik gestippeld. Het is heel goed mogelijk dat ze loopt zoals jij beschrijft, dus door de steeg langs station 3. Marije ziet haar bij station 2 (op 4:33 zie je ze zelfs even in een flits allebei in beeld), dus Renee kan Marije vervolgens ook gezien hebben en daarom de steeg zijn ingedoken.
- Marije loopt nu door het andere steegje en doet ook station 5 aan. Dit is weliswaar een hypothese maar wel ondersteund met argumenten: ze rent in die richting na station 4 en als Rocky daar is, is Charlotte daar al uitgeschakeld
- Splinter's route tussen de ontmoeting met Charlotte en zijn bezoek aan station 4 blijft vaag, daarom maar gestippeld. Hij zou Rocky tegen gekomen kunnen zijn, maar zou ook anders gelopen kunnen zijn.
- Rocky's route is niet aangepast, die komt van allen het meest duidelijk in beeld.
- Charlotte blijft een mysterie. Wat deed ze in dat gebouw? Heeft ze misschien toch nog bij 6 Rocky uitgeschakeld. Het heeft er in ieder geval alle schijn van dat ze veel eerder is uitgeschakeld dan de montage ons wil doen geloven.

EDIT Charlotte heb ik bovendien op de startplek gegeven die Ronaldanius ook al aangaf. Dat shot vanachter dat paaltje/muurtje ten westen daarvaar zou ook heel goed opvulling kunnen zijn. Want waarom zou ze na het startschot richting de bossen zijn gerend?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 14:47:17 door molecula »

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #228 Gepost op: 12-02-2021, 17:14:22 »
Ik heb de mogelijk routes aangepast, zie hieronder:
- Renee's begin positie klopt nu. Haar route tussen station 4 en 5 heb ik gestippeld. Het is heel goed mogelijk dat ze loopt zoals jij beschrijft, dus door de steeg langs station 3. Marije ziet haar bij station 2 (op 4:33 zie je ze zelfs even in een flits allebei in beeld), dus Renee kan Marije vervolgens ook gezien hebben en daarom de steeg zijn ingedoken.
- Splinter's route tussen de ontmoeting met Charlotte en zijn bezoek aan station 4 blijft vaag, daarom maar gestippeld. Hij zou Rocky tegen gekomen kunnen zijn, maar zou ook anders gelopen kunnen zijn.
- Charlotte blijft een mysterie. Wat deed ze in dat gebouw? Heeft ze misschien toch nog bij 6 Rocky uitgeschakeld. Het heeft er in ieder geval alle schijn van dat ze veel eerder is uitgeschakeld dan de montage ons wil doen geloven.

Zou het niet kunnen dat er een station 7 in het grijs/witte gebouw was? Waar Splinter Charlotte heeft uitgeschakeld en Renee Splinter. Maar dat beide gebeurtenissen vervangen zijn door retakes van respectievelijk Splinter bij station 1 en Renee bij station 4.  Dan zou Splinter inderdaad bij 5 stations geweest zijn, zoals hij zei en niemand twee keer bij hetzelfde station. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #229 Gepost op: 12-02-2021, 17:18:08 »

Ik heb de mogelijk routes aangepast, zie hieronder:
- Renee's begin positie klopt nu. Haar route tussen station 4 en 5 heb ik gestippeld. Het is heel goed mogelijk dat ze loopt zoals jij beschrijft, dus door de steeg langs station 3. Marije ziet haar bij station 2 (op 4:33 zie je ze zelfs even in een flits allebei in beeld), dus Renee kan Marije vervolgens ook gezien hebben en daarom de steeg zijn ingedoken.
- Marije loopt nu door het andere steegje en doet ook station 5 aan. Dit is weliswaar een hypothese maar wel ondersteund met argumenten: ze rent in die richting na station 4 en als Rocky daar is, is Charlotte daar al uitgeschakeld
- Splinter's route tussen de ontmoeting met Charlotte en zijn bezoek aan station 4 blijft vaag, daarom maar gestippeld. Hij zou Rocky tegen gekomen kunnen zijn, maar zou ook anders gelopen kunnen zijn.
- Rocky's route is niet aangepast, die komt van allen het meest duidelijk in beeld.
- Charlotte blijft een mysterie. Wat deed ze in dat gebouw? Heeft ze misschien toch nog bij 6 Rocky uitgeschakeld. Het heeft er in ieder geval alle schijn van dat ze veel eerder is uitgeschakeld dan de montage ons wil doen geloven.

EDIT Charlotte heb ik bovendien op de startplek gegeven die Ronaldanius ook al aangaf. Dat shot vanachter dat paaltje/muurtje ten westen daarvaar zou ook heel goed opvulling kunnen zijn. Want waarom zou ze na het startschot richting de bossen zijn gerend?

Het wordt steeds completer  ::ok::

Je ziet van Renée ook beelden in het steegje langs station 3. Deze zijn weliswaar niet door een volgcamera gemaakt maar ze kunnen deze beelden overgedaan hebben. Rocky neemt deze route ook terug als ze uit het spel ligt. Haar zie je vanaf station 2 de steeg in gaan.

Het lijkt er inderdaad op dat Marije vanaf station 4 naar 5 loopt. Ze rent die richting uit, zie foto 1
Rocky rent de andere kant uit als ze op station 4 geweest is, zie foto 2. Misschien heeft ze daar wat tijd verloren zodat inderdaad Charlotte als eerste door Marije uitgeschakeld is en werd Marije pas daarna door toedoen van Splinter en 2x door Rocky uitgeschakeld

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #230 Gepost op: 12-02-2021, 18:24:58 »
Wat deze opdracht zo moeilijk maakt is dat heel veel footage niet is opgenomen tijden de 'race'  zelf: ik denk dat alle drone footage achteraf is opgenomen: dat verklaart waarom Charlotte aan de andere kant van de kaart loopt terwijl ze daar niet kan zijn. Marije gaat op 2:52 het steegje in waar station 3 staat maar mijn aanname, op basis van de looproutes is, dat dat niet kan. De enige footage waarvan we 100% weten dat die echt is, is van de cameramensen die de kandidaten op de voet volgen. Die footage moeten we vertrouwen.

We weten nu de startpositie van Renee. Op 4:21 zien we waar ze is: ze heeft nu een keuze ofwel rechtdoor ofwel links (en via het steegje naar station 2). Op Molecula's kaartje gaat ze rechtdoor, maar laten we aannemen dat Renee de mol is en zo veel mogelijk hendels wil omdraaien, dan heeft zij voorkennis en weet ze waar station 3 is. We zien haar weer om 4:27 direct bij de uitgang van het steegje waarin station 3 zich bevind. Op 4:31 zien we Marije aan de andere kant van dit gebouw.

Mijn theorie is dat Renee in station 3 de hendel van Charlotte heeft omgezet en dat zij dus (indirect) Charlotte heeft afgemaakt, en niet Splinter. Maar denk als de montage: als het zo is dat zij als enige station 3 omzet dan betekent het dat zij haast perfect van station naar station is gegaan. Het is dan te duidelijk dat zij vooraf al precies wist waar alle station stonden. Ik denk dat maar een kandidaat de verborgen hendellocatie in het steegje (station 3) gevonden heeft: de mol. Ze konden de footage van Renee die Charlotte's hendel omtrekt niet gebruiken en moesten dat in de schoenen van een andere kandidaat schuiven, in dit geval Splinter: waarschijnlijk omdat ze Splinter verdacht willen maken als kandidaat die potentieel finalist is.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 18:34:42 door Martialis1 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #231 Gepost op: 12-02-2021, 18:52:28 »
Er wordt dus eigenlijk gesuggereerd dat wij ronduit voorgelogen zijn. Dat sommige hendels in beeld overgehaald werden door een kandidaat maar in werkelijkheid zijn overgehaald door een andere kandidaat. Opdat wij geen flauw benul hebben wat daar is gebeurd en net zo goed een stream met een knetterend haardvuurtje hadden kunnen kijken want Joost mag weten wie welke hendel heeft overgehaald en wanneer.

Ben ik de enige die dat wat stug lijkt? Waarom zouden we überhaupt nog kijken dan?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #232 Gepost op: 12-02-2021, 19:13:24 »
Volgens mij zit dan in de meeste seizoenen van het programma: de suggestie dat een bepaalde kandidaat iets doet, terwijl het in werkelijkheid iemand anders is. Nu is alleen het gekke: dit gaat niet echt om geld verdienen, dus er staat niet echt een duidelijke verdachtmaking op het spel.

Wil wel geloven dat het een montagepuzzel was die niet helemaal goed is gelegd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #233 Gepost op: 12-02-2021, 19:21:41 »
Er wordt dus eigenlijk gesuggereerd dat wij ronduit voorgelogen zijn. Dat sommige hendels in beeld overgehaald werden door een kandidaat maar in werkelijkheid zijn overgehaald door een andere kandidaat. Opdat wij geen flauw benul hebben wat daar is gebeurd en net zo goed een stream met een knetterend haardvuurtje hadden kunnen kijken want Joost mag weten wie welke hendel heeft overgehaald en wanneer.

Ben ik de enige die dat wat stug lijkt? Waarom zouden we überhaupt nog kijken dan?

Nee dat denk ik niet. Van vrijwel iedereen hebben we gezien welke hendels zijn overgehaald en door het uitpluizen zijn alle looproutes aardig juist in beeld gebracht. Chapeau ::ok::

Er zijn echter 2 dingen die vragen oproepen en toevallig allebei bij Splinter. Die puzzel proberen we op te lossen. Er zal een reden voor zijn. Misschien gewoon een kwestie van editten maar feit is wel dat het shot waarbij Splinter de hendel van Marije overhaalt niet klopt en we missen het 2e geldbiljet van Renée.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #234 Gepost op: 12-02-2021, 19:26:03 »
Nee dat denk ik niet. Van vrijwel iedereen hebben we gezien welke hendels zijn overgehaald en door het uitpluizen zijn alle looproutes aardig juist in beeld gebracht. Chapeau ::ok::

Er zijn echter 2 dingen die vragen oproepen en toevallig allebei bij Splinter. Die puzzel proberen we op te lossen. Er zal een reden voor zijn. Misschien gewoon een kwestie van editten maar feit is wel dat het shot waarbij Splinter de hendel van Marije overhaalt niet klopt en we missen het 2e geldbiljet van Renée.

Ok. Ja dat het vreemd is, ben ik met je eens. Hoop wel dat er niet bewust is gerommeld om ons te bedriegen (andere volgorde wie er rode bollen krijgt en wie er afgaat, anderen in beeld krijgen dan de actie uitvoeren bv)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #235 Gepost op: 12-02-2021, 19:57:14 »
Het lijkt er inderdaad op dat Marije vanaf station 4 naar 5 loopt. Ze rent die richting uit, zie foto 1
Rocky rent de andere kant uit als ze op station 4 geweest is, zie foto 2. Misschien heeft ze daar wat tijd verloren zodat inderdaad Charlotte als eerste door Marije uitgeschakeld is en werd Marije pas daarna door toedoen van Splinter en 2x door Rocky uitgeschakeld
Bij nader inzien denk ik dat Rocky in werkelijkheid eerst station 5 en dan 4 heeft aangedaan, ook al is de montage andersom. Ze observeert Marije bij 4 en 5 vanachter het treintje en grijpt haar kans zodra Marije naar 2 loopt. Er is voor Rocky geen reden om eerst naar  4 te rennen en dan weer terug. Dat komt dan weer overeen met de 2e foto van Moedermol hierboven.
Ok. Ja dat het vreemd is, ben ik met je eens. Hoop wel dat er niet bewust is gerommeld om ons te bedriegen (andere volgorde wie er rode bollen krijgt en wie er afgaat, anderen in beeld krijgen dan de actie uitvoeren bv)
Alles wijst erop dat er juist wel bewust gerommeld, maar ik zie het probleem niet zo. In elke aflevering worden we toch op zoveel punten voorgelogen, bij de biechten, bij de test, en vooral in de montage. Waarom is dat dan bij deze opdracht opeens een probleem?
De productie heeft maar 1 doel: boeiende TV te maken en daarmee veel kijkers te trekken. Ik denk dat ze simpelweg de opdracht (die naar het schijnt veel korter duurde dan ze gehoopt hadden) iets spannender hebben geprobeerd te maken. En als je daarmee ook nog eens de Mol uit de wind kan houden en anderen verdacht kan maken, dan is dat voor de regie toch helemaal mooi?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #236 Gepost op: 12-02-2021, 19:58:53 »
Ik heb geprobeerd  het verloop van de opdracht in kaart te brengen:

Vanaf het beginsignaal:
- Splinter gaat naar station 2.
- Marije snelt naar station 4, Rocky ziet haar en moet wachten voordat ze ook naar station 4 kan.
- Renée loopt vanaf haar startpunt door de straat die richting station 2 gaat, ze kijkt nog even het straatje van de witte auto in maar loopt door, kijkt om het hoekje en het kan zijn dat ze daar Splinter nog ziet. Als de kust veilig is gaat ze naar station 2,

Ondertussen:
- Marije is van station 4 naar station 5 gelopen, gaat dan naar 2  en ziet Renée. Marije moet wachten.   Schakelt voor de 3e maal Charlotte uit, Charlotte uit het spel. Renée loopt terug door het steegje. Het is de vraag of station 3 daar nog is.
- Splinter is naar station 1 gelopen en loopt binnendoor naar het middenterrein maar  ontmoet Charlotte en dit kost tijd.
- Rocky loopt van station 4 richting het straatje van station 3 maar ziet mogelijk Renée en maakt rechtsomkeert en gaat naar station 5. Marije uit het spel.

Vervolg:
- Renée is naar station 4 gelopen schakelt Rocky uit.
- Rocky is naar station 1 gelopen en schakelt Splinter uit.
- Renée pakt geld bij 6.

Slotfase:
- Splinter is inmiddels bij station 4 en schakelt Renée uit.
- Rocky gaat naar station 2 en pakt geld, Splinter schakelt Rocky uit op station 5. Rocky uit het spel.
- Renée gaat van station 6 terug naar 4 en schakelt Splinter uit, Splinter uit het spel.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #237 Gepost op: 12-02-2021, 20:11:23 »
Alleen dan nog even benadrukken dat het uitschakelen van Charlotte (door Marije dan waarschijnlijk in deze lezing) en de ontmoeting tussen Splinter en Charlotte in werkelijkheid waarschijnlijk net andersom was, maar wel zeer kort na elkaar.

Charlotte bedekt namelijk haar nummer en doet duidelijk alsof ze nog niet af is. Gek toneelstukje anders, of zijn deze beelden ook later opnieuw geschoten?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #238 Gepost op: 12-02-2021, 20:53:11 »
Citaat
Bij nader inzien denk ik dat Rocky in werkelijkheid eerst station 5 en dan 4 heeft aangedaan, ook al is de montage andersom. Ze observeert Marije bij 4 en 5 vanachter het treintje en grijpt haar kans zodra Marije naar 2 loopt. Er is voor Rocky geen reden om eerst naar  4 te rennen en dan weer terug. Dat komt dan weer overeen met de 2e foto van Moedermol hierboven.
Deze indruk heb ik ook. Rocky loopt onder de helling van het spoor door (youtube 5:12), dan moet ze eerst langs 5 gekomen zijn. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat Marije eerst langs 5 is gegaan. Of mijn ogen moeten me bedriegen. Dat Marije vanaf 4 naar 5 lijkt te lopen was misschien om te kijken waar Rocky zich bevond.

Edit: Youtube momenten
3:03 Marije lijkt voorbij station 5 te rennen.
3:25 Marije haalt een hendel over bij 5 en lijkt vervolgens richting het zuiden te gaan.
3:33 Marije haalt een hendel over bij 4 en lijkt vervolgens richting het zuiden te gaan.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 21:19:52 door Ronaldanius »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #239 Gepost op: 12-02-2021, 20:56:30 »
Alles wijst erop dat er juist wel bewust gerommeld, maar ik zie het probleem niet zo. In elke aflevering worden we toch op zoveel punten voorgelogen, bij de biechten, bij de test, en vooral in de montage. Waarom is dat dan bij deze opdracht opeens een probleem?
De productie heeft maar 1 doel: boeiende TV te maken en daarmee veel kijkers te trekken. Ik denk dat ze simpelweg de opdracht (die naar het schijnt veel korter duurde dan ze gehoopt hadden) iets spannender hebben geprobeerd te maken. En als je daarmee ook nog eens de Mol uit de wind kan houden en anderen verdacht kan maken, dan is dat voor de regie toch helemaal mooi?

Persoonlijk denk ik dat we bij veel opdrachten worden misleid of er sprake is van suggestie. De kunst is om er doorheen proberen te kijken of informatie uit de details te halen. Wat ik als iets anders zie dan echt de kijker voorliegen met een geheel ander verhaal dan wat daar daadwerkelijk is gebeurd. Om wat ik al eerder zei, we dan net zo goed naar een knetterend haardvuurje ofzo kunnen gaan kijken om later op de site even te lezen wie de opdracht gewonnen heeft.