Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 96834 keer)

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #800 Gepost op: 5-03-2021, 12:10:38 »
Ze zegt wel ergens in de afvallers-podcast (dacht ik) dat toen ze alles terugzag ze zichzelf eigenlijk niet herkende. "Nijs, wat zit je allemaal te doen??" of zoiets...

Dat het jokerthema zonder haar niet uit verf gekomen zou zijn, zou best jammer (gek) zijn. Als Charlotte het niet deed, zou dan Renée (of Rocky) er iets mee gedaan hebben? Of zou er dan helemaal geen jokerthema geweest zijn? Zou Renée (als mol) in de eerst afleveringen hebben geprobeerd er iets mee te doen, maar zag ze dat C het kaapte en heeft ze het toen maar laten zitten? Of Rocky? Rocky is wmb heel geloofwaardig als kandidaat en ik kan me niet direct voorstellen hoe zij dan iets met het jokerthema gedaan zou hebben. Of is er helemaal geen jokerthema en is dat een spinsel van de Charlottetunnelaars?

Raadsels, raadsels...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #801 Gepost op: 5-03-2021, 17:37:37 »
Of is er helemaal geen jokerthema en is dat een spinsel van de Charlottetunnelaars?
De kaart van de joker speelde een rol in 3 opdrachten (1.1, 3.2/3.3, 8.1). Of 4, als je opdrachten 3.2 en 3.3 als apart beschouwt. Het volledige kaartspel zat ook nog in opdracht 3.1. In 6 opdrachten konden jokers worden verdiend (1.1, 2.1, 3.1, 3.3, 6.1, 7.3). Opdracht 8.1 was getiteld 'Voor joker staan'.

En altijd was het Charlotte die een eigenaardig contact legde met de joker.

- in de grot (waar ze kijkt, en zegt: 'een jokertje...')
- de joker begroeten bij 'Voor joker staan'
- een joker weggeven aan haar mol Splinter

Ze zei bij 1.1 al meteen dat ze jokers nodig ging hebben. En heeft op miraculeuze wijze jokers verdiend bij de escape room en aan het rad. Nog afgezien van al haar clowneske gedrag het hele seizoen door, waarvan we hier mooie gifjes voorbij hebben zien komen.
Dus ik durf gerust te zeggen: dit was geen hersenspinsel. :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #802 Gepost op: 5-03-2021, 18:02:18 »
Dus ik durf gerust te zeggen: dit was geen hersenspinsel. :)
Bovendien komt de Joker voorbij in de leader, waarbij zelfs de lach per aflevering verschilt. Dat er dit thema is lijkt me duidelijk en mocht Charlotte de Mol niet zijn, dan lijkt zij toch haast wel gescript of op zijn minst gestuurd door de productie. Maar goed, dat zullen we morgen zien.

Nog een laatste houvast voor deze tunnel, verschillende titels van de podcast lijken op Charlotte te slaan:
#9 AFGESCHERMD
Zij is af door een scherm. Wordt zij misschien afgeschermd?
#5 LOCO MOTION
Wie doet er Loco in de trein? "Ik snap er geen fuck van"
#3 UIT DE KUNST
Okay kan ook op Renee slaan, zij ontsnappen uit de kamer, op hun deur staat 'atelier'
#2 AFDANSEN
Zij is snel af bij de ballerina's
#1 VAN DE KAART
De Jokerkaart, ons Jokertje

De andere titels zijn misschien wat vager, maar ook die kunnen op haar slaan:
#8 RADDRAAIERS
Kan op iedereen slaan, al is haar actie bij het rad wel het meest opvallend
#7 GEDRAGEN
Draagt zij niet als enige de kist met 'Mol' erop? Niet zeker van
#6 OPEN DEUR
Open zij niet 2 deuren in de gevangenis?
#4 GEVOELIGE PLAAT
Tja, deze kan op iedereen slaan...

Maar toch 5 van de 9 titels die direct op Charlotte slaan. Ik zit hier nog lekker.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #803 Gepost op: 5-03-2021, 18:17:16 »
#6 OPEN DEUR
Open zij niet 2 deuren in de gevangenis?
#4 GEVOELIGE PLAAT
Tja, deze kan op iedereen slaan...

Maar toch 5 van de 9 titels die direct op Charlotte slaan. Ik zit hier nog lekker.
::ok:: Ik wist wel dat er nog wat op de plank zou liggen! ;D

#6 OPEN DEUR
Haar deur was al open, maar die van Splinter nog niet.
(Dat zorgde voor nogal wat oponthoud)
#4 GEVOELIGE PLAAT
Haar molactie onder het vlot (met de plaat van de kokers) mislukte. Gevoelige nederlaag.

#7 GEDRAGEN
Draagt zij niet als enige de kist met 'Mol' erop? Niet zeker van

Deze weet ik ook niet zeker, maar dat valt na te kijken. Het zou wel prachtig zijn als ook de titels van de podcast dit jaar aanwijzingen waren naar de Mol!

EDIT:
Er waren twee kisten met Mol, maar van de tweede kist is het dragen niet in beeld (ws. heeft Splinter dat gedaan, of Marije). Van de actie van Charlotte zien we elke seconde, en het eindigt met een close-up.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 20:49:45 door Molest »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #804 Gepost op: 6-03-2021, 17:35:12 »
Als we Rik mogen geloven, heeft van de overgebleven drie dames alleen Charlotte de informatie met de geheime tekst gekregen. Dus Rocky kan helemaal niets geprobeerd hebben in dat geval en dat Charlotte het niet geprobeerd heeft kunnen we nu ook wel met zekerheid vaststellen.

Och ja, Rocky had in de kamer ook niet gekozen voor de joker natuurlijk. Denk dat het echt een dingetje is van het programma. Kijk eens, Charlotte had het kunnen weten. Denk dat het niet zo mooi uit de verf komt eerlijk gezegd.

@Foxhunter: ik zou al bang zijn de kaars om te stoten en de gesloten kamer in de hens te steken  ::rofl::

@Molest: Na Splinter viel ik vol in de Charlotte tunnel, alleen werd ik ziek en ben niet op het forum geweest (ook nog de pool vergeten in te vullen). Gedurende aflevering 9 zag ik wel dat het Charlotte niet was. Zonder het rode scherm was ik toch ook uit de tunnel gevallen denk ik.

Had het wel leuker gevonden als we het scherm nog niet hadden gezien. Laatste week is zo wel een anti climax voor mijn gevoel.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #805 Gepost op: 6-03-2021, 17:39:44 »
...En daarom denk ik dat er nog een enorme climax aan komt. Zonder Charlotte.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #806 Gepost op: 6-03-2021, 18:05:34 »
...En daarom denk ik dat er nog een enorme climax aan komt. Zonder Charlotte.

Denk het eerlijk gezegd niet. Renée is de mol. De aflevering zal best leuk zijn om naar te kijken maar een verrassing verwacht ik echt niet meer. Charlotte zat later dan Rocky op Renée, daarom is ze waarschijnlijk verliezend finalist.

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #807 Gepost op: 6-03-2021, 18:40:16 »
Charlotte is de mol. Zet de champagne maar koud. Er valt iets te vieren vanavond Charlottetunnelaars.

Alles een laatste keer op een rijtje:
1.1
- Valt niet op door in de eerste groep te zitten
1.2
- Verdiend een schamele 75 euro, Renée verdient in aflevering 6 het tienvoud, dus in aflevering 1 mag 75 euro wel als mol
- Schiet Erik mogelijks af (grotere kans dan Rocky, Renée hier geen kans toe)
1.3
- Geen mening over alles of niets gaan (Renée wil duidelijk dat wel, alle 900 euro hier naar haar)
2.1
- 0 euro, dank aan Joshua. Renée 700 euro, solo!
2.2
- 0 euro, 0 informatie doorgegeven
- Kans op geld weghalen
2.3
- Slechte suggestie voor aanpak
- Meer kans op fouten dan Renée
3.1
- Ontsnapt met heel veel hulp van Renée die ook goed antwoord en haar ongewild richting de juiste oplossing stuurt
3.2
- Wil niet als eerste voor het geld gaan
3.3
- Splinter eindigt met geld, wat met de keuze voor geld de enige keuze was op de 0 euro
- Laat Splinter de koker met 1 joker nemen, zodat de rest kan deduceren waar het geld ligt (Dank MartinJ)
4.1
- Wilt in sleutelpositie komen en mag dat niet (Renée doet uiteraard geen moeite in die positie te komen)
4.2
- Overruled door Marije, slimme keuze van Splinter om Charlotte te neutraliseren
4.3
- Poging tot andere kokers ophalen die fout zijn, oorsprong was achteraf na het eerst ophalen van goede kokers niet meer te traceren, dus niemand had geweten wie nu fout was
- Heeft de pech dat Renée haar de lucifers aanrijkt
5.1
- Charlotte molt lekker agressief, Renée uiteraard weer heel passief
5.2
- Biedt 5000 euro en heeft invloed op de volgende opdracht waar het geld zit, Renée 1000 en verliest alle invloed op de opdracht
5.3
- Vertraagt, vindt klokke hint niet, drukt niet af
6.1
- Geen geld verdiend dat er anders toch niet binnen kwam, Renée verdient hier droog 750 euro terwijl het tweede meeste 100 euro is
6.2
- Vertraagt enorm bij ontsnappen
- Verduistert mogelijk sleutel die Marije kon vrijkrijgen
- Renée en Rocky bijna continu samen en volgen gewoon instructies op
6.3
- Verdient geen 500 euro zoals Renée of 250 zoals Rocky
- Mogelijk geld achter de hand gehouden voor het geval dat er niemand geld nam (productieassistent en mollen gecombineerd)
7.1
- De enige die in alle posities komt en dus het meeste kans op mollen heeft
7.2
- Sleutelpositie die ze eerst niet heeft en zelf afdwingt en ze doet het niet goed
7.3
- Laat zich lekker gaan, hier mag de mol eens lekker meedoen, een betere opdracht om wat alles los te laten dan even 750 euro bij de bus of 2000 euro bij het abseilen te verdienen (ahum Rocky en Renée)
8.1
- Molt lekker agressief, ook zalige gedurfde molpositie, niet saai aan de grond
8.2
- Doet het vrij goed, maar kan alsnog fouten hebben gemaakt
8.3
- 2000, terwijl Renée serieuze risico's neemt waardoor 2000 euro in de pot kan komen
9.1
- Nog even lekker knallen en shinen, alles zelf doen is natuurlijk beter dan topatleet Rocky het te laten doen, dat is nog sneller
9.2
- Natuurlijk de extra informatie niet nodig, want duh, je bent de mol
9.3
- Rood scherm door het unieke scenario waar beide andere finalisten de mol niet doorhadden
Andere
- Geeft een joker aan molverdachte Splinter, terwijl ze zelf geen besef heeft wie de mol is?
- Heeft heel de serie uberhaupt geen besef wie de mol is?
- Wil haar vragenlijst niet uitwisselen met verdachte Marije die ze in aflevering 9 ineens zogezegd ineens nooit verdacht heeft

Hier valt gewoon niet over te kijken. Charlotte is de mol, een geniale mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #808 Gepost op: 6-03-2021, 18:45:12 »
Ik denk dat jij onderhand serieus aan doping moet gaan denken om al die rondjes Rijn-Scheldekanaal tot een goed einde te brengen!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #809 Gepost op: 6-03-2021, 19:20:16 »
@Molest: Na Splinter viel ik vol in de Charlotte tunnel, alleen werd ik ziek en ben niet op het forum geweest (ook nog de pool vergeten in te vullen). Gedurende aflevering 9 zag ik wel dat het Charlotte niet was. Zonder het rode scherm was ik toch ook uit de tunnel gevallen denk ik.
Hm. Dat je dat vond van afl. 9. Ik vond Charlotte juist heel mols. Typisch toch, alleen in de finaleopdracht het perfect doen, en de rest van het seizoen verstierd hebben. De aanwijzing in de grot niet willen hebben. Een kaars! Die verwees gewoon naar haarzelf, vanwege de gevangenisopdracht. Twee finalisten die kaartjes naar Renée pakken. Consequenties voor de pot, zei Rik. Klinkt dreigend. Charlotte pakt een kaartje van haar eigen molactie. Ik was het met Ellie Lust eens bij Moltalk. ;D Maar die moest ook meteen al haar aantekeningen aan de kant doen. (Ik hoop dat je weer bent opgekrabbeld, trouwens).

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #810 Gepost op: 6-03-2021, 19:51:15 »
Ik hoop dat we hier tijds de uitzending kunnen doortunnelen totdat we het weten. Count me in.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #811 Gepost op: 6-03-2021, 20:22:37 »
 👍🏻 ;)

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #812 Gepost op: 6-03-2021, 20:31:26 »
Charlotte zit ik de zaal. Verdacht.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #813 Gepost op: 6-03-2021, 20:33:34 »
Charlotte zit ik de zaal. Verdacht.

Ik zou het echt een mega stunt vinden als zij het toch is. Stiekem hoop ik dit haha

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #814 Gepost op: 6-03-2021, 20:34:28 »
Rik: ‘misschien komt er wel een heel grote verrassing’

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #815 Gepost op: 6-03-2021, 20:49:34 »
Gestreden voor het geloof in het programma, maar het mocht niet zijn. Goed gespeeld als kandidaat Charlotte! Je was top!

En bedankt aan alle Charlottetunnalaars. Ik heb echt genoten hier.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #816 Gepost op: 6-03-2021, 21:43:19 »
Rik: ‘misschien komt er wel een heel grote verrassing’
En ze had zo'n mooi groen pakje aan ook...
Mensen, het was een genot in deze tunnel! Iedereen bedankt! ::bravo::
En Charlotte... Tja. ::love::
Toch de beste Mol die dit seizoen nooit gehad heeft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #817 Gepost op: 6-03-2021, 21:55:49 »
Rik benoemde wel fijntjes dat ze best de mol had kunnen zijn (iets in die strekking), omdat ze zoveel geld uit de pot heeft gehaald.  ::hypocriet::

Voer voor deze tunnel dus.  ::rofl::

22 seconden sneller de test invullen en ze was de winnares geweest.  ::oink::
Ze is ver gekomen in ieder geval!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #818 Gepost op: 6-03-2021, 22:00:00 »
Zelfs Rik vond Charlotte een goede mol  ::love:: Wat erg, op 21 seconden verloren! Maar Rocky heeft een stik goed doel en heeft het eerlijk en fanatiek gespeeld.

Hm. Dat je dat vond van afl. 9. Ik vond Charlotte juist heel mols. Typisch toch, alleen in de finaleopdracht het perfect doen, en de rest van het seizoen verstierd hebben. De aanwijzing in de grot niet willen hebben. Een kaars! Die verwees gewoon naar haarzelf, vanwege de gevangenisopdracht. Twee finalisten die kaartjes naar Renée pakken. Consequenties voor de pot, zei Rik. Klinkt dreigend. Charlotte pakt een kaartje van haar eigen molactie. Ik was het met Ellie Lust eens bij Moltalk. ;D Maar die moest ook meteen al haar aantekeningen aan de kant doen. (Ik hoop dat je weer bent opgekrabbeld, trouwens).

Dankjewel Molest. En ik heb genoten van onze tunnelstrijd!! Volgend jaar hopelijk weer :D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #819 Gepost op: 6-03-2021, 22:23:32 »
Top gedaan Charlotte!