Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 154920 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #980 Gepost op: 21-02-2021, 00:52:22 »
Ik denk dat mijn keuze uiteindelijk Renée wordt. Maar dan kan ik niets begrijpen van het pakken van 2x 250 euro bij 'Onder druk zetten' ??? Misschien 'moest' de Mol zorgen dat er minstens 500 euro verdiend werd, maar daar had Rocky ook al bij geholpen dus 250 euro was overbodig. En het geld pakken gebeurde ook nog eens buiten zicht van de rest.

Toch Charlotte? Maar de escaperoom dan

Ik ga weer opnieuw moeten beginnen.

Dit is exact de loop waar mijn hoofd nu al een tijdje in vastzit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #981 Gepost op: 21-02-2021, 00:54:23 »
Normaal klik ik meteen na de aflevering op de poll en de laatste 4x (?) was dat dus Splinter.... Nu moet ik een nieuwe keuze maken.  ::tandpastasmiley::

Charlotte: mijn nr. 2 verdachte (na Splinter dus). Ja, megaverdacht iedere keer en ze maakt rare keuzes (joker aan Splinter geven enzo). Maar... Ook geld binnengehaald. Ook heel veel geld gekost. Ja, dat zou toch het meest logisch zijn als zij het is, maar ik twijfel.

Renée: ooit samen met Joshua mijn schot-voor-de-boeg-mol. Misschien moet ik voortaan meer mijn 1e indruk meewegen, maar ik ben vrij snel van haar afgestapt. Terwijl ze het spel tactisch speelt, alles lijkt te doorzien, maar sterk verdacht door iedereen. Kan ook nog steeds de mol zijn.

Rocky: meest onlogische optie, wat mij betreft. Aan de andere kant vraag ik mij af: hoe kan een kandidaat die zoveel waarde hecht aan eerlijkheid, toch zover komen? Misschien toch wel veel verdachter dan het lijkt.

Stof tot nadenken dus.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #982 Gepost op: 21-02-2021, 01:08:00 »
Rocky: meest onlogische optie, wat mij betreft. Aan de andere kant vraag ik mij af: hoe kan een kandidaat die zoveel waarde hecht aan eerlijkheid, toch zover komen? Misschien toch wel veel verdachter dan het lijkt.

Simpel: door al snel de juiste mol gevonden te hebben? Uiteindelijk bepaalt dat hoeveel vragen je goed hebt, en dus hoe ver je komt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #983 Gepost op: 21-02-2021, 01:12:26 »
Simpel: door al snel de juiste mol gevonden te hebben? Uiteindelijk bepaalt dat hoeveel vragen je goed hebt, en dus hoe ver je komt.

Mocht Renée de mol zijn, dan heeft Rocky dat heel goed gedaan, zo zonder jokers. Als het Charlotte dan heeft ze heel veel geluk gehad, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #984 Gepost op: 21-02-2021, 01:15:29 »
Zeker, helemaal mee eens.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #985 Gepost op: 21-02-2021, 01:28:23 »
Het forum is goed op weg om het de eetste keer fout te hebben in Nederland. Nog een kleine twee weken om uit de Renéehyponose te geraken. Ik zal mijn plicht vervullen en jullie helpen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #986 Gepost op: 21-02-2021, 01:34:41 »
Het forum heeft sowieso mazzel dat Splinter niet in de finale is gekomen. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #987 Gepost op: 21-02-2021, 01:54:02 »
Het forum heeft sowieso mazzel dat Splinter niet in de finale is gekomen. ;)

Inderdaad. Dan stond de mol CHARLOTTE op positie 3. Het ergste is vermeden.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #988 Gepost op: 21-02-2021, 07:03:54 »
Ik duik maar weer de René tunnel in. Het kan toch haast niet anders?

Ze zit op de beste mol posities.

Ze is warig en vaag.

Ze zit volledig op Charlotte omdat die door de montage heel verdacht wordt neergezet.

En er zijn genoeg hints naar haar.

Ik wacht nog op het getal 45. Iemand?

Maar Vrouwenvleugel hebben we al gehad. Bij de ballerina's en gevangenis opdracht.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #989 Gepost op: 21-02-2021, 07:23:36 »
Charlotte zou mooi zijn met haar -7000. Maar verder vind ik haar onwaarschijnlijk als mol. Anders had Marije wel in de finale gestaan. Rocky zou tof zijn. Maar onlogisch na het abseilen. Dus blijft er maar 1 over ;)


Offline bmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #990 Gepost op: 21-02-2021, 07:26:28 »

Ik wacht nog op het getal 45. Iemand?


Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #991 Gepost op: 21-02-2021, 08:46:06 »
Misschien 'moest' de Mol zorgen dat er minstens 500 euro verdiend werd, maar daar had Rocky ook al bij geholpen dus 250 euro was overbodig.

Ik zie twee mogelijke scenario's:

1) Renee heeft niet geweten van het geld dat Rocky had gepakt (ze had dan wel een oortje in maar misschien was het technisch makkelijker om alle kandidaten hetzelfde signaal te sturen);
2) Renee heeft de 500 euro al gepakt voor iemand anders geld pakte.

On topic: Renee is de Mol. Duh.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #992 Gepost op: 21-02-2021, 08:56:10 »
Als Renée de Mol is dan zal ze heel snel door veel kandidaten verdacht zijn geweest wat haar ervan weerhouden lijkt te hebben flink te mollen. Charlotte zou om verwarring te zaaien juist heel erg zijn gaan nepmollen en dat is de laatste vier afleveringen extra dik in de verf gezet. Geen leuk scenario, maar wel waar ik rekening mee houd nu het mooiste scenario (sluwe Mol Splinter) een sprookje bleek. :P

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #993 Gepost op: 21-02-2021, 09:12:40 »
Daar vrees ik inderdaad voor (snel verdacht, weinig ruimte)...maar ik moet wel bij haar uitkomen na afgelopen aflevering (de jokerpuzzel)...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #994 Gepost op: 21-02-2021, 09:33:38 »
Er zit er maar eentje op de juiste mol... Oftewel: Charlotte is de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #995 Gepost op: 21-02-2021, 09:43:50 »
Als Renée de Mol is dan zal ze heel snel door veel kandidaten verdacht zijn geweest wat haar ervan weerhouden lijkt te hebben flink te mollen.

Enkel door Rocky (de toekomstige winnaar?) vanaf aflevering 1, en Joshua vanaf aflevering 2. De rest “with a little help of my friends”. Enkel ingefluisterd door Joshua zat Splinter ook snel op het goede spoor.
Het lastig mollen is eenvoudig te verklaren door showpony alias stoorzender Joshua. Sinds hij weg is, loopt het als een trein.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 09:46:30 door Molekule »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #996 Gepost op: 21-02-2021, 09:45:23 »
Als Renee de mol is, komt het scenario dat Joshua goed zat weer naar voren. Die opdracht met drie vrijstellingen heeft dan écht het seizoen verpest voor mij


Volledig eens. Marije zat toen op de onjuiste mol en Charlotte wist het nog niet. Zowel Splinter als Joshua (en Rocky, maar ook zij bood 5.000 euro) zaten in dit scenario op het goede spoor.
Graven, graven, graven...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #997 Gepost op: 21-02-2021, 09:46:09 »
Enkel door Rocky (de toekomstige winnaar?) vanaf aflevering 1, en Joshua vanaf aflevering 2. De rest “with a little help of my friends”. Enkel ingefluisterd door Joshua zat Splinter ook snel op het spoor.
Het lastig mollen is eenvoudig te verklaren door showpony alias stoorzender Joshua. Sinds hij weg is, loopt het als een trein.
Niet mee eens.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #998 Gepost op: 21-02-2021, 09:49:01 »
Verdenkingen voor afl 1
1. Lakshmi   2. Rocky   3. Renée   4. Splinter   5. Florentijn
De rest lijkt me op onderbuikgevoel niet echt mollerig, maar we houden alle opties open.

Verdenkingen na afl 1   (Remco afgevallen)
1. Renee   2. Rocky   3. Florentijn   4. Splinter   5. Lakshmi    6. Charlotte    7. Marije
Uitgesloten: Joshua, Erik

Verdenkingen na afl 2   (Erik afgevallen)
1. Renee   2. Marije   3. Splinter   4. Florentijn
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 3   (Florentijn afgevallen)
1. Splinter   2. Renee    3. Marije
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 4   (Lakshmi afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 5    (Joshua afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 6
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 7    (Marije afgevallen)
1. Splinter
Uitgesloten: Renee, Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 8    (Splinter afgevallen)
1. Renee   2. Charlotte
Uitgesloten: Rocky


Een aflevering te vroeg Renee uitgesloten, maarja ze verdiende zoveel geld...
Ik ben wel echt benieuwd waarom ze als mol 500 euro pakt bij Onder Druk Zetten en 250 in de pot met 2 jokers voor anderen in plaats van -500. Niet echt een logische fase in het spel om vertrouwen te gaan winnen.
De puzzelstukjes verwisseling is denk ik wel sluitend, maar toch neem ik Charlotte (die ik nooit heb verdacht tot nu) een keer mee in de verdenkingen voor deze week omdat ze zoveel geld uit de pot heeft gehouden.
Ik zou het denk ik wel leuker vinden als Charlotte het blijkt te zijn, die heeft dan wel brutale molacties uitgevoerd en die heb ik eigenlijk alleen uitgesloten omdat ze zo impulsief reageert op de wereld.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 09:55:38 door Geel scherm »

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #999 Gepost op: 21-02-2021, 09:51:58 »
Ik zat na aflevering 1 op Renée, ging twijfelen door die 700 euro in aflevering 2, had geen idee meer bij aflevering 3 en 4 maar keerde gelukkig op tijd weer terug bij: Renée (met dank aan Lo die de 700 euro wist weg te poetsen).
Graven, graven, graven...