Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95636 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #220 Gepost op: 10-02-2021, 13:19:39 »
Er is geen antwoord op de vraag wat voor Molse actie het is van Charlotte om snel uitgeschakeld te zijn in Onder druk zetten...
Als deelnemer in dit spel kun je niet zelf bepalen hoe snel je wordt uitgeschakeld, zelfs al ben je de mol. Dat bepalen de medekandidaten.
Het snel uitgeschakeld zijn kan dus geen molse actie zijn, en ook geen kandidaatse actie.

De vraag is wat Charlotte allemaal heeft uitgespookt in de tijd tot ze was uitgeschakeld. Dat laat de productie ons niet zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #221 Gepost op: 10-02-2021, 13:31:00 »
Charlotte zit vaak op posities waar de (kans op) controle miniem is, al dan niet met een kandidaat in een duo waar de kans nog kleiner van wordt...
Haar molposities:
1.1. zelfde als de rest. Belandt met haar keuze in de grote groep waar je het minste opvalt.
1.2. zelfde als de rest.
1.3. slecht, als tweede duo
2.1. goed, geheime opdrachten uitvoeren (gaat alleen de mist in vanwege Joshua)
2.2. slecht, bij de verkenners
2.3. goed, bordjes spotten en hun plaats onthouden
3.1. zelfde als de rest.
3.2. goed, veel tijd om met de andere drie tot een mols plan te komen
3.3. goed, weet wat er in de kokers zit en kan een rare koker laten pakken (1 joker)
4.1. slecht, waar ze het niet mee eens was maar in werd geplaatst door Splinter
4.2. goed, maar met de pech dat ze met Marije moest.
4.3. goed, aan een van de 3 buitenste touwen
5.1. goed, als tekenaar op de middelste (waar?) locatie
5.2. goed, als bieder van 5.000 nadat er al 5.000 was geboden
5.3. goed, in de groep met voorkennis
6.1. zelfde als de rest
6.2. goed, het is beter een sleutel niet te zien dan een code verkeerd te moeten doorgeven
6.3. zelfde als de rest

3x slecht
5x zelfde als de rest
10x goed

Snel uitgeschakeld worden in 6.3 is weer eens te danken aan Marije, die zit haar wel vaker dwars. En dat ze 0 schakelborden zegt te vinden is op zijn minst vreemd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #222 Gepost op: 10-02-2021, 13:52:16 »
Haar molposities:
5.1. goed, als tekenaar op de middelste (waar?) locatie
6.3. zelfde als de rest

5.1. Klopt, bij de Prachov rotsen stond ze op de middelste locatie, en was degene die tekende. Een uitstekende positie.
6.3. Bij het Mijnbouwmuseum Mayrau zou ik zeggen dat haar begin positie beter was dan de rest, in ieder geval het meest ver van iedereen vandaan. En vlakbij een shortcut door een gebouw, waar je je makkelijk kon verbergen. Ze had alleen de pech dat Marije sneller bij stations was die zij wilde pakken en haar razendsnel uitschakelde.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #223 Gepost op: 10-02-2021, 14:04:17 »
::ok::
Nog even kijken naar waar haar molposities dan slecht waren:
1.3. slecht, als tweede duo --> er was vooraf door de groep (Splinter, Renée, Marije) besloten om niet voor alles (2.000) of niets te spelen. Charlotte zei niets. Hierna viel er voor de Mol niet veel meer te halen, tenzij je enorm op ging vallen.
2.2. slecht, bij de verkenners --> we hebben niet gezien hoe de verdeling van de groep tot stand kwam. Dus ook niet of ze het daarmee eens was of niet. Ging vervolgens snel af.
4.1. slecht, in de lift --> waar ze het zoals gezegd niet mee eens was, maar in werd geplaatst door Splinter.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #224 Gepost op: 10-02-2021, 14:06:22 »
Haar molposities:
2.2. slecht, bij de verkenners

Niet uitgesloten dat ze geld heeft weggenomen en dan is afgeschoten.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #225 Gepost op: 10-02-2021, 14:14:08 »
Er is geen antwoord op de vraag wat voor Molse actie het is van Charlotte om snel uitgeschakeld te zijn in Onder druk zetten... Het lijkt me juist dat in die opdracht de Mol de regie moet zien te (proberen te) pakken om de vrijstellingen-schermen voor elkaar te krijgen.

Voor de mol is het handig dat de opdracht snel gaat en iedereen focust op elkaar uitschakelen zodat er minder tijd / aandacht is om voor het geld. Ik zou het nog steeds een niet voor de hand liggende moltactiek vinden als ze zichzelf heeft uitgeschakeld (zoals wel gesuggereerd is, maar ik denk dat we dat kunnen halen uit het feit ze geen hendels gevonden heeft). Maar het verkort wel de speelduur van de opdracht en dat verkleint de kans op geld in de pot (al vraag ik me af hoeveel verschil dat nou echt maakt). Het kan natuurlijk ook dat haar snelle uitschakeling niet gepland was en door haar medekandidaten kwam.

Intuitief denk ik dat het als mol beter is (a) hendels van zoveel mogelijk andere kandidaten omzetten, zodat ze zich opgejaagd voelen en dan gaan ze gelijk in de tegenaanval of (b) geld laten verdwijnen. Tactiek (a) lijkt niemand echt te volgen (de meeste concentreren zich op 1 persoon) en er is geen bewijs dat tactiek (b) is gevolgd. Dus ja, ik ben er niet helemaal uit hoe hier gemold is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #226 Gepost op: 10-02-2021, 14:20:07 »
De feiten.

6.1. Haalt nergens geld binnen wat er anders toch niet werd verdiend. Renée en Splinter wel.
6.2. Vertraagt bij het uitbreken van de cel. Splinter bevrijdt hier hun. Maakt ook weinig aanstalten Marije te bevrijden.
6.3. Haalt geen geld binnen. Heeft mogelijk geld verduisterd. De mol als productieassistent oké, maar geld binnenhalen en enkel inleveren indien nodig kan ook.

Extra:
- Wil antwoorden op vragenlijst niet uitwisselen met 'hoofdverdachte' Marije
- Haar testverdenkingen zit nog altijd geen lijn in

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #227 Gepost op: 13-02-2021, 18:09:30 »
Helemaal naar pagina 2 weggezakt na een wederom verdachte aflevering. Iedereen schrijft haar af voor de escaperoom en wat vage biechten bij een executie waar schermen niet worden gezien. Waarom worden andere kandidaten niet snoeihard afgeschreven voor hun veel grotere bedragen?

Onnodig geld Renée:
- 700 euro rondleiding
- 500 euro escaperoom
- 2000 euro abseilen
- 750 euro bus
- 500 euro hendels

Onnodig geld Rocky:
- 2000 euro abseilen
- 400 euro ballerina's

Onnodig geld Marije:
- 1200 euro foto's

Onnodig geld Charlotte:
- 500 euro escape room

Onnodig geld Splinter:
- 250 euro bus

Als het Charlotte niet is, dan is het Splinter.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #228 Gepost op: 13-02-2021, 18:17:05 »
Waarom bij de foto's het geld niet over Charlotte en Marije verdelen? Overigens vind ik bij allebei, dat die niet superzwaar meegerekend kan worden. Er is een wederzijdse verdenking en ze zijn in deze positie geplaatst door Splinter.

EDIT: Zou je dit over de twee verdelen, dan zakt Marije naar 600 en stijgt Charlotte naar 1100. De opdracht Vuur & Vlam zou ik persoonlijk ook meerekenen. Marije is daar de enige die geen essentiële bijdrage levert. De anderen doen allemaal iets om de opdracht te laten lukken. Of laten na die te laten mislukken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 18:21:02 door Waardenburg »

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #229 Gepost op: 13-02-2021, 18:20:50 »
@ Belgian Mol
Zit zelf vanaf afl 1 met 1 been in de Charlotte tunnel, en 1 been in de Splinter tunnel.
Begrijp ook niet waarom ze zo weinig verdacht wordt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #230 Gepost op: 13-02-2021, 18:21:08 »
Waarom bij de foto's het geld niet over Charlotte en Marije verdelen? Overigens vind ik bij allebei, dat die niet superzwaar meegerekend kan worden. Er is een wederzijdse verdenking en ze zijn in deze positie geplaatst door Splinter.

Marije raadt hier elke foto van de eerste keer goed. Charlotte geeft nog wat tegenwicht waar ze ook op had kunnen springen en dat doet ze niet. Maar wel een goed argument dat ze elkaar verdenken, maar toch een dure manier om verdenkingen af te schudden. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de goede foto's van Renée en Rocky ook wel hielpen. Je hebt gelijk. Ik schrap de 1200 euro voor Marije.

Citaat

EDIT: Zou je dit over de twee verdelen, dan zakt Marije naar 600 en stijgt Charlotte naar 1100. De opdracht Vuur & Vlam zou ik persoonlijk ook meerekenen. Marije is daar de enige die geen essentiële bijdrage levert. De anderen doen allemaal iets om de opdracht te laten lukken. Of laten na die te laten mislukken.

Over hun twee verdelen is sowieso te streng. Iedereen kan zien dat Marije de opdracht tot een goed einde brengt. En geen essentiële bijdrage? Joshua, correct, dubbelchecken, niet willen meegaan op de fout suggestie van Charlotte, een koker uit het water halen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 18:22:53 door Belgian Mol »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2021, 18:25:45 »
Charlotte die de lucifers haalt (meen ik), Splinter die het vuur aansteekt, Charlotte die de fakkel naar het vlot vaart, Joshua die het touw op de goede plaatsen doorbrandt. Zonder een van deze schakels was er niets of mingeld verdiend. Ik vind hier zelfs dat Charlotte de opdracht goed op gang brengt.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2021, 18:27:41 »
Waarom bij de foto's het geld niet over Charlotte en Marije verdelen? Overigens vind ik bij allebei, dat die niet superzwaar meegerekend kan worden. Er is een wederzijdse verdenking en ze zijn in deze positie geplaatst door Splinter.

EDIT: Zou je dit over de twee verdelen, dan zakt Marije naar 600 en stijgt Charlotte naar 1100. De opdracht Vuur & Vlam zou ik persoonlijk ook meerekenen. Marije is daar de enige die geen essentiële bijdrage levert. De anderen doen allemaal iets om de opdracht te laten lukken. Of laten na die te laten mislukken.

Marije speelde in ieder geval met meer overtuiging dan Charlotte. Die laatste bouwde wat meer voorzichtigheid in en had misschien nog wel eens een bordje of twee meer willen omdraaien.

Tja... Die wederzijdse verdenking zal een rol spelen. Als Marije wat meer wil mollen, wat je als kijker toch hoopt, laat je of Charlotte meer de leiding nemen, of je doet eens een fout voorstel. Heb het niet helemaal helder, maar volgens mij had Marije bij alle foto's meteen het goede voorstel. Kom je weer op de eeuwige discussie of je onverdachtheid moet 'kopen' als Mol zijnde.

Door het dominante spel van Marije kun je eigenlijk minder goed iets zeggen over het voorzichtige spel van Charlotte. In dit overzicht is het nogal zwart-wit natuurlijk, zou anders misschien een 25%-75% bijdrage gebruiken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2021, 18:59:22 »
Charlotte die de lucifers haalt (meen ik), Splinter die het vuur aansteekt, Charlotte die de fakkel naar het vlot vaart, Joshua die het touw op de goede plaatsen doorbrandt. Zonder een van deze schakels was er niets of mingeld verdiend. Ik vind hier zelfs dat Charlotte de opdracht goed op gang brengt.
Klopt. Die lucifers, dat moest van Renée. En Splinter en Marije keken met argusogen naar de fakkel. Laat hem dan maar eens flikkeren, om met een leuk onderschrift van deze week te spreken. Charlotte was de enige die deze opdracht tenminste nog iets probeerde, tussendoor en aan het eind.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2021, 19:05:33 »
Ik vind het argument dat de Mol iets deed, omdat het van een ander moest niet het allersterkste. Iedereen wordt constant met argusogen bekeken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #235 Gepost op: 13-02-2021, 20:26:14 »
Charlotte die de lucifers haalt (meen ik)
Wow, wat een verantwoordelijke taak. Aan het begin was er een taakverdeling en iedereen nam iets mee. Charlotte (op aandringen van iemand anders) de koker met de lucifers. Zou een beetje opvallen als ze die koker in het water was verloren. Op de kant nam Splinter het meteen over en had Charlotte geen bemoeienis met het vuur maken. Had ze moeten zeggen, nee jij krijgt die lucifers niet, ik ga dit doen en de lucifers hierna nat laten worden?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #236 Gepost op: 13-02-2021, 22:54:50 »
2 dingen die me aan Charlotte opvielen deze aflevering:

De eerste biecht nadat de opbrengst van opdracht 1 zo tegenvalt:
"Op ieder plek kon het hier misgaan. Bij het uitbikken, bij de porto, bij de lockers en in de kledingzaal. Vertel het mij, ik weet het niet."
Laat zij toevallig nou de enige zijn die op al die plekken is geweest.

En de aflevering heet "Aanwijzing", bij de opdracht "Aanwijzingen" wijst Charlotte zichzelf aan als ze Single Ladies uitbeeldt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 00:09:23 door molecula »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #237 Gepost op: 13-02-2021, 23:04:32 »
Roept ze nou 1191, ipv 1199 bij de eerste opdracht?

Het was 1 van de eerste codes, die ik hoorde.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #238 Gepost op: 13-02-2021, 23:46:13 »
ze kwam wel los deze aflevering  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2021, 00:04:30 »
Charlotte gaf idd vrij snel een foute code door en was bezig iedereen op te hitsen en chaos te veroorzaken. Nu wel prominent aanwezig en veel in beeld.