Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 156293 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 7-02-2021, 14:31:43 »
We zitten de laatste tijd mooi op één lijn, Leendert  ::ok::

Zit ook al een tijdje met de Charlotte-Splinter-Renée puzzel, en je beschrijft grotendeels hoe ik er ook over denk. Tot nu toe slaat de balans steeds wel door naar Charlotte en is er daarachter een continue wisseling tussen Splinter en Renée. Met de laatste aflevering en richting de finale, en testbiechten die ons proberen te misleiden, wordt het steeds interessanter.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 7-02-2021, 16:55:48 »
1. Splinter/Marije

3. Renée


4. Charlotte

<knip>

goede manier om weer te geven ::jaja:: Wat mij betreft:

1. Charlotte
2. Renee


3. Splinter


4. Marije

...naja en dan ergens daar onderaan bungelt Rocky. Die laat ik even weg om te post binnen de perken te houden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 7-02-2021, 17:12:02 »
Laat ik ook iedereen maar even in een overzicht zetten.

1. (met stip, zoals Erik zou zeggen  ;D): SPLINTERRRR!
---
2. Behoorlijk ver achter Splinter, maar nog steeds een optie: Charlotte
---
---
3. Behoorlijk onwaarschijnlijk, wat mij betreft, maar je weet het maar nooit: Renée
---
---
---
---
4. Marije (komt verdacht over, maar geloof ik eigenlijk niet meer)

5. Meest onwaarschijnlijk: Rocky, dat zou dan een mol zijn die het meeste geld heeft verdiend?

Overigens heeft iedereen goede voor- en tegenargumenten om de mol te kunnen zijn, vind ik. Zelfs bij mijn hoofdverdachte heb ik vraagtekens. Ik kan mij ook wel vinden in de analyse van Leendert. We gaan het zien.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 7-02-2021, 19:00:35 »
Renée had als Mol nooit die 500 moeten pakken in een opdracht waarbij je het net zo goed kan laten liggen.
Heeft ze ook niet gedaan.

Rocky en Renée hebben we 250 euro zien pakken. De laatste 250 blijft onduidelijk.
Maar ze moest wel geld pakken, want ze moest wel de opdracht laten slagen, mdm Productieassistent.

Splinter pakte veel te veel geld, bij de bus laat ie zomaar 600 gaan! Had -350 moeten zijn, werd +250. Alles ademde weer Renee als mol deze aflevering. Volgende week Marije eruit. Dan zullen ook de Charlotte=mol verdenkers toch hun hoofd moeten krabben.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 7-02-2021, 19:16:54 »
Nogmaals hier, splinter doet helemaal geen 600 in de pot! Als je het al wil optelle , wat krom is, zou het 600 zijn - 250 omdat hij niet in de bus zit bij halte 10.
Maar het is 0 (250 - 250) of 250 (als je de laatste halte niet meerekent). 

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 7-02-2021, 19:58:43 »
Zie even het Splintertopic. Hij verdient gewoon een vette 850 euro. Stoute Splinter. Oh nee, kandidaat Splinter, juist goed :). Maarre.... wie is de mol.... dat is natuurlijk RENEE (ik had nog vergeten te stemmen, maar het helpt niet veel  ::schaam:: ).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 7-02-2021, 20:20:30 »
Huh? Volgens mij pakte Splinter 0 bij halte 3 (hij koos voor de joker ipv 250 euro) waar het dus +250 had kunnen zijn.
+350 door bij een halte te blijven staan, maar als hij dat niet had gedaan had hij 250 verdiend door de eindhalte te halen.

Edit: blijkbaar heb ik een halte gemist.  ;D
Hij stond erop om naar halte 3 te gaan. Dat vind ik op zijn minst verdacht.
Ik zal wel even weer het Splinter-topic checken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 20:25:44 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 7-02-2021, 20:30:06 »
Maar ze moest wel geld pakken, want ze moest wel de opdracht laten slagen, mdm Productieassistent.

Tania was zeker ook een productieassistente toen ze Kees een rode kaart gaf  ::rofl::.

Ontopic: Splinter is de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 7-02-2021, 21:12:01 »
Ik zal wel even weer het Splinter-topic checken.  ;)
Kijk ook even bij het bewuste opdrachtentopic. Daaruit blijkt dat Charlotte en Splinter in ieder geval de mol NIET zijn  ::vergroot:: ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ;D ::hypocriet:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 7-02-2021, 22:09:04 »
Ga ik doen, maar ik vrees dat ik de tunnel van Splinter alleen ga verlaten als hij een rood scherm krijgt en eigenlijk vind ik Charlotte een goede side-mol.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 7-02-2021, 22:53:13 »
Kijk ook even bij het bewuste opdrachtentopic. Daaruit blijkt dat Charlotte en Splinter in ieder geval de mol NIET zijn  ::vergroot:: ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ;D ::hypocriet:: :P

Teruglezend is Charlotte volgens jou niet de mol omdat ze niet veel invloed op het geld in deze ene opdracht had. Als we die redenering volgen hadden we Renee al tien keer weggestreept (1.3, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 5.3, 6.2).

Volgend jouw redenering is Splinter niet de mol, omdat hij niet het slechtst mogelijke resultaat behaalt in deze ene opdracht. Volgens die redenering hadden we Renee ook al tien keer weggestreept (1.3, 2.1, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, 6.1, 6.3).

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 8-02-2021, 04:02:03 »
1 Splinter
2 Charlotte
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 8-02-2021, 05:47:09 »
Ik heb weer op Charlotte gestemd, maar ben echt meer gaan twijfelen omdat ze zomaar wat rond heeft gerend zonder iets te vinden  ??? 
...maar soms even niet :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 8-02-2021, 09:03:03 »
Rocky
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 22:34:20 door Amethyst »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 8-02-2021, 09:03:45 »
Maar ze moest wel geld pakken, want ze moest wel de opdracht laten slagen, mdm Productieassistent.
Maar waarom dan (zo goed als zeker) 500 Euro? Een mol zal vast wel te horen hebben gekregen hoeveel de anderen al hebben gepakt. Dus dan had ze toch hooguit 250 hoeven pakken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 8-02-2021, 11:41:44 »
Splinter of Charlotte, en ik zet Marije ook weer terug op de kaart. Het schiet lekker op zo. :)
Moet nog terugkijken, dus hopelijk zie ik aan het eind van de week het licht weer.
Kon me gelukkig aan het begin van de week al herpakken. :) Splinter laat opnieuw een mooie molkans liggen, door netto 350 euro te laten schieten bij de busopdracht. Niemand kon zijn bordje controleren, dus met een beetje smoes zat die echt in de pocket. Is bij terugkijken ook her en der verdacht neergezet. Marijes emoties, die lijken zo puur en niet gespeeld, dat ik er verder niet aan wil. Zou wel eens met opzet geplaatst kunnen zijn in de moeilijkste escape room in de gevangenis, om haar nog meer verdacht te laten worden.

En Charlotte... Is weer op niets onmols te betrappen. Integendeel, verdacht in alle opdrachten, vooral bij de laatste. Ik houd de deur nog op een kier voor Splinter, maar ik denk toch echt dat zij de Mol is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 8-02-2021, 13:22:38 »
Teruglezend is Charlotte volgens jou niet de mol omdat ze niet veel invloed op het geld in deze ene opdracht had. Als we die redenering volgen hadden we Renee al tien keer weggestreept (1.3, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 5.3, 6.2).

Volgend jouw redenering is Splinter niet de mol, omdat hij niet het slechtst mogelijke resultaat behaalt in deze ene opdracht. Volgens die redenering hadden we Renee ook al tien keer weggestreept (1.3, 2.1, 2.3, 3.1, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, 6.1, 6.3).
Nee mijn stelling is dat Renee bijna steeds in de beste molpositie zit en daarom ook zo succesvol is. Ze zat in de kajak, was de cameraman, won nou weer het wegdrukspel. Dus vinkje bij invloed. Streepje bij Charlotte en Splinter.

Over slechtst mogelijke resultaat, ik zie dat dit bij Splinter steeds onderbelicht wordt. Ik vermoed dat hij die 3e 250 euro gepakt heeft in dat wegdrukspel maar dat laat de regie handig niet zien want ze willen dat we serieus Splinter nog verdenken. Dat hoeft niet bij Rocky want die vliegt er toch voor de finale uit, en ze willen juist verdenkingen bij Renee wegnemen.

Ik zie dit almaar terugkomen. Splinter komt veel in beeld, hij wordt een groot verhaal. Renee wordt a la Jeroen weggemoffeld. Maar achteraf zullen we zien dat Splinter het Follow the Money klassement wint. En Charlotte zit niet ver weg.

Dus ik wil alle opdrachten wel met je doornemen maar je kunt nergens waarmaken dat de anderen mols Renee overtreffen. En zo moet het natuurlijk ook want zo is de regie natuurlijk. Kijk dus ook naar de tweede laag, hoe komt het in beeld?!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 8-02-2021, 15:48:33 »
Nee mijn stelling is dat Renee bijna steeds in de beste molpositie zit en daarom ook zo succesvol is. Ze zat in de kajak, was de cameraman, won nou weer het wegdrukspel. Dus vinkje bij invloed. Streepje bij Charlotte en Splinter.

Over slechtst mogelijke resultaat, ik zie dat dit bij Splinter steeds onderbelicht wordt. Ik vermoed dat hij die 3e 250 euro gepakt heeft in dat wegdrukspel maar dat laat de regie handig niet zien want ze willen dat we serieus Splinter nog verdenken. Dat hoeft niet bij Rocky want die vliegt er toch voor de finale uit, en ze willen juist verdenkingen bij Renee wegnemen.

Ik zie dit almaar terugkomen. Splinter komt veel in beeld, hij wordt een groot verhaal. Renee wordt a la Jeroen weggemoffeld. Maar achteraf zullen we zien dat Splinter het Follow the Money klassement wint. En Charlotte zit niet ver weg.

Dus ik wil alle opdrachten wel met je doornemen maar je kunt nergens waarmaken dat de anderen mols Renee overtreffen. En zo moet het natuurlijk ook want zo is de regie natuurlijk. Kijk dus ook naar de tweede laag, hoe komt het in beeld?!

Er is zoveel dat hier niet aan klopt. Als kajak zo'n machtige positie was, waarom voorkwam ze dan niet dat Rocky haar de 500 euro toespeelde? (Je kunt niet tegelijk claimen dat Renee alle touwtjes in handen had en ook zeggen dat het aan Rocky lag dat de opdracht toch slaagde.) Cameravrouw is wel een invloedrijke positie, maar ze doet er niets mee. Het wegdrukspel winnen heeft op de pot geen invloed. Leuk dat ze zo in de kijker staat, maar ze kost de pot in geen van de voorbeelden die je noemt geld.

Renee staat met 500 euro voor Rik in 6.3. Dat tonen de beelden duidelijk aan. (Ik snap dat je liever denkt dat Splinter de missende 250 pakte, maar de beelden tonen toch anders aan).

Renee verliest molduellen met grote marge zowel tegen Charlotte en Splinter. De enige opdrachten waar ze mogelijk meer dan Charlotte/Splinter gemold heeft zijn: 1.2 (al wordt dat breed uitgemeten in de montage), 2.2 (al is het verschil marginaal), 3.1 (alleen omdat Charlotte het nog beter deed) en 4.3 (al is sjorren met touwen niet echt indrukwekkend). Waar is de sabotage?

Ik reken zeker mee hoe het in beeld wordt gebracht. Ik zie dat de montage ons laat zien dat ze hardhorend is (1.2), dat ze knullig wordt afgeschoten (1.2 en 2.2), dat ze met touwtjes en sleutels problem heeft (4.3). Daarnaast wil de montage ons niet laten zien dat ze best drie kleuren met een G weet, op wie Splinter nou eigenlijk zat bij executie 5 en dat ze 500 euro pakt bij het wegdrukspel.

Er is maar 1 scenario dat Renee de mol is: ze is een mol die direct door vrijwel de gehele groep verdacht wordt en probeert daarna de groep tevergeefs met steeds wanhopigere pogingen te overtuigen dat ze het niet is. Ze laat na geld weg te spelen voor een joker (2.1), ze ontsnapt uit een escape room (3.1), ze laat Rocky geld pakken waardoor geld verdiend wordt bij het abseilen (3.3), ze geeft doorgaans goede antwoorden in de lift (4.1), ze neemt de beste foto's (4.2), ze biedt laag tijdens de veiling (5.2), kiest voor +250 ipv -500 (6.1) en brengt 500 euro op bij het wegdrukspel (6.3). Zelfs de paar subtiele aanzetten die ze heeft gedaan (3.2: aansporen om voor het geld gaan, 6.1: Marije zonder joker naar halte 6 sturen) wegen daar niet tegen op. Ze is hard op weg na Rocky de grootste geldverdiener te worden, maar het mag allemaal niet baten. Iedereen behalve Marije zit nog steeds op haar. Als Renee de mol is, hebben we een superverdachte mol die heel veel geld verdient en weinig saboteert. Dat is precies het tegenovergestelde wat de mol moet zijn. Ik ga mijn molverdenking niet baseren op de aanname dat de mol dit jaar heel slecht is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 9-02-2021, 13:22:06 »
Vol op Splinter Chabot!

Maar als ik dan toch een lijstje moet maken dan:
1. Splinter
2. Charlotte
3. Renée
4. Marije
5. Rocky
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 9-02-2021, 13:37:51 »
Nog een weekje Charlotte.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)