Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 155235 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1060 Gepost op: 22-02-2021, 23:52:48 »
Bij Renée horen we niet dat er op de deur geklopt wordt, bij Charlotte wel. Dus deze gaat minstens zo goed op voor Renée.
Uiteraard!
Er zijn al heel veel kandidaten beschuldigd van het neerschiten van medekandidaten en vooral de naam van Rocky is daar gevallen, maar de montage maakt het ons erg moeilijk om er iets zinnigs van te zeggen.
Maar Renée komt niet in de buurt van het plaats van delict, Charlotte is daar wel te vinden. En er is geschoten op Erik, dat weten we door de groene straal.
Het grote aantal foto's dat Renée doorstuurde waardoor het een warboel werd.
Maar Florentijn heeft alle foto's die hij doorkreeg doorgegeven, voor zover bekend En daar kan nog maar 1 foute van Renée en Joshua bij zitten. Sowieso hadden ze geen enkel goed bordje gemist. Charlotte en Rocky wel, die staan hier dus al op voorsprong.
Dit kan Renée ook net zo goed gedaan hebben.
Als Renée afspraken met de kajakkers heeft gemaakt om de jokers zelf te houden, waarom deed ze dat dan niet? Waarom dan zo eerlijk zijn tegen Rocky over de inhoud?
Antwoorden niet meer weten en achteraf zeggen dat je het allemaal wel wist.
Het blijkt juist dat Renée een keer een volledig antwoord heeft gegeven (groen - geel - grijs), dat in de uitzending is verknipt tot een onvolledig antwoord. (groen - geel). Waarom wordt de Mol hier verdacht gemaakt in de montage?
Aan Renée ggevraagd wat ze ervan vind dat maar liefst 3 kandidaten € 5000,- hebben geboden. Renée: oh, dat is goed laat mij maar lekker laag bieden; die pot gaat wel leeg zo. Mag ik nu een biertje?
Akkoord. ::ok:: Zou mooi zijn.
Renée die ervoor heeft gezorgd (gevraagd aan productie) dat de beide koffers open waren aan de onderkant zodat de inhoud eruit zou vallen.
Is dat een molactie?
Renée die later verteld dat ze als überkandidaat de vrijstelling heeft gewonnen en daardoor Marije kan behouden.
OK
Renée kleding verwisseld, verkeerde stukken omhoog getrokken of omlaag of juist een hele tijd niks en geinen voor de camera en doet alsof ze druk bezig is.
Kleding verwisselen kan, maar verkeerde stukken omhoog trekken valt op... Er lagen voorbeeld kledingstukken.. En dat ze niet echt efficiënt aan het werk was en veel aan het joggen, hebben we al gezien.
Renée die ook wat kisten verdoezeld.
Met Rocky bij zich? Maar goed, het kan.
Renée die rondloopt met foto's van oud-mollen.
Is dat een molactie? Charlotte greep meteen naar Rob, trouwens. Maar goed, ook Renée kan hier iets verborgen hebben.
- de puzzelstukken omwisselen
Wie weet. ::ok::

De touwen in de knoop leggen of het geld verdienen in de bus. Dat is de trots van de Renéetunnelaars ;D ::ok:: ::vergroot::
Ik wil Renée niet hard veroordelen... Want stel dat ze het wel is. En ze heeft dikke pech gehad met alle verdenkingen op haar, zoals de gangbare gedachte is in de Renéetunnel. Maar ik zie haar veel liever als een heel goede kandidaat. En de uiteindelijke winnaar. Zij zelf ook, denk ik.

Het ging erom dat er werd gezegd dat we van Charlotte al zo ongeveer alles hebben gezien. Ik heb juist het idee dat we van Renée wel zo ongeveer alles hebben gezien, o.a. de dingen die jij nu ook noemt. Overigens zal Charlotte lang niet alles wat hier genoemd is, ook werkelijk gedaan hebben. Dat zou wel te mooi om waar te zijn. Maar ik verwacht er wel aardig wat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1061 Gepost op: 22-02-2021, 23:53:58 »
Van de 3 overgebleven dames is:
- is Rocky verreweg het meest in beeld geweest van alle kandidaten in de eerste 3 afleveringen
- Staat Charlotte op plek 4
- En Renée op 8 (maar dat is logisch met 2 afvallers)
Juist in de eerste afleveringen wordt de mol vaak nog even in de luwte gelaten, maar dat geldt dus niet voor Rocky; juist het tegenovergestelde geldt.
Ja klopt, bijna altijd, en nooit zo extreem als Rocky nu, maar ze kunnen op het gezichtsherkenningsalgoritme van Mattijn hebben ingespeeld. Dat was vorig jaar al bekend.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1062 Gepost op: 23-02-2021, 00:03:35 »
O ja, ze schilderde ook nog een groene M :P

Deed Tycho ook niet zoiets bij zijn schilderopdracht en we weten hoe dat afliep :P

Maar mij maak je inderdaad niet wijs dat de grote molverdachte tijdens de helft van de afleveringen die we nu gezien hebben de mol is. De kans dat Rocky de mol is achter ik zelfs hoger.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1063 Gepost op: 23-02-2021, 00:07:22 »
Het ging erom dat er werd gezegd dat we van Charlotte al zo ongeveer alles hebben gezien. Ik heb juist het idee dat we van Renée wel zo ongeveer alles hebben gezien, o.a. de dingen die jij nu ook noemt. Overigens zal Charlotte lang niet alles wat hier genoemd is, ook werkelijk gedaan hebben. Dat zou wel te mooi om waar te zijn. Maar ik verwacht er wel aardig wat.
In ieder geval kunnen we concluderen dat het voor ons kijkplezier juist goed zou zijn als Charlotte inderdaad de Mol blijkt te zijn, met veel mooiere acties. Met Renee wordt het maar een saaie bedoening, hoe leuk ik haar ook als persoon vindt.

Dat is natuurlijk geen reden dat Charlotte het ook daadwerkelijk is. Maar evenmin reden om haar af te schrijven, net zoals als het vaak genoemde:
-"Ze kan het niet zijn want het grote publiek verdacht haar"
-"Ze kan het niet zijn want slechts 1 andere finalist verdenkt haar"

Wat hoor je? Wat zie je? Wat weet je?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1064 Gepost op: 23-02-2021, 00:09:23 »
Feit blijft wel, als Charlotte de mol is zullen er vast wel wat dingen zijn die achter de schermen zijn gebeurd, maar zijn haar in-your-face molacties allemaal in de aflevering gelaten. Ik snap werkelijk waar niet waarom de regie daar voor zou kiezen. Dat zijn nou juist acties die je achterwege moet laten.
Verder is er dan gewoon extreem geknoeid met de verdenkingen, want als Charlotte de mol is:
- Moet Renée in afl. 6 alles op Marije hebben gezet;
- Marije in afl. 7 het roer helemaal omgegooid hebben en volledig van Charlotte af zijn gestapt terwijl dat volgens het dagboek toch echt niet is gebeurd;
 - Splinter de test zo dramatisch slecht hebben gemaakt dat hij zelfs met 2 jokers verloor van Rocky die vol op Renée ging.
Die kans is misschien 5%?

In het begin van de serie zijn er inderdaad wat acties van Renée in beeld gekomen (1.2, 2.2) maar bij beide opdrachten is het niet duidelijk of dit ook alles was. Renée wordt steeds meer uit de wind gehouden, maar Charlotte blijft maar verdacht gemaakt worden in de edit. En dat moet ook wel, want als je afgaat op de verdenkingen kan het echt alleen nog maar Renée zijn, maar dan zou het wel erg makkelijk worden. Van Rocky is het wel langer duidelijk dat zij het niet is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1065 Gepost op: 23-02-2021, 00:16:49 »
Verder is er dan gewoon extreem geknoeid met de verdenkingen, want als Charlotte de mol is:
- Moet Renée in afl. 6 alles op Marije hebben gezet;
- Marije in afl. 7 het roer helemaal omgegooid hebben en volledig van Charlotte af zijn gestapt terwijl dat volgens het dagboek toch echt niet is gebeurd;
 - Splinter de test zo dramatisch slecht hebben gemaakt dat hij zelfs met 2 jokers verloor van Rocky die vol op Renée ging.
Die kans is misschien 5%?
Dat is niet extreem knoeien, hoor.
- Renées hoofdverdachte was Marije. Dat zei ze gewoon. Dus als je weet dat je al door bent en je kunt er informatie uit halen, waarom dan niet alles op je hoofdverdachte zetten?
- Of Marije het roer wel of niet heeft omgegooid, wordt juist mooi in het midden gelaten. Ze geeft duidelijk aan dat ze was gaan twijfelen.
- Een kans van 5% is nog steeds reëel. Of hij op Renée ging of Rocky is niet bekend, maar hij noemt ze allebei bij zijn overwegingen.

Dat vind ik maar weinig knoeien van de montage. Ik vind het juist zo mooi dat ze dit seizoen bijna alles laten zien. En dat wij dan gaan twijfelen. ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1066 Gepost op: 23-02-2021, 00:21:11 »
Er wordt al jaren geknoeid met de verdenkingen. Je kan op basis daarvan al lang niet meer een mol uitsluiten
En het omgekeerde geldt ook. Je kan sinds seizoen 1 niet meer op basis van de verdenkingen de mol ontdekken. Ik geloof niet dat dit seizoen opeens een uitzondering op die wetmatigheid zal vormen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 00:24:22 door molecula »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1067 Gepost op: 23-02-2021, 00:32:22 »
In een normaal seizoen zijn ze daar ook toe gedwongen. Maar ik denk dat in dit seizoen een aantal omstandigheden zo mooi samenliep (Marije verdenkt de Mol, switcht en valt af, Splinter is in een nek-aan-nek race met Rocky op de verkeerde Mol en valt af), dat ze veel van de verdenkingen gewoon hebben kunnen laten zien.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 00:34:36 door Molest »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1068 Gepost op: 23-02-2021, 00:42:38 »
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Wel denk ik dat in aflevering 6 er sowieso ook niemand zou vertrekken. Er vertrekt nooit iemand bij dat soort executies, ook al is dat statistisch zo goed als onmogelijk.

Rocky en Splinter verdachten toen ook al Renee en één daarvan kreeg wellicht toen onterecht een groen scherm te zien. Marije kan daardoor nog meer zijn gaan twijfelen. Het is speculatie, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand die goed zat door zo'n executie uit het spel wordt gewerkt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1069 Gepost op: 23-02-2021, 00:48:30 »
Nou, het zou heel goed kunnen dat Renée echt rood had. Er waren nog 5 kandidaten in het spel, en dan is het nog te vroeg om volle bak te gaan voor Splinter en Rocky. We weten dat ze allebei nog een bijverdachte hadden in de afleveringen erna.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1070 Gepost op: 23-02-2021, 00:52:34 »
Het zou ook heel goed kunnen dat Marije gewoon fout zat met Charlotte en eruit had gemoeten en niet Splinter of Rocky.
We weten nog steeds niet hoe Marije gestemd heeft toen ze afviel.
Het blijft gissen.
Verdenkingen worden zo gemonteerdat dat het nog bijna alle kanten op kan, Dus daardoor valt Charlotte niet definitief uit te sluiten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1071 Gepost op: 23-02-2021, 07:52:12 »
- Renées hoofdverdachte was Marije. Dat zei ze gewoon. Dus als je weet dat je al door bent en je kunt er informatie uit halen, waarom dan niet alles op je hoofdverdachte zetten?
Zoals al eerder gezegd, kan kandidaat Renée hier dan helemaal niet uit afleiden dat Marije niet de mol is. Het inzetten op meer dan 1 (foute) mol geeft Splinter en Rocky niet meer kans de executie te overleven dan een Renée die helemaal op Marije gaat.

Wat wel is in Afl 8 executie: als iedereen op de foute mol Renée zou zitten, is de kans dat je met twee jokers voorsprong er toch uit ligt tegen Rocky zonder jokers wel klein. Splinter die nonchalanter is beginnen noteren in zijn molboekje past hier ook in.
Bij een juiste mol gaat het om 20 vs 18 op 20 halen en dan de test sneller afleggen.
Bij een foute mol heb je beide bvb 3 a 4 goede antwoorden en is de impact van de jokers een pak groter.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 08:46:39 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1072 Gepost op: 23-02-2021, 08:14:56 »
Top dat je zo uitgebreid de moeite hebt genomen voor een reactie. Het staat je goed om nog wat spectaculairs van Renée als mol te maken ::ok::

Ik verwacht ook wel een interessante aflevering 10, genoeg (klassieke) molacties van Renée (netjes opgesomd door Rinusoide) die lukten maar ik wil net zo goed ook graag het verhaal horen waar het mislukte en waarom. Want het verhaal in de Renée tunnel is ook het moeilijke mollen in een groep met Joshua en Rocky. Interesting story zou Joshua zeggen ..
Mijn verdenking op Renée sinds aflevering 1 was overigens niet op proeven gebaseerd (hoewel ik er wel vanuit ging dat de mol bij de 3 jokers in Door een deur zat), maar vooral op gedrag: de act van warrige kandidate, het gebrek aan echte spanning bij eliminaties, de blik naar Rik bij de mislukte abseilproef, het zichtbaar gebukt gaan onder Joshua’s dominante tegenspel, de mol die uiteraard eerst haar scherm ziet bij de speciale eliminatie met 3,  het opfleuren als Joshua weg is, etc etc etc.
En zoals Lo al eerder aangaf, het feit dat ook elk ander detail (niet enkel de verdenkingen) gewoon klopt in deze tunnel. Er heeft zich gewoonweg nog niets voorgedaan die het voorgaande tegenspreekt.

« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 08:19:02 door Molekule »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1073 Gepost op: 23-02-2021, 09:07:17 »
Zoals al eerder gezegd, kan kandidaat Renée hier dan helemaal niet uit afleiden dat Marije niet de mol is.
Dat heb je al eerder gezegd ja, maar dat klopt niet. Ze had een dikke bevestiging van haar Mol gekregen als Splinter of Rocky wel een rood scherm had gehad. Grote kans dat die nog aan het spreiden waren, met 5 deelnemers in het spel. Dus volle bak gaan, als je toch niet af kunt vallen.
Het inzetten op meer dan 1 (foute) mol geeft Splinter en Rocky niet meer kans de executie te overleven dan een Renée die helemaal op Marije gaat.
Wat is dan nog het nut van spreiden? Als je niet zeker bent van je Mol, ga je spreiden om toch nog een aantal vragen goed te hebben, en eventuele bijvangst.
Citaat
Wat wel is in Afl 8 executie: als iedereen op de foute mol Renée zou zitten, is de kans dat je met twee jokers voorsprong er toch uit ligt tegen Rocky zonder jokers wel klein. Splinter die nonchalanter is beginnen noteren in zijn molboekje past hier ook in.
Bij een juiste mol gaat het om 20 vs 18 op 20 halen en dan de test sneller afleggen.
Bij een foute mol heb je beide bvb 3 a 4 goede antwoorden en is de impact van de jokers een pak groter.
Je vergeet de mogelijkheid dat Splinter volle bak op Rocky kan zijn gegaan in de laatste test. Het hangt van de vragen af of op wie van beiden je dan meer vragen goed hebt ingevuld op Charlotte.
En in het geval ze wel allebei op Renée gingen, is er nog steeds de mogelijkheid dat Rocky toch een paar vragen heeft ingevuld op Charlotte. Ik heb sterk het vermoeden dat die haar bijverdachte was in de voorgaande afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 09:46:11 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1074 Gepost op: 23-02-2021, 09:09:18 »
In ieder geval kunnen we concluderen dat het voor ons kijkplezier juist goed zou zijn als Charlotte inderdaad de Mol blijkt te zijn, met veel mooiere acties. Met Renee wordt het maar een saaie bedoening, hoe leuk ik haar ook als persoon vindt.

Dat is natuurlijk geen reden dat Charlotte het ook daadwerkelijk is. Maar evenmin reden om haar af te schrijven, net zoals als het vaak genoemde:
-"Ze kan het niet zijn want het grote publiek verdacht haar"
-"Ze kan het niet zijn want slechts 1 andere finalist verdenkt haar"

Wat hoor je? Wat zie je? Wat weet je?

Inderdaad.. zwakke argumenten. Terwijl ze dan alle open verdenkingen naar Renée verklaren als 'het grote publiek krijgt meer en meer openheid en moet het weten'. Het grote publiek zit nu trouwens ook iets meer op Renée. En dat maar een finalist haar verdenkt? Daarvoor moeten we gewoon enkele maanden teruggaan..

Volledig akkoord dus, Charlotte heeft de veel mooiere acties, Renée heeft er bijna geen, wat ook logisch is voor een kandidaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1075 Gepost op: 23-02-2021, 09:28:53 »
Terwijl ze dan alle open verdenkingen naar Renée verklaren als 'het grote publiek krijgt meer en meer openheid en moet het weten'.
Ik zie ook argumenten langs komen dat er zwaar gefraudeerd zou zijn met de verdenkingen, als Charlotte de Mol is. Wat overigens niet zo is. Maar dat spreekt elkaar behoorlijk tegen. Bij Renée is openheid voor het grote publiek belangrijk, bij Charlotte niet. Tja.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1076 Gepost op: 23-02-2021, 13:46:18 »
Volgens de regels op de officiële site moesten zowel Renee als Florentijn een opdracht goed raden om een joker te verdienen. Aangezien Florentijn niets raadde, kon Renee hooguit het geld van één uitgevoerde opdracht wegspelen (tenzij ze daarna nog een keer mocht raden, dat is volgens mij nooit 100% bevestigd, maar twee keer goed raden zou wel erg opvallen.) Misgokken betekende dus een gemiste kans om hooguit 150 euro weg te spelen. Dat gaat toch over veel kleinere bedragen dan destijds werd aangenomen.

Dank je wel voor de uitleg!
Ma how, zeg!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1077 Gepost op: 23-02-2021, 19:54:02 »
Wat is dan nog het nut van spreiden? Als je niet zeker bent van je Mol, ga je spreiden om toch nog een aantal vragen goed te hebben, en eventuele bijvangst.Je vergeet de mogelijkheid dat Splinter volle bak op Rocky kan zijn gegaan in de laatste test. Het hangt van de vragen af of op wie van beiden je dan meer vragen goed hebt ingevuld op Charlotte.
Exact, het hangt van de vragen af wie (toevallig) meest goede antwoorden heeft ingevuld op Charlotte. Dat is ook zo als Splinter op Renee en Rocky gespreid heeft. Ergo, er valt voor Renée niets uit af te leiden als ze vol op Marije gaat.
Enkel als je bij de spreiding enkele vragen op Charlotte zou ingevuld hebben, heb je een echt voordeel (= nut van spreiden). Maar dat weten de kandidaten niet van elkaar, dus ...
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 20:03:26 door Molekule »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1078 Gepost op: 23-02-2021, 20:07:38 »
We kunnen in elk geval wel stellen dat het nog 2 spannende weken gaan worden, met 2 tunnels die lijnrecht tegenover elkaar staan. :)
Ik moet eerlijk bekennen dat Charlotte bijna de hele serie onderaan mijn lijstje heeft gestaan, maar dat ik de aanwijzingen naar haar wel wat sterker vind worden.
Maar voor mij persoonlijk zijn er teveel dingen die naar Renée wijzen in combinatie met teveel dingen die tegen Charlotte spreken, dus ik ga niet meer switchen.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1079 Gepost op: 23-02-2021, 20:29:08 »
Nu mijn mol splinter is afgevallen toch nog eens naar alle opdrachten gekeken.

Renée toch het meest verdacht als Mol. Ik hoop liever op een andere mol maar verwacht van niet als is het maar zodat Joshua niet ten onrechte het spel moest verlaten