Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 96050 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #600 Gepost op: 27-02-2021, 23:42:31 »
Maar... zou nu blijken dat de jokerkopers in aflevering 1 een envelop hebben gekregen, die op een of andere manier met een kaars een hint naar de mol had gegeven? Dat zou natuurlijk wel vet zijn  ;D

Wow, dat zou heel tof zijn als dat eruit komt.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #601 Gepost op: 27-02-2021, 23:44:50 »
Wow, dat zou heel tof zijn als dat eruit komt.  ::ok::

Behalve dat ze die enveloppen volgens mij niet mochten houden, toch? Ik zou me in elk geval nogal bedonderd voelen als mij op het eind werd verteld dat ik "het alláng had kunnen weten" als ik brand had gesticht in het verlaten landhuis uit de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 03:08:19 door Michmol »
Woosie down?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #602 Gepost op: 28-02-2021, 00:53:29 »
Toen ik Renée tijd zag rekken in die eerste opdracht voelde ik al nattigheid. Toen ze ineens Rocky bleek te verdenken wist ik het zeker. Het is toch de gevreesde Mol. Moet eerlijk zeggen dat ik het al opvallend vond dat ze zo ver kwam. Had toch beter naar mijn gevoel moeten luisteren i.p.v. mijn verstand.
Ik weet alleen niet wat ik erger vind, dat ik ernaast zat of dat Renée de Mol is. Ik vermoed het laatste.
Alle medetunnelaars, hartelijk dank voor jullie bijdragen. Jullie zaten in de juiste tunnel, alleen zat de Mol in een andere.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #603 Gepost op: 28-02-2021, 08:39:15 »
Als mijn mol eruit vliegt, snap ik altijd vrij snel waarom ik fout zat. Maar dat besef heb ik nu niet. ::rofl::

-1- Rik zegt in de opdracht Lumineus Idee dat de verleidingspoging van de Mol geslaagd is. En dat er consequenties zijn voor de pot. Dat kan moeilijk op Renée slaan: Rocky en Charlotte pakten allebei Renée enveloppen. Rocky had er 5 of 6. Charlotte vermoedelijk minder, ze zegt 'niet 6'. En ze liet de envelop met de aanwijzing staan. Riks uitspraak wijst dus op Rocky als Mol.

Renée kan op grond van deze uitspraak van Rik bijna niet de Mol zijn.

-2- Renées verdenking van Rocky komt volkomen uit de lucht vallen. Het minste dat de regie had kunnen doen is haar te laten twijfelen tussen Charlotte en Rocky. Nu lijkt het er meer op dat we moeten denken: hoezo verdenkt Renée Rocky? 1+1=2, Renée is de Mol. Dat komt nog eens bovenop alle verdenkingen die dit seizoen gladjes naar Renée liepen. Zo'n luie edit zijn we niet gewend.

Deze twee zaken wijzen dus op Rocky als Mol. Maar:

-3- Marije heeft erg getwijfeld over haar keuze in afl. 7. Het kan zijn dat ze toch volle bak is gegaan op Charlotte. Als ze ook nog maar een beetje gespreid heeft, zal het, op grond van wat we in de aflevering te zien kregen, op Rocky zijn. Rocky als Mol wordt dan een moeilijke zaak.
 
-4- En ik zie met de beste wil van de wereld ook niet hoe en waar Rocky dan effectief gemold moet hebben. Alleen het als derde bieden van 5.000 euro kan ik zien als mols.

Dan:

-5- De aanwijzing op de envelop die niet tevoorschijn kwam. Was dat niet gewoon dat de Mol onzichtbaar is gebleven? Als een soort laatste waarschuwing voor de kandidaten.

Verder het eerder genoemde dagboek van de verliezer. 'Hahaaaa. Wie schrijft die blijft. Jullie horen nog van me.' Geen woord over het verlies. Ook past de geslaagde verleidingspoging waar Rik het over heeft absoluut niet bij Renée, ook niet echt bij Rocky, en het beste bij Charlotte. Dan zijn er wel degelijk consequenties voor de pot.

Ik weet het, Rik zei dat Charlotte de verliezend finalist was. Anders dan dat je kunt hopen op een bizarre twist, heb ik niet veel poot om op te staan. Maar dat beetje poot wat ik wel heb staat vanwege bovenstaande zaken gewoon nog in de Charlottetunnel. ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #604 Gepost op: 28-02-2021, 09:17:15 »
Rik bedoelt dat twee personen de kaars uit de envelop hebben gehaald.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #605 Gepost op: 28-02-2021, 09:19:10 »
Waarvan 1 mol, dus echt geslaagd is deze verleiding dan ook niet  8)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #606 Gepost op: 28-02-2021, 09:22:14 »
Helaas, niet de mol! Maar toch een van de leukste deelnemers aan dit seizoen (na Marije)!
En volgens mij degene die het meest genoot van allemaal ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #607 Gepost op: 28-02-2021, 09:28:29 »
Rik bedoelt dat twee personen de kaars uit de envelop hebben gehaald.
Kan zijn, maar ik heb in het Wie is de Mol-topic in de gauwigheid becijferd dat dit als gevolg heeft dat er in aflevering 10:

500-600 euro (Rocky)
300-500 euro (Charlotte)
-250 euro (Rocky)
=
550-950 euro in de pot bij komt, als Renée de Mol is.

Terwijl Rik het heeft over consequenties voor de pot. Ja, wie lust er dan nog peultjes.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #608 Gepost op: 28-02-2021, 09:55:31 »
Behalve dat ze die enveloppen volgens mij niet mochten houden, toch? Ik zou me in elk geval nogal bedonderd voelen als mij op het eind werd verteld dat ik "het alláng had kunnen weten" als ik brand had gesticht in het verlaten landhuis uit de eerste opdracht.
::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #609 Gepost op: 28-02-2021, 12:45:49 »
Behalve dat ze die enveloppen volgens mij niet mochten houden, toch? Ik zou me in elk geval nogal bedonderd voelen als mij op het eind werd verteld dat ik "het alláng had kunnen weten" als ik brand had gesticht in het verlaten landhuis uit de eerste opdracht.

Haha, nee. Brand stichten zou wel erg ver gaan.  ;D
Ik dacht meer een verborgen aanwijzing in dat jokerkaartje o.i.d. Maar misschien wat vergezocht hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #610 Gepost op: 28-02-2021, 13:29:31 »
Ik weet het, Rik zei dat Charlotte de verliezend finalist was. Anders dan dat je kunt hopen op een bizarre twist, heb ik niet veel poot om op te staan. Maar dat beetje poot wat ik wel heb staat vanwege bovenstaande zaken gewoon nog in de Charlottetunnel. ::rofl::
Ja, sterker nog, hij zei zelfs dat ze niet de Mol is...

Maar alles zegt me dat er iets niet klopt. De regie die het zo ongelofelijk makkelijk zou maken, 2 dames bij wie alles er op wijst dat ze het eigenlijk niet kunnen zijn. Charlotte die in haar dagboek schrijft dat ze blijft en dat we nog van haar gaan horen.
En deze dan: "Hallo!"



Schiet mij maar lek
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 13:31:12 door molecula »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #611 Gepost op: 28-02-2021, 13:43:32 »
Nou, de meest mollerige kandidaat is niet de mol. Schiet mij maar lek.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #612 Gepost op: 28-02-2021, 13:55:04 »
Jammer, dit zag ik niet aankomen. Hebben we die megahint uit 7.2 toch verkeerd begrepen.'T zal de tunnelvisie wel geweest zijn.

U vraagt, wij draaien.
Ook al gedraagt ze zich hier niet direct als clown of joker, dit slaat natuurlijk nergens op  ;D


EDIT: met geluid is dit nog vreemder, toch bijna onverklaarbaar als ze kandidaat zou zijn... ::vergroot::
https://gifs.com/gif/jZxr2l?muted=false

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #613 Gepost op: 28-02-2021, 13:55:36 »
Nou, schiet mij dan ook maar lek. ;D

Ik heb de podcast beluisterd. Die scene met het rode scherm was een last-minute beslissing van Rick. Dat kan dus zijn omdat er iets bijzonders aan de hand was. Denk aan een onverdachte Mol, en dus geen winnaar en geen verliezer. Rick heeft al vaker aangegeven dat hij dat geen gewenst scenario vindt. Hij had nu tegen alle drie gezegd: 'Houd je hoofd koel, wat er ook gebeurt'. Dus ook de Mol was totaal overrompeld. Moest er een twist komen? Want waarom last-minute iets inlassen als Renée of Rocky de Mol is?

Verder nog:
- Charlotte voelde zich meer op haar gemak in de grote groep in het begin. Dan ging de aandacht naar anderen uit, en kon zij haar ding doen.
- Mensen zeiden in het begin tegen haar: 'Step your game up'. Wie dan? Aan het eind was het meer van 'Charlotte dit dat zus zo'. Wie dan?? Ik zie kandidaten onderling dat niet tegen elkaar zeggen.
- Ze heeft niks gefaked. Geen seconde mee bezig geweest of ze verdacht overkwam. (dus hoezo is zij de grootste nepmol ooit?)
- Moest ook nog bondjes zoeken, wie wilde er nog met haar. Een wonder dat ze zover is gekomen, zegt ze zelf. Daar eindigt het verhaal zo ongeveer mee.

Onmols, of heel goed gelogen:
- Ze heeft onderschat hoe moeilijk de tests waren. En wat ze allemaal wel niet vragen. En hoe er onderling gelogen werd. Ze had geen moeite met afkicken. In het begin denk je wel van politici: ‘Die schoenen…’.

En verder zei Rik dat de ontknoping anders gaat worden dan anders.

Ja, sterker nog, hij zei zelfs dat ze niet de Mol is...
Maar alles zegt me dat er iets niet klopt.
Ja, dat laatste heb ik dus ook. En dat eerste is wel een probleem. Maar die voet van mij blijft tot nader inzicht staan in de tunnel. Waar die andere voet heen moet, weet ik nog even niet. :)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 13:59:49 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #614 Gepost op: 28-02-2021, 16:00:06 »
Als mijn mol eruit vliegt, snap ik altijd vrij snel waarom ik fout zat. Maar dat besef heb ik nu niet. ::rofl::
(...)
Ik weet het, Rik zei dat Charlotte de verliezend finalist was. Anders dan dat je kunt hopen op een bizarre twist, heb ik niet veel poot om op te staan. Maar dat beetje poot wat ik wel heb staat vanwege bovenstaande zaken gewoon nog in de Charlottetunnel. ::rofl::
Idem. Dat Charlotte zelf bij de uitslag zei/knikte"'ik ben niet de mol" zou nog zélf op molgedrag kunnen wijzen (daarvoor in het restaurant zei ze immers ook 'ik ben niet de mol'). Maar als Rik het zegt, tja, dan moet dat toch waar zijn? Aan de andere kant heeft RIk natuurlijk het hele seizoen al in de presentatie gedaan alsof C een kandidaat is, dus dan kan een nep-executie dan ook nog wel. Er was ook geen afscheidspraatje zoals gebruikelijk. En van Ron weten we dat je na een rood scherm terug zou kunnen komen ::)

Rocky reageert ook een beetje gelaten. Terwijl zij feitelijk te horen krijgt dat ze de winnaar is, dat is toch feest!? Het zaakje stinkt, haha. Het zou wel een superstunt zijn en 2021 een supertwist geven. Met Renée als mol heb ik toch een beetje een "meh...."-gevoel. Ik houd inderdaad gewoon één been nog in deze tunnel ::vergroot:: (hopeloos ingegraven)

Maar ja... Alle punten in de app kwijt. Er is een dagboek van de verliezer. Mensen kunnen inzetten op een mol, er wordt gediscussieerd op het forum. Dan moet het toch wel waar zijn dat Charlotte verliezer is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #615 Gepost op: 28-02-2021, 16:25:27 »
Dat Rocky niet staat te juichen is vast omdat ze de instructie hebben gekregen om niks weg te geven. Anders was het een juichbattle tussen Rocky en Renée geworden. ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #616 Gepost op: 28-02-2021, 16:36:10 »
Sowieso geluk ook dat Charlotte dan nu bekend werd gemaakt, want die kan volgens mij haar gezicht het minst goed in de plooi houden van de drie ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #617 Gepost op: 28-02-2021, 17:02:35 »
Het zou toch fantastisch zijn als beide dames gewonnen denken te hebben, en er uiteindelijk toch helemaal naast blijken te zitten. Wie het laatst lacht.... Ik blijf hoop houden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #618 Gepost op: 28-02-2021, 17:17:10 »
Wie is er nou zo naïef om een hint naar de Mol in de finale, voor maar 250 euro, niet te pakken? Wel nog even zeggen dat je al 7.000 euro uit de pot hebt gejat, en dat het zo wel mooi geweest is. ::rofl:: En wat zegt ze nou bij die kaars? Ik versta: 'Nee Rob, braaf blijven'.

Het enige kaartje dat ze pakt volgens mij, is dat de Mol 2x een foute foto zou hebben ingestuurd vanuit de trucks. Ik heb die opdracht suf geanalyseerd en kwam tot maar 1 fout voor Renée. Zelf zou ze wel 2 fouten kunnen hebben gemaakt. 'Weer 100 euro mee naar huis', zegt ze erbij. ::rofl:: (Ik weet het, de kaartjes van de Mol telden niet mee).
Op een ander kaartje staat: 'De Mol stond bij Meeliften niet in de lift'. Dat kaartje slaat inderdaad niet op Renée, dus ze laat het liggen. Maar het zou grappig zijn, als ze tussendoor de lift is uitgestapt.
Ik geniet nog even door van Charlotte, en houd ook hoop. :)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 17:19:47 door Molest »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #619 Gepost op: 28-02-2021, 17:24:11 »
Maar Charlotte is het toch niet? (praat me anders even bij?)  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)