Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84976 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2021, 22:45:28 »

Mij vallen meer de bedachtzame, stille momenten op. Bijvoorbeeld als Remco en Florentijn terug komen van het moltainbiken. Iedereen heeft een expresseve reactie , alleen Splinter zit met een strak gezicht te wachten tot helemaal bekend is hoeveel geld er is binnen gehaald. Vreemd voor iemand die doorgaans overstroomt van emotie en expressie.
Ja, snap ik. Op dit soort momentjes zou je de mol het makkelijkst moeten kunnen spotten. Ook: terug naar aflevering 1, als het voor de mol nog allemaal nieuw is.

Dit was eigenlijk de 1e keer dat de mol geld uit de pot moest spelen met een ander paar ogen op hem gericht. Ik denk dat je bij de lasergame vrij safe kon mollen. Heel belangrijk moment dus ja  ::jaja::

Heb het even teruggekeken en het is idd heel verdacht hoe Splinter daar eerst (niet) reageert.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 22:51:02 door Amethyst »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2021, 23:56:44 »
Splinter is merkelijk zenuwachtig, reden waarom ik hem niet zo als mol zie.

Dat viel mij op in de allereerste opdracht. De manier waarop hij de envelop met de jokerkaart openscheurde, met trillende handen.
Ga ervan uit dat een nadeel voor het Molschap zou zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #162 Gepost op: 25-01-2021, 03:15:14 »
Toevoeging: Bij de foto opdracht reageert Splinter juist veel te snel. Rick zegt 'Splinter'.  Splinter zegt direct 'ja' en wil al gaan lopen voordat Rick hem vraagt bij hem te komen.

Ja, snap ik. Op dit soort momentjes zou je de mol het makkelijkst moeten kunnen spotten. Ook: terug naar aflevering 1, als het voor de mol nog allemaal nieuw is.

Dit was eigenlijk de 1e keer dat de mol geld uit de pot moest spelen met een ander paar ogen op hem gericht. Ik denk dat je bij de lasergame vrij safe kon mollen. Heel belangrijk moment dus ja  ::jaja::

Heb het even teruggekeken en het is idd heel verdacht hoe Splinter daar eerst (niet) reageert.

 ::jaja::

Dat viel mij op in de allereerste opdracht. De manier waarop hij de envelop met de jokerkaart openscheurde, met trillende handen.
Ga ervan uit dat een nadeel voor het Molschap zou zijn.

Alle mollen geven aan de eerste opdracht het spannendst te vinden en nerveus te zijn. Al is het maar angst dat je direct ontmaskerd wordt en het hele seizoen mislukt Zie dat daarom eerder als mols dan onmols eigenlijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #163 Gepost op: 25-01-2021, 10:28:11 »
Tegen splinter:

4.1: Staat op sleutelpositie, maar er wordt toch echt nog een mooi bedrag verdiend. Enkele goede antwoorden afstrepen is niet moeilijk.

4.2: Zet zichzelf buitenspel en laat dan nog eens de meest analytische kandidaten raden. Enkele slechte foto's maken heeft echt heel beperkte invloed.

4.3: Het vuur was wel heel snel aan. Daar had echt perfect vertraagd kunnen worden. Verder doet hij ook helemaal niets in deze opdracht, gaat ook niet mee op de suggestie van Charlotte.

En als we de montage mogen geloven is hij nog niet heel verdacht in de groep, dus er is molruimte.

Splinter uitsluiten is moeilijk, maar het wringt langs alle kanten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #164 Gepost op: 25-01-2021, 12:48:50 »
@Belgian Mol: ik ben het wel met je eens dat het wringt. En ik denk ook dat het best mogelijk kan zijn dat Charlotte of Renée uit de grond schiet als mol.   :)

Ondanks het gewring blijft Splinter voorlopig toch mijn hoofdverdachte. Voor de anderen denk ik ook dat er tegen-argumenten zijn en voor nu wegen deze voor mij zwaarder dan de tegen-argumenten bij Splinter. Maar: - ondanks dat ik best wel vastzit in deze tunnel - het voelt niet als een hele stevige tunnel.

Wie ook de mol is: hij/zij zal slapeloze nachten hebben gehad van deze aflevering.  ::rofl:: Ik ben er niet over uit of dat komt omdat de mol minder scherp was of de kandidatengroep zo goed. Ik neig naar een combi.

4.1 Splinter staat inderdaad op een sleutelpositie, we krijgen niet echt te zien wat hij heeft opgeschreven. Er is veel geld verdiend, maar de vraag is: komt dat dankzij of ondanks hem? Ik vermoed in ieder geval dat de mol hier wel heeft genotuleerd: mollen kan hier onopvallend.

4.2 Ik denk eigenlijk ook dat Charlotte en Marije goede foto's zouden kunnen maken. Mogelijk had hij ingeschat dat ze veel foto's zouden omdraaien, maar eigenlijk hebben ze het veel beter gedaan dan verwacht. Die keuze wringt inderdaad. Wat me wel opvalt is dat Splinter (naast een goede foto van Marijke, maar die was ook makkelijker om te maken) ook een aantal vreemde foto's heeft ingeleverd.

4.3 Misschien had hij hier verwacht dat Joshua verwarring zou zaaien en/of de verkeerde kokers heeft aangewezen? Ik sluit niet uit dat hij een honderdje uit een van de kokers heeft gehaald (een koker bestond volgens mij uit losse briefjes?), maar ik ben het wel met je eens dat Splinter hier meer had kunnen doen als hij de mol zou zijn. Hij had inderdaad beter kunnen meegaan met de suggestie van Charlotte (zij is hier trouwens ook behoorlijk verdacht bezig).

Wat ik wel bijzonder vind, is dat bijna alle kandidaten Joshua verdenken (dat is wat ik opmaak uit de montage). Dus tja, heeft het voor Splinter eigenlijk wel zin om Joshua nog extra verdacht te maken? Misschien als kandidaat wel een beetje (als je ervan overtuigd bent dat Joshua niet de mol kan zijn), maar het lijkt mij ook een soort afleiding voor de echte mol. Als Splinter de mol is, lijkt me dat niet eens zo'n rare tactiek: vooral de aandacht verschuiven naar iemand anders. Maar ja, ook dat is niet helemaal waterdicht.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #165 Gepost op: 25-01-2021, 13:39:49 »
Het kan ook buiten beeld zijn geweest, dat Splinter en Charlotte overleg hebben dat Joshua "gecheckt" moet worden. Dus dat het niet helemaal op Charlotte's eigen initiatief gebeurt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #166 Gepost op: 25-01-2021, 13:44:11 »
Ik sluit niet uit dat hij een honderdje uit een van de kokers heeft gehaald (een koker bestond volgens mij uit losse briefjes?)
Het maximum bedrag van 2.000 euro is verdiend. Dus er is geen geld verdwenen uit de kokers.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #167 Gepost op: 25-01-2021, 14:42:51 »
En als er dit keer geld verdient moet worden (zoals wordt gesuggereerd ivm de volgende afl) dan zet je als mol goede kandidaten neer om geld te verdienen wellicht?

Ook stond hij apart op het lijstje met namen (als enige rechts) en apart van de groep zonder zijn wetsuit..

Aan de andere kant zie ik ook kandidaat acties bij hem. Die ik
Overigens bij iedereen zie tot nu toe?
Jullie zitten ws goed. Goeie hint ook. Ja, als ik op de dezelfde manier de kandidaten probeer te lezen als toen ik dat rond afl. 3 deed bij Jeroen kom ik ook bij Splinter uit. We hebben nu gelukkig geen mol die de Jeroen Kijk in de Vegte School of Acting heeft gevolgd ...dus is het niet zo makkelijk uit lichaamstaal te halen als toen  ::zweet::

Vooral bij Splinters 2e groene scherm reageert hij heel geloofwaardig kandidaats, vind ik. Kan ik nog niet linken aan de mollen waar ik het meeste van heb gezien (Thomas, Jan, Merel, Rob, Jeroen). Lastig, lastig, maar misschien kan hij dat faken.

Aan de andere kant wijst er veel naar hem. Schattig klein roze geldkistje, de lichaamstaal waar cinner het over had, Splinters keuze om te gaan abseilen (symboliek gebouw / rode draad vh seizoen, wat joligmolletje had gevonden) terwijl dat helemaal niet bij hem past (bleek ook wel), etc.

...en zodra het penningmeesterschap binnen is heeft die ineens een hoop priveleges. Tja, dat kunnen ze prima doen met Patrick Martens nog vers in het geheugen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #168 Gepost op: 25-01-2021, 15:28:13 »
Ik begrijp (van de Wie is de mol flits) dat Splinter op zijn Instagram wel behoorlijk wat foto's heeft geplaatst van hem in bootjes, op een opblaaszwaan en zelfs eentje waar hij aan het duiken is. Lijkt dus wel mee te vallen met zijn watervrees. Maar als hij de mol is en het in scene zet, wat bereikt hij dan helemaal? Mogelijk wilde hij graag bij de abseilers zitten, maar bij de opdracht met het vlot kwam hij er juist meer door buitenspel. Als er nog meer opdrachten met water komen, dan is het er wel eentje om in de gaten te houden.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #169 Gepost op: 25-01-2021, 18:42:55 »
Ik begrijp (van de Wie is de mol flits) dat Splinter op zijn Instagram wel behoorlijk wat foto's heeft geplaatst van hem in bootjes, op een opblaaszwaan en zelfs eentje waar hij aan het duiken is.

Ik heb ooit in een donkerbruin verleden een acteeropleiding gevolgd, dus ik heb een aantal "bekende" mensen op instagram. Geloof me: 90% van wat je daar ziet, is pure onzin en helemaal fake.
Kan maar zo zijn dat hij het vreselijk vond op dat bootje, het een klote dag vond, maar toch een vrolijke foto post. Want ja, het moet allemaal leuk lijken voor je volgers.

Niets is wat het lijkt...  ;D
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #170 Gepost op: 25-01-2021, 18:45:04 »
::rofl::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #171 Gepost op: 25-01-2021, 18:48:43 »
Ik heb ooit in een donkerbruin verleden een acteeropleiding gevolgd, dus ik heb een aantal "bekende" mensen op instagram. Geloof me: 90% van wat je daar ziet, is pure onzin en helemaal fake.
Kan maar zo zijn dat hij het vreselijk vond op dat bootje, het een klote dag vond, maar toch een vrolijke foto post. Want ja, het moet allemaal leuk lijken voor je volgers.

Niets is wat het lijkt...  ;D

Ik geloof je best. Maar vooral dat duiken... dat ga je toch niet doen, als je watervrees hebt? Niet echt een smoking gun, maar wel iets om in de gaten te blijven houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #172 Gepost op: 25-01-2021, 19:23:36 »
Het maximum bedrag van 2.000 euro is verdiend. Dus er is geen geld verdwenen uit de kokers.

Ah, dat had ik niet goed door. Dacht dat het een paar honderd euro scheelde. Goed gedaan dan van de groep!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #173 Gepost op: 26-01-2021, 10:57:39 »
Ik meld me hier maar eens even..

Splinter is bij mij in beeld gekomen bij die biecht na afloop van de eerste opdracht waarbij hij echt een soort lachje heeft wat hij niet lijkt te kunnen onderdrukken (hij zegt ook nog iets van: dit is heel erg). Zo'n lachje schijnt in de psychologie vaak voor te komen bij mensen die net succesvol iemand hebben misleid en door het slagen daarvan ontstaat er een heftige euforie die niet onderdrukt kan worden, helaas moet ik de term even schuldig blijven..

Later ben ik hem minder en minder gaan verdenken omdat ik qua gedrag gewoon geen mol in hem zie. Inmiddels is hij de enige in de groep die nog geen onnodig geld heeft verdiend, wel veel kansen op mollen laten schieten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #174 Gepost op: 26-01-2021, 18:46:35 »
Ik meld me hier maar eens even..

Splinter is bij mij in beeld gekomen bij die biecht na afloop van de eerste opdracht waarbij hij echt een soort lachje heeft wat hij niet lijkt te kunnen onderdrukken (hij zegt ook nog iets van: dit is heel erg). Zo'n lachje schijnt in de psychologie vaak voor te komen bij mensen die net succesvol iemand hebben misleid en door het slagen daarvan ontstaat er een heftige euforie die niet onderdrukt kan worden, helaas moet ik de term even schuldig blijven..

Later ben ik hem minder en minder gaan verdenken omdat ik qua gedrag gewoon geen mol in hem zie. Inmiddels is hij de enige in de groep die nog geen onnodig geld heeft verdiend, wel veel kansen op mollen laten schieten.

Jawel, bij de laseropdracht heeft hij 150 euro binnen gehaald. Maar we weten niet of hij daar een paar kandidaten uit het spel heeft geschoten of nog wat geld heeft zoek gemaakt. Als hij de mol is dan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #175 Gepost op: 26-01-2021, 18:52:59 »
Zo vroeg in het spel vind ik zo'n klein bedrag juist verdacht. Inderdaad zeker omdat ie ook geld verduisterd kan hebben.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #176 Gepost op: 26-01-2021, 19:02:02 »
Jawel, bij de laseropdracht heeft hij 150 euro binnen gehaald. Maar we weten niet of hij daar een paar kandidaten uit het spel heeft geschoten of nog wat geld heeft zoek gemaakt. Als hij de mol is dan.

Indirect wel. Misschien is het niet echt zo gegaan maar in de edit zie je dat Splinter keihard in de porto begint te praten en dat Charlotte vervolgens afgeschoten werd. Maar er zit toch een kern van waarheid in omdat Joshua even later zijn porto uitzet omdat de control room te veel aan het kletsen is.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #177 Gepost op: 26-01-2021, 19:09:13 »
Qua verhouding mols/onmols gedrag vind ik Splinter de meest verdachte van allemaal. Bij hem heb ik in verhouding tot de anderen echt weinig onmolse acties gezien. Wellicht dat Renée nog in de buurt komt, zeker als ik ervan uitga dat zij - om het spel eerlijk te houden - niet van tevoren op de hoogte was van de geheime opdrachten in 2.1 (dat lijkt me plausibeler dan dat ze er wél van op de hoogte was, om reeds genoemde reden). Qua non-verbaal gedrag vind ik Splinter dan weer heel erg onverdacht. Lijkt net als Charlotte en ook Lakshmi eerst vaak primair te reageren. Daarvan heeft een ervaren actrice als Renée natuurlijk geen last.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #178 Gepost op: 26-01-2021, 19:58:08 »
Zo vroeg in het spel vind ik zo'n klein bedrag juist verdacht. Inderdaad zeker omdat ie ook geld verduisterd kan hebben.
Mee eens maar dat geldt evenzeer voor de andere kandidaten die overgebleven zijn. Uit de laseropdracht kun je niet besluiten of Splinter de mol is temeer omdat hij het meeste heeft binnengebracht.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #179 Gepost op: 26-01-2021, 22:20:52 »
Indirect wel. Misschien is het niet echt zo gegaan maar in de edit zie je dat Splinter keihard in de porto begint te praten en dat Charlotte vervolgens afgeschoten werd. Maar er zit toch een kern van waarheid in omdat Joshua even later zijn porto uitzet omdat de control room te veel aan het kletsen is.

Doel op de eerste laseropdracht. De tweede blacklight ballerina's opdracht wordt hij juist uit het spel geschoten, met de suggestie dat hij geld bij had.

Zo vroeg in het spel vind ik zo'n klein bedrag juist verdacht. Inderdaad zeker omdat ie ook geld verduisterd kan hebben.

Ja dat vind ik ook. De anderen hadden daar minder geld maar hebben later echt grote bedragen helpen binnen halen.