Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84399 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2021, 20:17:22 »
Wat is links, wat is rechts? Bij een trui die effen is van kleur of een woord/afbeelding als opdruk heeft denk je niet na over links of rechts. Maar bij een trui die verticaal opgedeeld is, op de plek waar je een rits verwacht bij een vest of de knopen bij een blouse zou je die vraag wel kunnen stellen. Splinter droeg zo'n trui/hemd.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2021, 18:59:46 »


..."ben ik de Mol?" ... "JA"

Sorry maar ik zie hem echt NEE zeggen...ben ik de mol..’nee’. Kan er echt geen ja uithalen..balen want ik verdenk hem wel!
Kan iemand er nog iets anders uithalen?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2021, 14:13:40 »
Splinter is de mol.

Ik begin met de bijna zekere uitsluitingen.

(...)

Jeroen was ook te zien met een leeg bakje, terwijl hij die zelf als mol niet leeg had kunnen halen.

In beeld brenge van Florentijn die naar jokers gaat zoeken kan juist een keuze zijn om hem kandidaats weer te geven.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 15:56:43 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2021, 16:59:53 »
Jeroen was ook te zien met een leeg bakje, terwijl hij die zelf als mol niet leeg had kunnen halen.

In beeld brenge van Florentijn die naar jokers gaat zoeken kan juist een keuze zijn om hem kandidaats weer te geven.

Dat kan. Maar denk dat het meer voor de hand ligt fanatiek voor het geld te gaan en dan afgeschoten te worden. Gaan voor jokers en niets doen met geld is wel een erg luie molactie.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2021, 17:40:50 »


..."ben ik de Mol?" ... "JA"

Sorry maar ik zie hem echt NEE zeggen...ben ik de mol..’nee’. Kan er echt geen ja uithalen..balen want ik verdenk hem wel!
Kan iemand er nog iets anders uithalen?

Ik zie hem zelfs zeggen "Ik ben niet de mol, nee".  ::vergroot::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2021, 18:55:22 »
Ik zie hem zelfs zeggen "Ik ben niet de mol, nee".  ::vergroot::

Intussen het originele hele stuk gekeken, voordat het geroezemoes echt begint hoor je splinter duidelijk deze zin zeggen ‘nee ik ben niet de mol...denk ik’ !
Laatste essentiële woorden zijn in dit stukje hier weggelaten ;-)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 10:34:44 door Rozz75 »

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2021, 19:47:55 »
Soms...


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2021, 10:17:57 »
Zijn biechten zijn vrij mols, maar dat is ook het enige momenteel.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2021, 10:41:00 »
Mwoah, ik ga juist steeds dieper de tunnel in!

‘Gelijk’: splinter vind 250 euro en zegt ‘wij zijn 1’
Voorbeeld: ‘lijkt net op een circus waar je een olifant moet dresseren’ (of iets van die strekking -> bij opdracht symbolisch bedrag’

Verder opvallende actie bij opdr 1, afl 2 door zo opvallend voor de camera de verborgen opdrachten uit te voeren.

Gekke actie met het 1-1 gesprek met Joshua, splinter spreidt vervolgens op iedereen en blijft zitten?

Opm of niemand onder de grond heeft gekeken (bij nabespreking ‘door een deur’

En indd zn Molse biechten 🤔

Tja...het is duidelijk welke tunnel ik in zit ;-)

Iemand nog meer aanwijzingen?


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2021, 13:00:06 »
Ik begin hier voorzichtig te tunnelen, zo vlak voor de 3e aflevering.

Al houd ik er wel rekening mee dat ook Marije, Charlotte of toch iemand anders  ;D prima de mol kan zijn.

Vooral dat gekke tussengesprek met Joshua zit mij niet lekker. Ook denk ik dat de kans groot is dat de mol de vrachtwagens heeft begeleid naar de bordjes (Marije en Splinter). Toch de plek waar je volgens mij goed kunt mollen en ook minder opvallend.

Voor de allereerste opdracht met de jokers geef ik Marije meer mol-punten. Zou gewaagd en gedurfd zijn, past in het profiel van een brutale mol. Splinter is dan weer minder opvallend, maar ook daar is wat voor te zeggen aangezien je niet meteen ontmaskerd wil worden.

Hij heeft volgens mij niet heel veel dingen goed gedaan toch? Nu geldt dat voor de anderen ook wel, maar ik krijg wel een beetje de indruk dat Splinter stiekem best wel voor verwarring zorgt. Even kijken wat hij vanavond gaat doen.  ::jaja::

Edit: Mooie aanwijzingen hier.  ::ok::

Maar hij zegt dus: “Ik ben niet de mol, nee.”? (Ik heb dat stuk niet gezien) —> ‘nee’ en ‘niet’ is een dubbele ontkenning, dus bedoelt hij misschien: ‘Ja’ ?  ::vergroot::
(maar misschien is dat wat té, haha)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 13:13:25 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2021, 13:39:46 »

Maar hij zegt dus: “Ik ben niet de mol, nee.”? (Ik heb dat stuk niet gezien) —> ‘nee’ en ‘niet’ is een dubbele ontkenning, dus bedoelt hij misschien: ‘Ja’ ?  ::vergroot::
(maar misschien is dat wat té, haha)

Hij zegt letterlijk ‘nee ik ben niet de mol...denk ik’
Indd een dubbele ontkenning haha!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2021, 16:28:05 »
Hij zegt letterlijk ‘nee ik ben niet de mol...denk ik’
Indd een dubbele ontkenning haha!

Aha.  ::ok:: Voor mij dan toch een mol-puntje erbij voor Splinter!

En wat ook gezegd is: vrij molse biechten. Dat hoeft niet te betekenen dat hij de mol is, maar toch is dat wel iets om in de gaten te houden.

En ook eens met Cinner (en anderen) over ‘om de tuin leiden’, van die opdracht begreep ik niet alles, maar ik vind het ook verdacht dat Splinter zo opvallend deed. Een jonge rondleider vragen of ze oma is? Dat was echt mega-opvallend.  ::rofl:: Als dat was opgemerkt door Renée (wat makkelijk had gekund), dan was er toch ook geen geld verdiend? Zou een prima mollenactie kunnen zijn.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 16:37:43 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2021, 16:42:05 »
Ja en de muggen wegslaan was ook niet te missen ;-)
Jammer dat hij het duimpje ook opvallend deed, dat is dan weer minder Mols (risico dat duimpje genoemd wordt en er als oh geld in de pot komt)..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2021, 16:48:14 »
Ja, dat duimpje is een tegen-punt, al moest hij dat natuurlijk wel doen. Maar dat had bij beter wat minder opvallend kunnen doen als hij de mol is. De rest van de groep deed het ook vrij opvallend, misschien was dat de reden: beetje goodwill kweken (maar wel onhandig dus).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2021, 16:59:04 »
Hij zegt letterlijk ‘nee ik ben niet de mol...denk ik’
Indd een dubbele ontkenning haha!

In dit geval is dat toch echt geen dubbele ontkenning.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2021, 17:12:44 »
In dit geval is dat toch echt geen dubbele ontkenning.

Klopt hoor, maar past goed in mn straatje om dat te geloven ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2021, 18:03:43 »
In dit geval is dat toch echt geen dubbele ontkenning.

Ik geef toe dat het een beetje een wens-hint is.  ;)

Sowieso vind ik het wel lastig hoor om de mol te vinden tussen een groep verdachte kandidaten. Splinter en Marije zijn voor mij nu het meest verdacht. Marije als een brutale mol (allereerste opdracht zou dan erg gedurfd zijn) en Splinter wat subtieler. Maar op een of andere manier vind ik hem juist tussen de opdrachten door wat anders reageren. Niet helemaal zichzelf ofzo? Als een zenuwachtige kandidaat die bang is dat hij er bijna uitligt, maar wie weet kan dat ook een truc zijn van een mol en daar ben ik nog niet helemaal over uit.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2021, 18:21:27 »
Het is gewoon Marije.

De Chabots staan bekend om exact hoe jij het omschrijft.

Kijk zijn vader, die kan ook niet stil zitten en is constant nerveus. En Splinter zie ik al een tijdje op tv, en is spitting image. Totaal niks afwijkends in zijn gedrag.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2021, 18:44:52 »
Genoeg mollen die zichzelf blijven.  ;D
Hopelijk wordt vanavond meer duidelijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2021, 19:00:40 »
Verdenk hem ook omdat ik bij de anderen niet genoeg kan ontdekken aan structureel mol gedrag of er veel kandidatengedrag tegenover staat. Splinter is degene die steeds iets verdachts laat zien met weinig kandidaats er tegenover. Maar wie weet wat aflevering 3 brengt natuurlijk.

Ja en de muggen wegslaan was ook niet te missen ;-)
Jammer dat hij het duimpje ook opvallend deed, dat is dan weer minder Mols (risico dat duimpje genoemd wordt en er als oh geld in de pot komt)..

Ik vermoed dat de mol van te voren niet alle opdrachten precies wist. Wellicht heeft Splinter gedacht dat het duimpje omhoog ook een opdracht was en is hij dat net zo opvallend gaan doen als de andere opdrachten. Heeft Lakshmi de mol mooi tuk gehad per ongeluk.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 19:02:47 door cinner »