Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 84984 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #280 Gepost op: 6-02-2021, 22:29:32 »
Ja mooie observaties! Opvallende momenten, vooral bij de bus uitstappen en 250 mislopen. Zo ook bij de eerste halte geen geld. En dat ‘niet kunnen liegen’ ;-)
Hij was duidelijk niet van plan marije te helpen, voorkennis?
Morgen hopelijk meer na terug kijken. Iemand die de titel al aan splinter kan linken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #281 Gepost op: 6-02-2021, 22:40:34 »
Morgen hopelijk meer na terug kijken. Iemand die de titel al aan splinter kan linken?

Geld wegstoppen, een sleutel wegstoppen. Opties genoeg. ;)

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #282 Gepost op: 6-02-2021, 22:45:17 »
Je zou het ook kunnen lezen als weg-stoppen, hij bleef bij een van de haltes achter. Maar dit kan je ook aan Marije linken

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #283 Gepost op: 6-02-2021, 22:46:02 »
Heeft als enige zn jokers “weggestopt” in de zin van niet ingezet

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #284 Gepost op: 6-02-2021, 22:46:32 »
Nadat ik even 1 aflevering met een been in de Charlotte tunnel heb gestaan kom ik hier weer terug. Splinter zijn molacties hebben wel iets weg van Jon van Eerd én Charlotte in tegenstelling tot Splinter vind ik te eentonig (vaak dezelfde soort molacties) als mol.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #285 Gepost op: 6-02-2021, 22:56:07 »
Ja Splinter kan een héle beste mol zijn..
Hoop het heel hard, om in zo'n fanatieke groep nog nauwelijks
verdacht te zijn zou echt een prestatie zijn. Zou een puik stukje
acteerwerk zijn ook als hij in de bus heel hard toneelspeelde om
de vrouwen ervan te overtuigen dat hij dus níet kan acteren.
Plus gewoon een supergast.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 23:00:29 door Nat007 »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #286 Gepost op: 6-02-2021, 23:05:15 »
Ja hij zou echt fantastisch zijn! Wat een gave vent!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #287 Gepost op: 6-02-2021, 23:09:43 »
Ik zie geen reden om van Splinter af te stappen. Hoe hij het vertikte om Marije te helpen in de gevangenis met mooie smoesjes. En hij leek voorkennis te hebben waardoor Charlotte erg onder de indruk van hem was (wat goed Splint). De code binnen no time gekraakt en de sleutel aan het plafond zien hangen net wanneer Charlotte het opgaf. Opmerkelijk dat hij in opdr.3 tegen Charlotte zegt ik heb je code, maar ik tik hem niet in. Om haar meteen daarna de doodsteek te geven bij het kastje met de hendels. Toch is zij de enige die Splinter bij de test noemt. ::)
Ja, eens.

Ik had de groepsindeling bij de gevangenisopdracht wel willen zien. Splinter was daar aan Charlotte gekoppeld ...de enige die hem verdacht.

...wat dus niet vreemd is. Verdacht was wel dat ze daar de enige kandidaten waren die elkaar konden zien. De plek dus om een verdenking proberen weg te nemen. Letterlijk een doorzichtig opzetje.

...maar dat was niet het enige. In alledrie de opdrachten wees zo'n beetje alles naar Splinter.

Hadden ze iets subtieler mogen editen ::rofl::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #288 Gepost op: 6-02-2021, 23:12:03 »
Ik sluit mij hier bij aan. Ik vind het echt een leuke gast en zou het heel tof vinden als hij de mol is. Hoewel ik in de app bijna elke week op hem heb ingezet twijfel ik wel heel erg. Als hij de mol is zal dat wel heel leuke momenten bij de nabespreking opleveren. Het bondje met Joshua en het doen alsof hij niet kan liegen bijvoorbeeld.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #289 Gepost op: 6-02-2021, 23:12:48 »
Vind zijn molacties ook wel diepgang hebben en ze zijn vrij goed doorgedacht om de anderen op een verkeerd spoor te zetten. Hij lijkt altijd zóó fanatiek, maar het mislukt dan toch altijd weer. Bij de verf opdracht is hij slim genoeg om het doek in twee vlakken op te delen, maar als je één vlak niet goed kan zien heb je daar alsnog helemaal niks aan. Hij had als mol hier ook gewoon heel slecht kunnen tekenen (á la Charlotte), maar dat is wel heel erg in your face mollen. Door goed te tekenen haalt hij een wit voetje bij Renee, maar mislukt de opdracht alsnog door het bedekken van de helft van het doek. Splinter weet ook altijd weer op sleutelposities te komen...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #290 Gepost op: 6-02-2021, 23:17:34 »
Geld wegstoppen, een sleutel wegstoppen. Opties genoeg. ;)

Ja indd, sleutel viel me wel op!
Nu al zin om morgen terug te kijken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #291 Gepost op: 7-02-2021, 03:05:25 »
Deze keer werd het meer duidelijk. In de bus stapt hij op een goede halte uit om daarna opzichtig te liegen en direct toe te geven dat hij liegt. Gevolg: iedereen op scherp dat er gelogen wordt en geld niet gepakt voor troeven. Marije raakt zo van slag dat ze de envelop al van het bord scheurt voor ze alles goed en wel gelezen heeft.

In de gevangenis al bijzonder dat hij via Charlotte los moet. Haalt een wit voetje door de code te geven. Ziet de sleutel als Charlotte maar wil vertrekken. Pakt heel handig het sleutelbosje, zegt in de biecht dat er twee sleutels aan zaten maar gooit zo de sleutels weg. Laat Marije achter want hee, er moet opdrachten gedaan worden. Stapt als enige opzij om spontaan 250 euro te vinden en 500 weg te moffelen, voor het geval de opdracht toch nog slaagt. Gebeurd niet dus hee, kijk Splinter eens zijn best gedaan hebben.

Waar hij normaal wat nerveus is, weet hij nu plots exact waar elk station staat en gaat ze vakkundig af om mensen uit het spel te werken die dan geen geld meer kunnen pakken. Haalt nogmaals bij Charlotte een wit voetje door haar code niet in te tikken maar slaat de hoek om en werkt haar zonder met zijn ogen te knipperen eruit.

Natuurlijk kreeg hij een groen scherm. Kan zich volgende week verschuilen achter twee jokers. Niet ingezet omdat hij Renée vertrouwde. Dat viel hem wel in de schoot.

Deze tunnel geraak ik niet meer uit denk ik :D

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #292 Gepost op: 7-02-2021, 08:57:49 »
Zou S. roepen 250 om de groep aan te zetten AL het geld te vinden..? En zo tijd verspillen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #293 Gepost op: 7-02-2021, 09:19:47 »
Zou S. roepen 250 om de groep aan te zetten AL het geld te vinden..? En zo tijd verspillen.

Zou best kunnen! Hij heeft waarschijnlijk toch een cruciale sleutel weggegooid dus dan kan je dat prima doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #294 Gepost op: 7-02-2021, 09:20:39 »
Zou kunnen. Een reden om het als kandidaat te roepen kan ik niet bedenken. Nepmollen is het niet als niemand het kan controleren. En een vergissing lijkt me uitgesloten met zulke duidelijke bedragen op de biljetten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #295 Gepost op: 7-02-2021, 10:11:56 »
Snap er eigenlijk niks van dat ze tonen dat Splinter geld wegsteekt en eerst nog een briefje van 500 mist die je niet kan missen.

Oké, Rick vindt dat je de mol (makkelijk) moet kunnen vinden, maar het is nog maar afl. 6.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #296 Gepost op: 7-02-2021, 10:12:48 »
Dat Splinter 250 euro bij de 750 euro roept is onlogisch voor een mol. Als hij weet had dat de tweede sleutel nog nodig was voor Marije, waarom liegen over dat geld? Als je niet met zijn vijven kan ontsnappen dan hoef je daar toch niet over te liegen? Want dat geld wordt toch niet verdiend.
Splinter die wel zal winnen, want na Joshua is hij de tweede die een vraag invult op de juiste mol.  ::vergroot::   ::zwaai::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #297 Gepost op: 7-02-2021, 11:10:03 »
Snap er eigenlijk niks van dat ze tonen dat Splinter geld wegsteekt en eerst nog een briefje van 500 mist die je niet kan missen.

Oké, Rick vindt dat je de mol (makkelijk) moet kunnen vinden, maar het is nog maar afl. 6.

Dat Splinter 250 euro bij de 750 euro roept is onlogisch voor een mol. Als hij weet had dat de tweede sleutel nog nodig was voor Marije, waarom liegen over dat geld? Als je niet met zijn vijven kan ontsnappen dan hoef je daar toch niet over te liegen? Want dat geld wordt toch niet verdiend.
Splinter die wel zal winnen, want na Joshua is hij de tweede die een vraag invult op de juiste mol.  ::vergroot::   ::zwaai::

Plus dat we in beeld zien dat hij 2 sleutels weggooit en dat daarna nog expliciet benoemt in een biecht. Voor de mol was dit niet nodig want zoals Leendert elders al aangaf was er altijd nog een noodoplossing door niet tegelijkertijd op de noodknop te drukken. Het enige wat de mol moet doen is vertragen maar Splinter was eigenlijk heel snel met het bevrijden...

Mogelijke molacties van Splinter worden ook in eerdere afleveringen wel heel opvallend in beeld gebracht of benoemd in biechten (o.a. om de tuin leiden, blacklight ballerina's)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 11:12:10 door Moedermol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #298 Gepost op: 7-02-2021, 11:19:35 »
@moedermol
Mol moest juist versnellen. als de bel gaat paniek zaaien. Maar Splinter blijft proberen Marije te bevrijden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #299 Gepost op: 7-02-2021, 11:24:58 »
Maar hoe verklaar je dan dat ze zo snel zelf ontsnapt was en meteen ook Renee uit haar cel liet? Juist doordat ze zo snel vrij waren was er nog veel tijd over om de opdracht alsnog te doen slagen. Hoe minder snel je uit de cel gaat, hoe minder tijd er is voor de opdrachten, voor het helpen ontsnappen van de anderen, en om geld te vinden. Je moet dan natuurlijk niet zeggen dat ze wel verwachtte dat niet iedereen zou ontsnappen, want dat weet je van tevoren nooit. Ze hadden geluk dat Marije slecht was in lasso werpen...
Ich bin ein Bärliner!