Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 95471 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #540 Gepost op: 26-02-2021, 22:23:33 »
Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er veel fanatieke mensen zitten in zowel de Renée-tunnel als in de Charlotte-tunnel.
In dat opzicht zou het wel verfrissend zijn als Rocky de mol blijkt te zijn.  ::rofl::

Ik discussieer zelf ook graag en ben daarin best fanatiek, maar hoop dat ik het wel doe met respect voor de andere tunnels. Wat de plaatsing van de kliko in dit topic betreft: tja, ik zie bij aflevering 10 wel of de Charlotte-theorieën de prullenbak in kunnen.  ;)
Ik geloof wel in deze tunnel, al zei ik datzelfde natuurlijk ook over Splinter.  ::rofl::

En de spoilers bij de poll (ik heb ze allemaal opengeklapt  ;D ) vond ik persoonlijk vermakelijk, maar als moderator lijkt het mij terecht om aan te geven dat het offtopic was.  ::ok::
Volgens mij had het woord ‘azijnpissers’ meer betrekking op bepaalde tunnelaars (deze tunnel misschien?  ??? ), heb het wel ergens voorbij zien komen, maar kan het niet meer terughalen.

‘Wij tegen zij’ hoeft voor mij ook niet hoor. Uiteindelijk gaat het erom dat we de mol vinden en dat de zoektocht leuk is.

Edit: en eens met molton hierboven. Die schrijft het wat bondiger dan ik.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #541 Gepost op: 26-02-2021, 22:36:27 »
C: ‘Ja, ok’.
R: ‘We moeten gaan slapen’.
C: ‘Ja, we gaan slapen’.
Misschien helpt dit. ::rofl::

Het enige wat vermoeiend wordt op den duur, is herhaling van zetten. Maar zo lang er nog nieuwe dingen gevonden kunnen worden, of een nieuwe kijk op iets... En ik vind het met de hardheid ook wel meevallen. Vaak zit daar ook een flinke dosis humor bij, heb ik het idee.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #542 Gepost op: 26-02-2021, 23:10:45 »
Ja, eens!  ::ok::
En ja, de humor zie ik ook wel.
Ja, het wordt volgens mij hoog tijd voor een nieuwe aflevering zodat er ook weer wat nieuw s is om te speuren. Dat scheelt ook, denk ik.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #543 Gepost op: 26-02-2021, 23:18:05 »
Toen ik hier ergens las dat Charlotte had geprobeerd om Rocky van Renée af te halen schrok ik wel, want dat zou Charlotte als Mol natuurlijk niet doen. Nu ik de beelden terugkijk zie ik dat Charlotte dit zegt in een biecht. Maakt nogal wat verschil. Want dit is gericht aan de kijkers en die wil je natuurlijk graag laten denken dat zij en Rocky concurrenten zijn bij het tunnelen op Mol Renée. Tegen Rocky zegt ze niets over haar verdenking. De informatie is duidelijk eenrichtingsverkeer. Zo is de cirkel weer rond.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 23:22:05 door MartinJ »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #544 Gepost op: 26-02-2021, 23:59:49 »
Ik ben er ook wel uit, hoor. Elkaar proberen te overtuigen heeft weinig zin meer, de tunnels staan zoals ze staan en we zien veel herhaling van dezelfde argumenten. Ik vind dat we een prachtige tunnel hebben, en hij staat stevig.

Ja, mee eens.
Heb Charlotte vanaf aflevering 3 als Mol. Ben niet zo'n tunnelaar maar ga mij nu toch aansluiten bij deze stevige tunnel.
Kijk, meningen uitwisselen is goed, te vuur en zwaard verdedigen ook goed, maar soms lijkt het er op alsof de ander niet voor vol wordt aangezien. :(
Iemand kost wat kost een mening opdringen heeft geen zin en komt de sfeer niet te goede. Gelukkig sijpelt er hier en daar wat humor door ::bravo::
Morgen wordt er vast meer duidelijk, ben heel benieuwd naar de opdracht in het bos.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #545 Gepost op: 27-02-2021, 03:22:13 »
Ja, mee eens.
Heb Charlotte vanaf aflevering 3 als Mol. Ben niet zo'n tunnelaar maar ga mij nu toch aansluiten bij deze stevige tunnel.

Ik zit vanaf aflevering 1 op Renée. Geen idee waarom eigenlijk, maar gaandeweg werd het gevoel voor mij steeds sterker dat ze de mol is (al zie ik toch nog een kansje voor Rocky). Maar iedereen zijn eigen tunnel toch?

Kijk, meningen uitwisselen is goed, te vuur en zwaard verdedigen ook goed, maar soms lijkt het er op alsof de ander niet voor vol wordt aangezien. :(

Ik zie Charlottetunnelaars zeker wel voor vol aan (en ze zijn ook het actiefst op dit forum op het ogenblik), maar ik begrijp hen alleen niet. Pogingen om mij het uit te leggen lukken ook niet.
Waarom zou clown als Renée vergezocht zijn voor het thema, terwijl Charlotte de joker speelt? Is toch minstens even verdacht van Renée als Charlotte?
Waarom is de tarotkaart een kers op de taart voor Charlotte en de reeën voor Renée vergezocht? (ik vind ze beiden vergezocht trouwens).

Iemand kost wat kost een mening opdringen heeft geen zin en komt de sfeer niet te goede. Gelukkig sijpelt er hier en daar wat humor door ::bravo::
Morgen wordt er vast meer duidelijk, ben heel benieuwd naar de opdracht in het bos.

Ik wil ook niet zo zeer mijn mening opdringen, maar ik zou graag zien hoe Charlotte-tunnelaars de driehoekswissel verklaren uit voor Joker staan verklaren. In mijn ogen is die namelijk onopvallend en als één zet te zien (hoewel bijna elke Charlottetunnelaar stug vol blijft houden dat het opvallend is).
Ik bedoel ik geef best toe dat Renée rare dingen doet (en veel geld binnenbrengt) en dat ik wel eens iets verdachts zie bij Charlotte (heel erg lang bij Rik zitten bij het bieden bijvoorbeeld). Dan zou een Charlottetunnelaar toch best kunnen zeggen dat die driehoekswissel inderdaad subtiel is, maar daarbij wel een reden aangeven waarom het toch neit mollig is. Kijk, op die manier lok je een discussie uit en die wil ik graag aangaan.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #546 Gepost op: 27-02-2021, 08:02:42 »
Ik wil ook niet zo zeer mijn mening opdringen, maar ik zou graag zien hoe Charlotte-tunnelaars de driehoekswissel verklaren uit voor Joker staan verklaren. In mijn ogen is die namelijk onopvallend en als één zet te zien (hoewel bijna elke Charlottetunnelaar stug vol blijft houden dat het opvallend is).
Er zijn door diverse Charlotte-verdenkers allerlei mogelijke verklaringen geopperd. Van wissels die wel degelijk naar Charlotte (kunnen) leiden tot heel andere scenario's. Er valt alleen niets te bewijzen, dus we weten niet welke verklaring de juiste is. Maar jij blijft maar vragen om de verklaring. Als je al weet dat het vanwege de montage niet precies uitgelegd kan worden, is dat toch zo'n herhaling van zetten waarvan duidelijk is dat hij niets oplevert?
Als Renée-verdenkers dit als bewijs zien van hun gelijk dan vind ik het prima, iedereen mag waarde toekennen aan het ene, en aan het andere niet. Maar persoonlijk vind ik die obsessie met de driehoekswissel niet verstandig.
Kijk, op die manier lok je een discussie uit en die wil ik graag aangaan.
We zijn er na een week analyseren nu toch wel achter dat dat een zinloze discussie is, want hij valt niet te voeren. Dat ligt niet aan jou of aan iemand anders, maar aan de montage.

Toen ik hier ergens las dat Charlotte had geprobeerd om Rocky van Renée af te halen schrok ik wel, want dat zou Charlotte als Mol natuurlijk niet doen. Nu ik de beelden terugkijk zie ik dat Charlotte dit zegt in een biecht. Maakt nogal wat verschil. Want dit is gericht aan de kijkers en die wil je natuurlijk graag laten denken dat zij en Rocky concurrenten zijn bij het tunnelen op Mol Renée. Tegen Rocky zegt ze niets over haar verdenking.
There we go. En dan ook nog dit, over Rocky:
Zit je ramvast op je mol Renée, ga je kandidaats een ellenlange discussie met haar aan over een voordeeltje dat Splinter zou hebben bij de test. Waarom zou je daar je mol mee lastig vallen als je al zeker bent dat ze het is?

Wat zei Renée ook alweer? Dat ze daar 's nachts uren over hadden liggen praten of zo?
Dan weet ik nog zo net niet of Rocky wel echt volle bak op Renée zit!

Exit Splinter (extra beelden):
C: 'Je zag het aan zijn kop dat hij er twee had. Maar jij hebt gewoon fucking goed die test gedaan'.
R: 'Ja blijkbaar. Maar als ik eruit was gegaan had ik je niks kwalijk genomen. Ik bedoel, het is gewoon een spel'.
..
C:'Vrijgevige Rocky. Altijd voor de groep gekozen en dan aan het eind nog voor twee andere mensen draaien. Maar wel in de finale. Dat is echt knap!'

Boodschap aan Rocky: jij ben echt goed bezig met je Renée-verdenking!
Boodschap aan Renée: die Rocky is toch wel een beetje verdacht, niet? Zonder jokers even Splinter verslaan.
Meesterlijk! ::bravo:: ::respect::  ;D  ::hypocriet::  ::love::  ::boogie::  ::feest::::proostbier::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 09:15:00 door Molest »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #547 Gepost op: 27-02-2021, 09:49:19 »
Ik ben veel aan het terugkijken. Al die biechten van Charlotte gewoon. Het molschap spat er echt vanaf. Als ze het niet is heeft de productie echt geluk gehad met haar, bijna te veel om realistisch te zijn. Charlotte is gewoon de mol, zie geen enkele wereld meer waar dat niet zo is.

Bereid je voor op een nieuwe wereld die begint op zaterdag 6 maart, half negen 's avonds.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online the_wizard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #548 Gepost op: 27-02-2021, 10:20:13 »
Is deze al genoemd? De geheime code in de escape room (opdracht Kameraad) had 12 letters.
In de naam Charlotte Nijs zitten ook 12 letters ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 10:23:15 door the_wizard »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #549 Gepost op: 27-02-2021, 10:25:04 »
Is deze al genoemd? De geheime code in de escape room (opdracht Kameraad) had 12 letters.
In de naam Charlotte Nijs zitten ook 12 letters ::vergroot::

Nog niet genoemd maar deze stond ook al langer op mijn lijstje  ::jaja::

Deze hoort daar nog bij:

Ik heb eigenlijk al heel lang het idee dat hier een hint inzit en dat daarom de opdracht moest slagen.

De laatste aanwijzing naar het code woord  was dat het om een aantal letters ging.
We hadden de aanwijzingen:
vier-> Nijs vier letters
negen-> Charlotte negen letters
black jack-> Mol
U 21e letter-> 21e

M.a.w. Charlotte Nijs is de 21e mol

De vier en negen is vaker teruggekomen, in de busopdracht was halte vier verbonden met halte negen. Als ik het goed onthouden heb was er ook een bus of tramlijn 4 of 9 in de achtergrondbeelden.

Hoe bedenk je het in hemelsnaam dat in een alfabet de O een nul is. Charlotte nam de leiding en was vanaf het begin gefocust op getallen en aan het rekenen. Bij het bieden noemde ze dat ze nu niet hoefde  hoofdrekenen. Was dit een verwijzing naar het hoofdrekenen dat ze wel in de escaperoom deed?

« Laatst bewerkt op: 27-02-2021, 10:31:10 door Moedermol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #550 Gepost op: 27-02-2021, 10:28:34 »
Ik tel er dertien. Die i en de j zijn echt twee letters. Haar achternaam is Nijs en niet Nys. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #551 Gepost op: 27-02-2021, 10:35:26 »
Oh ja, je hebt gelijk. Daarom had ik hem er bij mijn eerdere post ook uitgelaten......

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #552 Gepost op: 27-02-2021, 10:37:32 »
Bij Rij Gedrag ging ze dan wel weer op stoel 12 zitten. Denk toch dat die 12 iets te betekenen heeft. Omgedraaid is het 21, en de joker solt nu eenmaal met alles. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #553 Gepost op: 27-02-2021, 10:44:24 »
Bij Rij Gedrag ging ze dan wel weer op stoel 12 zitten. Denk toch dat die 12 iets te betekenen heeft. Omgedraaid is het 21, en de joker solt nu eenmaal met alles. :)

De Twaalf is ook een bekende Belgische serie over een proces met een volksjury. Hierin staat een schuldige terecht. De mol is natuurlijk ook een schuldige.

Maar alles ter zijde, die 12 en 21 komt gewoon te veel voor. Dat kan inderdaad geen toeval meer zijn.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #554 Gepost op: 27-02-2021, 11:08:55 »
Citaat
Die i en de j zijn echt twee letters.
Daar zijn de geleerde het niet over eens. De 'ij' kan als 1 letter, 2 letters of als ligatuur beschouwt worden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #555 Gepost op: 27-02-2021, 11:39:15 »
Het valt in de extra beelden op dat net in het stukje waarin Charlotte aan de tand wordt gevoeld over de -2.000, weer wordt overgeschakeld op de biecht. Werd ze toch een tikkie in het nauw gedreven door Renée?
Als Charlotte niet de Mol is, zou ik mooi dat hele stuk laten zien, inclusief de misschien iets minder sterke afweer. Nu zie je haar alleen maar met haar armen zwaaien. En eindigt ze als de biecht is afgelopen gewoon weer sterk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #556 Gepost op: 27-02-2021, 12:00:10 »
Bij Moltalk hebben ze beelden gemanipuleerd waardoor Charlotte verdachter werd. Zou de AvroTros dat doen als Charlotte echt de mol was?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #557 Gepost op: 27-02-2021, 12:22:20 »
Bij Moltalk hebben ze beelden gemanipuleerd waardoor Charlotte verdachter werd. Zou de AvroTros dat doen als Charlotte echt de mol was?

Denk je dat de regie echt zo ver gaat? ???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #558 Gepost op: 27-02-2021, 12:44:05 »
Denk je dat de regie echt zo ver gaat? ???
Staat in het Telegraaffilmpje op Youtube. Er werd een deel weggelaten bij de opdracht aan het rad.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #559 Gepost op: 27-02-2021, 13:26:44 »
Bij Moltalk hebben ze beelden gemanipuleerd waardoor Charlotte verdachter werd. Zou de AvroTros dat doen als Charlotte echt de mol was?
MolTalk staat helemaal los van WIDM volgens mij. De presentatoren en ik neem aan ook de mensen achter de schermen, weten niet wie de Mol is.