Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97822 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #320 Gepost op: 21-02-2021, 09:28:17 »
- Voor opdracht Voor Joker Staan: "Ik ga stunten jongens, dat weet ik wel"
:D ::ok::

Ja, als er iemand dit seizoen bij het thema joker past, dan is het Charlotte wel!!

Het mooie vind ik de ontwikkeling die zij dit seizoen heeft doorgemaakt. Van een onzichtbare, pech hebbende, daarom in het begin wat onzeker ogende Mol, met een paar mooie subtiele acties. Zoals bij de trucks in opdr. 2.3, daar verdacht ik haar voor het eerst. Tot een in-your-face Mol van heb ik jou daar, die vol op stoom is. Dat kon ze worden omdat, uitgezonderd Marije, niemand haar echt in het vizier kreeg. Vanwege haar uitstekende sociale vaardigheden, denk ik. Iedereen kan zo goed opschieten met Charlotte. Als ik de gesprekjes op de hotelkamers zie, zie ik geen Mol. Wel iemand die blij is als die gesprekjes erop zitten, en ze kan gaan slapen.

Ik hoop dat we dit jaar een mooie jokermol hebben! Ik heb nog een heel klein restje reserve naar Renée. Maar als je de escape-room opdracht terugkijkt, weet je eigenlijk al genoeg.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 09:30:49 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #321 Gepost op: 21-02-2021, 11:07:38 »
Nou, het heeft even wat langer geduurd, maar ik ben nu uit de Splinter-tunnel.  ::schaam::
Of het Charlotte is, durf ik nog steeds niet met volle zekerheid te zeggen, maar verdacht blijft ze zeker. Ook met die -2000 bij het Rad. Mega-verdacht. En ook vorige week met het maken van zinnen. Ik dacht aan Splinter, maar Charlotte was er telkens bij. Dus misschien is dit toch de juiste tunnel, ik ga het overwegen.  ::vergroot::

Dit is de juiste tunnel. Alle versterking welkom om de Renéemunitie te weerstaan.

Als je naar FTM en molacties kijkt zie ik echt niet in waarom Renée of Rocky het zou kunnen zijn. Die verdienen bakken geld en hebben amper molacties. 

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #322 Gepost op: 21-02-2021, 11:09:00 »
Dit is de juiste tunnel. Alle versterking welkom om de Renéemunitie te weerstaan.

Als je naar FTM en molacties kijkt zie ik echt niet in waarom Renée of Rocky het zou kunnen zijn. Die verdienen bakken geld en hebben amper molacties.

Hoe heeft Charlotte dan die puzzelstukken verwisseld die niet verwisseld moesten worden?
Splinter heeft bevestigd dat Charlotte slechts 4 verwisselingen doorgaf, dus zij kan het niet hebben gedaan.
Zie opdracht topic.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #323 Gepost op: 21-02-2021, 11:18:29 »
Hoe heeft Charlotte dan die puzzelstukken verwisseld die niet verwisseld moesten worden?
Splinter heeft bevestigd dat Charlotte slechts 4 verwisselingen doorgaf, dus zij kan het niet hebben gedaan.
Zie opdracht topic.

Een mol die durft in het vliegtuig gaan, de actiepositie en vanaf daaruit gewoon wat foute instructies doorgeeft waardoor de opdracht mislukt. Ook geeft ze een instructie te weinig door. Wat er ook is gebeurd met die puzzelstukken, zij heeft ook bijgedragen aan het niet slagen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #324 Gepost op: 21-02-2021, 11:20:33 »
Een mol die durft in het vliegtuig gaan, de actiepositie en vanaf daaruit gewoon wat foute instructies doorgeeft waardoor de opdracht mislukt. Ook geeft ze een instructie te weinig door. Wat er ook is gebeurd met die puzzelstukken, zij heeft ook bijgedragen aan het niet slagen.

Dat klopt, Charlotte zou een ideale mol zijn met al haar sabotages, maar er zijn wel puzzelstukken verwisseld buiten de instructies die Charlotte heeft doorgegeven. Waarom zou een kandidaat dat doen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #325 Gepost op: 21-02-2021, 11:26:20 »
De enige reden dat een kandidaat molt is om zichzelf verdacht te maken. Maar dat heeft alleen zin als anderen het zien. In dit geval was dat niet zichtbaar, dus inderdaad zinloos. Bij deze opdracht kon je alleen zichtbaar als kandidaat nepmollen in het vliegtuig of eventueel door totaal verkeerde instructies door te geven vanaf de verkeerstoren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #326 Gepost op: 21-02-2021, 11:26:54 »
Dat klopt, Charlotte zou een ideale mol zijn met al haar sabotages, maar er zijn wel puzzelstukken verwisseld buiten de instructies die Charlotte heeft doorgegeven. Waarom zou een kandidaat dat doen?

Ook Rocky kan een fout hebben doorgegeven of Renée kan het verkeerd hebben verstaan. Een verwarring is snel gebeurd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #327 Gepost op: 21-02-2021, 11:29:23 »
Ook Rocky kan een fout hebben doorgegeven of Renée kan het verkeerd hebben verstaan. Een verwarring is snel gebeurd.
Volgens mij heeft Rocky perfect doorgegeven wat Splinter haar had doorgegeven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #328 Gepost op: 21-02-2021, 11:30:28 »

De eerste biecht nadat de opbrengst van opdracht 1 zo tegenvalt:

"Op ieder plek kon het hier misgaan. Bij het uitbikken, bij de porto, bij de lockers en in de kledingzaal. Vertel het mij, ik weet het niet."
Laat zij toevallig nou de enige zijn die op al die plekken is geweest.
::rofl:: deze wijst toch wel heel erg naar Char. Echt lachen als ze het is  ::rofl::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #329 Gepost op: 21-02-2021, 11:40:31 »
Ook Rocky kan een fout hebben doorgegeven of Renée kan het verkeerd hebben verstaan. Een verwarring is snel gebeurd.

Dat zou kunnen laat het niet zo zijn dat er meer wisselingen hebben plaatsgevonden dan dat er dingen zijn doorgegeven. Als je het verkeerd hoort lijkt het me niet logisch dat je een extra wisseling gaat doen.
Bovendien heeft Renee ook alles van Rocky correct herhaald (dat is in beeld gekomen) en de puzzels met elkaar vergeleken laat ook zien dat alle correcte wissels ook zijn uitgevoerd.

Dus Splinter of Renee heeft hier bewust twee extra wissels gedaan zonder dat dit is gecommuniceerd.
Charlotte had hier dus geen invloed op.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #330 Gepost op: 21-02-2021, 12:05:33 »
Dat zou kunnen laat het niet zo zijn dat er meer wisselingen hebben plaatsgevonden dan dat er dingen zijn doorgegeven. Als je het verkeerd hoort lijkt het me niet logisch dat je een extra wisseling gaat doen.
Dat kan perfect verklaard worden door iets wat is doorgegeven, buiten beeld te laten. En we kennen Renée onderhand, waarom zou die niet een extra wissel doen als ze het niet goed hoort? Misschien dacht ze het in tweede instantie wel goed te horen. En was de kluts toen al kwijt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #331 Gepost op: 21-02-2021, 12:17:41 »
Hoe heeft Charlotte dan die puzzelstukken verwisseld die niet verwisseld moesten worden?
Splinter heeft bevestigd dat Charlotte slechts 4 verwisselingen doorgaf, dus zij kan het niet hebben gedaan.
Zie opdracht topic.

Een code te weinig doorgeven zorgt er ook voor dat puzzelstukken verkeerd liggen. Daarnaast heeft ze 1 code dubbel doorgegeven. Splinter zegt zelfs 'die hadden we toch al gehad?', maar draait toch de puzzelstukken terug. Dit is wederom een verwisseling die zorgt voor een foute puzzel. Sowieso was deze opdracht alles of niets, dus een kleine fout was al genoeg. Ik vind het ook tekenend dat Charlotte in het tweede vliegtuigje zag. Als Rocky al een fout had gemaakt had ze hier prima de perfecte kandidaat kunnen spelen (dat kan ze van de productie te horen hebben gekregen). Toen bleek dat Rocky de opdracht perfect had uitgevoerd, restte Charlotte niets anders dan ronduit te gaan mollen, een strategie die ze de laatste paar afleveringen steeds vaker uitvoert.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #332 Gepost op: 21-02-2021, 12:31:53 »
Dit is de juiste tunnel. Alle versterking welkom om de Renéemunitie te weerstaan.

Als je naar FTM en molacties kijkt zie ik echt niet in waarom Renée of Rocky het zou kunnen zijn. Die verdienen bakken geld en hebben amper molacties.

Oké dan.   ::ok:: In Renée geloof ik niet zo als mol. Dan is Joshua er op een hele rare manier uitgevaan als dat zo zou zijn.
Ik denk dat zelfs Rocky waarschijnlijker zou zijn als mol...
Na Splinter is Charlotte wel altijd bij mij in het vizier gebleven, het is alleen dat ik het bij Splinter veel meer zag.  ::rofl::

Maar goed, als Charlotte het is, is ze laat op stoom gekomen, zo lijkt het?
En dan is die exit van Marije ook vrij wonderbaarlijk, maar wel verklaarbaar als ze toch op het laatste moment heeft gewisseld (en dat lijkt er wel op).
De ontsnapping uit de escaperoom snap ik dan ook niet (misschien dan toch door Renée?) en de foto’s herkennen met Marije; toch goed gedaan.  ??? Maar wie weet had Marije een groot aandeel daarin.

Maar goed, die tegenpunten zijn er zeker ook voor Rocky en Renée. En een van deze drie moet toch de mol zijn.
Die -2000 van gisteren trekt me over de streep. En ik vraag me af: Wellicht dat er voor de mol een markering van de achterkant van het rad is te zien?

Wie van de drie het is, er valt veel uit te leggen in afl. 10. Maar Charlotte lijkt mij dan toch het meest waarschijnlijk.

Edit: en haar biechten natuurlijk. Splinter eerst een joker geven, omdat ze hem verdenkt, 5 minuten later niet meer weten wie ze verdenkt.  ???
En opeens in afl. 8 van Splinter afstappen, ‘hij kan het echt niet zijn’, na in afl. 7 voluit op hem te gaan. Splinter die daarna afvalt.  ::oink:: Niet echt consistent voor Charlotte als kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 12:37:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #333 Gepost op: 21-02-2021, 13:04:11 »
En opeens in afl. 8 van Splinter afstappen, ‘hij kan het echt niet zijn’, na in afl. 7 voluit op hem te gaan. Splinter die daarna afvalt.  ::oink:: Niet echt consistent voor Charlotte als kandidaat.
Goed punt! ::ok:: Voluit ging ze nooit op hem, maar ze nam hem wel al een tijdje mee in de test. Samen met Renée.

Van wat we van de laatste opdrachten hebben gezien:
7.1. Steengoed - ze vond Splinter erg verdacht bezig met de porto. Ze kon haar codes maar niet kwijt aan hem. En het duurde allemaal veel te lang. Over Renée niets bijzonders gehoord.
7.2. Zinvol - ze stond samen met Splinter, die ze wilde controleren. En dat ging niet bepaald goed. Eén zin goed aan het eind. En die had ze zelf gemaakt. Renée heeft ze niet of nauwelijks gezien daar.
7.3. Aanwijzingen - Renée stond te playbacken, en gaf dat achteraf toe, maar dat is alles.
8.1. Voor joker staan - zit ze tussen beiden in, maar verknalt ze het vooral zelf. Dat zal ze toch wel beseffen.
8.2. Rij gedrag - chaos troef. Niemand kon herleiden wat er gebeurd was. Iedereen kon hier de Mol zijn.
8.3. Raadgeving - iedere kandidaat die op aanwijzing van Splinter op -2.000 uitkomt, zou denken erin te zijn geluisd. Zeker hoe dat ging, met Splinter heel verdacht bezig.

Tussendoor merkt ze nog op dat Splinter altijd wel erg blij is met een lage opbrengst van een opdracht.
Conclusie Charlotte: Splinter kan het echt niet zijn. Het is Renée. ???
En verder welkom in de tunnel, Tunneltelevisie! ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 13:33:20 door Molest »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #334 Gepost op: 21-02-2021, 13:12:55 »

En opeens in afl. 8 van Splinter afstappen, ‘hij kan het echt niet zijn’, na in afl. 7 voluit op hem te gaan.
Hoe kom je erbij dat ze (toen) vol op hem zat?


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #335 Gepost op: 21-02-2021, 13:18:01 »
Hoe kom je erbij dat ze (toen) vol op hem zat?

Meer door het controleren van Splinter, wat Molest hier boven zegt. Ze zei het niet letterlijk inderdaad, als ik erover nadenk: ze had het nog wel over spreiden in afl. 7. Maar sterk met de focus op Splinter.

En bedankt Molest: het heeft lang geduurd om deze tunnel écht te betreden, maar toch.  :D

Edit:typo
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #336 Gepost op: 21-02-2021, 13:28:52 »
Vreesmol maar enige gewenste alternatief voor Rocky.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #337 Gepost op: 21-02-2021, 13:48:01 »
Qua verdenkingen van anderen kan ze het niet meer zijn, en als ze het wel is, is er enorm met de montage geknoeid.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #338 Gepost op: 21-02-2021, 13:54:52 »
Meer door het controleren van Splinter, wat Molest hier boven zegt. Ze zei het niet letterlijk inderdaad, als ik erover nadenk: ze had het nog wel over spreiden in afl. 7. Maar sterk met de focus op Splinter.
Is misschien een beetje vreemd ja, als je iemand nog maar net meeneemt bij de test van afl. 6, je n'm dan gaat schaduwen in de volgende aflevering. Aan de andere kant... Marije was nog in het spel, dus dan heb je iemand die de mol, Renée niet verdenkt. Kun je wel een risicootje lopen (zoals Splinter toen deed met het opsparen van z'n jokers)

Als ze kandidaat is weet ze nu door het schaduwen van Splinter in die aflevering zeker dat Renée het is. Ik kan het wel als kandidaats zien.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #339 Gepost op: 21-02-2021, 13:55:34 »
Qua verdenkingen van anderen kan ze het niet meer zijn, en als ze het wel is, is er enorm met de montage geknoeid.
Dat wordt er sowieso.