Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97912 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #760 Gepost op: 3-03-2021, 14:20:24 »
Ik hoop dat je ondertussen nog tijd hebt om aan je conditie te werken want dit betekent weer een rondje Rijn-Scheldekanaal extra.   :P

Het is niet toegelaten de grens over te steken schat ::tandpastasmiley::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #761 Gepost op: 3-03-2021, 15:17:25 »
Haha, het nazorgtopic  ::rofl::. Maar het klopt wel.

Ik verwacht geen 'Charlottetwist' meer hoor. Het zal tussen Renée en Rocky gaan, meer niet en niets minder.
Maar als Charlotte zo goed kan mollen dat zelfs haar eigen scherm rood wordt, dan heeft ze het natuurlijk fantastisch gedaan.  ;)

 ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #762 Gepost op: 3-03-2021, 16:27:45 »
Daarnaast is er nog een moment geweest waarop Renée en Rocky, ik meen volgens Renée, hebben wakker gelegen over het voordeeltje van Splinter bij de test (het jokertje van de penningmeester).
- Dat moet bijna wel waar zijn, want ze zitten er allebei bij als dit ter sprake komt.
- Het kan een afleidingsmanoeuvre zijn van de Mol. Maar moet dat zo uit en te na worden besproken? Het leidt ook geen enkele verdenking richting Splinter, want die wordt hier gezien als kandidaat met een voordeeltje.
Vanuit een ander topic. Ik heb deze extra beelden nog eens bekeken, omdat ik niet meer precies wist hoe dat ging. Een beeld van buiten het hotel, en we horen Charlotte zeggen: 'Bonjour Renée, wat ben jij aan het eten?'. Dan wordt erover geschakeld naar de tafel, waar Splinter zijn droom vertelt. Ik zie Renée en Charlotte elkaar observeren en driftig aantekeningen maken in hun molboekje. Ook Rocky zit later te pennen. Maar alleen bij Charlotte moet dat 3x in close-up. Bij de anderen geen enkele keer.
Zodat wel even duidelijk is wie hier de meest kandidaatse kandidaat aan tafel is. :)

Dit soort montages zeggen wel iets, vind ik. En blijkbaar maakt Charlotte alleen maar aantekeningen als er een camera bij is. In andere extra beelden merkt Rocky juist grappend op dat ze het heel verdacht vindt dat Charlotte altijd zo weinig opschrijft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #763 Gepost op: 3-03-2021, 16:48:45 »
Het is niet toegelaten de grens over te steken schat ::tandpastasmiley::

Ik vraag speciale ontheffing voor jou aan!   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #764 Gepost op: 3-03-2021, 17:38:24 »
Tja, iemand moet toch de nepmol trofee meenemen dit seizoen ::jaja::.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #765 Gepost op: 3-03-2021, 17:53:45 »
Charlotte zei in de podcast dat het nooit haar bedoeling was om verdacht over te komen.
(Is ook wel logisch, als je de Mol bent)
Ik heb ook al eerder uitgewerkt aan de hand van voorbeelden, dat het wel gek zou zijn om te gaan nepmollen, als niet de hele groep je kan zien. Dus waarom dat hier nou alweer moet worden gedumpt, weet ik niet?

M.a.w. dit waren puur keuzes van de montage. De montage kon ons al het een en ander aan molacties tonen omdat Charlotte door de meeste kandidaten niet werd verdacht, de verdenkingen haar leken uit te sluiten, en ze als klap op de vuurpijl een rood scherm kreeg.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #766 Gepost op: 3-03-2021, 21:31:41 »
Na de lasergame opdracht "vriend of vijand" (kandidaat of mol) waarvan de titel mogelijk naar een rolwissel van Charlotte hint, heeft Rik het over "het spel" i.p.v. "de opdracht". Als Rik het heeft over "het spel" bedoelt hij meestal de jacht op de mol, niet een opdracht. Is dit een hint naar het vroegtijdige vertrek van mol Remco?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #767 Gepost op: 3-03-2021, 22:24:08 »
Hoe had hij dat anders moeten zeggen dan? Als je een rood scherm krijgt verlaat je toch het spel en niet de opdracht?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #768 Gepost op: 3-03-2021, 22:32:22 »
Hij zei dat niet na het rode scherm, maar na de 2e opdracht. Dan zou je verwachten dat hij iets zou zeggen als "En anderen waren al af voordat de opdracht goed en wel begonnen was".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #769 Gepost op: 3-03-2021, 22:37:13 »
Misschien doelde hij op het spel dat de Mol met de kandidaten speelde. ;D Er zijn immers aanwijzingen dat er op medekandidaten is geschoten.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #770 Gepost op: 3-03-2021, 22:42:45 »
Dat zou kunnen. Ik heb altijd het idee gehad dat de term "het spel" enkel voor de mollenjacht (het seizoen) wordt gebruikt en nooit voor opdrachten, maar ik kan er naast zitten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #771 Gepost op: 3-03-2021, 23:19:15 »
De opdracht was een laser game. Niet zo gek dat je het dan hebt over het spel verlaten.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #772 Gepost op: 3-03-2021, 23:48:11 »
Het zou kunnen dat ik Rik zo vaak "... moest het spel helaas verlaten" heb horen zeggen dat ik "het spel" inmiddels volledig met de mollenjacht associeer. Dan moeten we die aanwijzing maar vergeten. Ik heb net de moltainbike opdracht nog terug zitten kijken. Het viel me op dat de eerste 2 borden met betrekking tot de mol wel/niet willen zijn over Remco en Charlotte gaan.
"Remco wilde in eerste instantie wel de mol zijn." en "In eerste instantie wilde Charlotte niet de mol zijn."
Ook de reactie van Remco op het foute antwoord is prachtig, voor een ieder die in de Remco-tunnel gelooft. (Het antwoord over Remco was overigens correct op het bord geschreven)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #773 Gepost op: 4-03-2021, 09:16:46 »
Charlotte zei in de podcast dat het nooit haar bedoeling was om verdacht over te komen.
(Is ook wel logisch, als je de Mol bent)
Ik heb ook al eerder uitgewerkt aan de hand van voorbeelden, dat het wel gek zou zijn om te gaan nepmollen, als niet de hele groep je kan zien. Dus waarom dat hier nou alweer moet worden gedumpt, weet ik niet?

M.a.w. dit waren puur keuzes van de montage. De montage kon ons al het een en ander aan molacties tonen omdat Charlotte door de meeste kandidaten niet werd verdacht, de verdenkingen haar leken uit te sluiten, en ze als klap op de vuurpijl een rood scherm kreeg.

Charlotte gaf inderdaad geen nepmolvibes en zelfs een Sarah deed dat ook niet echt. Leonie daarentegen was een zalige kandidaat en succesvolle nepmol (hoe cool was het geweest als zij ook echt de mol was?) en kwam er ook voor uit. Maar de vergelijking met Charlotte ontgaat me.

Elke kandidaat is anders, maar ik denk dat echt bewust nepmollen in het algemeen heel hard nepmollen veel minder wordt gedaan dan hier soms gedacht wordt.

Verder nog een dagelijkse reminder: Charlotte is de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #774 Gepost op: 4-03-2021, 09:28:16 »
Verder nog een dagelijkse reminder: Charlotte is de mol.

Nog een dagelijkse reminder: het rondje Rijn-Scheldekanaal is ruim 50 kilometer fietsen.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #775 Gepost op: 4-03-2021, 09:40:43 »
Nog een dagelijkse reminder: het rondje Rijn-Scheldekanaal is ruim 50 kilometer fietsen.   ;D
Ah, ik dacht dat het lopend moest! Valt nog mee, dus. :)

On topic: ik zie ook steeds minder ruimte voor een andere Mol dan Charlotte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #776 Gepost op: 4-03-2021, 10:51:23 »
Ah, ik dacht dat het lopend moest! Valt nog mee, dus. :)


Oh, jij doet ook mee? Gezellig!

Mijn fietsconditie is vrij tot zeer goed trouwens, dus Tunnelgraver is me eigenlijk gewoon een leuke uitdaging aan het geven  ;D  ::hypocriet::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #777 Gepost op: 4-03-2021, 10:51:29 »
Ik hoop dat alle Charlottisten zaterdag wanneer we te zien krijgen dat Renée of Rocky de mol is, wel toe gaan geven dat Charlotte het niet is en niet blijven zeggen dat Charlotte toch echt de mol is. Ze is dan hooguit jullie wensmol en dat mag natuurlijk.
Voor mij is Charlotte een geweldige kandidaat, een heerlijke hulpmol, maar niets meer en niets minder. Verdacht is ze voor mij nooit geweest en begrijp ik ook niet waarom ze door de Charlottisten zo verdacht wordt.
Ik hoop voor jullie dat jullie gelijk hebben, maar de kans dat ze de mol is, schat ik in als nihil.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #778 Gepost op: 4-03-2021, 10:53:34 »
Ik hoop dat alle Charlottisten zaterdag wanneer we te zien krijgen dat Renée of Rocky de mol is, wel toe gaan geven dat Charlotte het niet is en niet blijven zeggen dat Charlotte toch echt de mol is. Ze is dan hooguit jullie wensmol en dat mag natuurlijk.
Voor mij is Charlotte een geweldige kandidaat, een heerlijke hulpmol, maar niets meer en niets minder. Verdacht is ze voor mij nooit geweest en begrijp ik ook niet waarom ze door de Charlottisten zo verdacht wordt.
Ik hoop voor jullie dat jullie gelijk hebben, maar de kans dat ze de mol is, schat ik in als nihil.

Tenzij er in België een Charlotte meedoet, dan gaan we lekker verder. Anders gaan we het zeker toegeven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #779 Gepost op: 4-03-2021, 10:56:28 »
Oh, jij doet ook mee? Gezellig!
Dat zei ik niet, hè. Ik ben gewoon blij verrast dat Tunnelgraver het niet zo zwaar voor je maakt! ;D
Ik hoop dat alle Charlottisten zaterdag wanneer we te zien krijgen dat Renée of Rocky de mol is, wel toe gaan geven dat Charlotte het niet is en niet blijven zeggen dat Charlotte toch echt de mol is.
Wat dacht jij dan. Charlottist zijn betekent niet dat je onsportief bent...