Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97861 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #780 Gepost op: 4-03-2021, 11:11:01 »
Ik denk dat Belgian Mol en jij zeker wel sportief zullen reageren. Met name met Belgian Mol heb ik lekker lopen dollen en hij weet dat ik hem alle eer zal toewuiven als hij toch gelijk zou hebben. En zo hoort het ook.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #781 Gepost op: 4-03-2021, 12:09:18 »
Voor het afronden van de administratie dan maar. :)
Zoals beloofd, de afleveringstitels nog eens op een rijtje gezet.

1. Gelijk- Charlotte is de eerste die in beeld verschijnt. Nadat zij haar kaartjes heeft gelezen, liggen die weer net als toen ze begon.

2. Voorbeeld- Charlotte neemt de camera over van Rocky, en zal wel even laten zien hoe het moet. Voorbeeldig gedaan die opdracht, want ze hebben volgens haar drie bordjes ingestuurd met een vinkje.

3. Vanaf hangen - Of Charlotte ontsnapt uit de kamer, laat ze afhangen van of er al een ander duo ontsnapt is. Via een dwaalspoor dat, als zij wil, toch nog tot de goede oplossing leidt.

4. Voor het zeggen - Voor Charlotte onder de vloer zakt bij de lift, en haar jokerlach laat horen, geeft ze de antwoorden voor-einde en het-einde.

5. Tot drie tellen - Als Rik vraagt of ze weet wie de Mol is, duurt het drie tellen voor ze zegt: ‘ja’. (=ik, in het Tsjechisch). Ook zien we haar met 3 vegen op haar gezicht bij het schilderen.

6. Wegstoppen - Nadat ze Splinter bevrijd heeft in de gevangenis, noemt die in de biecht dat er twéé sleutels waren. Blijkbaar was hier iets mee. Heeft Charlotte een belangrijk sleuteltje weggestopt? Ook stopt ze zichzelf een poosje weg in een gebouwtje tijdens de hendel-opdracht.

7. Aanwijzing- Charlotte staat in het luchtledige 8 imaginaire kisten aan te wijzen. En draagt anderen op een specifieke kist te zoeken (‘met’). Wijst heel hard op zichzelf tijdens 'Put a ring on it'.

8. In éen klap - Charlotte haalt aan het rad zonder verder te draaien (in één klap) 2.000 euro uit de pot.

9. Kaarsrecht - Ze twijfelt of ze de aanwijzing zal nemen, maar houdt haar rug kaarsrecht en doet het niet.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 12:49:34 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #782 Gepost op: 4-03-2021, 13:29:09 »
Ik hoop dat alle Charlottisten zaterdag wanneer we te zien krijgen dat Renée of Rocky de mol is, wel toe gaan geven dat Charlotte het niet is en niet blijven zeggen dat Charlotte toch echt de mol is.
Zeker! Ik vind de twist heel goed mogelijk, maar het kan allemaal ook gewoon onzin blijken. Dat gebeurt vaker bij theorieën die op dit forum bedacht worden. Dus zodra bekend is dat Renée of Rocky de mol is, dan is het bij mij uit met het Charlotisme en herinner ik het me alleen maar als nog een leuk dingetje van de laatste week, die anders vrij saai zou zijn...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #783 Gepost op: 4-03-2021, 14:20:13 »
Ik denk dat Belgian Mol en jij zeker wel sportief zullen reageren. Met name met Belgian Mol heb ik lekker lopen dollen en hij weet dat ik hem alle eer zal toewuiven als hij toch gelijk zou hebben. En zo hoort het ook.

Voila, ik ga jou en alle andere Renéetunnelaars ook alle eer geven moest Renée tegen alle kansen en waarschijnlijkheid in de mol bleek te zijn. En als Rocky het is gaan we maar samen naar het kanaal.

Begin wel heel hard te hopen dat er een Charlotte meedoet in België.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #784 Gepost op: 4-03-2021, 15:05:42 »
...... maar vergeet de Pest Joker niet uit de allereerste aflevering. Nu kan Charlotte de mol al niet meer zijn. Hoe verklaart het Charlotte kamp die envelop die de mol onder de deur door schuift? Dat kan niet.
'Ik weet gewoon vanaf nu al, ik ga die jokers nodig hebben. Dus weet je, mijn 250 euro heb je, vriend!'.
'Alsjeblieft mol. Kom maar met die joker'.

Ah, dus Charlotte wist al dat ze jokers nodig ging hebben... Nou, dat zou blijken!
En o ja, vriend natuurlijk. ;D
Gelukkig is er nogal wat crew mee op zo'n reis.

EDIT: bij Charlotte wordt ook onwijs hard op de deur geklopt. Alleen bij Marije en Joshua horen we dat ook. Zodat ze zich helemaal het leplazarus schrikt, zoals ze zelf zegt. En de envelop schuift rechtdoor zonder draaiing, zoals bij de anderen wel het geval is (mooi uitzoekwerk door MartinJ).
EDIT2: het aanbod van de Mol komt alleen bij Marije onder de deur door. En bij Charlotte, maar het ligt er al als ze naar beneden kijkt.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 19:07:55 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #785 Gepost op: 4-03-2021, 16:01:31 »
Wat zijn nu eigenlijk de voorwerpen die op het tafeltje van Charlotte liggen daarzo waarvan ze afvraagt of ze er nog wat mee moet doen? Wat houten blokken maar ook een rechthoekje lichter dingetje. Pakje met 10 jokerkaarten? Dat is in het topic niet echt uitgevogeld.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #786 Gepost op: 4-03-2021, 16:21:33 »
Ja, ook een beetje gek dat ze ze uit het laatje had gehaald. En dan 'Zal ik hier nog iets mee doen?'. En in het begin natuurlijk, die 4 molshoopjes. Nog iets te puzzelen misschien?

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #787 Gepost op: 4-03-2021, 16:23:10 »
Ja. Ik bedoel dat rechthoekige pakje dat onder het <1> logo van NPO staat in het tweede plaatje. Wat is dat? Pakje kaarten?

Ik heb nog even gekeken of ze de tweede envelop boven de kaars zou hebben kunnen gehouden, maar daar zie ik geen aanwijzingen voor. Rocky en Renée hebben die envelop niet eens gehad. Dan zou die moeite voor niks geweest zijn...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 16:25:22 door vanderMol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #788 Gepost op: 4-03-2021, 16:30:12 »
Nee, het zijn 5 houten plankjes. Allemaal een verschillende afmeting. In sommige zit een gat. Het lukt me niet echt om een goed screenshot te maken.

EDIT
Maar misschien is het wel heel simpel.

4 molshoopjes (de vrouwelijke kandidaten)
5 houten plankjes (de mannelijke kandidaten)
1 envelop met De Mol ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2021, 16:36:00 door Molest »

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #789 Gepost op: 4-03-2021, 16:47:58 »
Nu we toch hier veilig weer van vooraf aan weer kunnen beginnen  ::rofl:: : wat zou er op de sjerp onder de 4 molshoopjes staan?  ???

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #790 Gepost op: 4-03-2021, 16:52:22 »
Geen idee. ::rofl::

Ik had wel ooit nog gezien dat de potstand als Charlotte geld vindt, en als haar geld er weer uit gaat, gelijk is. Springt van 2.000 naar 2.250 euro, en springt van 2.000 naar 1.750 euro. Dus dat zou de afleveringstitel ook nog kunnen verklaren.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #791 Gepost op: 4-03-2021, 17:21:06 »
wat zou er op de sjerp onder de 4 molshoopjes staan?


Geen idee, maar die lagen daar in juni 2020 ook al (https://youtu.be/nKjy1tRcMFE?t=85), lijkt me sterk dat dat wat te betekenen heeft...

Offline vanderMol

  • Forumlid
  • Lijdt aan een ernstige vorm van Charlotisme
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #792 Gepost op: 4-03-2021, 17:26:35 »
Inderdaad, dat is niks dan!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #793 Gepost op: 5-03-2021, 03:33:00 »
Viel helaas vanuit de Splintertunnel nogal stiekem de Charlotte tunnel in omdat ik tegelijkertijd even in de lappenmand belande. Jammer, ik had er graag die week op los gespeculeerd. Was ook uiterst overtuigd dat nu Splinter afviel, Charlotte de mol echt moest zijn. Gedurende de aflevering stortte mijn tunnel echter al in. Alles wees er al op dat ze derde wiel aan de wagen, de verliezend finalist zou worden.

Nu zie ik dat ik toch nog in de Charlotte tunnel terecht kan. Toch, ik geloof er niet in. Rick houdt er al niet van als de mol niet ontmaskerd wordt. En dan zou ze ook nog een rood scherm krijgen, zouden kijkers punten verliezen in de app en geen punten in kunnen zetten voor de laatste finale aflevering. Kan me echt, echt niet voorstellen dat hij dat zo zou doen.

Denk wel dat in aflevering 1 Charlotte al duidelijk in beeld kwam met 'kan ik nog iets doen hiermee' als hint naar de kaars op tafel. Ze had inderdaad iets kunnen doen, de kaas onder de laatste envelop of de joker houden om geheim schrift zichtbaar te maken. Dan had ze meteen geweten wie de mol was. Begrijpelijk dat niemand met de kaars heeft lopen prutsen (of zou Rocky het geprobeerd hebben?), het is erg ver gezocht om in de start van het programma op te komen.

Charlotte blijft wel een goede mol-kandidaat denk ik. :D


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #794 Gepost op: 5-03-2021, 08:23:11 »
Denk wel dat in aflevering 1 Charlotte al duidelijk in beeld kwam met 'kan ik nog iets doen hiermee' als hint naar de kaars op tafel. Ze had inderdaad iets kunnen doen, de kaas onder de laatste envelop of de joker houden om geheim schrift zichtbaar te maken. Dan had ze meteen geweten wie de mol was. Begrijpelijk dat niemand met de kaars heeft lopen prutsen (of zou Rocky het geprobeerd hebben?), het is erg ver gezocht om in de start van het programma op te komen.

Als we Rik mogen geloven, heeft van de overgebleven drie dames alleen Charlotte de informatie met de geheime tekst gekregen. Dus Rocky kan helemaal niets geprobeerd hebben in dat geval en dat Charlotte het niet geprobeerd heeft kunnen we nu ook wel met zekerheid vaststellen.
Ze blijft voor mij de opzichtig mollende kandidaat om op die manier de mol te kunnen ontdekken. Voor mij was de vlotopdracht ook een van de redenen om haar niet meer als mol te verdenken. Dit was een kandidaat die een reactie bij de mol wilde uitlokken en kandidaten van haar lijst wilde strepen (Joshua viel hierdoor af als mol vermoed ik). Na het bieden en de volgorde duidelijk was, was het voor mij ook duidelijk: Charlotte is niet de mol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #795 Gepost op: 5-03-2021, 09:35:52 »
Begrijpelijk dat niemand met de kaars heeft lopen prutsen (of zou Rocky het geprobeerd hebben?), het is erg ver gezocht om in de start van het programma op te komen.
Als je opgesloten op een kamer zit, met allemaal oude kwetsbare en brandbare meuk om je heen en een houten vloer, dan is het laatste waar je aan denkt om te gaan knoeien met vuur.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #796 Gepost op: 5-03-2021, 09:43:07 »
Charlotte blijft wel een goede mol-kandidaat denk ik. :D
::rofl:: Dat was toch Renée?
Ik vind het wel jammer dat Splinter zo kort voor de finale het veld heeft moeten ruimen... Anders hadden misschien toch nog wel een paar mensen de Charlottetunnel gevonden. Jij zou daar zeker een van kunnen zijn geweest. Afijn, nu met dat rode scherm is het al een hele toer om voormalige Charlotte-verdenkers binnenboord te houden, laat staan nieuwe aan te trekken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #797 Gepost op: 5-03-2021, 11:24:24 »
Na het bieden en de volgorde duidelijk was

Eigenlijk erg dat deze fout blijven maken...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #798 Gepost op: 5-03-2021, 11:39:46 »
Ik vind het eigenlijk wel grappig dat het vorige week helemaal duidelijk was. Charlotte was de mol, haar reacties waren onecht, ze maakte jokergebaren en we hadden bewijs: hartstikke mooie gifjes.
Maar ze is dus blijkbaar gewoon zo als persoon.  ::rofl:: Of is niks zoals het lijkt?  ::vergroot::  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [verliezend finalist] Charlotte Nijs
« Reactie #799 Gepost op: 5-03-2021, 11:45:34 »
Maar ze is dus blijkbaar gewoon zo als persoon.  ::rofl:: Of is niks zoals het lijkt?  ::vergroot::  ;)
Nee, ik geloof best dat ze dicht bij zichzelf is gebleven. En het alleen wat heeft uitvergroot, ze houdt van overdrijven zegt ze in haar dagboek van de verliezer. Je moet als Mol natuurlijk ook geen rol aannemen die je niet ligt, dan raak je verkrampt.
Sterker nog: ik denk dat de makers dankbaar gebruik hebben gemaakt van deze kwaliteiten van Charlotte, en daar het jokerthema bij hebben verzonnen. Kon ze zich lekker uitleven! ::rofl::