Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 108720 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #120 Gepost op: 27-01-2021, 06:15:06 »
Kwam even kijken om te zien of ik wellicht een hoop acties heb gemist of iets. Begrijp ik dan goed dat Renée de mol is omdat ze geen geld uit de pot heeft gespeeld maar wat moeite had met een touw uit de knoop krijgen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #121 Gepost op: 27-01-2021, 09:12:44 »
Kwam even kijken om te zien of ik wellicht een hoop acties heb gemist of iets. Begrijp ik dan goed dat Renée de mol is omdat ze geen geld uit de pot heeft gespeeld maar wat moeite had met een touw uit de knoop krijgen?

Dat in combinatie met al dan niet doen alsof ze slecht hoort en er gewoon bijstaan en naar kijken zonder veel invloed.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2021, 00:01:48 »
Dat in combinatie met al dan niet doen alsof ze slecht hoort en er gewoon bijstaan en naar kijken zonder veel invloed.

Oftewel dat we te maken hebben met de slechtste mol ooit?

Denk zelf echt dat ze geniet van kandidaat zijn en dat beslist niet slecht doet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2021, 02:52:52 »
Nou misschien, maar ik zal het haar niet kwalijk nemen. Ze heeft een pittig groepje achter d'r staan. En als ze het niet is dan zijn de andere op deze beredenering een net zo'n slechtste mol, omdat de rest ook niet zoveel anders had kunnen doen...  ::ohno::

Ik zou het voornamelijk gewoon heel leuk vinden als ze de mol zou zijn, goed rekening houdend met het feit dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet is.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2021, 09:28:45 »
Oftewel dat we te maken hebben met de slechtste mol ooit?


Geen commentaar ;)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2021, 09:41:12 »
als ze het niet is dan zijn de andere op deze beredenering een net zo'n slechtste mol, omdat de rest ook niet zoveel anders had kunnen doen...  ::ohno::
Het verschil is dat andere molkandidaten opliepen tegen de groep, terwijl Renée het een paar keer zelf helemaal verknald zou hebben. Dat gun ik haar niet, dus laat ze alsjeblieft een kandidaat zijn.
En een goeie ook, denk ik! ::jaja::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2021, 09:54:37 »
Geen commentaar ;)
Of het beste team ooit. Nooit gezien dat er check en dubbelcheck gedaan werd bij zo'n activiteit in het water. Het is alsof Rocky de leiding heeft, zij houdt de mol in de gaten. De rest voert de opdracht perfect uit.
Hoeveel afleveringen zijn er dit seizoen?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 09:56:27 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2021, 10:00:53 »
Ik vind dit wel een heel hard oordeel zo vroeg in het spel. Ben het ook echt niet eens met dat Renee als veronderstelde mol veel mol-kansen heeft laten liggen. Ze pakt steeds de posities en reacties die bij haar passen. En daarbij moet echt voorzichtig zijn in deze fanatieke groep die veel onderling deelt.
Weet kan ze straks nog handig gebruik maken van die antiheld rol die ze nu heeft opgebouwd.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2021, 10:18:00 »
Je hebt gelijk, er komen nog een aantal afleveringen. Ze kan ook pech hebben gehad met haar inschattingen... Het woord verknald was misplaatst. Mijn commentaar was meer bedoeld om de anderen van het label 'slechtste Mol' af te helpen.
Een ijzersterke groep hier, dat is absoluut waar! Moeilijk mollen dit jaar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2021, 10:22:35 »
Ik vind dit wel een heel hard oordeel zo vroeg in het spel. Ben het ook echt niet eens met dat Renee als veronderstelde mol veel mol-kansen heeft laten liggen. Ze pakt steeds de posities en reacties die bij haar passen. En daarbij moet echt voorzichtig zijn in deze fanatieke groep die veel onderling deelt.
Weet kan ze straks nog handig gebruik maken van die antiheld rol die ze nu heeft opgebouwd.

- Geen 700 euro uit het spel spelen als je met het excuus van een joker verdienen kunt wegkomen. Dit zou echt iedereen doen.
- Beetje aan de touwen trekken, verder niet eens het water ingaan, amai.
- Rocky niet de enveloppe met geld in de hand duwen. Als er dan toch geld gepakt wordt is dat het enige wat als mol rest. Ja, ik reken haar minstens 500 van die 2000 euro aan
- Bij de ballerinas verbaasd zijn dat het geld 'muntjes' zijn
- Charlotte totaal niet stoppen bij de escape room, geeft ook gewoon 5 goede antwoorden. Hier schrijf ik haar zeker ook geld voor toe.

Ik vel nog geen oordeel als mol omdat ze in mijn ogen zuivere kandidaat is en een kandidaat omschrijven als slechte mol heeft ook geen zin.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2021, 10:55:32 »
- Charlotte totaal niet stoppen bij de escape room, geeft ook gewoon 5 goede antwoorden. Hier schrijf ik haar zeker ook geld voor toe.

Dit was duidelijk een vooropgezet plan, ze kwam zelf met de 8 aan voor de oplossing. Hier moest vertrouwen gewonnen worden voor de volgende opdracht. Die volgende opdracht was zo verzonnen dat ie wel moest slagen, uiterste pech voor de mol dat dat niet lukte.

Misschien dat in de volgende opdracht kandidaten nog tegen elkaar opgezet kunnen worden, want ze hebben in feite niet door dat ze de pot voor 1 winnaar spekken. Het is ook gewoon leuk om met zijn alleen een opdracht te doen slagen natuurlijk. Misschien dat ze nu gaan beseffen dat er een grote pot aan zit te komen en dat ze elkaars concurrenten moeten worden.


Het zou wel een mop zijn als Renee het nu niet blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 10:58:32 door Run »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2021, 11:06:32 »
Dit was duidelijk een vooropgezet plan, ze kwam zelf met de 8 aan voor de oplossing.
Als dat een vooropgezet plan van Renée was, snap ik niet dat ze de 5 van het kaartspel pakte. De 8 is volgens mij door Charlotte op tafel gelegd, want die nam het stapeltje over. Renée zei op het laatst 'en wat als we nu de 8 nemen?'. Dat inkoppertje had ze niet kunnen doen als de 8 nooit op tafel was gekomen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2021, 11:13:42 »
Als dat een vooropgezet plan van Renée was, snap ik niet dat ze de 5 van het kaartspel pakte. De 8 is volgens mij door Charlotte op tafel gelegd, want die nam het stapeltje over. Renée zei op het laatst 'en wat als we nu de 8 nemen?'. Dat inkoppertje had ze niet kunnen doen als de 8 nooit op tafel was gekomen.
Het kan ook nog dat ze niet 1 2 3 doorhad dat de 8 tot de oplossing van 21 zou leiden.
Dan had ze ook hier weer pech en had Charlotte veel geluk, zoals die al zelf zei.
Ze had namelijk al vertrouwen genoeg gewekt door alle vragen goed te beantwoorden.

In elk geval heeft ze al vier kandidaten om de tuin geleid, moet je ook niet vergeten.
En molloten hebben in coronatijd veel tijd om speurwerk te verrichten, ik ben in elk geval veel actiever dan andere jaren.
(en straks hebben we het fout  :-X :-X :-X)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 11:17:45 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2021, 11:17:47 »
Als Renee in haar face het eerlijke antwoord van Charlotte krijgt dat ze op Renee zit, lijkt het mij dat Renee 1-op-1 met haar eventjes ontzettend de kandidaat moet spelen om Charlotte op andere gedachten te brengen. Renee voedt Charlotte haar denkstappen perfect (meegaan in de getallen), maar heeft nul eigen initiatief (over de vingerafdrukken of de '21' kaarten bijv.) en laat Charlotte het zelf (goed) doen. Naderhand nog een (imo) gespeelde naïviteit "wat de letter 'u' dan met 21 te maken heeft".
Alles om als kandidaat over te komen, met een directe verdenker als kameraad op je neus.


 

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2021, 11:55:27 »
Als Renee in haar face het eerlijke antwoord van Charlotte krijgt dat ze op Renee zit, lijkt het mij dat Renee 1-op-1 met haar eventjes ontzettend de kandidaat moet spelen om Charlotte op andere gedachten te brengen. Renee voedt Charlotte haar denkstappen perfect (meegaan in de getallen), maar heeft nul eigen initiatief (over de vingerafdrukken of de '21' kaarten bijv.) en laat Charlotte het zelf (goed) doen. Naderhand nog een (imo) gespeelde naïviteit "wat de letter 'u' dan met 21 te maken heeft".
Alles om als kandidaat over te komen, met een directe verdenker als kameraad op je neus.
En Charlotte zat waarschijnlijk nog niet zo lang op Renee dus die was nog op andere gedachten te brengen. Op dat moment zat Joshua al in een 'Renee-tunnel' en natuurlijk Rocky al vanaf afl 1 op Renee. Ik denk wel dat Renee in afl. 1 te onvoorzichtig is geweest, als mol ben je in het begin het beste zo goed als neutraal en dat was ze niet. Als je terugkijkt zie je dat ze al manipuleert met antwoorden geven.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 11:57:02 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2021, 12:46:04 »
Als dat een vooropgezet plan van Renée was, snap ik niet dat ze de 5 van het kaartspel pakte. De 8 is volgens mij door Charlotte op tafel gelegd, want die nam het stapeltje over. Renée zei op het laatst 'en wat als we nu de 8 nemen?'. Dat inkoppertje had ze niet kunnen doen als de 8 nooit op tafel was gekomen.

Bekijk het moment dat er tot de oplossing wordt gekomen nog eens heel goed terug. Hier is zwaar geknipt en geplakt. Het zou zomaar kunnen dat Renée de aanzet gaf of misschien wel zelf tot de oplossing kwam. Ze ging ook heel hard mee in het feit dat het antwoord een getal had moeten zijn. Hiervan kon ze door andere suggesties wel minstens wegsturen.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2021, 04:20:37 »
I zie het echt niet. Wat ik wel denk te zien is dat ze allerlei ingewikkelde dingen bedacht zou hebben om vertrouwen te winnen precies waar de grotere bedragen heel makkelijk zonder verdacht te zijn, uit de pot gehouden kon worden. Schat haar in als ze de mol zou zijn, ze die bedragen heel handig had weggespeeld.

Maar we wachten het af. Is ze het wel, kom ik nog wel terug om bespot te worden  ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2021, 10:20:29 »
I zie het echt niet. Wat ik wel denk te zien is dat ze allerlei ingewikkelde dingen bedacht zou hebben om vertrouwen te winnen precies waar de grotere bedragen heel makkelijk zonder verdacht te zijn, uit de pot gehouden kon worden. Schat haar in als ze de mol zou zijn, ze die bedragen heel handig had weggespeeld.
 ::rofl::
Ik was vergeten dat het in de kameropdracht ook ging om jokers in het spel te brengen zodat de abseilers eerder voor de vrijstelling zouden gaan. Renee heeft daarom Charlotte uitgezocht voor de kameropdracht, want die wilde niet abseilen. Kanoers weten dat er vrijstellingen aan de andere kant kunnen komen en er zijn twee kanoers met ieder twee jokers op zak, dus de kanoers zonder joker zijn extra gemotiveerd om jokers te verkrijgen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 10:24:18 door Run »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #138 Gepost op: 30-01-2021, 10:33:22 »
Ze is een actrice maar denk dat dit geklungel en deze onhandigheid niet gespeeld is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #139 Gepost op: 30-01-2021, 10:53:08 »
Ze is een actrice maar denk dat dit geklungel en deze onhandigheid niet gespeeld is.
Ze is een soort van actrice die zo vaak heeft geacteerd, dat ze ook in het dagelijks leven een beetje gaat acteren. Ze zegt in een interview dat ze heel lang niet zichzelf was. Vrouwen kregen vroeger vaak een klungelige en onhandige rol. Tegenwoordig spelen ze met veel meer agressie.
Ik vind haar niet zozeer klungelig, maar heel bescheiden en terughoudend tussen het jeugdige 'geweld'. Maar het moet aangeleerd zijn want ze heeft de hele wereld over gereisd in haar eentje.

Zoals ik al zei als die opdracht met de vrijstellingen voor de mol goed was verlopen, was het heel anders gegaan. Misschien heeft die opdracht haar een deuk in haar zelfvertrouwen gegeven. Want ze is er in de loop van het programma niet zekerder op geworden.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 11:02:55 door Run »