Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109102 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #160 Gepost op: 30-01-2021, 14:38:21 »
Dat de regels onduidelijk zijn maakt het inderdaad lastig. Ik ging er eigenlijk steeds vanuit dat ook één opdracht juist noemen zou betekenen dat die opdracht dan geen geld op zou leveren. Er zou dan namelijk blijken dat die opdracht niet is uitgevoerd zonder dat de camerapersoon het opmerkte. Maar misschien is dat inderdaad niet zo en werd er alleen geen geld verdiend bij het noemen van twee juiste opdrachten.

Op wieisdemol.nl staat het zo:
Hoe kom je aan dit citaat? Als ik deze URL invoer gaat mijn browser naar https://wieisdemol.avrotros.nl/home/ en daar kan ik het niet vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #161 Gepost op: 30-01-2021, 14:50:50 »

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #162 Gepost op: 30-01-2021, 15:04:20 »
Totaal onbelangrijk dat Charlotte zou weten dat jij de mol bent.  Enkel geen geld binnenhalen telt! Daarmee zeg ik niet dat het geen van beiden zou kunnen zijn wel voor de zoveelst keer dat het spel niet is van niet ontdekt te worden wel van zoveel mogelijk uit de pot te houden. Als je een kans krijgt dan moet je die grijpen of je bent een slechte mol imo. Dat je als je ontdekt bent minder kan mollen? Ik geloof daar niet in...

Huh, je haalt nu het hele spel onderuit. Het spel heet "wie is de mol?", dus de kandidaten moeten proberen te ontdekken wie de mol is. Als mol moet je er juist voor zorgen dat dit zo moeilijk mogelijk wordt voor hun.
Als jij al na 3 afleveringen aan iedereen duidelijk hebt gemaakt dat je de mol bent en bij iedere opdracht langs de zijlijn gaat staan omdat je geen geld wil ophalen, dan ben je met stip de slechtste mol aller tijden.
Het hele spel gaat er juist om dat je de boel saboteert, zonder ontdekt te worden. Ik snap je statement dus echt niet.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2021, 15:27:11 »
Ik ging er eigenlijk steeds vanuit dat ook één opdracht juist noemen zou betekenen dat die opdracht dan geen geld op zou leveren.
Precies, dus deze 700 is nu wel definitief van tafel (dat was voor mij al zo, als eerder beredeneerd). Er wordt alleen geen geld verdiend bij het noemen van twee juiste opdrachten, dat was onmogelijk voor haar te doen wil ze nog een BEETJE mol kunnen zijn in de rest van de serie.

En dan de escaperoom, laten we hier gewoon een molduel zetten tegen Charlotte. Dat wint Renee toch zeker met 5-0? Charlotte ZO puur kandidaats, die helemaal leidt naar de goede oplossing. Renee met alleen pure tegenwerking.

Ik bedoel, als je dan gaat zeggen 'ja maar die 700 was makkelijk, daar lag een joker voor haar', dan moet je van Charlotte ook zeggen dat ze makkelijk weg had kunnen blijven van 21. Haar kamerpartner gaf in elk geval geen enkele aanleiding om tot 21 te komen. Charlotte verliest dit molduel echt totaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2021, 17:08:23 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/aflevering-2/
Dat is de aflevering! Duh. Laten we het wel zuiver houden en bij een citaat ook de letterlijke tekst aanhouden. Ik herken in het citaat niet de tekst die Rik heeft uitgesproken. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om deze discussie opnieuw te voeren. Zeker niet aan de hand van woorden die nooit zo zijn uitgesproken.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 17:11:45 door MartinJ »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2021, 17:11:08 »
Maar waarom zegt Rik dan “noem 1 geheime opdracht”? Dat houdt gewoon geen steek. It stinks.

Ik denk dat Rik die één zo benadrukt omdat van te voren het idee was dat (1) Florentijn en Renée om en om een geheime opdracht zouden noemen - waarbij de actie van Florentijn nooit voor mogelijk werd gezien - en dat (2) ze echt maar één antwoord per keer mogen geven om toevallig gokken uit te sluiten en elkaar niet op ideeën te brengen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2021, 17:17:35 »
Ik denk dat Rik die één zo benadrukt omdat van te voren het idee was dat (1) Florentijn en Renée om en om een geheime opdracht zouden noemen - waarbij de actie van Florentijn nooit voor mogelijk werd gezien - en dat (2) ze echt maar één antwoord per keer mogen geven om toevallig gokken uit te sluiten en elkaar niet op ideeën te brengen.
Klopt. Het was wat mij betreft heel simpel en duidelijk:
Beide kandidaten noemen één geheime opdracht, beide krijgen een joker en er is geen geld.
En anders levert elke niet genoemde geheime opdracht geld op.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2021, 17:22:01 »
Dat is de aflevering! Duh. Laten we het wel zuiver houden en bij een citaat ook de letterlijke tekst aanhouden. Ik herken in het citaat niet de tekst die Rik heeft uitgesproken. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om deze discussie opnieuw te voeren. Zeker niet aan de hand van woorden die nooit zo zijn uitgesproken.

Ik bedoel natuurlijk de letterlijke tekst die op die pagina staat, niet de aflevering. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2021, 17:25:13 »
Maar Heinz, je bent het toch eens dat Rik het gewoon om en om wilde doen? Was wel even van zijn tekst afgebracht omdat Florentijn ineens zo beslist zei voor het geld te gaan. Maar inderdaad, in het script stond natuurlijk de faire methode: om en om. Beide cameramensen zouden dan de schuld krijgen. Rik zou 4 keer de vraag stellen, maximaal. Helaas speelde Florentijn geen productieassistent. Renee wel  ;D ::ok::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2021, 17:32:22 »
Ik bedoel natuurlijk de letterlijke tekst die op die pagina staat, niet de aflevering. ;)
Dat had ik niet door, sorry daarvoor. Zo'n tekst is volgens mij niet bedoeld als spelregel en nogmaals deze tekst komt niet overeen met de strekking van de tekst die Rik uitspreekt en dat laatste is wat bij mij telt.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2021, 17:42:03 »
Ik denk dat Rik die één zo benadrukt omdat van te voren het idee was dat (1) Florentijn en Renée om en om een geheime opdracht zouden noemen - waarbij de actie van Florentijn nooit voor mogelijk werd gezien - en dat (2) ze echt maar één antwoord per keer mogen geven om toevallig gokken uit te sluiten en elkaar niet op ideeën te brengen.

Klopt, mijn euro was intussen ook al gevallen. Dat klinkt inderdaad erg logisch.
Vraag blijft een beetje of 1 goed antwoord van Florentijn en 1 goed antwoord van Renée ook voldoende was geweest, ik vermoed van niet dan?

Klopt. Het was wat mij betreft heel simpel en duidelijk:
Beide kandidaten noemen één geheime opdracht, beide krijgen een joker en er is geen geld.
En anders levert elke niet genoemde geheime opdracht geld op.

Ik denk dat Uil bedoelt dat ze om beurt 1 antwoord mogen geven, maximaal krijgen ze dan elk twee kansen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 18:04:25 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2021, 17:46:15 »
Ik bedoel, als je dan gaat zeggen 'ja maar die 700 was makkelijk, daar lag een joker voor haar', dan moet je van Charlotte ook zeggen dat ze makkelijk weg had kunnen blijven van 21. Haar kamerpartner gaf in elk geval geen enkele aanleiding om tot 21 te komen. Charlotte verliest dit molduel echt totaal.

Een molduel wordt bij mij een gelijkspel. Charlotte is verdachter (minder onverdacht) dan Renee in 2.1, Renee is verdachter (minder onverdacht) in 3.1. Ik heb de rest van de score even snel voor mezelf gedaan, maar heb geen zin het uit te schrijven.

Ik ben het eens dat met deze opdrachtuitleg (die voor mij nieuwe info is) Renee wat verdachter wordt. Charlotte en Renee ontlopen elkaar nog steeds niet veel. Ik blijf nog maar even bij Charlotte. We zien wel wat vanavond brengt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2021, 17:47:38 »
Ik zie met geen mogelijkheid Charlotte punten scoren. Leg eens uit waar Charlotte het dan beter doet als mol?


vraag
Waarom is dat de vraag? Bij 2x 1 waren er 2 goed geweest, en was het klaar. Als het spel gewoon gespeeld was dan had Rik een kandidaat (Florentijn) een vraag gesteld. Dan kon de mol nog een fout antwoord geven. Dan weer Florentijn om bij de 2e vraag het geld uit de pot te stelen. Of in elk geval halfweg te zijn. En pas DAN was er een besluitmoment voor de mol geweest.

Toeval dat het om en om is, en dat Rik met Florentijn begint? Ik denk het niet!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2021, 17:59:07 »
Klopt, mijn euro was intussen ook al gevallen. Dat klinkt inderdaad erg logisch.
Vraag blijft een beetje of 1 goed antwoord van Florentijn en 1 goed antwoord van Renée ook voldoende was geweest, ik vermoed van niet dan?


Ik denk dat dat voldoende was geweest, twee goede antwoorden in totaal. Kans bestond dat Florentijn een tweede poging kreeg als Renée met een fout antwoord was gekomen. Net zoals dat Renée een tweede kans kreeg als haar eerste antwoord wel goed was geweest. Maar dit zullen we allemaal nooit te weten komen denk ik.

Als Mol 'blind' deze opdracht in gaan, was een mogelijkheid voor Renée. Met al teveel voorkennis in deze opdracht zou ze misschien rare dingen gedaan hebben en kan ze beter haar warrige zelf blijven. Of anderszins was haar doel in karakter te blijven en niet ineens te opmerkzaam te worden. Het was ook nog maar begin tweede aflevering, de opdracht verloopt vreemd, vol in de spotlights, dan maakt ze misschien een net iets te veilige keuze.

Voor mij is het in ieder geval nog niet voldoende haar als één van de hoofdverdachten af te strepen. Verder staat ze namelijk vaak wel op voor de Mol handige posities. De hotelkamer met Charlotte is natuurlijk wel nog een puntje; daar lijkt zeker aan het eind ook wel geknipt te zijn waardoor de algehele bijdrage van Renée vrij miniem lijkt te zijn. Hier voel ik me al voorzichtig gemanipuleerd...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2021, 18:09:33 »
Ik geloof niet in dat blind ingaan, waarom dat zou moeten. Alles hing op het einde van Florentijn af en die dwarsboomde de gehele opdracht. Typisch een gevalletje jammer. Pech voor Renee! Ik breng alleen maar meer waardering op voor haar molschap.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2021, 18:59:21 »
Ik denk dat dat voldoende was geweest, twee goede antwoorden in totaal. Kans bestond dat Florentijn een tweede poging kreeg als Renée met een fout antwoord was gekomen. Net zoals dat Renée een tweede kans kreeg als haar eerste antwoord wel goed was geweest. Maar dit zullen we allemaal nooit te weten komen denk ik.

Maar om een joker te versieren moest de camerapersoon toch 2 opdrachten raden als ik de tekst op de website goed interpreteer?
Enfin, het zou inderdaad kunnen dat het geld al uit de pot was als ze elk 1 goed antwoord gaven maar dat ze pas een joker verdienden als ze zelf in totaal 2 opdrachten geraden hadden. Ja, dat houdt steek denk ik.

Ik denk ook niet dat het blind was. Het was immers belangrijk die twee opdrachten te benoemen die bij de andere kandidaten niet teveel argwaan zouden wekken. D Als Mol 'blind' deze opdracht in gaan, was een mogelijkheid voor Renée. Met al teveel voorkennis in deze opdracht zou ze misschien rare dingen gedaan hebben en kan ze beter haar warrige zelf blijven. Dan kan je maar beter vooraf weten waar je aan toe bent.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 19:01:50 door Molekule »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2021, 19:10:29 »
Een lastige als zij het is. Ze kwam uit de kamer in Kameraad en gaf daartoe toch ook zelf de aanzet. Ze pakte 700 euro terwijl ze voor een joker kon kiezen. Ik heb haar geen enkele poging zien doen om de abseilende Rocky het geld te laten houden. Bij In Vuur en Vlam zou de actie dan het rommelen met touw zijn geweest.

Maar toegegeven... Op iedereen valt iets af te dingen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2021, 19:11:20 »
Maar om een joker te versieren moest de camerapersoon toch 2 opdrachten raden als ik de tekst op de website goed interpreteer?
Enfin, het zou inderdaad kunnen dat het geld al uit de pot was als ze elk 1 goed antwoord gaven maar dat ze pas een joker verdienden als ze zelf in totaal 2 opdrachten geraden hadden. Ja, dat houdt steek denk ik.

Ik denk ook niet dat het blind was. Het was immers belangrijk die twee opdrachten te benoemen die bij de andere kandidaten niet teveel argwaan zouden wekken. D Als Mol 'blind' deze opdracht in gaan, was een mogelijkheid voor Renée. Met al teveel voorkennis in deze opdracht zou ze misschien rare dingen gedaan hebben en kan ze beter haar warrige zelf blijven. Dan kan je maar beter vooraf weten waar je aan toe bent.

Ik weet dat de mol soms blind een opdracht ingaat, maar deze niet. Hier valt echt goed te mollen en
dat is niet gebeurd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2021, 19:16:52 »
Mollen hier was straal onmogelijk.

Ik denk ook niet dat het blind was. Het was immers belangrijk die twee opdrachten te benoemen die bij de andere kandidaten niet teveel argwaan zouden wekken.
Klopt, blind ingaan, dat zeker niet, dat ben ik met jullie eens. Ze wist alles perfect maar na die mokerslag van Florentijn, wat KON ze toen nog? Niks.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2021, 19:17:01 »
Ik weet dat de mol soms blind een opdracht ingaat, maar deze niet. Hier valt echt goed te mollen en
dat is niet gebeurd.

Welke twee opdrachten had Renée volgens jou dan moeten noemen?
Vliegen slaan en ... ?
En had er dan niet in grote letters MOL op haar voorhoofd gestaan?
Enkel als Florentijn (en Joshua ...) het verwachte scenario had gevolgd, had de mol ongemerkt kunnen mollen. Nu niet.