Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 109201 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #620 Gepost op: 2-03-2021, 12:55:33 »
Ik denk dat oprecht elk jaar, montagetrucages incluis, een van de beste graadmeters om de Mol te ontmaskeren de verdenkingen door de Mol zijn. Waar vaak geen peil op te trekken is. Maar dit jaar slaat natuurlijk alles. Rocky is slechts één keer vaag genoemd door Renee, in de laatste afleveringen was het Charlotte, en dan opeens gaat ze voor Rocky als definitieve Mol. En niet alleen dat, ook zonder ook maar één relevante Molactie te benoemen zoals ze die in het programma presenteren. Behalve die 5.000 euro. Terwijl bij Renee - zie ook andere jaren waarin dit gebeurde - overduidelijk acties werden genoemd die superspecifiek zijn en ook feilloos passen in een slotaflevering.

Ik heb heel lang puur op Charlotte gezeten, maar er is geen énkele haar in mijn coronakapsel die nu nog twijfelt over Renee. Het is mooi geweest.

Rocky had ook geen molacties, een heel fout seizoen voor deze twist, tenzij Charlotte natuurlijk de mol is en niemand haar op het spoor was ;D ;D ;D

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #621 Gepost op: 2-03-2021, 12:56:32 »
Lieve schat, it's over, give it a rest, give it a plekje. Haha.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #622 Gepost op: 2-03-2021, 13:03:55 »
Lieve schat, it's over, give it a rest, give it a plekje. Haha.


 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #623 Gepost op: 2-03-2021, 13:09:27 »
Nog even dit. Ze blijven aanhalen. Dat ze binnen het kader improviseert.

Zouden we dit dan kunnen koppelen aan de jokerkaart...?

Binnen het kader van de kaart staat de joker. de persoon als het gaat om improvisatie.

De uitdrukking is in het kader van.
Daarnaast vind ik het zo'n vage uitspraak. Dat het een dubbele betekenis zou moeten hebben, toch?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 14:01:03 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #624 Gepost op: 2-03-2021, 13:10:41 »
Nog even dit. Ze blijven aanhalen. Dat ze binnen het kader improviseert.

Ik had er ook nog nooit van gehoord, zal wel een toneelterm zijn.
Binnen het kader van de jokerkaart: mooi gevonden!
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 13:34:45 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #625 Gepost op: 2-03-2021, 14:08:56 »
Ik denk dat oprecht elk jaar, montagetrucages incluis, een van de beste graadmeters om de Mol te ontmaskeren de verdenkingen door de Mol zijn. Waar vaak geen peil op te trekken is. Maar dit jaar slaat natuurlijk alles. Rocky is slechts één keer vaag genoemd door Renee, in de laatste afleveringen was het Charlotte, en dan opeens gaat ze voor Rocky als definitieve Mol. En niet alleen dat, ook zonder ook maar één relevante Molactie te benoemen zoals ze die in het programma presenteren. Behalve die 5.000 euro. Terwijl bij Renee - zie ook andere jaren waarin dit gebeurde - overduidelijk acties werden genoemd die superspecifiek zijn en ook feilloos passen in een slotaflevering.

Ik heb heel lang puur op Charlotte gezeten, maar er is geen énkele haar in mijn coronakapsel die nu nog twijfelt over Renee. Het is mooi geweest.
Eens. Normaal gesproken spreidt de Mol de één na laatste test ook nog op 2 kandidaten zodat bij de finaletest degene gekozen kan worden die het best in het plaatje past. Rocky spreidt niet. Sterker nog, ze zit al vanaf aflevering 1 op Renée. Zou wel heel erg toevallig zijn dat ze toen al konden weten dat Renée in de finale zou komen.
Merk ook op dat Marije nog de hoofdverdachte was van Renée bij test 7. En bij test 6 noemde ze Marije en Charlotte als haar hoofdverdachten, die ze daarom ook koos om door te laten gaan. En als Rocky ergens verdacht was, dan was het wel in de gevangenis opdracht van aflevering 6.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #626 Gepost op: 2-03-2021, 16:39:08 »
Nog even dit. Ze blijven aanhalen. Dat ze binnen het kader improviseert.

Tikikie opvallend wel dat het nu "improviseert" is geworden. Eerder was het "reageert binnen het kader".

Verder weet ik het gewoon niet zo goed met die joker...
Is de mol wel te koppelen aan de joker figuur? Ik twijfel. Elk seizoen heeft wel iets unieks. Zoals een joker om open te breken, de intro van muntgeld , topitos, de zwarte vrijstelling... Het hoeft niet per sé op de mol te slaan. Het kan ook gewoon een extraatje zijn.

Dat gezegd, wil ik wel een poging doen om toch de jokerfiguur aan de mol te linken:
- Gelijkenissen met een hofnar? https://nl.wikipedia.org/wiki/Nar_(persoon)  Renee is wel de figuur die je in eerste instantie niet zo serieus neemt. Om haar leeftijd of doofheid misschien. Ze wordt snel onderschat denk ik. Maar een nar is slimmer dan je denkt, houd je voor de gek, houd je een spiegel voor. Een nar is "iemand die ingaat tegen de heersende opvattingen, zonder ervoor gestraft te worden". Misschien is de heersende opvatting hier dat de mol het geld zelf uit de pot zou moeten halen. Daar gaat dit seizoen in elk geval tegenin, door de kandidaten het vuile werk op te laten knappen.
- Het zou kunnen slaan op de jokerregen waarmee Renee die groep probeerde te verdelen en zand in de ogen strooide.
- Verder is een joker (nar, harlekijn) in het algemeen een theatraal figuur. Wat weer wijst op het beroep van de mol.

We zullen het snel zien!
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 08:31:47 door annebeestje »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #627 Gepost op: 3-03-2021, 15:00:38 »
Als Renée nu ineens moet improviseren lijkt het erop dat de oorspronkelijke mol uit het spel moest.

Ik denk aan Joshua vanwege haar opmerkingen bij de test van aflevering 5

'Ik wissel een blik met Rocky, ik zie links Joshua maar durf niet achterom te kijken
Ik zit nog steeds op Joshua maar ik ben bang dat hij deze opdracht gaat muiten
Ik heb marije en charlotte ook nog in vizier'



EDIT maar dat zullen we nooit te weten komen want het is kloppend gemaakt
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 15:10:00 door missmolly »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #628 Gepost op: 4-03-2021, 10:38:29 »
Als Renée nu ineens moet improviseren lijkt het erop dat de oorspronkelijke mol uit het spel moest.

Ik denk aan Joshua vanwege haar opmerkingen bij de test van aflevering 5

'Ik wissel een blik met Rocky, ik zie links Joshua maar durf niet achterom te kijken
Ik zit nog steeds op Joshua maar ik ben bang dat hij deze opdracht gaat muiten
Ik heb marije en charlotte ook nog in vizier'



EDIT maar dat zullen we nooit te weten komen want het is kloppend gemaakt

Dit meen je toch niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #629 Gepost op: 4-03-2021, 10:52:49 »
Als Renée nu ineens moet improviseren lijkt het erop dat de oorspronkelijke mol uit het spel moest.

Ik denk aan Joshua vanwege haar opmerkingen bij de test van aflevering 5

'Ik wissel een blik met Rocky, ik zie links Joshua maar durf niet achterom te kijken
Ik zit nog steeds op Joshua maar ik ben bang dat hij deze opdracht gaat muiten
Ik heb marije en charlotte ook nog in vizier'



EDIT maar dat zullen we nooit te weten komen want het is kloppend gemaakt

Een molwisseling lijkt me ook wel een waarschijnlijker scenario dan Renée of Rocky als mol vanaf dag 1.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #630 Gepost op: 4-03-2021, 10:59:06 »
Molwissel, Charlotte de mol... Lijkt mij onwaarschijnlijk!  ???
Het zal tussen Rocky en Renée gaan. De verdenkingen van Renée (die rare move naar Rocky op het laatst) blijf ik bizar vinden. Maar ook onlogisch van de makers om Charlotte bekend te maken als verliezend finalist. Als mol had Renée anders gewoon voor Charlotte kunnen kiezen, lijkt mij.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #631 Gepost op: 4-03-2021, 11:01:27 »
En nog even ter verduidelijking. Ik laat het in het midden wat ik van mol Renée vindt en de mogelijke opdrachten van de productie die ze gekregen heeft om geld te verdienen. Charlotte is de mol en Renée is kandidaat, dus ik ga nog even niet oordelen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #632 Gepost op: 4-03-2021, 11:14:05 »
Ik denk dat jij onderhand een afstand moet gaan fietsen waarbij de Tour de France totaal verbleekt!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #633 Gepost op: 4-03-2021, 11:17:16 »
Dit meen je toch niet.

Als er ál sprake is van een molwissel dan denk ik aan Joshua.
Als smaakmaker was hij ook een enfant terribile, hij heeft meerdere opdrachten verpest. En dan opeens bij het vlot alles perfect doen?
Lijkt mij dat hij op zijn vingers getikt is en dat er toen besloten is dat hij het spel moest verlaten.

Dit alles vanwege de rare exit van Charlotte en het ontbrekende groene lampje.
Renée heeft zijn rol overgenomen en ik denk dat alle dames hiervan op de hoogte waren.

Maar hoe dan ook, we zullen het nooit weten want Wie was de mol moet kloppen!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #634 Gepost op: 4-03-2021, 11:20:46 »
Huh? Een Mol verpest opdrachten (dus molt) en doet dan - om verdenkingen af te schudden wellicht - een opdracht goed en wordt dan op zijn vingers getikt en uit het programma gegooid?

Geloof je dit zelf of is bizarre complottheorieën verzinnen een hobby van je?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #635 Gepost op: 4-03-2021, 11:24:07 »
De simpelste verklaring is meestal de juiste. Zie Ocham's scheermes.
http://sync.nl/de-logica-van-wetenschap-occams-scheermes-scheert-het-gladst/

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #636 Gepost op: 4-03-2021, 11:27:50 »
Huh? Een Mol verpest opdrachten (dus molt) en doet dan - om verdenkingen af te schudden wellicht - een opdracht goed en wordt dan op zijn vingers getikt en uit het programma gegooid?

Geloof je dit zelf of is bizarre complottheorieën verzinnen een hobby van je?

Tjonge jonge ... wat een reactie!

Complottheorieën te over dit jaar zou ik zeggen.
Ik zal er geen nieuw topic over aanmaken hoor.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #637 Gepost op: 4-03-2021, 11:28:59 »
Joshua kwam brak aan in Tsjechië, dat heeft hij zelf gezegd. Dan weet je hoe serieus hij het programma nam. Kan me niet voorstellen dat hij door de mollicitatie kwam. Hij zal wel een stevig gesprek hebben gekregen naar aanleiding van zijn aanpak van "Om de tuin leiden". Dat je het programma in de war brengt als je met je brakke kop twee porto's gaat verwisselen en daarmee oninteressante tv maakt, want wij zitten naar 3 kandidaten te kijken die in verwarring zijn.
Nou ja, zijn bijnaam in prima: Showpony.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #638 Gepost op: 4-03-2021, 12:04:48 »
Ik zie eigenlijk geen enkele aanleiding voor een molwissel. Als ze die toepassen (en achteraf toegeven) dan was dit vorig jaar wel gebeurd met Leonie.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #639 Gepost op: 4-03-2021, 13:23:46 »
Ikzelf had in 2014 nog stille hoop dat Freek de mol was, omdat ik naar mijn gevoel toen Susan te voor de hand liggend vond, en daarvan heb ik geleerd dat de bekendmaking eigenlijk gewoon altijd is, zoals hij is, hij was niet de mol, en hij was niet de winnaar.

Daardoor weet ik ook 99,9% zeker dat Charlotte "gewoon" de verliezer is.

Maar wat ik HIER voor verhalen voorbij zie komen, over een mol die naar huis moet en daarna vervangen zou zijn door Renée omdat hij opdrachten wel heel erg verziekte, of omdat hij een opdracht te goed deed op het vlot, dat heb ik in mijn jaren speuren nog NOOIT meegemaakt, en het spijt me als ik iemand hiermee beledig, maar daar kan ik echt enkel HAHAHAHAHAHAHAHAHA op reageren...  ::rofl:: ::rofl::