Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 111339 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #380 Gepost op: 21-02-2021, 01:24:36 »
statistisch ja, maar dit is net als Merel.

Merel was ook broodverdiener in haar seizoen en toch was het de laagste pot tot dan toe.

Dit vond ik toen dan ook gewoon niet leuk, maar ja niet elk seizoen komt fantastisch uit de verf.

Ik vind het allang knap dat ze sinds 2017 een vlaag aan goede seizoenen hebben gemaakt waarin hier en daar een misser zit.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #381 Gepost op: 21-02-2021, 01:28:34 »
Bij Merel hebben we gelukkig nog wel heel wat gewaagde acties in aflevering 10 gezien, waarbij ze ook best wat geld er weer uit heeft gespeeld. Hopenlijk zien we dat dan ook in het geval van Renée als mol terug, maar heb mijn twijfels.

Verder vind ik het seizoen wel echt goed hoor, maar Renée zal niet snel in mijn top van mollen komen. Ookal zat ik er het hele seizoen naast.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #382 Gepost op: 21-02-2021, 03:31:24 »
Nee ik snap deze reactie zeker, ook omdat het afhangt hoe het komt dat een mol zo lang buiten schot blijft voor de rest.

In dit geval komt het, omdat er (zover we weten) bijna geen acties zijn die daadwerkelijk mols lijken. Maar dat is puur mijn mening hierover.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #383 Gepost op: 21-02-2021, 08:43:00 »
statistisch ja, maar dit is net als Merel.

Merel was ook broodverdiener in haar seizoen en toch was het de laagste pot tot dan toe.

Dit vond ik toen dan ook gewoon niet leuk, maar ja niet elk seizoen komt fantastisch uit de verf.

Ik vind het allang knap dat ze sinds 2017 een vlaag aan goede seizoenen hebben gemaakt waarin hier en daar een misser zit.

Ik ben er ook nog niet zo enthousiast over, maar het moet wel Renee zijn. Het lijkt wel op de ergste tendenzen van het programma (niet-saboterende mol, kandidaten die meer fout doen dan de mol, zogenaamd subtiele molacties die in werkelijkheid niets uithalen, verdenkingen richting de mol die niet op de opdrachten gebaseerd zijn (en die een slimme mol dus had kunnen vermijden)). Maar ik houd me nog een beetje in over Renee te oordelen. We hebben nog niets alles gezien, dus wie weet heeft ze nog het een en ander buiten beeld gedaan.

Daarnaast is het voor haar sowieso jammer dat kandidaten dit jaar erg coöperatief speelden, veel voor de pot gingen en ook elkaar op het goede pad hielpen (Joshua met Splinter, Rocky met Charlotte).

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #384 Gepost op: 21-02-2021, 08:48:57 »
Ik vind veel dingen jammer aan het Molschap van Renée (toch iets te vaak onnodig niet harder saboteren) maar na de jokeropdracht kan ik niet anders dan concluderen dat zij het is.

Ik ga maar eens teruglezen in dit topic

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #385 Gepost op: 21-02-2021, 08:54:29 »
Opdracht 1: blokjes omwisselen in sleutelpositie
Opdracht 2: opnieuw als een kip zonder kop rondlopen, maar wel bvb dame in zwart op eerste rij gelegd
Opdracht 3: geen 2000 euro in de pot, want ze gaat voor eigen kandidaat-gewin (jokers)

Mollen uit het boekje dus, dat loopt lekker sinds stoorzender Joshua uit het spel is verdwenen. En de busproef blijft de masterpiece.
Wat verdenkingen betreft, dat valt best mee: Joshua en Rocky zaten snel op haar maar de rest was zonder hulp (Splinter via Joshua, Charlotte via Rocky) in het duister blijven tasten. Weliswaar niet top, maar ook niet slechter dan de gemiddelde mol.

Denk dat er best veel te tonen zal vallen, in aflevering 10 (en neen, niet elke molactie is gelukt).
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 08:57:27 door Molekule »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #386 Gepost op: 21-02-2021, 09:28:56 »
Opdracht 2: opnieuw als een kip zonder kop rondlopen, maar wel bvb dame in zwart op eerste rij gelegd
Zijn daar beelden van dat de Paula Udondek daar heeft neergezet? Want volgens mij heeft die foto daar gewoon al de hele tijd gestaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #387 Gepost op: 21-02-2021, 10:36:35 »
Na een wat moeizaam begin met kandidaten die bijv voor het geld gingen ipv voor een joker en een andere kandidaat die het spel saboteerde waardoor ze van haar apropos raakte als niet doorgewinterde De Mol fan, plus wat overacting hier en daar, gaat het de laatste afleveringen van een leien dakje. Ze begint helemaal in haar rol te komen. Dubbele codes doorgeven, te snel doorgeven, geluid uitzetten, ze beheerst het allemaal. Als ze die foute foto op de eerste rij heeft gezet, dan petje af want ze wordt ontzettend door Rocky in de gaten gehouden. Dat je in deze fase nog iemand aan het twijfelen kan brengen - Splinter! - dat is helemaal verbazingwekkend knap.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 10:38:42 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #388 Gepost op: 21-02-2021, 11:13:32 »
Opdracht 1: blokjes omwisselen in sleutelpositie


Valt niet over te oordelen, iedereen kan hier mollen. De enige die dat open en bloot durft te doen is Charlotte.

Citaat
Opdracht 2: opnieuw als een kip zonder kop rondlopen, maar wel bvb dame in zwart op eerste rij gelegd

Die stond er al.

Citaat
Opdracht 3: geen 2000 euro in de pot, want ze gaat voor eigen kandidaat-gewin (jokers)

Vooral weer nagelaten geld weg te spelen.

Citaat
Denk dat er best veel te tonen zal vallen, in aflevering 10 (en neen, niet elke molactie is gelukt).
- Bewust laag bieden zodat ze zelf geen bijdrage had tot het geld uit de pot en alle invloed op de opdracht erna en het geld verdienen verloren?
- 2000 euro verdienen met Rocky bij het abseilen
- 500 euro verdienen met Charlotte door uit de escape room te komen
- 750 euro verdienen in de bus (aflevering 6!)
- 500 euro verdienen bij de hendels (aflevering 6!)

Harde bedragen die er niet zijn bij Charlotte en zelfs niet meer bij Rocky de laatste afleveringen.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #389 Gepost op: 21-02-2021, 11:38:51 »
Potentiële molacties Renée:

1.1 Door één deur
Gaat niet in op het aanbod van de mol, komt zo over als een kandidaat die voor de pot kiest. Maar zodra er een echte joker wordt aangeboden, is dat natuurlijk een veel logischere keuze voor aflevering 1.

1.2 Vriend of vijand
Geeft codes verkeerd door, verstaat het allemaal niet zo goed. Dit zet de toon voor het type mol dat ze wil spelen. Hier komt het weliswaar vol in beeld, maar in een eerste aflevering vind ik dat minder erg dan in een latere fase.

1.3 Moltainbiken
Splinter leest de opdracht voor: ‘’Jullie kunnen kiezen voor €2000 als alles goed is, of €1000 waarbij elk goed antwoord €100 waard is. Ikzelf zou voor optie 2 willen gaan’’ waarop Renée meteen inhaakt met ‘’Ik ook.’’ Zo probeert ze gelijk een meerderheid te krijgen voor optie 2, waardoor er meteen al €1000 de prullenbak in kan.

2.1 Om de tuin leiden
Deze opdracht moet ik altijd nog terugkijken, want ik snapte er amper wat van tijdens de uitzending. Renée verdiende hier weliswaar €700, maar dat is te ontkrachten (met dank aan Lo).

2.2 De dans ontspringen?
Zit bij de verzamelaars, daar valt te mollen. Ook hier komt het imago van onhandige kandidaat weer naar voren. Opent eerst 2 doosjes met geluid, trekt de aandacht van de ballerina, grijpt daarna munten uit het 3e doosje en wordt afgeschoten. Ook pakt Rocky aan het einde geld uit een doosje dat al open lijkt te staan. Heeft Renée meer geld verduisterd?

2.3 Symbolisch bedrag
Beschrijft minstens 1 bordje verkeerd, dit zouden er meer kunnen zijn.

3.1 Kameraad
Houdt Charlotte weg van de oplossing, maar die komt helaas op magische wijze op ‘eenentwintig’. Helaas, pech voor Renée.

3.2 Binnenvaart & 3.3 De rode draad
Ook hier heeft Renée helaas pech, met Rocky die uiteindelijk toch voor +€2000 kiest in plaats van de vrijstellingen.

4.1 Meeliften
Renée komt hier aanzienlijk minder in beeld dan de andere kandidaten in de lift. We zien bij haar ook maar 2 vragen die duidelijk niet goed/volledig zijn, maar bij de rest veel meer. Zijn er veel mislukte vragen van Renée bewaard voor aflevering 10?

4.2 Fotogenie(k)
Deze opdracht vond ik persoonlijk vrij makkelijk. Hier mollen was eigenlijk vrijwel onmogelijk, tenzij je echt complete nonsensefoto’s maakt, maar dat valt dan weer te veel op. Renée maakt standaard foto’s, niet te makkelijk maar ook niet te cryptisch, prima voor een mol hier.


4.3 In vuur en vlam
Zit te klooien met de touwen, probeert ze juist nog meer in de knoop te krijgen, maar wordt gecorrigeerd. Verder zat ze hier dan niet echt op een molpositie dus kon ze verder helaas niet zoveel doen.

5.1 Wie, wat… waar?
Raadt de schilderijen van anderen niet goed en zorgt er zelf ook voor dat de anderen de omschrijvingen van haar en Splinter niet goed raden door ze deels achter de bomen vast te houden.

5.2 Zekerheid bieden
Biedt als laatste, als je naar het zonlicht op de achtergrond kijkt. De ideale positie voor de mol, want dan weet je wat de andere 5 geboden hebben en kan je je daarop aanpassen. Er was al 3x €5000 geboden, die 3 kregen de voorkennis. Ideaal om hier gewoon €1000 te bieden. Een mooi rond bedrag, lijkt veel maar stelt niets voor in vergelijking met €5000

5.3 Ontspoord?
Die €1800 die hier in theorie verdiend zou kunnen worden is natuurlijk zo goed als onmogelijk, omdat de klok al gelijk begint af te tellen. De 3 dames hebben de opdracht eigenlijk heel snel gedaan en de teller stond toen al op €850. Als mol kan je hier hoogstens wat vertragen, maar uiteindelijk gaat het toch om de postzakken. Dus echt veel kan een mol hier niet doen, dus niet nodig om hier bij de voorkennis-groep te zitten.

[DEEL 2 HIERONDER]
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 12:00:42 door Rinusoide »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #390 Gepost op: 21-02-2021, 11:39:12 »
6.1 Brieven-bus
Zorgt ervoor dat iedereen bij een halte uitstapt, zo blijven er al 2 achter (bij halte 7 en 8 ) en dat is uiteindelijk al €500 minder in de pot. Stapt zelf uit bij halte 9 en dat is nog eens -€250.

6.2 Ontsnappen
Treuzelt bij het ontsnappen, komt er pas uit als Rocky haar bevrijdt. Verder helpt ze Marije niet met ontsnappen, wat wel essentieel is anders wordt er hoe dan ook niks verdiend. Rocky is daarna degene die iedereen naar buiten wil leiden en Renée gaat er in eerste instantie gewoon in mee, terwijl Marije nog opgesloten zit. Pas als de deur openging en na 30 seconden weer sluit, roept ze ‘moeten we Marije niet nog bevrijden?’ om nog even kandidaats over te komen, maar dit maakt echt niks meer uit, er was al totale paniek. Als ze kandidaat was had ze dit veel eerder geroepen.

6.3 Onder druk zetten
Ondanks dat niet iedereen dit zo wil zien, moet ik hier toch echt denken aan de mol die het format moet redden door de afvaller veilig te stellen (waarschijnlijk Marije). Tevens geeft ze in 6.1 een joker aan Rocky en Charlotte en Splinter had er daar al een. Zekerheid dat Marije rood kreeg en ze haar moest redden? Sluit er wel mooi op aan.

7.1 Steen goed
Ten eerste: diep respect voor de mensen die zoveel moeite hebben gestoken in het analyseren van deze opdracht! Hier kunnen meerdere dingen gebeurd zijn. Verkeerde kleding hijsen, goede kleding laten hangen of in het begin kledingstukken in lockers wisselen. Er werd een terechte opmerking gemaakt dat naast sommige goede lockers een locker stond met een uitstekend draadje. Vooral Renée was in het begin van de opdracht bij deze lockers in de buurt. Herkenningspunt voor de mol?

7.2 Zinvol
Renée en Rocky erg weinig in beeld. Afgaande op de montage zou je zeggen dat de mol hier bij Charlotte en Splinter zit omdat die zinnen toch wel heel slecht zijn. Maar lag dat aan de zinnenmakers of aan de verzamelaars? Zonder steekwoorden (lidwoorden, werkwoorden etc.) wordt het bijna onmogelijk om goede zinnen te maken. Heeft Renée die buiten beeld expres niet meegenomen of weggegooid?

7.3 Aanwijzingen
Raadt zelf zo goed als geen liedjes, gaat altijd mee met degene die naast haar zit en een liedje raadt. Playbackt sowieso één keer terwijl dat niet mocht, wellicht heeft ze dat vaker gedaan?

8.1 Voor joker staan
Renée weer op de beste molpositie. Ze kan heel makkelijk een wissel verkeerd doen en dan is de opdracht eigenlijk al klaar. Geeft 5 wisselingen door aan Charlotte, maar het is niet duidelijk of dat ook allemaal juist is. Gebruikt bij het doorgeven ook alleen letters en geen namen (Anton, Bernard, Cornelis, Dirk, Edward of hoe die namen ook zouden moeten) om het onduidelijker te houden.

8.2 Rij gedrag
Kan hier makkelijk 1 of 2 foto’s verkeerd hebben neergezet of weer hebben weggehaald bij een rij waar ze wel goed stonden. In elk geval waren er 2 rijen niet goed. Heeft Renée daar aandeel in gehad?

8.3 Ra(a)dgeving
Ik weet niet in hoeverre de mol weet wat er is gedraaid (als de mol dat überhaupt weet). In elk geval kiest ze hier voor zichzelf en gaat er €2000 verloren.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #391 Gepost op: 21-02-2021, 12:41:33 »
Zeer mooi en volledig overzicht Rinusoide.
Ik kan nog toevoegen:
3.1 ik denk nog steeds dat het de bedoeling was jokers in het spel te brengen, we zullen het zien in Afl 10
4.1 Een vermoede subtiele molactie is het tijdelijk uitstappen uit de lift
6.1 klopt, met de hulp van de 2 jokers die ze uitdeelt en Marije met lege handen aan halte 6 afzet

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #392 Gepost op: 21-02-2021, 12:45:54 »
Het was een toren met 16 verdiepingen, het spel speelde op 3,4 en 5. Alle kandidaten (en niet kandidaten) zijn gewisseld op 2 en 6. Natuurlijk kan de Mol even naar de wc gegaan zijn.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #393 Gepost op: 21-02-2021, 16:53:57 »
Liever heel laat naar de juiste mol switchen. Mijns inziens moet een mol mogelijke molacties in aflevering 1 of 2 hebben, maar niet pas in afl. 8. Dat zie je wel bij Renee maar niet bij Charlotte. Die keek gewoon de kat uit de boom. Bij de trucks zegt Renee kruis, Joshua zegt vinkje, Renee zeg sh(it). Meteen na deze aflevering noemt Joshua Renee incoherent.
Charlotte is mega verdacht in afl. 8, maar dat is prima te verklaren. Ze had een achterstand in haar verdenkingen op Renée ten op zichte van Rocky en Splinter en deed hele stevige pogingen die verdenkingen naar zichzelf te verschuiven. Bovendien is Marije er al op Charlotte uitgegaan.
Bij de zweefvliegtuigen heeft Renée nog een schepje bovenop het nepmolgedrag van Charlotte door willekeurug nog wat te verwisselen.
Rocky wordt zeer waarschijnlijk de winnaar.

Bij 2.1 had de binnengroep 700 euro verdiend, Renée weigert op te vallen voor ongeveer 150 euro. Dat kon ik op basis van info die Rik gaf in de uitzending al concluderen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 17:03:30 door foxhunter »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #394 Gepost op: 21-02-2021, 17:10:08 »
Liever heel laat naar de juiste mol switchen.
Nou val ik flauw! Je hebt me zelfs ge-pm'd om Rocky te gaan verdenken :o ::)

Dit maakt mijn dag goed. WELKOM foxhunter! Dit is een fantastische tunnel vol hypnose ::tandpastasmiley:: ::jaja::

Now all we need is HEINZ  ::jaja:: :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #395 Gepost op: 21-02-2021, 18:00:29 »
Ik ben er ook nog niet zo enthousiast over, maar het moet wel Renee zijn. Het lijkt wel op de ergste tendenzen van het programma (niet-saboterende mol, kandidaten die meer fout doen dan de mol, zogenaamd subtiele molacties die in werkelijkheid niets uithalen, verdenkingen richting de mol die niet op de opdrachten gebaseerd zijn (en die een slimme mol dus had kunnen vermijden)

Als ik er van uit ga dat de meerderheid het bij het juiste eind heeft dat Renée de Mol moet zijn, ben ik het met Leendert eens.
Ben niet zo weg van een passieve Mol die veel aan het toeval en de fouten van anderen overlaat. Heb al eerder gepost, zij staat aan de kant als er lef nodig is. Niet zwemmen, niet abseilen, niet vliegen. Best aardig verdienen en weinig geld wegspelen. Vaak niet horen, wazig zijn enz.
Als zij het is, so be it, maar ik maak geen buiging voor haar. Had van een actrice toch meer verwacht!
Misschien is dit voorbarig, we zullen het zien.
Als zij toch een kandidaat blijkt te zijn, dan heeft ze het heel goed gespeeld, dat wel!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #396 Gepost op: 21-02-2021, 18:24:27 »

1.2 Vriend of vijand
Geeft codes verkeerd door, verstaat het allemaal niet zo goed. Dit zet de toon voor het type mol dat ze wil spelen. Hier komt het weliswaar vol in beeld, maar in een eerste aflevering vind ik dat minder erg dan in een latere fase.


Stond niet in een positie Erik af te schieten + dat zit ook niet echt in haar type mol zijn.

Citaat
1.3 Moltainbiken
Splinter leest de opdracht voor: ‘’Jullie kunnen kiezen voor €2000 als alles goed is, of €1000 waarbij elk goed antwoord €100 waard is. Ikzelf zou voor optie 2 willen gaan’’ waarop Renée meteen inhaakt met ‘’Ik ook.’’ Zo probeert ze gelijk een meerderheid te krijgen voor optie 2, waardoor er meteen al €1000 de prullenbak in kan.

Of het nalaten 900 euro extra weg te spelen. Zo kan je het ook zien.

Citaat
2.1 Om de tuin leiden
Deze opdracht moet ik altijd nog terugkijken, want ik snapte er amper wat van tijdens de uitzending. Renée verdiende hier weliswaar €700, maar dat is te ontkrachten (met dank aan Lo).

De ontkrachting blijft pure subjectiviteit. De opdracht was in teams, ik blijf het zelf vreemd vinden als op het einde, puur voor die beslissing, het niet meer per team zou zijn. Voor mij verdient ze hier 700 euro.

Citaat
2.2 De dans ontspringen?
Zit bij de verzamelaars, daar valt te mollen. Ook hier komt het imago van onhandige kandidaat weer naar voren. Opent eerst 2 doosjes met geluid, trekt de aandacht van de ballerina, grijpt daarna munten uit het 3e doosje en wordt afgeschoten. Ook pakt Rocky aan het einde geld uit een doosje dat al open lijkt te staan. Heeft Renée meer geld verduisterd?

Is verbaasd dat het muntjes zijn. Gebrek aan voorkennis?

Citaat
2.3 Symbolisch bedrag
Beschrijft minstens 1 bordje verkeerd, dit zouden er meer kunnen zijn.

Vooral bewijs gelezen dat het minimaal 0 en maximaal 1 is.

Citaat
3.1 Kameraad
Houdt Charlotte weg van de oplossing, maar die komt helaas op magische wijze op ‘eenentwintig’. Helaas, pech voor Renée.

Goed geknipt hier. Kan perfect Charlotte op weg hebben gezet naar de goede oplossing. Geeft totaal geen tegengewicht en antwoord alles ook gewoon juist.

Citaat
3.2 Binnenvaart & 3.3 De rode draad
Ook hier heeft Renée helaas pech, met Rocky die uiteindelijk toch voor +€2000 kiest in plaats van de vrijstellingen.

Verdient 2000 euro samen met Rocky.

Citaat
4.1 Meeliften
Renée komt hier aanzienlijk minder in beeld dan de andere kandidaten in de lift. We zien bij haar ook maar 2 vragen die duidelijk niet goed/volledig zijn, maar bij de rest veel meer. Zijn er veel mislukte vragen van Renée bewaard voor aflevering 10?

Inderdaad, te weinig in beeld om te oordelen.

Citaat
4.2 Fotogenie(k)
Deze opdracht vond ik persoonlijk vrij makkelijk. Hier mollen was eigenlijk vrijwel onmogelijk, tenzij je echt complete nonsensefoto’s maakt, maar dat valt dan weer te veel op. Renée maakt standaard foto’s, niet te makkelijk maar ook niet te cryptisch, prima voor een mol hier.

Renée maakt heel goede foto's. De chocolade is cruciaal om Charlotte te raden, want bijna iedereen had koffie en Charlotte zelf linkte dat ook aan Joshua.

Citaat
4.3 In vuur en vlam
Zit te klooien met de touwen, probeert ze juist nog meer in de knoop te krijgen, maar wordt gecorrigeerd. Verder zat ze hier dan niet echt op een molpositie dus kon ze verder helaas niet zoveel doen.

De beruchte touwen, de molactie van het seizoen. Geeft Charlotte de lucifers en gaat niet in op het voorstel van Charlotte op het einde.

Citaat
5.1 Wie, wat… waar?
Raadt de schilderijen van anderen niet goed en zorgt er zelf ook voor dat de anderen de omschrijvingen van haar en Splinter niet goed raden door ze deels achter de bomen vast te houden.

Vind haar vooral vrij passief hier.

Citaat
5.2 Zekerheid bieden
Biedt als laatste, als je naar het zonlicht op de achtergrond kijkt. De ideale positie voor de mol, want dan weet je wat de andere 5 geboden hebben en kan je je daarop aanpassen. Er was al 3x €5000 geboden, die 3 kregen de voorkennis. Ideaal om hier gewoon €1000 te bieden. Een mooi rond bedrag, lijkt veel maar stelt niets voor in vergelijking met €5000

Als Renée de mol was heeft ze massaal geld verdiend de vorige aflevering. Dan moet de mol ook de ballen hebben ook 5000 te bieden. Verder verliest ze door haar laag bod alle invloed op de opdracht erna, waar geld kan verdiend worden.

[DEEL 2 HIERONDER]

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #397 Gepost op: 21-02-2021, 18:29:13 »
Als ik er van uit ga dat de meerderheid het bij het juiste eind heeft dat Renée de Mol moet zijn, ben ik het met Leendert eens.
Ben niet zo weg van een passieve Mol die veel aan het toeval en de fouten van anderen overlaat. Heb al eerder gepost, zij staat aan de kant als er lef nodig is. Niet zwemmen, niet abseilen, niet vliegen. Best aardig verdienen en weinig geld wegspelen. Vaak niet horen, wazig zijn enz.
Als zij het is, so be it, maar ik maak geen buiging voor haar. Had van een actrice toch meer verwacht!
Misschien is dit voorbarig, we zullen het zien.
Als zij toch een kandidaat blijkt te zijn, dan heeft ze het heel goed gespeeld, dat wel!

Hoewel het me nog wat vroeg toeschijnt om nu al het molschap van n'importe qui te evalueren, wil ik toch aanmerken dat een mol in hoge mate afhankelijk is van de groep. Als - en ik benadruk ALS - Renée de Mol is, zie ik een treffende gelijkenis met Inge Ipenburg [hoeft niet tussen spoilertags, toch?]. Zij was ook een (iets) oudere actrice die geen natuurlijke aansluiting had bij een groot deel van de (veel) jongere kandidaten, en dat maakte het lastig om effectief te mollen. Afgaande op wat Inge daar zelf over zei, had ze van tevoren allerlei 'psychologische spellen' bedacht, die echter de mist ingingen omdat bijna niemand zich gedroeg zoals zij verwachtte. Een extra moeilijkheid voor Inge was dat zij karakterologisch niet vleugde met zowel Dick Jol als Renate Verbaan, waardoor zij de facto nog eens extra 'buiten haar bereik' vielen.
Renée had op haar beurt na het successievelijk afvallen van Remco, Erik en Florentijn te maken met een over het algemeen goed samenwerkende en enthousiaste kliek twintigers en dertigers. Hoe vrolijk de onderlinge relaties ook mogen zijn, is dat niet haar natuurlijke habitat. Misschien zal het zelfs geen toeval blijken dat uitgerekend in de seizoenen van Inge en Renée halverwege een kostbare veiling werd ingelast door de productie.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 19:04:41 door Michmol »
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #398 Gepost op: 21-02-2021, 18:33:59 »
6.1 Brieven-bus
Zorgt ervoor dat iedereen bij een halte uitstapt, zo blijven er al 2 achter (bij halte 7 en 8 ) en dat is uiteindelijk al €500 minder in de pot. Stapt zelf uit bij halte 9 en dat is nog eens -€250.

Verdient vooral een joker door uit te stappen bij halte 9. Hier ging sowieso iemand uitstappen dus dat geld ging sowieso uit de pot. Niet uitstappen was voor niemand een optie. Verder laat ze het na -500 uit de pot te speken en verdient ze 250. Dat is een verschil van 750 euro. Totaal onnodig want geen jokers gunnen was een kandidaatse keuze. De opdracht had mingeld kunnen opleveren, nu wordt er goed in de plus verdiend.

Citaat
6.2 Ontsnappen
Treuzelt bij het ontsnappen, komt er pas uit als Rocky haar bevrijdt. Verder helpt ze Marije niet met ontsnappen, wat wel essentieel is anders wordt er hoe dan ook niks verdiend. Rocky is daarna degene die iedereen naar buiten wil leiden en Renée gaat er in eerste instantie gewoon in mee, terwijl Marije nog opgesloten zit. Pas als de deur openging en na 30 seconden weer sluit, roept ze ‘moeten we Marije niet nog bevrijden?’ om nog even kandidaats over te komen, maar dit maakt echt niks meer uit, er was al totale paniek. Als ze kandidaat was had ze dit veel eerder geroepen.

Fair

Citaat
6.3 Onder druk zetten
Ondanks dat niet iedereen dit zo wil zien, moet ik hier toch echt denken aan de mol die het format moet redden door de afvaller veilig te stellen (waarschijnlijk Marije). Tevens geeft ze in 6.1 een joker aan Rocky en Charlotte en Splinter had er daar al een. Zekerheid dat Marije rood kreeg en ze haar moest redden? Sluit er wel mooi op aan.

Verdient 500 euro, totaal onnodig want Rocky had al 250. De mol kan perfect geld pakken achterhouden voor het geval dat.

Citaat
7.1 Steen goed
Ten eerste: diep respect voor de mensen die zoveel moeite hebben gestoken in het analyseren van deze opdracht! Hier kunnen meerdere dingen gebeurd zijn. Verkeerde kleding hijsen, goede kleding laten hangen of in het begin kledingstukken in lockers wisselen. Er werd een terechte opmerking gemaakt dat naast sommige goede lockers een locker stond met een uitstekend draadje. Vooral Renée was in het begin van de opdracht bij deze lockers in de buurt. Herkenningspunt voor de mol?

De analyses hadden ook als conclusie dat het het meest waarschijnlijk was dat Splinter of Charlotte de fouten hadden gemaakt.

Citaat
7.2 Zinvol
Renée en Rocky erg weinig in beeld. Afgaande op de montage zou je zeggen dat de mol hier bij Charlotte en Splinter zit omdat die zinnen toch wel heel slecht zijn. Maar lag dat aan de zinnenmakers of aan de verzamelaars? Zonder steekwoorden (lidwoorden, werkwoorden etc.) wordt het bijna onmogelijk om goede zinnen te maken. Heeft Renée die buiten beeld expres niet meegenomen of weggegooid?

Weinig invloed en is bijna heel de opdracht met Rocky samen.

Citaat
7.3 Aanwijzingen
Raadt zelf zo goed als geen liedjes, gaat altijd mee met degene die naast haar zit en een liedje raadt. Playbackt sowieso één keer terwijl dat niet mocht, wellicht heeft ze dat vaker gedaan?

Fair

Citaat
8.1 Voor joker staan
Renée weer op de beste molpositie. Ze kan heel makkelijk een wissel verkeerd doen en dan is de opdracht eigenlijk al klaar. Geeft 5 wisselingen door aan Charlotte, maar het is niet duidelijk of dat ook allemaal juist is. Gebruikt bij het doorgeven ook alleen letters en geen namen (Anton, Bernard, Cornelis, Dirk, Edward of hoe die namen ook zouden moeten) om het onduidelijker te houden.

Past in het beeld als saaie mol, dan liever eentje die in het vliegtuig durft, daar kan je het evengoed saboteren. Maar akkoord dat ze hier kan gemold hebben.

Citaat
8.2 Rij gedrag
Kan hier makkelijk 1 of 2 foto’s verkeerd hebben neergezet of weer hebben weggehaald bij een rij waar ze wel goed stonden. In elk geval waren er 2 rijen niet goed. Heeft Renée daar aandeel in gehad?

Iedereen kan hier fouten hebben gemaakt.

Citaat
8.3 Ra(a)dgeving
Ik weet niet in hoeverre de mol weet wat er is gedraaid (als de mol dat überhaupt weet). In elk geval kiest ze hier voor zichzelf en gaat er €2000 verloren.

Maar ze draait ook niet extra om mogelijk mingeld uit de pot te spelen.

Conclusie:
- Weinig molacties
- Saaie molacties
- Verdient heel veel geld waar telkens geen reden of een veel te lange en vergezochte uitleg voor is
- Laat het na geld uit de pot te spelen

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Renée Fokker
« Reactie #399 Gepost op: 21-02-2021, 20:39:23 »
En tóch is de aarde rond, zei Galileo. En tóch is ze het.