Auteur Topic: [de Mol] Renée Fokker  (gelezen 107998 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #720 Gepost op: 8-03-2021, 12:47:09 »
Als Mol zijnde ben ik , nu het seizoen is afgelopen, een beetje teleurgesteld in haar rol als Mol.

Hoezo ben jij Mol? In welk seizoen was je dat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #721 Gepost op: 8-03-2021, 12:51:37 »
Ik denk dat dit de perfecte samenvatting is. Ze stoot dus Merel van de troon, maar Merel haalde bij mij ook ternauwernood de top-10 van mollen aller tijden. Ik ga dus eens broeden of Renee haar er nu uitstoot. Ik heb die ballerina's vanaf het begin af aan inderdaad ook betiteld als 'de kooi van Merel'. Echt een beauty. En dan nog minder in de pot. Maar toch.... de kooi was mooier.

Merel staat in mijn top vijf. Renée staat helemaal onderaan. Een vergelijking met de ballerina’s is een belediging voor de kooi van Merel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #722 Gepost op: 8-03-2021, 12:53:13 »
Een redelijke mol met een paar mooie acties (vooral bij de ballerina's) maar ook een paar vraagtekens.

Dat is wel een hele goede samenvatting, vind ik ook.

En de vraagtekens... Jammer dat deze de uitzending niet hebben gehaald. Ik ben van Renée afgestapt, o.a. door de busopdracht en het abseilen. Als ik de extra beelden zo bekijk, was dat een inschattingsfout van de mol.  ???
En haar gedrag na de rondleiding vind ik ook nog steeds heel raar voor een mol. Mogelijk had ze hier toch geen voorkennis?

Aan de andere kant was het voor mij ook geen verrassing dat ze toch de mol bleek, al zat ik er zelf dus best wel naast dit seizoen.  ;) Maar ik had het natuurlijk kunnen weten, vooral omdat de tunnelaars hier het wel goed zagen.

Dus @Lo en de anderen hier: ik had naar jullie moeten luisteren.  ::rofl::

Tegelijkertijd moet ik de gedachte loslaten dat de mol niet altijd geld uit de pot haalt: ook niet als dat mogelijk is zonder betrapt te worden. Dat is het enige dat ik nu jammer vind. Maar ja, je kunt niet alles hebben.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #723 Gepost op: 8-03-2021, 12:55:48 »
Merel staat in mijn top vijf. Renée staat helemaal onderaan. Een vergelijking met de ballerina’s is een belediging voor de kooi van Merel.

Laat me eens raden: je had Mol Merel destijds wel goed geraden?   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #724 Gepost op: 8-03-2021, 12:58:28 »
Laat me eens raden: je had Mol Merel destijds wel goed geraden?   ;D

Nee, ik dacht Sarah. Maar heb wel altijd gezegd toen dat ik niet zou verbaasd zijn als Merel de mol was. Enkel Niels had ik toen, terecht, kei hard uitgesloten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #725 Gepost op: 8-03-2021, 13:12:38 »
Nee, ik dacht Sarah. Maar heb wel altijd gezegd toen dat ik niet zou verbaasd zijn als Merel de mol was. Enkel Niels had ik toen, terecht, kei hard uitgesloten.
Heb je het ooit wel goed geraden?

Offline Lootmol

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #726 Gepost op: 8-03-2021, 14:04:05 »
Ik vond het slordig dat niet even duidelijk werd gemaakt in de finale op wie Joshua zat, Rik was er niet helemaal bij met zijn hoofd had ik het idee. Zaten hij en Splinter 100% op Renée?
En hoe kwam het dat Splinter afviel? Wat had hij gedaan in de test? Werd niet duidelijk.
Ook had Rik aan Remco moeten vragen hoe het kwam dat hij in de lasertest Renée duidelijk zag mollen maar blijkbaar toch niet noemde in de test want hij viel als eerste af.

Ik heb het idee dat vooral mensen die laag zijn geëindigd in de pool Renée een slechte mol vonden.  ;)
Het enige kritiekpunt dat ik heb, is dat ze er te veel een komische rol van maakte, met overacting nu en dan zoals in de kano. Uit het eindinterview blijkt ook dat ze denkt dat het een kinderprogramma is. Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd hier is, maar er zitten ook veel oudere fans bij - zoals ikzelf.

Edit: dat komische komt misschien omdat ze als kind clown wilde worden en de joker was het thema.
Dat de joker helemaal niet besproken is in de finale, is onbegrijpelijk. Wilde Rik soms snel naar huis?

Uit het feit dat Joshua in zijn dagboek zei geen een moment gespreid te hebben, in combinatie met elke testbiecht van hem, kan je wel redelijk afleiden dat hij toch echt op Renee zat. Wat betreft Splinter is het inderdaad vaag. Op mij komt het bij nader inzien meer over dat hij Joshua voor de volle 100 % vertrouwde, en er zo maar van uitging dat Renee de mol moest zijn.

Ook wat betreft Rik heb je volledig gelijk. Waar ik hem normaal echt niet normaal sterk vind presteren, vond ik afgelopen zaterdag van hem niet goed. Hij wist soms niet wat die wou zeggen, en als die dat wel wist kwam die af en toe ook niet uit zijn woorden zoals op het eind. Wellicht speelt er wat privé dus ik wil er ook niet te streng over oordelen, maar hij leek er inderdaad niet bij te zijn met zijn hoofd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #727 Gepost op: 8-03-2021, 14:06:51 »
Merel staat in mijn top vijf. Renée staat helemaal onderaan. Een vergelijking met de ballerina’s is een belediging voor de kooi van Merel.

Gaat het niet tijd worden de zuurtegraad iets omlaag te gooien? Als je niets anders te melden hebt, zou ik het voor nu gewoon even laten ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #728 Gepost op: 8-03-2021, 15:37:15 »
Heb je het ooit wel goed geraden?

Sinds ik kijk Thomas en Jan, het seizoen waar de blonde vrouw er tijdig uit was ::rofl::.

België zit ik wel meestal goed
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

Mijn specialiteit is vooral kandidaten kei hard afstrepen. En dit seizoen had ik meer redenen dan ooit en blijkt dat de mol te zijn. Dus je kan het zurigheid noemen, je kan het eerlijke feedback noemen. Maar zal er nu over ophouden hier.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #729 Gepost op: 8-03-2021, 15:42:46 »
Ach, het past wat bij het tunnelen. Geen bezwaar tegen hoor.

Alleen dit

vergelijking met de ballerina’s is een belediging voor de kooi van Merel.
Tja, Renee is de mol, dus ook zij heeft een beste molactie. Ik vind dat de ballerina's. Bij Merel was het de kooi. Dus een vergelijking maken gaat automatisch. Ik ben gewoon een heel neutraal persoon, snap je? En ik ben het dus met je eens dat Merel's kooi mooier was. Ik ben zelfs verrukt dat jij dit nu ook een pracht van een molactie vindt  ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #730 Gepost op: 8-03-2021, 16:26:23 »
Mijn specialiteit is vooral kandidaten kei hard afstrepen. En dit seizoen had ik meer redenen dan ooit en blijkt dat de mol te zijn. Dus je kan het zurigheid noemen, je kan het eerlijke feedback noemen. Maar zal er nu over ophouden hier.

Dan was het dit keer toch echt niet zo heel moeilijk om goed te zitten.

Het was dit seizoen vrij eenvoudig om alle fanatieke kandidaten te vinden.

Lakshmi die de kandidaten perfect allemaal geheime opdrachten laat uitvoeren. Joshua die juist die opdracht zodanig om zeel helpt dat het geen serieuze molactie kan zijn. Charlotte die op een bizarre manier de oplossing van de escaperoom achterhaald. Marije en Charlotte die de tijdens de foto-opdracht probleemloos de kandidaten weten te raden (terwijl 1 foutje desastreuze gevolgen had voor de opbrengst van die opdracht). Rocky die gedurende het seizoen veel (individueel) geld heeft verdiend heeft. Enzovoorts.

Alleen Splinter bleef lang onduidelijk of hij misschien de mol was.

Hebben we een keer geen overdosis aan nep-mollende kandidaten die niets om de pot geven, is het blijkbaar ook niet goed. Dan hebben we een mol die niet (goed) genoeg gemold heeft.

Een ander vaak genoemd kritiekpunt in andere jaren is dat de afvallers in de eerste 1 a 2 afleveringen nauwelijks kans hadden om de mol te ontdekken omdat die daar (veel) geld verdiende en nauwelijks molacties had. Renee had juist de eerste 2 afleveringen haar beste molacties, zichtbaar voor kandidaten en kijkers (ze kwamen zo ruim in beeld dat het eigenlijk ongeloofwaardig werd), er was reden genoeg om haar te verdenken.

En de 700 euro die Renee verdiende in opdracht 1 van aflevering 2... De spelregels zijn volgens mij nog altijd niet 100% duidelijk. Was het wel zo dat Renee dat geld nog uit de pot kon houden?
Ik had na deze opdracht ook een streep door Renee staan, maar door de onduidelijk spelregels wel met potlood zodat ik het nog uit kon gummen.

De abseilopdracht was voor mij de reden om de mol bij de kanoers te zoeken (tot dat moment had ik eigenlijk nog niet echt een idee en bleef ik maar bij mijn schot-voor-de-boeg mol). Daarvan waren Charlotte en Marije vrij snel door te strepen als potentiele mol. Bovendien was Renee (mede) degene die de kanoers overtuigde om voor het geld te gaan (wat noodzakelijk was voor een 0 euro-score). Helaas had zij kandidaten in het seizoen zitten die blijkbaar niet per se voor vrijstellingen gaan, maar voor geld  ::)


Dus ja. Per saldo is het erg zuur dat je alle topics vol loopt te spammen met je mening dat je Renee een slechte mol vind.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #731 Gepost op: 8-03-2021, 16:47:18 »
Ach, het past wat bij het tunnelen. Geen bezwaar tegen hoor.

Alleen dit
Ik ben gewoon een heel neutraal persoon, snap je?

Je ironie blijft geweldig ;D

Citaat
En ik ben het dus met je eens dat Merel's kooi mooier was. Ik ben zelfs verrukt dat jij dit nu ook een pracht van een molactie vindt  ::love:: ::bravo::

Ja natuurlijk, dat blijft in van de beste molacties all-time. Die splitsecond van een beslissing die heel de opdracht om zeep helpt, zo risicovol en toch subtiel.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #732 Gepost op: 8-03-2021, 18:53:50 »
Moet zeggen dat ik Renée van a tot ze niet verdacht heb. Met wegstrepen bleef ik op Splinter uit komen. Nadat die tunnel ingestort was, dacht ik dat het dan toch Charlotte zou zijn. Simpelweg omdat ik niet goed los kan komen van een mol die aardig wat geld binnen haalt. En ze in sommige opdrachten wel erg weinig invloed leek uit te oefenen. Daarom heb ik dingen als doof zijn voor Remco en de verkeerde code doorgeven in de laseropdracht of de actie bij de ballerina's  toch beoordeeld als verdachtmaking maar niet serieus als molactie.

Is voor mij niet vreemd trouwens. Heb vaker vol overtuiging in een tunnel gezeten die laat in het seizoen sneuvelde  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #733 Gepost op: 8-03-2021, 22:57:44 »
En de 700 euro die Renee verdiende in opdracht 1 van aflevering 2... De spelregels zijn volgens mij nog altijd niet 100% duidelijk. Was het wel zo dat Renee dat geld nog uit de pot kon houden?
Voor mij waren die spelregels best wel duidelijk. Nu Renée de Mol blijkt te zijn, zou het toch wel heel vreemd zijn als zij zichzelf geen joker had bezorgd en terloops nog €700 uit de pot hebben gespeeld. Is bovendien niet verdacht want er zijn genoeg kandidaten die hier ook voor de joker zouden zijn gegaan.

Mijn stellige overtuiging is dat als Renée een correcte geheime opdracht had genoemd, het bedrag van die opdracht niet in de pot zou gaan, maar dat zij toch geen joker zou krijgen. Want daarvoor moesten beide kandidaten een geheime opdracht noemen. Als dit niet klopt, dan klopt Rik zijn uitleg gewoon niet volgens mij.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #734 Gepost op: 9-03-2021, 00:58:00 »
Voor mij waren die spelregels best wel duidelijk. Nu Renée de Mol blijkt te zijn, zou het toch wel heel vreemd zijn als zij zichzelf geen joker had bezorgd en terloops nog €700 uit de pot hebben gespeeld. Is bovendien niet verdacht want er zijn genoeg kandidaten die hier ook voor de joker zouden zijn gegaan.

Mijn stellige overtuiging is dat als Renée een correcte geheime opdracht had genoemd, het bedrag van die opdracht niet in de pot zou gaan, maar dat zij toch geen joker zou krijgen. Want daarvoor moesten beide kandidaten een geheime opdracht noemen. Als dit niet klopt, dan klopt Rik zijn uitleg gewoon niet volgens mij.

Denk eigenlijk dat Renée geen voorkennis had om welke opdrachten het ging. En daarom verkeerd ging door de duimpjes die nog meer opvielen dan de geheime opdrachten. Ze wist bv bij de busrit alleen welke halte ze uit moest stappen zonder kennis wat er op het bord stond. (En was zo verblind door het 'leuk, jokers uitdelen' dat ze vergat geld uit de pot te spelen)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #735 Gepost op: 9-03-2021, 09:31:05 »
Dan was het dit keer toch echt niet zo heel moeilijk om goed te zitten.

Het was dit seizoen vrij eenvoudig om alle fanatieke kandidaten te vinden.

Lakshmi die de kandidaten perfect allemaal geheime opdrachten laat uitvoeren. Joshua die juist die opdracht zodanig om zeel helpt dat het geen serieuze molactie kan zijn. Charlotte die op een bizarre manier de oplossing van de escaperoom achterhaald. Marije en Charlotte die de tijdens de foto-opdracht probleemloos de kandidaten weten te raden (terwijl 1 foutje desastreuze gevolgen had voor de opbrengst van die opdracht). Rocky die gedurende het seizoen veel (individueel) geld heeft verdiend heeft. Enzovoorts.

Alleen Splinter bleef lang onduidelijk of hij misschien de mol was.

Hebben we een keer geen overdosis aan nep-mollende kandidaten die niets om de pot geven, is het blijkbaar ook niet goed. Dan hebben we een mol die niet (goed) genoeg gemold heeft.

Een ander vaak genoemd kritiekpunt in andere jaren is dat de afvallers in de eerste 1 a 2 afleveringen nauwelijks kans hadden om de mol te ontdekken omdat die daar (veel) geld verdiende en nauwelijks molacties had. Renee had juist de eerste 2 afleveringen haar beste molacties, zichtbaar voor kandidaten en kijkers (ze kwamen zo ruim in beeld dat het eigenlijk ongeloofwaardig werd), er was reden genoeg om haar te verdenken.

En de 700 euro die Renee verdiende in opdracht 1 van aflevering 2... De spelregels zijn volgens mij nog altijd niet 100% duidelijk. Was het wel zo dat Renee dat geld nog uit de pot kon houden?
Ik had na deze opdracht ook een streep door Renee staan, maar door de onduidelijk spelregels wel met potlood zodat ik het nog uit kon gummen.

De abseilopdracht was voor mij de reden om de mol bij de kanoers te zoeken (tot dat moment had ik eigenlijk nog niet echt een idee en bleef ik maar bij mijn schot-voor-de-boeg mol). Daarvan waren Charlotte en Marije vrij snel door te strepen als potentiele mol. Bovendien was Renee (mede) degene die de kanoers overtuigde om voor het geld te gaan (wat noodzakelijk was voor een 0 euro-score). Helaas had zij kandidaten in het seizoen zitten die blijkbaar niet per se voor vrijstellingen gaan, maar voor geld  ::)


Dus ja. Per saldo is het erg zuur dat je alle topics vol loopt te spammen met je mening dat je Renee een slechte mol vind.

Renée heeft zoveel redenen gehad om haar af te strepen dat ik, ondanks alle signalen die naar haar wezen, ik het echt niet wilde geloeven met vertrouwen voor het programma. Wel, dat gaat nu echt hersteld moeten worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #736 Gepost op: 9-03-2021, 11:43:31 »
Denk eigenlijk dat Renée geen voorkennis had om welke opdrachten het ging. En daarom verkeerd ging door de duimpjes die nog meer opvielen dan de geheime opdrachten. Ze wist bv bij de busrit alleen welke halte ze uit moest stappen zonder kennis wat er op het bord stond. (En was zo verblind door het 'leuk, jokers uitdelen' dat ze vergat geld uit de pot te spelen)
Wat haar wél minder verdacht maakte én ze had maar twee jokers voor drie mensen. Waardoor de ene zonder joker, voor zichzelf ging.
Ik vraag me af of ze wel alle gedachtegangen van de mol eerlijk vertellen om toekomstige mollen niet helemaal doorzichtig te maken.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #737 Gepost op: 9-03-2021, 18:16:32 »
Renée heeft zoveel redenen gehad om haar af te strepen dat ik, ondanks alle signalen die naar haar wezen, ik het echt niet wilde geloeven met vertrouwen voor het programma. Wel, dat gaat nu echt hersteld moeten worden.
We weten het ondertussen....

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #738 Gepost op: 10-03-2021, 12:20:39 »
Er blijven geruchten gaan dat aanstaande zaterdag de ECHTE finale komt. Dan neemt Renee alles terug en blijkt Charlotte alsnog de mol te zijn. Dat zou de beste tunnelinstorting ooit zijn, Lama.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de Mol] Renée Fokker
« Reactie #739 Gepost op: 10-03-2021, 13:13:33 »
Er blijven geruchten gaan dat aanstaande zaterdag de ECHTE finale komt. Dan neemt Renee alles terug en blijkt Charlotte alsnog de mol te zijn. Dat zou de beste tunnelinstorting ooit zijn, Lama.

@Heinz, mag de Charlotisten topic terug open aub?