Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153799 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 28-01-2021, 21:00:54 »
Splinter, Charlotte, Renée... Die volgorde voor mij.
Steeds meer tunnelvisie op Splinter. Al twijfel ik wel of dat klopt.  ::rofl::

Joshua, Marije of Rocky zou heel vreemd zijn, denk ik.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 28-01-2021, 21:13:57 »
Splinter

En ook dit jaar komt het weer uit. Het bondje van de mol is het bondje wat de meeste aandacht krijgt in t seizoen

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 28-01-2021, 21:34:09 »
Ik switch terug naar Splinter. En ik blijf daarbij, tenzij mij iemand kan uitleggen waarom hij in Meeliften niet alle ontvangen antwoorden opschreef.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 28-01-2021, 21:36:33 »
Zijn stift was leeg. ::pinokkio::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 28-01-2021, 21:56:10 »
Zijn stift was leeg. ::pinokkio::

Nee, hij schreef tot de laatste seconde van de opdracht. Hakuna Matata.

Edit: de laatste discussie in het opdrachttopic doet me toch weer twijfelen. Het houdt nooit op.
Edit 2: nee, bijna alle antwoorden komen terug op zijn antwoordvel. Over 1 antwoord twijfel ik nog waar het staat (maar er is een mogelijke verklaring) en 1 antwoord is niet terug te vinden, maar kan terecht gekomen zijn op de enige lege positie op zijn vel. Kortom, niets te zien hier. Ik ga weer terug naar de Charlottetunnel.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 23:00:28 door Leendert »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 28-01-2021, 23:26:37 »
Wat mij van Charlotte weg houdt is dat bij de introductie het wel heel erg in beeld komt dat ze "of ik de mol ben? Ja" zegt. Dat is iedereen toch opgevallen. Als dat een hint was, dan was die toch right in the face, en na een paar missers qua hints in het verleden denk ik dat ze toch wel iets voorzichtiger zouden zijn. Daarbij dat ze een paar x niets kon doen, Joshua die de porto's omwisselde, meteen afgeschoten bij de ballerina's. Je kan natuurlijk wel eens pech hebben als mol, maar meerdere keren buitenspel worden gezet? De jokers en geld bij de kameraad opdracht: je kan als mol jokers in het spel brengen of per ongeluk (alweer?), maar dan zorg je ervoor dat je bij de volgende opdracht niet in de kajakkers groep komt, de kans is groter dat de abseilers zelf de jokers houden als ze weten dat jij al 2 jokers hebt.
Ik blijf voorlopig bij Splinter.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 28-01-2021, 23:59:32 »
Wat mij ook nu weer verbaast het feit dat Splinter hier veruit de meeste stemmen krijgt en in de Pool is het Renée. Zou best wel eens willen weten waar dat aan ligt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 29-01-2021, 01:03:52 »
Vaak blijft men in de pool bij de eerst gekozen mol zolang deze niet afvalt, dit i.v.m. de punten. Alles of niets spelen levert meestal meer op dan steeds maar switchen van mol, als je aan het einde toch op de juiste mol bleek te zitten.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 29-01-2021, 13:05:16 »
Marije is na aflevering 4 naar beneden gekelderd. Ze doet het gewoon te goed als kandidaat.

Splinter is per aflevering aan het stijgen in de pol en is nu koploper.
Renée staat op de tweede plaats. Het lijkt erop dat ze nog een vaste groep verdenkers heeft. Daar heeft de laatste aflevering geen verandering in gebracht. 

Tijd voor een Splinter vs Renée duel?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 29-01-2021, 15:09:49 »
Ik denk dat er op iedereen nog genoeg af te dingen valt. Een duel lijkt me aan de vroege kant, maar het staat iedereen vrij om het te proberen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 29-01-2021, 15:32:57 »
Ik denk dat er op iedereen nog genoeg af te dingen valt. Een duel lijkt me aan de vroege kant, maar het staat iedereen vrij om het te proberen.

Inderdaad. Als je ziet hoeveel procent Marije vorige week scoorde kan alles weer maar eens omslaan.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 29-01-2021, 16:18:27 »
Inderdaad. Als je ziet hoeveel procent Marije vorige week scoorde kan alles weer maar eens omslaan.

Tot de vorige aflevering was Marije een serieuze optie om de mol te zijn, hoewel het wel opmerkelijk was dat zij niet wist te verhinderen om uit de filmkamer te ontsnappen.
Marije heeft het in aflevering 4 zo goed gedaan als kandidaat, dat de Marije-tunnelaars uit hun tunnel zijn gekropen en op zoek zijn gegaan naar een nieuwe tunnel.

Zo te zien zijn de meesten overgestapt naar Splinter en in mindere mate naar Renée.

Als een kandidaat iets doet waardoor hij/zij de mol niet kan zijn, dan valt die kandidaat af en krijgt geen stemmen meer.
Ik geloof niet dat dat zomaar weer kan omslaan. Het is onomkeerbaar.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 29-01-2021, 17:56:42 »
Niet geheel verrassend vind ik Charlotte, Renée en Splinter het meest verdacht, én twijfel ik enorm aan in welke volgorde.

Splinters verdenking komt vooral door de analyses op dit forum, heb nog altijd geen enorm Mol-gevoel bij hem (zoals dat er vanaf het begin niet is), al is er nog steeds wel iets ongrijpbaars. Ondanks zijn leidende rol was aflevering 4 niet echt zijn aflevering. Denk voor nu toch even op nummer 3.

Renée was mijn schot-voor-de-boeg Mol en is altijd op de radar gebleven. Maar het is het allemaal net niet, al is ze wel consequent de warrige en onhandige vrouw en een echt buitenbeentje. Op zich pas het gevoelsmatig wel bij Jeroen, die ook niet enorm uit de verf leek te komen de eerste afleveringen - en dan stuit zij op een echt fanatieke groep met weinig nepmollen. Eén van mijn grootste problemen is dat er redelijk duidelijke verdenkingen al tegen haar worden uitgesproken vanaf aflevering 1, bijvoorbeeld door Rocky. Maar ook wel door Splinter en Joshua. Ben geneigd te zeggen dat ze dan iets té verdacht wordt neer gezet in de edit, maar landelijk in de App (voor wat het waard is) blijft ze relatief laag.

Charlotte daarentegen lijkt wat minder verdacht te zijn in de groep, of zo willen ze ons doen geloven, maar het is wel beetje aan het kenteren. Vroege afvaller Erik noemde haar in aflevering 1. Als Mol zou het ook allemaal nog niet heel opvallend zijn en zou je misschien kunnen spreken van wat gemiste kansen of mindere posities. Heb haar aantal keer als winnaar aangekruist, maar ook altijd als één van mijn verdachten meegenomen. Denk voor nu toch even doorgeschoven naar verdachte #1.

Ik ben hard toe aan een volgende aflevering  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 29-01-2021, 18:03:38 »
Tot de vorige aflevering was Marije een serieuze optie om de mol te zijn, hoewel het wel opmerkelijk was dat zij niet wist te verhinderen om uit de filmkamer te ontsnappen.
Marije heeft het in aflevering 4 zo goed gedaan als kandidaat, dat de Marije-tunnelaars uit hun tunnel zijn gekropen en op zoek zijn gegaan naar een nieuwe tunnel.

Zo te zien zijn de meesten overgestapt naar Splinter en in mindere mate naar Renée.

Als een kandidaat iets doet waardoor hij/zij de mol niet kan zijn, dan valt die kandidaat af en krijgt geen stemmen meer.
Ik geloof niet dat dat zomaar weer kan omslaan. Het is onomkeerbaar.

Ik verwacht ook niet dat Marije nog terug gaat omslaan. Die is afgeserveerd als mol (sorry Lo, zie 3.1, 4.1, 4.2, 4.3). Maar bij de huidige top 3 kan er nog veel gebeuren.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 29-01-2021, 20:46:39 »
Misschien tegen beter weten in ben ik terug bij Rocky, na vorige week een half uitstapje met verkeerde afloop naar Lakshmi te hebben gedaan. Ben wel benieuwd naar de uitleg van die kokertjes, maar verder vind ik dat ze vaak in mooie molposities zit.

Met een schuin oog kijk ik zeker ook verder, en dan vind ik na Rocky het meest verdacht: Renée.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 29-01-2021, 21:14:39 »
Als onderdeel van de c 30% (meer dan de Renee verdenkers) die niet op Splinter/Renee zit (ik zit op Charlotte), ben ik tegen een Splinter/Renee molduel.

Zo’n molduel zou we unieke uitdagingen opleveren. Splinter zou een onverdachte mol zijn die veel ruimte krijgt maar daar toch heel voorzichtig mee omgaat. Renee zou (net als Charlotte) een behoorlijke verdachte mol zijn die weinig ruimte krijgt en toch nog wel wat probeert met de ruimte die ze krijgt. Beoordelen we mogelijke molacties alleen objectief vanuit hoe veel potentie ze hadden om de groep geld te kosten of wegen we ze relatief ten opzichte van de hoeveelheid ruimte die de kandidaat kreeg. Een voorbeeld is opdracht 4.2: Splinter maakt slechte foto’s maar hij zette niet zichzelf in de groep neer die echt invloed op het geld had. Hij had dus heel veel ruimte om te mollen, maar deed uiteindelijk iets kleins dat mogelijk als molactie geldt.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 29-01-2021, 23:45:49 »
Nadat ze er rechtstreeks voor zorgt dat er 2000 euro in plaats van vier vrijstellingen verdiend wordt?

Zit even terug te lezen, en bedenk me nu dat rocky misschien wel de ultieme molactie wilde neerzetten door de anderen te overtuigen niet voor de vrijstellingen en dus NIET voor het geld te gaan. Ze had misschien gedacht dat niemand hierdoor het risico van ‘geld pakken’ zou nemen maar voor de jokers zou gaan.
Wellicht was ze daarom zo stom verbaasd ‘jongens, we zouden toch NIET voor het geld gaan..?’

Ze heeft daarnaast ook wel wat binnen gebracht maar ook niet echt veel.

Begin ineens erg te twijfelen. Ook door haar actie bij water en vuur (1 en 3 bevestigen). Tja..mn lijst wordt zo alleen langer ipv korter 🤣

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 30-01-2021, 00:00:14 »
Ze had misschien gedacht dat niemand hierdoor het risico van ‘geld pakken’ zou nemen maar voor de jokers zou gaan.
Maar ze had zelf toch ook een geldkoker gepakt? Als ze dat van anderen verwachtte, dan had ze die zelf ook laten hangen en een andere koker ervoor in de plaats gepakt. Scheelt weer 500 euro in de pot.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 30-01-2021, 10:02:09 »
Ja klopt, zat ik ook over te denken maar renee was hier heel sturend in. Die zei steeds ‘dat is geen geld, we moeten het geld hebben’..
Ik laat dit maar weer even los en blijf bij splinter (en Charlotte)..
Toe aan een nieuwe aflevering!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 30-01-2021, 12:23:31 »
Splinter, want wie anders?