Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153879 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 1-02-2021, 20:25:04 »
Is dat dan niet too obvious? Meestal stuurt de regie een bepaalde richting op..is pas aflevering 5 en dan al
Iemand zo verdacht neer zetten? Ik weet het niet..maar ze valt zeker op met haar onnatuurlijke gedrag.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 1-02-2021, 21:23:59 »
Duidelijk als laatste? Of montage?

Niet uit de montage, want die geeft een totaal andere volgorde dan de werkelijke.
Echte volgorde valt uit het zonlicht te herleiden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 1-02-2021, 22:36:00 »
Toch weer Splinter.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 2-02-2021, 00:17:00 »
Charlotte, denk ik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 2-02-2021, 00:28:30 »
Voor mij is Splinter nog steeds de mol.  ::jaja::

Op 2. Renée en 3. Charlotte: en ja, zij kunnen ook nog de mol zijn, denk ik.  ::rofl:: Allebei behoorlijk verdacht.

Ik blijf bij Splinter, maar nog wel met twijfels dus.

Bij nader inzien... Charlotte op 2. Renée op 3.
Splinter blijft bij mij op 1 staan, al een paar afleveringen, maar ik sluit niet uit dat Charlotte hem gaat inhalen.  :P
Nog steeds twijfel ik, maar ik blijf stug doortunnelen.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 2-02-2021, 00:30:49 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 2-02-2021, 07:41:17 »
Nog steeds Renée, ze geeft als mol een wat afwezige indruk maar misschien verandert dat met het wegvallen van Joshua.
Als ze het niet is: Charlotte.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 2-02-2021, 07:57:03 »
Is dat dan niet too obvious? Meestal stuurt de regie een bepaalde richting op..is pas aflevering 5 en dan al
Iemand zo verdacht neer zetten? Ik weet het niet..maar ze valt zeker op met haar onnatuurlijke gedrag.
Ik vond vooral dat ze haar in afl. 4 verdacht frameden ...vooral in de opdracht met de wetsuits. Die bleef hangen, want ging vooraf aan de executie. Is wel een tikje vroeg ja.

Charlotte wordt ook erg verdacht in de app. Veel meer nog dan Rob en Merel destijds.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 2-02-2021, 08:11:55 »
Ik vond vooral dat ze haar in afl. 4 verdacht frameden ...vooral in de opdracht met de wetsuits. Die bleef hangen, want ging vooraf aan de executie. Is wel een tikje vroeg ja.

Charlotte wordt ook erg verdacht in de app. Veel meer nog dan Rob en Merel destijds.

Ja in afl 4 ook, en nu in 5 weer..en bovenaan de app..zo doen ze hernieuwt jaar toch? Een bepaalde richting opsturen waarin 1/3 van NL meegaat. Nee denk niet dat het Charlotte is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 2-02-2021, 09:41:53 »
Ja in afl 4 ook, en nu in 5 weer..en bovenaan de app..zo doen ze hernieuwt jaar toch? Een bepaalde richting opsturen waarin 1/3 van NL meegaat. Nee denk niet dat het Charlotte is.

Ik ben dat type argumentatie eigenlijk een beetje beu. Waarom mag 1/3 van het land niet goed zitten? Waarom mag een molactie niet in beeld komen?

On-topic, in de 'wie is de mol niet'-poll staat Renée boven Charlotte. Ook de stand in deze poll wordt dichter en dichter. Ook na aflevering 5 is er geen consensus.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 2-02-2021, 14:36:42 »
Marije  ::jaja:: het is vooral de bel luiden en niet de tablet die het 'm doet voor mij dat ik halverwege de serie voor één iemand ga.  (maar bijmol Splinter wil ik niet loslaten :P)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 2-02-2021, 20:20:57 »
30% ... die niet op Splinter/Renee zit
Inmiddels gestegen naar 40%.
Het lijkt wel of alles weer open ligt na de afgelopen aflevering.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 2-02-2021, 20:44:38 »
Mol: Splinter
Winnares: Charlotte
Verliezer: Renee

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 2-02-2021, 21:01:30 »
Mol: Marije
Winnares: Charlotte
Verliezend finalist: Splinter

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 2-02-2021, 23:51:44 »
Marije

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 3-02-2021, 10:36:00 »
Ik ben dat type argumentatie eigenlijk een beetje beu. Waarom mag 1/3 van het land niet goed zitten? Waarom mag een molactie niet in beeld komen?

On-topic, in de 'wie is de mol niet'-poll staat Renée boven Charlotte. Ook de stand in deze poll wordt dichter en dichter. Ook na aflevering 5 is er geen consensus.

Molacties mogen zeker wel in beeld komen, maar iedere aflevering sturen ze ons (onbewust) een bepaalde richting op. Ik zie in een aflevering aan de montage wie de afvaller gaat worden, was met lakshmi en josh overduidelijk. En omgekeerd wordt er een ‘mol’ naar voren geschoven. Ons onbewuste brein pikt dat op. Daarom staat Charlotte ineens bovenaan in de landelijke verdenking. Zo sturen ze de ‘niet molloten’ en lukt iedere keer/jaar weer. Volledig conform plan.

Splinter is de mol, juist door niet te volgen wat de regie je wil laten geloven ;-). Had het oa met Jeroen vanaf afl 4 ook goed door zo te kijken!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 3-02-2021, 10:54:17 »
Citaat van: Rozz75 .

Splinter is de mol, juist door niet te volgen wat de regie je wil laten geloven ;-).

Ja, heel goed punt.
Ik dacht ook Charlotte de laatste afleveringen, maar ik kan onmogelijk  verklaren hoe en waarom Charlotte uit de escape room is ontsnapt in aflevering 3.
Heb deze opdracht nu meerdere keren terug gezien, en zie alleen maar puur toeval hoe de oplossing is gevonden.

Dus terug naar Splinter.  ::jaja::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 3-02-2021, 11:05:48 »
Molacties mogen zeker wel in beeld komen, maar iedere aflevering sturen ze ons (onbewust) een bepaalde richting op. Ik zie in een aflevering aan de montage wie de afvaller gaat worden, was met lakshmi en josh overduidelijk. En omgekeerd wordt er een ‘mol’ naar voren geschoven. Ons onbewuste brein pikt dat op. Daarom staat Charlotte ineens bovenaan in de landelijke verdenking. Zo sturen ze de ‘niet molloten’ en lukt iedere keer/jaar weer. Volledig conform plan.

Splinter is de mol, juist door niet te volgen wat de regie je wil laten geloven ;-). Had het oa met Jeroen vanaf afl 4 ook goed door zo te kijken!

Goh het land ziet wat ik zie, Charlotte is de mol ;).

Ja, heel goed punt.
Ik dacht ook Charlotte de laatste afleveringen, maar ik kan onmogelijk  verklaren hoe en waarom Charlotte uit de escape room is ontsnapt in aflevering 3.
Heb deze opdracht nu meerdere keren terug gezien, en zie alleen maar puur toeval hoe de oplossing is gevonden.

Dus terug naar Splinter.  ::jaja::

Als ik een ding heb geleerd de afgelopen jaren is een kandidaat niet afschrijven op basis van een opdracht.

- Waarom laat Rob het bijna mislopen bij het theeservice? (Was een enorm dure grap geweest, 2700 euro?)
- Jan, Merel en Jeroen haalde soms ook gewoon eens een bedragje binnen.

De mol moet niet altijd niets binnenhalen. Af en toe iets verdienen voor goodwill kan.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 11:08:42 door Belgian Mol »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 3-02-2021, 11:14:07 »
Ja moldo, ik twijfel ook weleens maar ga dan iedereen af door terug kijken en puur letten op kandidaten reacties en acties. En steeds kom ik terug bij splinter. Ook alle afl titels zijn prachtig (en n onopvallend) aan hem te linken. De belangrijkste om 100% overtuigd te zijn is dat hij zei, in afl 1 bij het vinden van de 250 euro onder het tapijt,: ‘jij en ik zijn 1. (Jij staat voor 250 euro = jokerkaart). En ook zijn totale houding bij Rik daarna en vingers voor zijn lippen (je wil iets verborgen houden/niet laten merken).

De escape room is dikke streep door Charlotte en renee, zie hun reactie bij Rik.




Als ik een ding heb geleerd de afgelopen jaren is een kandidaat niet afschrijven op basis van een opdracht.

- Waarom laat Rob het bijna mislopen bij het theeservice? (Was een enorm dure grap geweest, 2700 euro?)
- Jan, Merel en Jeroen haalde soms ook gewoon eens een bedragje binnen.

De mol moet niet altijd niets binnenhalen. Af en toe iets verdienen voor goodwill kan.

Splinter (de mol) heeft ook kleine bedragen binnen gehaald. Niemand zegt dat de mol niets binnen mag brengen. Maar waar het niet nodig is, gebeurt het ook niet.. of echt alles moet tegen zitten. Maar heerlijk toch hoe we allemaal verschillend kijken en interpreteren, ik hou ervan ;-)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 11:43:08 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 3-02-2021, 11:27:46 »
SPLINTER  ::vergroot:: ::ok::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 3-02-2021, 11:31:58 »
Rocky