Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153763 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 3-02-2021, 11:34:41 »
De mol moet niet altijd niets binnenhalen. Af en toe iets verdienen voor goodwill kan.

Helemaal mee eens.

Maar de manier waarop Charlotte het codewoord vindt is heel erg kandidaats. Namelijk puur toeval en met hulp van Renée.
Een mol zou zeker de kaarten met een vingerafdruk hebben gevonden en gebruikt als clou.
Wat in deze kamer is gebeurd kan geen enkele producer in zijn stoutste dromen kunnen hebben bedacht, laat staan laten uitvoeren door de mol.

Kijk de opdracht nog maar eens terug.

P.S. Mollen ontsnappen NOOIT uit escaperooms om daarmee geld te winnen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 11:39:13 door Moldo »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #581 Gepost op: 3-02-2021, 11:44:18 »
Splinter is de mol, juist door niet te volgen wat de regie je wil laten geloven ;-).
Vergeet niet dat Charlotte een aantal acties had die maar heel moeilijk zijn weg te monteren, als ze de Mol is.

- 1 joker laten pakken bij de abseil opdracht
- onder het vlot kijken en aandringen op kokers met mingeld
- slechte tekeningen maken

Dat is niet wat de regie ons wil laten geloven, dat is wat Charlotte deed!

Bij die laatste opdracht hadden ze in de uitzending wel kunnen laten zien dat er toch wel een paar fabricages van haar werden herkend. Dus ik twijfel ook nog wel een beetje, maar het is niet genoeg om Charlotte dan maar als Mol te laten vallen. Het over de top trekken met een dikke aanwijzing in de onthulling etc. kan juist heel goed uitpakken, dan ga je al gauw denken dat ze het niet is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #582 Gepost op: 3-02-2021, 11:44:18 »
Zeg nooit nooit. Op die manier had ze immers wel mooi jokers in het spel gebracht, wat perfect was voor de rest van de aflevering.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #583 Gepost op: 3-02-2021, 11:56:48 »
Vergeet niet dat Charlotte een aantal acties had die maar heel moeilijk zijn weg te monteren, als ze de Mol is.

- 1 joker laten pakken bij de abseil opdracht
- onder het vlot kijken en aandringen op kokers met mingeld
- slechte tekeningen maken

Dat is niet wat de regie ons wil laten geloven, dat is wat Charlotte deed!

Bij die laatste opdracht hadden ze in de uitzending wel kunnen laten zien dat er toch wel een paar fabricages van haar werden herkend. Dus ik twijfel ook nog wel een beetje, maar het is niet genoeg om Charlotte dan maar als Mol te laten vallen. Het over de top trekken met een dikke aanwijzing in de onthulling etc. kan juist heel goed uitpakken, dan ga je al gauw denken dat ze het niet is.

Tja voor mij is dit echt allemaal afleiding van de echte mol. Ik was bij Jeroen vrij snel overtuigd op basis van hoe ik het programma analyseer en dat heb ik nu bij splinter ook. Ben echt niet meer uit de tunnel te krijgen. Maar dat maakt het zo leuk, iedereen is ergen overtuigd van eigen gelijk. Wie weet moet ik je later gelijk geven, maar denk het niet 😏

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #584 Gepost op: 3-02-2021, 12:01:42 »
Helemaal mee eens.

Maar de manier waarop Charlotte het codewoord vindt is heel erg kandidaats. Namelijk puur toeval en met hulp van Renée.
Een mol zou zeker de kaarten met een vingerafdruk hebben gevonden en gebruikt als clou.
Wat in deze kamer is gebeurd kan geen enkele producer in zijn stoutste dromen kunnen hebben bedacht, laat staan laten uitvoeren door de mol.

Kijk de opdracht nog maar eens terug.

P.S. Mollen ontsnappen NOOIT uit escaperooms om daarmee geld te winnen.

Charlotte verdient dit geld niet mbv Renée. Renée wuift de aas met molteken namelijk weg. Probeerde zij hier als mol een hint te verdoezelen?
Dat Charlotte op magische wijze het antwoord toch vindt, is dan bijna niet tegen te houden zonder verdacht te worden. Sturen naar een verkeerd antwoord zou dan wel erg opvallen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #585 Gepost op: 3-02-2021, 12:09:00 »
Ik blijf nog maar bij Charlotte  ::regenboog::
...maar soms even niet :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #586 Gepost op: 3-02-2021, 12:14:47 »
In aanvulling op mijn vorige post: de regie maakt soms keuzes die we totaal niet verwachten. Ik denk aan het kaartje en de verkeerde instructies van Rob bij de verkeersopdracht in seizoen 20. Dat mochten we open en bloot zien, terwijl het geen nepmolactie kon zijn. Ze hadden het er makkelijk uit kunnen laten, maar blijkbaar vonden ze het niet erg dat we weer wat verder de Rob tunnel werden ingestuurd.
Juist dat ze dit soort dingen af en toe doen, maakt het over vele seizoenen gezien weer onvoorspelbaar.
Ik blijf nog maar bij Charlotte  ::regenboog::
Ik ook.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #587 Gepost op: 3-02-2021, 13:34:52 »
Charlotte verdient dit geld niet mbv Renée. Renée wuift de aas met molteken namelijk weg. Probeerde zij hier als mol een hint te verdoezelen?
Dat Charlotte op magische wijze het antwoord toch vindt, is dan bijna niet tegen te houden zonder verdacht te worden. Sturen naar een verkeerd antwoord zou dan wel erg opvallen.

Ja, Renée wuift de aas weg, maar Charlotte heeft bezit genomen van het pak kaarten en op de beelden is te zien dat Charlotte de Schoppenboer met de vingerafdruk in het pak laat zitten. Dat zou eerder mols zijn van Charlotte dan van Renée.
Als Charlotte en Renée samen de juiste oplossing vinden (Renée zegt probeer de 8 in plaats van de 5) op een volstrekt onbedoelde manier, dan zit hier echt geen mol tussen. Ze hadden alle vijf de hints, maar geen enkele hint goed begrepen, terwijl elke hint op zichzelf al voldoende was om het code woord eenentwintig te vinden.

Als het doel van de mol hier was om goodwill te kweken door geld te verdienen, dan was er toch wel op zijn minst één hint in verband gebracht met 21.
Als het doel van de mol was om geen geld te verdienen, dan waren er talloze manieren geweest om deze opdracht in de soep te laten lopen.

Conclusie: noch Renée noch Charlotte kan de mol zijn.

Blijven over Splinter, Rocky en Marije.

Dan kies ik voor Splinter.



Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #588 Gepost op: 3-02-2021, 13:52:58 »
Ja sluit ik me bij aan moldo. Het is gewoon totaal onlogisch deze actie voor een mol. Renee is een auditief digitaal ingesteld persoon, dat houdt in dat je zaken hardop moet uitspreken om het goed te begrijpen. Dat is ook de reden dat ze soms wat trager reageert of anderen herhaalt om iets te begrijpen. Haar reacties zijn daarom natuurlijk voor haar, en niet gespeeld. Charlotte gaat te snel waardoor ze maar aansluit en wat afwachtend is. Van beide geen molactie, Charlotte reageert overigens ook altijd hetzelfde, ze denkt soms te snel en ziet opties, hierdoor slaat ze soms, voor anderen, logische zaken over.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #589 Gepost op: 3-02-2021, 14:02:59 »
Als het doel van de mol hier was om[/b] goodwill te kweken door geld te verdienen, dan was er toch wel op zijn minst één hint in verband gebracht met 21.
Als het doel van de mol was om geen geld te verdienen, dan waren er talloze manieren geweest om deze opdracht in de soep te laten lopen.
En als de Mol vooraf geen doel had, alleen dat er jokers in het spel moesten komen, dan was dit een prima methode om het af te laten hangen van wat de anderen deden.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 14:06:25 door Molest »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #590 Gepost op: 3-02-2021, 15:47:21 »
Ik heb gewikt en gewogen en uiteindelijk ben ik de afgelopen aflevering totaal niets opgeschoten. Dus blijf ik bij Charlotte met vlak daar achter Renee. Splinter zou ik heel leuk als mol vinden. Het kan, maar ik denk het niet. Marije en Rocky zijn het niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #591 Gepost op: 3-02-2021, 18:01:16 »
Verdenkingen voor afl 1
1. Lakshmi   2. Rocky   3. Renée   4. Splinter   5. Florentijn
De rest lijkt me op onderbuikgevoel niet echt mollerig, maar we houden alle opties open.

Verdenkingen na afl 1   (Remco afgevallen)
1. Renee   2. Rocky   3. Florentijn   4. Splinter   5. Lakshmi    6. Charlotte    7. Marije
Uitgesloten: Joshua, Erik

Verdenkingen na afl 2   (Erik afgevallen)
1. Renee   2. Marije   3. Splinter   4. Florentijn
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 3   (Florentijn afgevallen)
1. Splinter   2. Renee    3. Marije
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 4   (Lakshmi afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 5    (Joshua afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Rocky, Charlotte, Marije

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #592 Gepost op: 3-02-2021, 20:25:43 »
Ik heb gewikt en gewogen en uiteindelijk ben ik de afgelopen aflevering totaal niets opgeschoten. Dus blijf ik bij Charlotte met vlak daar achter Renee. Splinter zou ik heel leuk als mol vinden. Het kan, maar ik denk het niet. Marije en Rocky zijn het niet.

Haha, volledig hetzelfde eigenlijk hier! :P Maar ik sta er eigenlijk wel voor open dat het nog totaal op z'n gat kan en dat er heel raar ineens Rocky als Mol uit komt. Voor Splinter kan ik de gedachtegang wel volgen, maar heb ik eens echt een overtuigende aflevering nodig.

In mijn poule met vrienden overweeg ik wel op Splinter te gaan spelen omdat het waarschijnlijk de enige manier is om te winnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #593 Gepost op: 3-02-2021, 21:03:24 »
Ik heb gewikt en gewogen en uiteindelijk ben ik de afgelopen aflevering totaal niets opgeschoten. Dus blijf ik bij Charlotte met vlak daar achter Renee. Splinter zou ik heel leuk als mol vinden. Het kan, maar ik denk het niet. Marije en Rocky zijn het niet.

Hier ook the same....
Er zijn best goede hints naar Renée gevonden en ze gedraagt zich verdacht. Daarom nog maar eens wat teruggekeken. Het valt me vooral op dat er veel van Renée weg geëdit is en dat alleen de verdachte dingen in de montage blijven.  Splinter zou ik leuk vinden maar ik zie het niet.

Charlotte valt me vanaf afl.1 al op door (het hier al meer genoemde) atypische gedrag. Bijvoorbeeld in de allereerste beelden bij "Door een deur". Ze staat in de kamer en de blinddoek is net af. Ze kijkt (net iets te lang) naar de grond. Dat is volgens mij niet logisch. Als je, in je eentje, in een vreemde ruimte staat kijk je om je heen. Dat zie je alle andere kandidaten ook doen. Verder blijft ze (als ze 250 euro moet zoeken) alleen bij het tafeltje in de nis waar het geld ligt. Uit beelden van internet blijkt dat de kamer smal is met tegenover de nis een raam en er staan meer meubels. Alle andere kandidaten zien we de kamers rondlopen en inspecteren.  Nadat ze het geld gevonden heeft loopt ze meteen naar de deur maar ook weer terug naar het tafeltje en gaat quasi wat blokjes hout pakken. Ook haar reactie op de jokerkaart is anders., iedereen maakt of scheurt de enveloppe open, haalt de jokerkaart eruit en reageert dan pas. Charlotte kijkt in de  enveloppe en reageert al zonder dat ze gezien heeft wat er in zit.  Verder zijn haar gezichtsexpressies heel opvallend, ook na deze opdracht. Iedereen heeft wel een reactie of grijns als blijkt dat ze misleid zijn. Charlotte staat de hele tijd met een glimlach die wel op haar gezicht gebeiteld lijkt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #594 Gepost op: 4-02-2021, 11:08:18 »
In opdracht 1 noemt Charlotte degene aan wie ze de 250 toeschuift ook niet Mol, maar vriend. Niet dat dat een beresterke hint is, maar het kan achteraf wel kloppen met hoe de rollen daar verdeeld zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #595 Gepost op: 4-02-2021, 23:54:02 »
Hier ook the same....
Er zijn best goede hints naar Renée gevonden en ze gedraagt zich verdacht. Daarom nog maar eens wat teruggekeken. Het valt me vooral op dat er veel van Renée weg geëdit is en dat alleen de verdachte dingen in de montage blijven.  Splinter zou ik leuk vinden maar ik zie het niet.

Charlotte valt me vanaf afl.1 al op door (het hier al meer genoemde) atypische gedrag. Bijvoorbeeld in de allereerste beelden bij "Door een deur". Ze staat in de kamer en de blinddoek is net af. Ze kijkt (net iets te lang) naar de grond. Dat is volgens mij niet logisch. Als je, in je eentje, in een vreemde ruimte staat kijk je om je heen. Dat zie je alle andere kandidaten ook doen. Verder blijft ze (als ze 250 euro moet zoeken) alleen bij het tafeltje in de nis waar het geld ligt. Uit beelden van internet blijkt dat de kamer smal is met tegenover de nis een raam en er staan meer meubels. Alle andere kandidaten zien we de kamers rondlopen en inspecteren.  Nadat ze het geld gevonden heeft loopt ze meteen naar de deur maar ook weer terug naar het tafeltje en gaat quasi wat blokjes hout pakken. Ook haar reactie op de jokerkaart is anders., iedereen maakt of scheurt de enveloppe open, haalt de jokerkaart eruit en reageert dan pas. Charlotte kijkt in de  enveloppe en reageert al zonder dat ze gezien heeft wat er in zit.  Verder zijn haar gezichtsexpressies heel opvallend, ook na deze opdracht. Iedereen heeft wel een reactie of grijns als blijkt dat ze misleid zijn. Charlotte staat de hele tijd met een glimlach die wel op haar gezicht gebeiteld lijkt.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ik had het niet beter kunnen verwoorden ::jaja::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #596 Gepost op: 5-02-2021, 08:59:38 »
Inmiddels gestegen naar 40%.
Het lijkt wel of alles weer open ligt na de afgelopen aflevering.
Tja, als er 5000 uit de pot getikt wordt...

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #597 Gepost op: 5-02-2021, 20:08:26 »
Ik blijf toch nog even bij Rocky.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #598 Gepost op: 5-02-2021, 21:35:37 »
Splinter is nog steeds het meest verdacht in de pol, maar minder dan vorige week.

De verdenkingen op de 5.000 euro bieders zijn gestegen.

(percentages van de pols na vorige afleveringen zijn aangepast naar rato van de percentages van de overgebleven kandidaten)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #599 Gepost op: 5-02-2021, 22:05:20 »
Ik begin te twijfelen

Splinter of Charlotte