Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153844 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #640 Gepost op: 6-02-2021, 22:40:42 »
Blijf bij Splinter.

Had wederom een 'jokerjasje' aan (no offense), loog zo opzichtig in de bus dat ik hard hoop dat het een mollenstreek was - 'zie meiden? Ik kan dus niet liegen'. Bleef wel bij een latere halte staan wat geld opleverde voor de pot, maar waarschijnlijk met de voorkennis dat hij daarmee ook weer geld wégspeelde, aangezien iedereen die bij de laatste halte nog in de bus zat ook weer geld zou opleveren. (En hij had een extra joker weer nu). Heel hyper de pieper goed werk geleverd in de gevangenis, maar hij was een van de mensen die foutief aanzette tot het afronden met zn viertjes omdat dat zgn geld op zou leveren. Dus nul euro. Splinter insinueert ook nog te spreiden over Renee en Rocky bij de test en gaat zonder hulp van enige jokers gewoon weer door. Zie ik als een molteken.

Charlotte ligt er dan wat dik bovenop wellicht. Moet het nog een keer terugzien, maar er is me bijgebleven dat in een tussentijdse biecht ze ook iets zei wat dan heel erg op een molbiecht leek. Geloof er niet in. Maar hoop ook gewoon persoonlijk dat een sympathieke losse gozert als Splinter de mol is (maar dat is uiteraard subjectief), of een stoïcijnse Renee zou ook geweldig zijn. Dus Splinter, het is nog altijd goed mogelijk en ik stap ook pas weer van hem af als molverdachte als hij een rood scherm krijgt  ;D


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #641 Gepost op: 6-02-2021, 22:43:44 »
Blijf bij Splinter.

Had wederom een 'jokerjasje' aan (no offense), loog zo opzichtig in de bus dat ik hard hoop dat het een mollenstreek was - 'zie meiden? Ik kan dus niet liegen'. Bleef wel bij een latere halte staan wat geld opleverde voor de pot, maar waarschijnlijk met de voorkennis dat hij daarmee ook weer geld wégspeelde, aangezien iedereen die bij de laatste halte nog in de bus zat ook weer geld zou opleveren. (En hij had een extra joker weer nu). Heel hyper de pieper goed werk geleverd in de gevangenis, maar hij was een van de mensen die foutief aanzette tot het afronden met zn viertjes omdat dat zgn geld op zou leveren. Dus nul euro. Splinter insinueert ook nog te spreiden over Renee en Rocky bij de test en gaat zonder hulp van enige jokers gewoon weer door. Zie ik als een molteken.

Charlotte ligt er dan wat dik bovenop wellicht. Moet het nog een keer terugzien, maar er is me bijgebleven dat in een tussentijdse biecht ze ook iets zei wat dan heel erg op een molbiecht leek. Geloof er niet in. Maar hoop ook gewoon persoonlijk dat een sympathieke losse gozert als Splinter de mol is (maar dat is uiteraard subjectief), of een stoïcijnse Renee zou ook geweldig zijn. Dus Splinter, het is nog altijd goed mogelijk en ik stap ook pas weer van hem af als molverdachte als hij een rood scherm krijgt  ;D

+ drukt zoveel mogelijk mensen weg bij de derde opdracht wat de kans op geld kiezen minder maakt. Als je in jouw oortje hoort dat je een leven minder hebt wil je doorgaan en kies je minder snel voor geld.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #642 Gepost op: 6-02-2021, 22:53:39 »
+ drukt zoveel mogelijk mensen weg bij de derde opdracht wat de kans op geld kiezen minder maakt. Als je in jouw oortje hoort dat je een leven minder hebt wil je doorgaan en kies je minder snel voor geld.

Oh ja, goede! Dat ook nog inderdaad  ::ok::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #643 Gepost op: 6-02-2021, 23:17:02 »
Voor mij 100 procent Charlotte. Werkelijk alles wat ze doet is verdacht, ze liegt op momenten dat het niet nodig is, doet dingen die zeer onlogisch zijn in het spel (haar vragenlijst niet willen delen, Splinter een joker geven etc). Ik zie in haar een mol die het moeilijk heeft met haar rol.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #644 Gepost op: 6-02-2021, 23:20:27 »
Code is mol en mol tekenaar Splinter die zo slecht kan liegen het is..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #645 Gepost op: 6-02-2021, 23:44:18 »
Pffft, ik vind het maar lastig dit jaar! Lang op Marije gezeten, daar toch vanaf gestapt en nu twijfel ik tussen Renee en Splinter.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #646 Gepost op: 6-02-2021, 23:47:53 »
Splinter.
Ma how, zeg!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #647 Gepost op: 6-02-2021, 23:53:33 »
Rocky.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #648 Gepost op: 7-02-2021, 00:28:09 »
Eigenlijk ben ik er redelijk zeker van dat Marije de Mol niet is.
Maar dan, voor alle anderen is wat te zeggen. Zo ongeveer evenveel vóór als tegen.
Ik blijf dus maar bij Charlotte alhoewel ik dat zg niet zien van de sleutel aan het plafond wel opmerkelijk vond. Des te meer omdat het zo duidelijk in beeld werd gebracht.
Ook het feit dat zij niemand het leven heeft ontnomen is vreemd.
Het is lastig deze keer, des te beter!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #649 Gepost op: 7-02-2021, 01:05:46 »
Splinter is het echt sowieso niet. Als hij het is dan echt  ::ok:: voor hoe hij het speelt. Veel te clueless.

Renee die alles niet snapt en toch steeds een ronde door komt zit mij dwars. Hopelijk hebben we hier niet te maken met een b-acteur mol (qua moleigenschappen, want ze is wel een geweldige actrice)

Ik ga nog steeds voor rocky of charlotte, Rocky zou echt geweldig zijn, vooral de molactie in het gevangenisspel zou een van de gedurfste ooit zijn.

Maar Charlotte lijkt me toch het meest aannemelijke. Vooral hoe nep ze acteert in het gevangenisspel en door Splinter eruit wist te komen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 11:38:51 door keesisdemol »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #650 Gepost op: 7-02-2021, 01:19:19 »
Splinter!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #651 Gepost op: 7-02-2021, 02:52:17 »
Nog steeds Splinter. En deze keer een molactie in beeld. Vindt overduidelijk 750 euro in de gevangenis en roept enthousiast naar de groep dat hij 250 euro vindt. Verder wantrouwen gesticht in de bus en tegelijkertijd verdenking van zich af geworpen. Drukt in de laatste opdracht zoveel mensen vakkundig weg dat het lijkt alsof hij exact weet waar alle stations staan. Krijgt natuurlijk een groen scherm.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #652 Gepost op: 7-02-2021, 09:04:12 »


Renee die alles niet snapt en toch steeds een ronde door komt zit mij dwars. Hopelijk hebben we hier niet te maken met een b-acteur mol.



Ik ga even hier op in, hoor. Ik hoop dat je met dat b-acteur doelt op eventuele mol-kwaliteiten. Want Renée is één van de beste actrices die dit land rijk is.
Ik wil dat even gezegd hebben.
Ma how, zeg!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #653 Gepost op: 7-02-2021, 10:09:31 »
1. Splinter/Marije

3. Renée


4. Charlotte











5. Rocky

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #654 Gepost op: 7-02-2021, 10:13:51 »
De molverdachten zij erg verdeeld op deze site. Ik blijf bij Marije vanwege de busopdracht en ook de escapeopdracht.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #655 Gepost op: 7-02-2021, 10:43:14 »
Charlotte, met Marije als enige mogelijke alternatief.
Ich bin ein Bärliner!

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #656 Gepost op: 7-02-2021, 11:36:54 »
Charlotte

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #657 Gepost op: 7-02-2021, 11:42:59 »
Splinter of Charlotte, en ik zet Marije ook weer terug op de kaart. Het schiet lekker op zo. :)
Moet nog terugkijken, dus hopelijk zie ik aan het eind van de week het licht weer.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #658 Gepost op: 7-02-2021, 13:13:30 »
70% Renee, 30% Charlotte.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #659 Gepost op: 7-02-2021, 14:15:08 »
Ik wacht nog even met stemmen. Er zijn 3 (mogelijk 4 scenario’s) en ze zijn erg verschillend. Ik ben er nog niet over uit welke het meest waarschijnlijk is.

Als je puur afgaat op wat op beelden te zien en af te leiden is, lijkt Charlotte het meest waarschijnlijk. Ze reageert ook soms raar (verschillende reacties op rode scherm, vragenlijst niet willen delen) en er zijn een paar hele duidelijke hints naar haar (ben ik de mol? Ja, denk je te weten wie de mol is? Ja (= ik in het Tsjechisch)). Er is een reden waarom ze in de app op één staat (al is het slechts c 30%). Ook heeft nog nooit een afvaller haar verdacht (ondanks dat genoeg mede kandidaten haar wel verdenken). Ze heeft één keer 500 euro opgebracht, maar dat is toch niet genoeg om haar weg te strepen? Hier op het forum willen de meesten er niet aan, omdat het nooit zo duidelijk is en er een diepere laag moet zijn. Misschien is die diepere laag er gewoon een keertje niet.

Als Renee de mol is, hebben we een mol die vanaf het begin al zwaar door de groep verdacht werd en eigenlijk nooit de ruimte heeft gekregen om goed te mollen. Ondanks dat ze vaak dingen kandidaatse dingen doet (fout raden in 2.1, ontsnapping niet voorkomen in 3.1, niet voorkomen dat Rocky haar het geld gaf in 3.3, goede foto’s in 4.2, niet in een cruciale rol in 5.2 en 5.3, geld pakken in 6.2 en 6.3), blijft de groep haar verdenken. Het zou verklaren waarom de mol zo onvindbaar is dit jaar, want ze stond vanaf het begin al achter bij de groep en haalde de achterstand nooit in.

Als Splinter de mol is, hebben we een heel onverdachte mol zijn. Zou leuk zijn, maar hij speelt dan wel heel voorzichtig. Hij laat aantoonbaar goede mol kansen liggen in 4.1 (aantoonbaar tenminste 150 verdiend), 4.2 (zet zichzelf niet in sleutelrol), 4.3 (heeft heel snel vuur), 5.2 (biedt laag en blijft uit de winnaarsgroep). Kortom: als hij de mol is, lijkt hij niet ontdekt worden veel belangrijker te vinden dan saboteren.

Marije had ik eigenlijk al afgestreepte, maar was best verdacht in aflevering 6. Er is een kleine kans dat Marije heel hard haar best deed in aflevering 4 om dan maar in aflevering 5 een greep in de kas te doen en dan vanaf aflevering 6 er vol in te springen. Ik zou dat behoorlijk flauw vinden. (En daarnaast was ze verdacht (misschien) door Florentijn en duidelijker door Lakshmi.)

Rocky levert consequent het meeste geld op (muv de veiling, maar daar bood ze ook niet hoger dan de andere twee dus kostte per saldo ook niets), dus die is het niet.