Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153795 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #840 Gepost op: 15-02-2021, 14:47:13 »
"Nee, ik ben niet de mol" is geen dubbele ontkenning in de zin die jullie bedoelen, maar benadrukt gewoon extra dat hij niet de mol is. Een dubbele ontkenning als "nooit niet" is ook bedoeld om te benadrukken dat iets niet zo is, maar betekent technisch gezien "altijd wel", dus dat zou je ook juist kunnen opvatten als bevestiging. Maar een "nee, niet" is logisch gezien gewoon altijd een ontkenning. Het is geen wiskunde waarbij negatief + negatief altijd positief is :P

Dat is ongeveer wat ik probeerde uitleggen in meer mensentaal. Bedankt Starlight.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #841 Gepost op: 15-02-2021, 16:41:29 »
Verdenkingen voor afl 1
1. Lakshmi   2. Rocky   3. Renée   4. Splinter   5. Florentijn
De rest lijkt me op onderbuikgevoel niet echt mollerig, maar we houden alle opties open.

Verdenkingen na afl 1   (Remco afgevallen)
1. Renee   2. Rocky   3. Florentijn   4. Splinter   5. Lakshmi    6. Charlotte    7. Marije
Uitgesloten: Joshua, Erik

Verdenkingen na afl 2   (Erik afgevallen)
1. Renee   2. Marije   3. Splinter   4. Florentijn
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 3   (Florentijn afgevallen)
1. Splinter   2. Renee    3. Marije
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 4   (Lakshmi afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 5    (Joshua afgevallen)
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 6
1. Splinter   2. Renee
Uitgesloten: Rocky, Charlotte, Marije

Verdenkingen na afl 7    (Marije afgevallen)
1. Splinter
Uitgesloten: Renee, Rocky, Charlotte, Marije


Kortom: tunnelvisie is een feit.  ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #842 Gepost op: 15-02-2021, 18:30:06 »
Jeetje, dan heb je zo lang toch op het goede spoor gezeten en stap je toch nog van Renee af...    :-X
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #843 Gepost op: 15-02-2021, 20:53:53 »
Inderdaad, mij had je ermee verslagen! Tunnelgraver niet natuurlijk  ::tandpastasmiley:: ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #844 Gepost op: 16-02-2021, 02:52:07 »
Ik blijf het erg lastig vinden.. splinter wensmol, renee vreesmol, maar ondertussen.. rocky..
Afleveringstitels vind ik het best aan haar te koppelen;
Gelijk: Remco had gelijk, rocky heeft hem afgeschoten
Voorbeeld: rocky geeft het goede voorbeeld bij de laseropdracht
Vanaf hangen: de vrijstelling hing van rocky af
Tot drie tellen: rocky volgens de analyse de derde die zich bij de 5000 euro aansluit
Wat ze zegt is kandidaats, maar we hebben nu al zoveel biechten gezien waarin ze zegt te willen winnen en blij te zijn met rode schermen van anderen dat het allemaal een beetje geforceerd overkomt..
Ook vind ik het opvallend dat bij het intro over de app Rocky in beeld komt als Rik het woord kandidaten zegt, daarmee zouden ze ons onbewust kunnen beïnvloeden, beetje mindfuck-achtig. Als ze het is, is ze niet de beste mol ooit, maar wel een verassende, de montage heeft het dan aardig opgelost. Maar voorlopig weet ik nog steeds op wie ik mijn punten moet inzetten  :(
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 02:57:58 door Kip134 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #845 Gepost op: 16-02-2021, 18:31:44 »
De vraag is hier of we nog met logica bezig zijn of eerder NLP (Natural Language Processing).

De vraag is meer waar jij die betekenis van de afkorting vandaan hebt? Zelf verzonnen?
NLP betekent Neuro Linguïstisch Programmeren!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #846 Gepost op: 16-02-2021, 18:55:38 »
De vraag is meer waar jij die betekenis van de afkorting vandaan hebt? Zelf verzonnen?
NLP betekent Neuro Linguïstisch Programmeren!

Haha als nlp’er dacht ik hetzelfde ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #847 Gepost op: 17-02-2021, 10:42:05 »
Haha als nlp’er dacht ik hetzelfde ;-)

Ook Natural Language Processing ;). https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_language_processing. Dan zitten we wel in het Artificial Intelligence field en niet meer in dat van de psychologie.
 

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #848 Gepost op: 17-02-2021, 11:16:02 »
Ook Natural Language Processing ;). https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_language_processing. Dan zitten we wel in het Artificial Intelligence field en niet meer in dat van de psychologie.
 

Ah vandaar, thanks voor de toelichting.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #849 Gepost op: 17-02-2021, 11:43:40 »
Jeetje, dan heb je zo lang toch op het goede spoor gezeten en stap je toch nog van Renee af...    :-X

Tja, maar de hoeveelheid geld die ze binnenhaalt spreekt haar mollenschap wat mij betreft wel tegen.
Dus helaas is mijn schot voor de boeg mol toch gesneuveld onderweg :).

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #850 Gepost op: 17-02-2021, 19:17:46 »
Volgens de "wisdom of the crowd" zou Splinter nu vrij zeker de mol moeten zijn.

Waarschijnlijk zijn Charlotte en Renée door velen doorgestreept vanwege het ontsnappen uit de escaperoom. Dat zou een mol nooit doen.
En Rocky verdient teveel.

Ik hoop op een verrassing in de finale.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #851 Gepost op: 17-02-2021, 21:34:00 »
Waarschijnlijk zijn Charlotte en Renée door velen doorgestreept vanwege het ontsnappen uit de escaperoom.
Je noemt twee mensen. Een ontsnapte inderdaad uit de escaperoom. De ander moest er dus maar achteraan rennen. Kon die ook niks aan doen. Als je daarom diegene gaat strepen als mol kon je nog wel eens veel zand op je kop krijgen  >:D :o :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #852 Gepost op: 17-02-2021, 21:53:42 »
Je noemt twee mensen. Een ontsnapte inderdaad uit de escaperoom. De ander moest er dus maar achteraan rennen. Kon die ook niks aan doen. Als je daarom diegene gaat strepen als mol kon je nog wel eens veel zand op je kop krijgen  >:D :o :P

Maar als Mol ga je dan wel je best doen om niet uit de kamer te ontsnappen?
Oftewel je gaat niet 5 goede antwoorden geven om hints te krijgen voor het sleutelwoord...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #853 Gepost op: 17-02-2021, 21:59:33 »
En met de ruiten 8 wapperen in ronde 3, als er net met de 4 en de 9 tot 13 is gekomen. ;)
(Renée: 'En als we nou de 8 nemen..?').

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #854 Gepost op: 17-02-2021, 22:08:56 »
Wat ik zwaarder vind wegen tegen Renee, is dat ze met een hele simpele actie 2000 euro uit de pot heeft kunnen halen, met het abseilen. Als mol weet je dat het een optie is dan neem je toch die gok in de hoop dat alle 4 voor het geld hadden gekozen?

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #855 Gepost op: 17-02-2021, 22:13:54 »
Wat ik zwaarder vind wegen tegen Renee, is dat ze met een hele simpele actie 2000 euro uit de pot heeft kunnen halen, met het abseilen. Als mol weet je dat het een optie is dan neem je toch die gok in de hoop dat alle 4 voor het geld hadden gekozen?

Volgens mij was dit de beslissing van Rocky.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #856 Gepost op: 18-02-2021, 08:29:14 »
Na veel wikken en wegen is mijn Mol toch nog steeds Splinter.

(Na afl. 1 was mijn Mol Charlotte, sinds afl. 2 Splinter. Alleen Renée en Rocky zouden me écht verbazen.)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #857 Gepost op: 18-02-2021, 09:08:47 »
Maar als Mol ga je dan wel je best doen om niet uit de kamer te ontsnappen?
Oftewel je gaat niet 5 goede antwoorden geven om hints te krijgen voor het sleutelwoord...
Er zijn ook alleen maar foute antwoorden gegeven op de 5 hints. Dat ze toch de juiste oplossing gevonden hebben is een godswonder.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #858 Gepost op: 18-02-2021, 09:26:06 »
Je noemt twee mensen. Een ontsnapte inderdaad uit de escaperoom. De ander moest er dus maar achteraan rennen. Kon die ook niks aan doen. Als je daarom diegene gaat strepen als mol kon je nog wel eens veel zand op je kop krijgen  >:D :o :P

Charlotte was inderdaad kansloos met Renée die willekeurig tot de oplossing kwam.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #859 Gepost op: 18-02-2021, 09:34:55 »
Van Splinter-tunnelaars kan ik het nog begrijpen, maar inderdaad ik begrijp helemaal niets van Renée-tunnelaars die Charlotte wegstrepen om de escaperoom. Renée geeft 2x de voorzet tot 21. In ronde 3, en in ronde 5.
In ronde 3 wordt die nog weggewerkt door Charlotte, want ze voert een andere code in.