Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153779 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #860 Gepost op: 18-02-2021, 09:43:42 »
Ik sluit Rocky en Renée 100% uit als mol (al even). Bij Splinter kan ik dat nog altijd niet doen, maar de spreidfase is gedaan. Dus ik ga nu vol voor Charlotte.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #861 Gepost op: 18-02-2021, 11:05:13 »
Na veel wikken en wegen is mijn Mol toch nog steeds Splinter.

(Na afl. 1 was mijn Mol Charlotte, sinds afl. 2 Splinter. Alleen Renée en Rocky zouden me écht verbazen.)

Ik heb grofweg hetzelfde scenario gevolgd dit seizoen, zit ook nog steeds op Splinter. Charlotte's acties worden te breed uitgemeten in de montage om de Mol te kunnen zijn vind ik.

Hopen op nog een afvaller a.s. zaterdag...extra duidelijkheid :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #862 Gepost op: 18-02-2021, 11:16:09 »
Ik heb grofweg hetzelfde scenario gevolgd dit seizoen, zit ook nog steeds op Splinter. Charlotte's acties worden te breed uitgemeten in de montage om de Mol te kunnen zijn vind ik.

Hopen op nog een afvaller a.s. zaterdag...extra duidelijkheid :)

???

De montage doet er net alles aan Charlotte als mol onrealistisch te maken.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #863 Gepost op: 18-02-2021, 11:20:29 »
???

De montage doet er net alles aan Charlotte als mol onrealistisch te maken.

Hier twee voorbeelden waarvan ik denk dat de montage ons juist die kant op wil krijgen:
- Charlotte komt herhaaldelijk in beeld met haar slechte schilderkunsten, terwijl die van Splinter bijvoorbeeld ook echt niet denderend waren.
- Charlotte geeft de verkeerde code door (1191) bij de mijnopdracht. Dit shot wordt in de montage direct na Marije gezet die 1199 doorgeeft. Vervolgens wordt dit fragment uitgebreid besproken in Moltalk en ook nog in Lavezzi.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #864 Gepost op: 18-02-2021, 11:28:18 »
Hier twee voorbeelden waarvan ik denk dat de montage ons juist die kant op wil krijgen:
- Charlotte komt herhaaldelijk in beeld met haar slechte schilderkunsten, terwijl die van Splinter bijvoorbeeld ook echt niet denderend waren.
- Charlotte geeft de verkeerde code door (1191) bij de mijnopdracht. Dit shot wordt in de montage direct na Marije gezet die 1199 doorgeeft. Vervolgens wordt dit fragment uitgebreid besproken in Moltalk en ook nog in Lavezzi.
- Die slechte schilderkunsten hadden ze moeilijk uit de montage kunnen laten. De tekeningen moesten worden getoond.
- Die foute code hadden ze uit beeld kunnen laten. Maar dan kom je wel een beetje in de problemen, want hij zat bij de eerst 3 codes die werden doorgegeven. En dan hadden ze ook eruit moeten laten dat Splinter die niet kon vinden. Kom je toch een beetje in de knoop met hoe je het verhaal in beeld brengt.
Dat ze uitgerekend de fout maakt bij 1199 (afwijkend, 4-cijferig, makkelijk te vinden in de locker ruimte), doet mij vermoeden dat Charlotte hem in het spel wilde houden om er eventueel later zelf nog een molactie mee te kunnen doen.

Het enige waar ik echt moeite mee heb is hoe Charlotte in beeld kwam bij de onthulling. Met een dikke hint bovendien. Dat had niet gehoeven op die manier.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #865 Gepost op: 18-02-2021, 12:24:33 »
Charlotte was inderdaad kansloos met Renée die willekeurig tot de oplossing kwam.
Het is toch echt Charlotte die willekeurig tot het goede antwoord kwam, niet Renée.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #866 Gepost op: 18-02-2021, 12:58:21 »
Het is toch echt Charlotte die willekeurig tot het goede antwoord kwam, niet Renée.

Nadat Renée opperde de 8 uit het kaartspel te gebruiken en niet de 5 (volgens mij, ik zeg dit nu uit mijn hoofd), waardoor ze op 21 uitkwamen.

Het zou trouwens wel briljant zijn mocht dit daadwerkelijk een alternatieve methode van de productie geweest zijn om op het antwoord uit te komen  ;D
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #867 Gepost op: 18-02-2021, 13:18:02 »
Hier twee voorbeelden waarvan ik denk dat de montage ons juist die kant op wil krijgen:
- Charlotte komt herhaaldelijk in beeld met haar slechte schilderkunsten, terwijl die van Splinter bijvoorbeeld ook echt niet denderend waren.
- Charlotte geeft de verkeerde code door (1191) bij de mijnopdracht. Dit shot wordt in de montage direct na Marije gezet die 1199 doorgeeft. Vervolgens wordt dit fragment uitgebreid besproken in Moltalk en ook nog in Lavezzi.

Nog wel meer.

- In het begin bij het voorstellen: ‘ben ik de mol... JA!’ (Hier had ik haar al afgeschreven)
- Bij de vlot-opdracht (ben de naam ff kwijt): op het allerlaatst nog even de opdracht in twijfel trekken door aan te kaarten dat er mingeld is gepakt (nepmols)
- €5000 bieden terwijl Marije eerder was en ook €5000 bood (niet nodig om je zo verdacht te maken, er verdwijnt geen extra geld uit de pot en bij de trein opdracht is amper te mollen doordat je al voorkennis hebt)
- Bij de gevangenis: sleutels niet zien, komt vol ingezoomd in beeld
- Bij het zinnen maken: weer alle focus op haar & Splinter die hele slechte zinnen vormen
- De montage die insinueert dat Marije geswitcht is (is niet zo als je het dagboek bekijkt), weer een poging om Charlotte verdacht te maken

En wellicht nog meer, maar dit kwam meteen in me op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #868 Gepost op: 18-02-2021, 13:30:29 »
Nadat Renée opperde de 8 uit het kaartspel te gebruiken en niet de 5 (volgens mij, ik zeg dit nu uit mijn hoofd), waardoor ze op 21 uitkwamen.

Het zou trouwens wel briljant zijn mocht dit daadwerkelijk een alternatieve methode van de productie geweest zijn om op het antwoord uit te komen  ;D


Maar wat zou de reden voor de productie zijn dat ze wilden dat Renee en Charlotte zouden ontsnappen uit de escaperoom?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #869 Gepost op: 18-02-2021, 13:41:37 »
Nog wel meer.

- In het begin bij het voorstellen: ‘ben ik de mol... JA!’ (Hier had ik haar al afgeschreven)
- Bij de vlot-opdracht (ben de naam ff kwijt): op het allerlaatst nog even de opdracht in twijfel trekken door aan te kaarten dat er mingeld is gepakt (nepmols)
- €5000 bieden terwijl Marije eerder was en ook €5000 bood (niet nodig om je zo verdacht te maken, er verdwijnt geen extra geld uit de pot en bij de trein opdracht is amper te mollen doordat je al voorkennis hebt)
- Bij de gevangenis: sleutels niet zien, komt vol ingezoomd in beeld
- Bij het zinnen maken: weer alle focus op haar & Splinter die hele slechte zinnen vormen
- De montage die insinueert dat Marije geswitcht is (is niet zo als je het dagboek bekijkt), weer een poging om Charlotte verdacht te maken

En wellicht nog meer, maar dit kwam meteen in me op.
Nogmaals: allemaal voorbeelden waarbij Charlotte ook echt verdacht dééd. Niet verdacht werd gemaakt, al deed de montage ook weinig moeite om het te verbergen. Die sleutel aan het plafond niet in beeld brengen, had dat nog zin? Als al duidelijk was dat niet zij maar Splinter hem vond? Hadden ze die hele dwaze wanhoopsactie aan het eind bij de vlot er maar uit moeten laten? Hoe dan? Als de Mol een fout maakt, mag je die ook laten zien.
Het voorstellen in het begin, dat vond ik ook wat te obvious. En daarom dacht ik ook dat ze het wel niet zou zijn, maar kwam daar later op terug. Toch mooi bijna afgeschreven! Bedenk ook dat dat voorstellen niks meer kon weggeven aan medekandidaten, want het werd opgenomen toen het seizoen al klaar was. Wat betreft je laatste voorbeeld: de montage insinueert met de knip tussen verstand en gevoel nu juist dat Marije nìet geswitcht is. En het dagboek is een mooi middel om nog wat verwarring te stichten, dus staar je daar niet blind op.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 13:59:14 door Molest »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #870 Gepost op: 18-02-2021, 13:45:47 »

Maar wat zou de reden voor de productie zijn dat ze wilden dat Renee en Charlotte zouden ontsnappen uit de escaperoom?

Om de jokers in het spel te brengen, als er geen ander team voor ronde 5 hier in slaagt.
2 kandidaten met jokers, die dan niet bij de abseilers terechtkomen verhoogt de incentive voor de abseilers om voor de vrijstellingen te gaan.

Charlotte is hier inderdaad mee in betrokken en valt dus op basis van deze proef niet uit te sluiten, maar het is wel Renée die van voorkennis getuigt door tot 2x toe de ruiten 8 te benoemen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #871 Gepost op: 18-02-2021, 14:11:44 »
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de molloten, de app en wat de productie ons laat zien van de verdenkingen...

Er is wel een heel groot verschil tussen de app en ons, wat te denken geeft of ze niet meer gericht zijn op het grote publiek nu.

  • Splinter is bij geen enkele pool het meest verdacht
  • Charlotte en Renee vaak het meest verdacht
  • Rocky wordt nog verdacht gehouden door de productie?
  • Gemiddeld is Renee het meest verdacht






Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #872 Gepost op: 18-02-2021, 14:15:35 »
Om de jokers in het spel te brengen, als er geen ander team voor ronde 5 hier in slaagt.
2 kandidaten met jokers, die dan niet bij de abseilers terechtkomen verhoogt de incentive voor de abseilers om voor de vrijstellingen te gaan.

Charlotte is hier inderdaad mee in betrokken en valt dus op basis van deze proef niet uit te sluiten, maar het is wel Renée die van voorkennis getuigt door tot 2x toe de ruiten 8 te benoemen.


Ja, het grappige is dat ik vanaf dat moment me ben gaan focussen op Renee en Charlotte. Er zat voor mij een luchtje aan hun optreden. Sindsdien kon voor mij alleen nog maar een van die twee de Mol zijn. En toen 'oldie' Renee nota bene de opdracht won waarbij ze elkaar bij die fabriek konden uitschakelen, was het voor mij helemaal duidelijk: voorkennis waar de schakelaars stonden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #873 Gepost op: 18-02-2021, 14:18:51 »
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de molloten, de app en wat de productie ons laat zien van de verdenkingen...

Er is wel een heel groot verschil tussen de app en ons, wat te denken geeft of ze niet meer gericht zijn op het grote publiek nu.

  • Splinter is bij geen enkele pool het meest verdacht
  • Charlotte en Renee vaak het meest verdacht
  • Rocky wordt nog verdacht gehouden door de productie?
  • Gemiddeld is Renee het meest verdacht
Zoals al eerder genoemd kun je in de app op meerdere kandidaten spelen, zowel op potentiële mollen als finalisten, want het gaat erom zoveel mogelijk punten te winnen met wie er doorgaat naar de volgende ronde. Dit verklaart het vertekende beeld ten opzichte van de molloten. Zo zet ik nu mijn punten deels op Splinter maar ook op Charlotte, omdat ik denk dat zij de finale gaat halen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #874 Gepost op: 18-02-2021, 14:21:16 »

Maar wat zou de reden voor de productie zijn dat ze wilden dat Renee en Charlotte zouden ontsnappen uit de escaperoom?

Ik heb eigenlijk al heel lang het idee dat hier een hint inzit en dat daarom de opdracht moest slagen.

De laatste aanwijzing naar het code woord  was dat het om een aantal letters ging.
We hadden de aanwijzingen:
vier-> Nijs vier letters
negen-> Charlotte negen letters
black jack-> Mol
U 21e letter-> 21e

M.a.w. Charlotte Nijs is de 21e mol

De vier en negen is vaker teruggekomen, in de busopdracht was halte vier verbonden met halte negen. Als ik het goed onthouden heb was er ook een bus of tramlijn 4 of 9 in de achtergrondbeelden.

Hoe bedenk je het in hemelsnaam dat in een alfabet de O een nul is. Charlotte nam de leiding en was vanaf het begin gefocust op getallen en aan het rekenen. Bij het bieden noemde ze dat ze nu niet hoefde  hoofdrekenen. Was dit een verwijzing naar het hoofdrekenen dat ze wel in de escaperoom deed?

Verder was er in het shot met de dobbelsteen in het lucifersdoosje een afbeelding van een niet bestaande film met de  titel Mysterieuze sluier terwijl Charlotte lang voor het luciferdoosje zat. Eén van de titels van de films en/of boekjes van Krtek is Het molletje en de lucifers. Charlotte is nu al 3x met deze lucifers in beeld geweest die bovendien aangeven dat het een key is..

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #875 Gepost op: 18-02-2021, 14:24:05 »
Ik heb een vergelijking gemaakt tussen de molloten, de app en wat de productie ons laat zien van de verdenkingen...

Splinter is bij geen enkele pool het meest verdacht

De pol van Heinz hier is geen pool, maar geeft wel 55% voor Splinter.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #876 Gepost op: 18-02-2021, 14:27:25 »
Ik laat mijn stem op Renee nog maar even staan. Elke aflevering lijken de afvallers perfect te kloppen bij haar als mol (met mogelijke uitzondering van Remco, maar iedereen zal toen nog breed hebben ingezet en Joshua, maar Splinter kan ook vol op Renee gegaan zijn). Daarnaast zijn de hints naar Renee wel aardig en doet ze een paar keer een poging tot subtiele molactie waarmee ze het eindresultaat van opdrachten subtiel probeert te beinvloeden (2.1: voor zichzelf gaan waardoor het voor anderen ook makkelijker wordt hetzelfde te doen, 3.2: overleggen dat iedereen het geld gaat doorgeven aan de abseilers, 6.1: inprenten dat elke halte uitgestapt moet worden en Marije jokerloos laten als ze naar het vraagteken gaat). Maar veel van die subtiele molacties mislukken en als ik een langer lijstje maak van mogelijke sabotage, zie ik ook vooral mislukte mogelijke molacties en een paar keer zien we haar ook volop geld in de pot brengen (2.1, 6.1 en 6.3 zijn het meest duidelijk, maar indirect ook medeverantwoordelijk voor geld bij 3.1 en 3.3).

Splinter heeft een indrukwekkender lijstje van mogelijke acties en gelet op de afvallers, zou hij het nog best kunnen zijn (al is het afvallen van Erik vreemd, aangezien die Splinter leek te verdenkenm, maar ook bij Florentijn heb ik vragen, aangezien hij met 2 jokers voorsprong vol op een abseiler ging, maar toch verloor van Joshua die zonder jokers vol op een kajakker ging). Ondanks het gebrek aan verdenkingen vanuit de groep zou Splinter erg voorzichtig te werk zijn gegaan. Veel van de mogelijke molacties zijn echter speculatief: zaken waar Splinter buiten beeld gelegenheid toe had, maar waarvan we niet zeker weten of hij ze gedaan heeft. Qua hints vind ik het lijstje van Splinter tot nu toe vrij zwak. Al met al dus voor mij nog geen reden over te stappen naar Splinter.

Charlotte staat qua molacties in beeld bovenaan. Charlottes molacties zijn vaak niet zo subtiel (4.3: vol tegen de groep ingaan en de volgorde betwisten, 7.2: krakkemikkige zinnen maken), maar dat heeft ook wel weer zijn charme en zou wel een verfrissende wind door het programma zijn. Ook de hints zijn vrij sterk, maar misschien iets te obvious. Het grote probleem is echter dat Marije haar verdacht. Marije is op het laatste moment weliswaar aan het twijfelen gebracht, maar Charlotte kan eigenlijk alleen de mol zijn als Marije haar volledig als mol heeft losgelaten en alsnog slechter scoorde dan Splinter en Rocky (die niet op Charlotte zaten). Ik acht die kans groter dan nul, dus ik schrijf haar nog niet af. Maar de kans acht ik wel dusdanig klein dat ik ook niet naar Charlotte ga overstappen.

Rocky staat onderaan de verdachtenlijst. Te veel geld opgebracht, ook weinig hints en de afvallers passen ook niet bij het profiel van haar als (Remco, Erik zaten waarschijnlijk deels op haar, Florentijn zat op een abseiler en viel ook af).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 14:39:37 door Leendert »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #877 Gepost op: 18-02-2021, 14:28:35 »
Ik heb eigenlijk al heel lang het idee dat hier een hint inzit en dat daarom de opdracht moest slagen.

De laatste aanwijzing naar het code woord  was dat het om een aantal letters ging.
We hadden de aanwijzingen:
vier-> Nijs vier letters
negen-> Charlotte negen letters
black jack-> Mol
U 21e letter-> 21e

M.a.w. Charlotte Nijs is de 21e mol

De vier en negen is vaker teruggekomen, in de busopdracht was halte vier verbonden met halte negen. Als ik het goed onthouden heb was er ook een bus of tramlijn 4 of 9 in de achtergrondbeelden.

Hoe bedenk je het in hemelsnaam dat in een alfabet de O een nul is. Charlotte nam de leiding en was vanaf het begin gefocust op getallen en aan het rekenen. Bij het bieden noemde ze dat ze nu niet hoefde  hoofdrekenen. Was dit een verwijzing naar het hoofdrekenen dat ze wel in de escaperoom deed?

Verder was er in het shot met de dobbelsteen in het lucifersdoosje een afbeelding van een niet bestaande film met de  titel Mysterieuze sluier terwijl Charlotte lang voor het luciferdoosje zat. Eén van de titels van de films en/of boekjes van Krtek is Het molletje en de lucifers. Charlotte is nu al 3x met deze lucifers in beeld geweest die bovendien aangeven dat het een key is..


Je zou best gelijk kunnen hebben. Ik heb Charlotte steeds als reserve gehouden (maar niet in de pool, daar heb ik vol ingezet op Renee). De enige verklaring dat Renee dan nog in het spel zit, is dat zij sinds de escaperoom vol op Charlotte zit.
Anyway, een van die twee is het. Splinter en Rocky geloof ik helemaal niets van. Bijzonder dat dit forum zo masaal overtuigd lijkt te zijn van Splinter.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #878 Gepost op: 18-02-2021, 14:29:29 »
De pol van Heinz hier is geen pool, maar geeft wel 55% voor Splinter.

ik heb de forum pool genomen
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 14:31:04 door missmolly »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #879 Gepost op: 18-02-2021, 14:43:30 »
Ik heb eigenlijk al heel lang het idee dat hier een hint inzit en dat daarom de opdracht moest slagen.

De laatste aanwijzing naar het code woord  was dat het om een aantal letters ging.
We hadden de aanwijzingen:
vier-> Nijs vier letters
negen-> Charlotte negen letters
black jack-> Mol
U 21e letter-> 21e

M.a.w. Charlotte Nijs is de 21e mol

De vier en negen is vaker teruggekomen, in de busopdracht was halte vier verbonden met halte negen. Als ik het goed onthouden heb was er ook een bus of tramlijn 4 of 9 in de achtergrondbeelden.

Hoe bedenk je het in hemelsnaam dat in een alfabet de O een nul is.
Ik vind hem mooi, Moedermol! En zelfs die O doet er doet, dat is namelijk de 15e letter van het alfabet.

15 --> IS