Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153858 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #880 Gepost op: 18-02-2021, 15:31:55 »
Charlottes molacties zijn vaak niet zo subtiel (4.3: vol tegen de groep ingaan en de volgorde betwisten,
Dat dit niet subtiel was, is volgens mij omdat hier weer een sterke hint in zit. Die opdracht speelde zich af op een plek die in het Tsjechisch bekend staat als Lom (steengroeve). Het lijkt me sterk dat de productie zo'n plek kiest en er dan geen hint in stopt. En inderdaad, wat doet Charlotte, ze betwist de volgorde en zegt dat ze verkeerd om gelezen heeft.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #881 Gepost op: 18-02-2021, 15:54:16 »
Ik heb eigenlijk al heel lang het idee dat hier een hint inzit en dat daarom de opdracht moest slagen.

De laatste aanwijzing naar het code woord  was dat het om een aantal letters ging.
We hadden de aanwijzingen:
vier-> Nijs vier letters
negen-> Charlotte negen letters
black jack-> Mol
U 21e letter-> 21e

M.a.w. Charlotte Nijs is de 21e mol

De vier en negen is vaker teruggekomen, in de busopdracht was halte vier verbonden met halte negen. Als ik het goed onthouden heb was er ook een bus of tramlijn 4 of 9 in de achtergrondbeelden.


Oew. Charlotte staat in mijn lijstje op nummer 2 maar dit zou een schitterende hint zijn zeg.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #882 Gepost op: 18-02-2021, 16:48:44 »
ik heb de forum pool genomen

De forum pool geeft geen goed beeld, omdat velen gewoon hetzelfde blijven invullen zolang die personen niet zijn afgevallen. Men speelt dus alles of niets op hun schot-voor-de-boeg mol, winnaar en verliezer. Want mocht het goed zijn, scoor je maximaal, terwijl je altijd in de middenmoot gaat eindigen als je halverwege switcht. Het zegt dus niet zo veel over de werkelijke verdenkingen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #883 Gepost op: 18-02-2021, 16:52:26 »
De forum pool geeft geen goed beeld, omdat velen gewoon hetzelfde blijven invullen zolang die personen niet zijn afgevallen. Men speelt dus alles of niets op hun schot-voor-de-boeg mol, winnaar en verliezer. Want mocht het goed zijn, scoor je maximaal, terwijl je altijd in de middenmoot gaat eindigen als je halverwege switcht. Het zegt dus niet zo veel over de werkelijke verdenkingen.

Heb daar nooit zo'n erg in gehad, dat dit gebeurd. Zelf switch ik juist wel onder de gedachte uiteindelijk zo lang mogelijk op de goede mol te stemmen. Is dat dan wat betreft eindpunten een slechtere tactiek?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #884 Gepost op: 18-02-2021, 17:06:44 »
Als je heel zeker weet dat je in eerste instantie fout zat, waarschijnlijk niet. De vraag is, kun je dit zeker weten? Meestal is de winnaar van de pool degene die al vanaf het begin de juiste mol-winnaar-verliezer aanwijst. Zo bezien is het meer een gokspel waarbij je alleen kunt winnen door te blijven bij wat je al invulde. En je zou jezelf voor de kop slaan als je bent geswitched en dan achteraf blijkt dat je het in eerste instantie goed had. Als er mensen gaan afvallen uit je rijtje maakt het niet zoveel meer uit. De kans dat je dan wint is zéér klein, dus dan is spelen naar je echte verdenkingen wel net zo leuk. Maar de poll van dit topic zegt wel meer over de huidige verdenkingen van de molloten dan de pool, zoveel is zeker.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #885 Gepost op: 18-02-2021, 17:08:31 »
Het hangt er van af wat je doel is: een mooie plek ergens in de subtop of alles of niets spelen. Ik doe zelf dat laatste, dus tot de vorige aflevering heb ik Marije gestemd - ook al dacht ik inmiddels wel dat die kans heel klein was. Hoewel ik nu Splinter verdenk heb ik hem wekenlang als verliezer gehad, dus is er best een kans dat ik nu toch voor iemand anders als Mol ga.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #886 Gepost op: 18-02-2021, 17:11:44 »
Omdat die hint van Moedermol zo mooi is, uit het kaartspel trekt Charlotte:

8 --> B
aas --> 1 --> I
5 --> S

Dan zijn alle hints gebruikt, en kun je maken:

Charlotte Nijs is Mol 21bis. (want de 21e mol was natuurlijk Jeroen).

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #887 Gepost op: 18-02-2021, 17:49:56 »
Nogmaals: allemaal voorbeelden waarbij Charlotte ook echt verdacht dééd. Niet verdacht werd gemaakt, al deed de montage ook weinig moeite om het te verbergen. Die sleutel aan het plafond niet in beeld brengen, had dat nog zin? Als al duidelijk was dat niet zij maar Splinter hem vond? Hadden ze die hele dwaze wanhoopsactie aan het eind bij de vlot er maar uit moeten laten? Hoe dan? Als de Mol een fout maakt, mag je die ook laten zien.
Het voorstellen in het begin, dat vond ik ook wat te obvious. En daarom dacht ik ook dat ze het wel niet zou zijn, maar kwam daar later op terug. Toch mooi bijna afgeschreven! Bedenk ook dat dat voorstellen niks meer kon weggeven aan medekandidaten, want het werd opgenomen toen het seizoen al klaar was. Wat betreft je laatste voorbeeld: de montage insinueert met de knip tussen verstand en gevoel nu juist dat Marije nìet geswitcht is. En het dagboek is een mooi middel om nog wat verwarring te stichten, dus staar je daar niet blind op.

Ik vond het nogal een vage edit en ik krijg daarom het gevoel dat ze ons wel wilden laten geloven dat Marije geswitcht is. Maar ik denk dat de interpretatie daarvan verschilt per persoon. :)
Maar afgezien van dit moment blijft de test van aflevering 6 me ook niet lekker zitten. Daar had Renée, Marije of Charlotte af moeten vallen. Als Charlotte de mol is, had Renée of Marije af moeten vallen terwijl zij juist op Charlotte zaten, en Splinter & Rocky niet. Dus daar was het voor mij al twijfelachtig dat Charlotte (en Marije) het konden zijn. Het zou altijd nog kunnen dat hier gesjoemeld is met de schermen, aangezien tot dusver nog nooit iemand is afgevallen bij zo'n executie, maar dat hoop ik toch niet. Of er is gerommeld met de verdenkingen, maar daar zijn in het seizoen van Merel klachten over geweest en ik ga er dan ook van uit dat de verdenkingen grotendeels gewoon kloppen.

Ik ben het volkomen met je eens dat eventuele molacties niet allemaal weggepoetst hoeven te worden, in tegendeel zelfs. De mol moet gedurende het seizoen wel te raden zijn, ik ben bijvoorbeeld niet bepaald fan van hoe Jeroen in aflevering 6 opeens zo obvious werd gemaakt terwijl hij t/m aflevering 5 gewoon echt niet te raden was. Wat dat betreft kan ik het wel waarderen als Charlotte uiteindelijk wel de mol is, maar ik wil er eigenlijk niet aan geloven omdat ik de 'verdachte edits' te veel vind. Daarbij moet ik er wel bij zeggen dat ik ontzettend hard tunnel op Renée en dit soort dingen bij de anderen dus misschien te snel beoordeel. Maar in combinatie met de test van aflevering 6 & 7 kan ik het me gewoon niet voorstellen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 17:51:35 door Rinusoide »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #888 Gepost op: 18-02-2021, 18:02:58 »
Maar afgezien van dit moment blijft de test van aflevering 6 me ook niet lekker zitten. Daar had Renée, Marije of Charlotte af moeten vallen. Als Charlotte de mol is, had Renée of Marije af moeten vallen terwijl zij juist op Charlotte zaten, en Splinter & Rocky niet. Dus daar was het voor mij al twijfelachtig dat Charlotte (en Marije) het konden zijn. Het zou altijd nog kunnen dat hier gesjoemeld is met de schermen, aangezien tot dusver nog nooit iemand is afgevallen bij zo'n executie, maar dat hoop ik toch niet. Of er is gerommeld met de verdenkingen, maar daar zijn in het seizoen van Merel klachten over geweest en ik ga er dan ook van uit dat de verdenkingen grotendeels gewoon kloppen.

Als het straks zo blijkt te zijn dat Renee en Marije toen niet op Charlotte zaten, dan is dat het moreel faillissement van de productie. Het moet mogelijk blijven met goed opletten, interpreteren en redeneren de Mol te vinden. Als dat niet meer kan door gesjoemel met de verdenkingen, dan verliest het spel zijn waarde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #889 Gepost op: 18-02-2021, 19:18:24 »
Mijn redenering is (maar die zal in de Renée tunnel niet warm ontvangen worden): Renée kon alleen voordeel halen uit de test, door vol in te zetten op haar hoofdverdachte (Marije).
Immers:

-1- Als ze spreidde, en Splinter of Rocky kreeg een groen scherm, wist ze niets.
-2- Als ze spreidde, en Splinter of Rocky kreeg een rood scherm, wist ze ook niets.
-3- Als ze 100% inzette, en Splinter of Rocky kreeg een rood scherm, wist ze vrijwel zeker dat ze goed zat met Marije.
-4- Als ze 100% inzette, en Splinter of Rocky kreeg een groen scherm, wist ze weer niets.

Helaas voor haar, gebeurde het laatste. Maar ik denk dat ze op het derde had gehoopt. Ze zei dat ze de test als een mooie gelegenheid zag om haar kennis weer eens op een rijtje te krijgen o.i.d. Ook dat vind ik een aanwijzing dat ze vol op Marije is gegaan. Plus dat dat dus de enige manier was om eventueel zekerheid te krijgen.

Simpel gesteld:
Renée had rood --> Marije zat goed --> Charlotte is de Mol.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #890 Gepost op: 18-02-2021, 19:28:45 »
Simpel gesteld:
Renée had rood --> Marije zat goed --> Charlotte is de Mol.

Of Renée had rood en Marije zat ook fout en Charlotte is niet de mol. 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #891 Gepost op: 18-02-2021, 19:36:10 »
Ja, daarom zei ik ook simpel gesteld, ik had even geen tijd voor nuance. :) Het ging mij er maar om te onderbouwen dat Renée all-in is gegaan op Marije. En daarom rood kreeg. Dat wil nog niet zeggen dat Marije dan goed zat inderdaad, maar de kans is op zijn minst reëel.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 19:37:58 door Molest »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #892 Gepost op: 18-02-2021, 19:39:37 »
-3- Als ze 100% inzette, en Splinter of Rocky kreeg een rood scherm, wist ze vrijwel zeker dat ze goed zat met Marije.

Dit klopt niet. Ook als ze fout zit met Marije, kan ze toch doorgaan omdat ze bvb 1 antwoord meer juist heeft. Ze heeft dus geen zekerheid.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #893 Gepost op: 18-02-2021, 19:42:49 »
Als Rocky èn Splinter ook allebei all-in waren gegaan, heb je gelijk. Maar dat is niet gebeurd en die kans dat iemand dat doet is ook best klein met nog 5 mensen in het spel. Alleen Renée kon zich dat permitteren. Dus ik denk een rood scherm voor Rocky of Splinter haar wel gesterkt had in haar verdenking, en dat ze daar op hoopte.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #894 Gepost op: 18-02-2021, 19:59:00 »
Als Rocky èn Splinter ook allebei all-in waren gegaan, heb je gelijk.

Of Rocky en Splinter op 1 of 2 kandidaten gegaan zijn, maakt ook niets uit hoor.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #895 Gepost op: 18-02-2021, 20:07:10 »
Als jezelf all-in gaat, en je hebt groen.
En iemand anders zou op 2 kandidaten gaan, en krijgt rood.
Dan is de kans dat jij verkeerd zit, maar meer vragen goed hebt dan iemand anders die over 2 kandidaten spreidt toch heel erg klein?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #896 Gepost op: 18-02-2021, 20:12:30 »
Neen, dat maakt niks uit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #897 Gepost op: 18-02-2021, 20:14:09 »
Terug on-topic nu: op wie je hebt gestemd en waarom. Bovenstaande discussie past beter in "wie verdenkt wie?". Hints zijn voor het hints-topic.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #898 Gepost op: 19-02-2021, 00:51:07 »
Ik twijfel niet

Splinter

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #899 Gepost op: 19-02-2021, 00:53:39 »
Ik blijf bij Charlotte!
Twijfel is het begin van wijsheid