Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153838 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 21-02-2021, 10:05:42 »
Als Renée de Mol is dan zal ze heel snel door veel kandidaten verdacht zijn geweest wat haar ervan weerhouden lijkt te hebben flink te mollen. Charlotte zou om verwarring te zaaien juist heel erg zijn gaan nepmollen en dat is de laatste vier afleveringen extra dik in de verf gezet. Geen leuk scenario, maar wel waar ik rekening mee houd nu het mooiste scenario (sluwe Mol Splinter) een sprookje bleek. :P
Ja idd. De actie van Charlotte bij de opdracht met de wetsuits bijvoorbeeld ...zou een mol nooit doen.

Charlotte past helemaal niet in het rijtje vorige mollen die heel voorzichtig of bijna helemaal niet molden. Jan molde wel vet, maar was niet onnodig verdacht.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1001 Gepost op: 21-02-2021, 10:15:20 »
Ja idd. De actie van Charlotte bij de opdracht met de wetsuits bijvoorbeeld ...zou een mol nooit doen.
Zou een mol dan wel de zwemmers eraan herinneren dat ze de lucifers mee moeten nemen? En zich verdacht maken met een knoop die er toch wel uit komt? Met zeeën van tijd over. En aan een ongunstig touw gaan staan? En iemand die de kokers in twijfel trekt, niet bijvallen?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1002 Gepost op: 21-02-2021, 10:21:02 »
De aflevering en verdenkingen wijzen naar renee maar er zijn aanwijzingen naar Charlotte die me nu niet loslaten (mbt de titels die altijd iets over de mol zeggen): oa
Gelijk: de kaartjes liggen exact gelijk bij begin shot, tussendoor bekijkt ze alle kaarten en daarna liggen de kaarten weer exact gelijk.
Voor het zeggen: char zegt in de lift ‘voor’ einde, achtereinde, ‘HET’..hahahah’. Deze vind ik het sterkst trouwens!
Ze molt opvallend en de 500 bij escape room maakte dat ik haar niet meer verdacht, maar ondertussen heeft ze zoveel gemold en 7000 uit de pot!
Wie weerlegt dit naar renee?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1003 Gepost op: 21-02-2021, 10:25:13 »
Het forum is goed op weg om het de eetste keer fout te hebben in Nederland. Nog een kleine twee weken om uit de Renéehyponose te geraken. Ik zal mijn plicht vervullen en jullie helpen.

En ik zal mijn plicht vervullen en over twee weken psychologische hulpverlening voor jou regelen.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1004 Gepost op: 21-02-2021, 10:27:16 »
Ze molt opvallend en de 500 bij escape room maakte dat ik haar niet meer verdacht, maar ondertussen heeft ze zoveel gemold en 7000 uit de pot!
Wie weerlegt dit naar renee?

Als (minstens) twee kandidaten 5000 euro uit de pot halen, maakt wat de mol doet niks meer uit natuurlijk. Dus kan je hier niet zeggen dat Charlotte als mol 5000 uit de pot haalt.
En ook Renée haalt 2000 euro uit de pot aan het rad door liever voor de jokers te gaan.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1005 Gepost op: 21-02-2021, 10:35:19 »
 Nou Splinter dus niet. Zijn we weer in de aap gelogeerd gemonteerd.  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1006 Gepost op: 21-02-2021, 10:53:27 »
Als (minstens) twee kandidaten 5000 euro uit de pot halen, maakt wat de mol doet niks meer uit natuurlijk. Dus kan je hier niet zeggen dat Charlotte als mol 5000 uit de pot haalt.
En ook Renée haalt 2000 euro uit de pot aan het rad door liever voor de jokers te gaan.
Hoe bedoel je dat renee 2000 uit de pot haalt aan het rad??

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1007 Gepost op: 21-02-2021, 10:59:55 »
De aflevering en verdenkingen wijzen naar renee maar er zijn aanwijzingen naar Charlotte die me nu niet loslaten (mbt de titels die altijd iets over de mol zeggen): oa
Gelijk: de kaartjes liggen exact gelijk bij begin shot, tussendoor bekijkt ze alle kaarten en daarna liggen de kaarten weer exact gelijk.
Voor het zeggen: char zegt in de lift ‘voor’ einde, achtereinde, ‘HET’..hahahah’. Deze vind ik het sterkst trouwens!
Ze molt opvallend en de 500 bij escape room maakte dat ik haar niet meer verdacht, maar ondertussen heeft ze zoveel gemold en 7000 uit de pot!
Wie weerlegt dit naar renee?

Opvallende acties Renee:
- Oudmollen zeggen 'hou je oren open, luister goed'. Verwijzing naar Renee die niet goed hoort?
- Gaat af met geld bij de laseropdracht en geeft codes verkeerd door en hoort het allemaal niet goed.
- 'In eerste instantie wilde Renee de mol wel zijn' is GELIJK (titel afl 1) aan de zinnen op het bord.
- Gaat af met geld bij de ballerina's.
- Bij de opdracht met de symbolen stuurt Renee tot twee keer toe aan op een verkeerd bord. Joshua corrigeert het wel goed.
- Geeft aan dat de schoppen Aas en Boer niet nodig zijn en focust op de 5 en de 8.
- Bij de liften geeft ze nooit een compleet antwoord.
- Ze biedt 1000 euro om eerder verdiend geld van de rondleiding en de escaperoom (bijna) ongedaan te maken.
- Mogelijk knopen gelegd in touwen bij vlotopdracht.
- Trekt verkeerde kleding omhoog bij Steen Goed.
- Playbackt veel bij de silent disco.
- Is niet verbaasd als haar 'hoofdverdachte' Marije afvalt.
- Bloemetje in het haar, muts op, ketting om, allemaal dingen die uiteindelijk terugkomen in de opdracht in het theater in afl 8.
- Ze kiest niet voor de 2000 euro bij het rad, maar draait nog een keer.
- En natuurlijk de sterkste: ze heeft puzzelstukken verwisseld bij de vliegtuigen die niet zijn doorgegeven.


Ondanks die puzzelstukken sluit ik Charlotte nog niet uit. Puur omdat ik Renee ook teveel goeds heb zien doen voor de geldpot.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 11:07:31 door Geel scherm »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1008 Gepost op: 21-02-2021, 11:05:09 »
Charlotte dan toch.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1009 Gepost op: 21-02-2021, 11:09:28 »
Renee ligt voor de hand, misschien wel te voor de hand? Ik kan maar moeilijk geloven dat de productie 2 weken voor het de laatste aflevering laat zien dat de andere kandidaten goed zitten.

Charlotte had ik al afgeschreven, zeker na de exit van Marije. Ze heeft wel 7K uit de pot gehaald, maar die 5K was dan voor de vorm (was sowieso gebeurd) en die 2K kon ze niet weten zou je denken.

Rocky, niet verdacht na het abseilen, maar had ze die dikke plus toen gemakkelijk, zonder zichzelf prijs te geven kunnen voorkomen? Als dat niet het geval is, kan het nog steeds een prima mol zijn.

Kortom: ik weet het niet en eigenlijk heb ik in dit stadium altijd wel een duidelijke mening. Misschien is de productie wel de grote winnaar dit jaar en wordt heel kijkend Nederland voor de gek gehouden. Ik hoop dat het zo is en daarom gaat mijn stem naar Rocky, maar eigenlijk denk ik dat het “gewoon” Renee is. Zou dat wel jammer vinden, want dat ligt er erg bovenop terwijl de productie de identiteit van de mol probeert te verhullen.

Gelukkig viel ik gisteren tijdens de executie alleen  bij wijze van spreken van mijn stoel. Het was een behoorlijke knal  :)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 11:38:17 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1010 Gepost op: 21-02-2021, 11:21:47 »
Zou een mol dan wel de zwemmers eraan herinneren dat ze de lucifers mee moeten nemen? En zich verdacht maken met een knoop die er toch wel uit komt? Met zeeën van tijd over. En aan een ongunstig touw gaan staan? En iemand die de kokers in twijfel trekt, niet bijvallen?
Goede punten. Ik snap sowieso he-le-maal niks van deze mol (wie het ook is)  ::bloos::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1011 Gepost op: 21-02-2021, 11:26:09 »
Als Renée de Mol is dan zal ze heel snel door veel kandidaten verdacht zijn geweest wat haar ervan weerhouden lijkt te hebben flink te mollen. Charlotte zou om verwarring te zaaien juist heel erg zijn gaan nepmollen en dat is de laatste vier afleveringen extra dik in de verf gezet. Geen leuk scenario, maar wel waar ik rekening mee houd nu het mooiste scenario (sluwe Mol Splinter) een sprookje bleek. :P

Ja, precies het scenario dat ik denk zoals het gegaan is.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1012 Gepost op: 21-02-2021, 11:27:44 »
Ja, precies het scenario dat ik denk zoals het gegaan is.
Ze stond voor joker? :o
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1013 Gepost op: 21-02-2021, 11:37:07 »
Renee ligt voor de hand, misschien wel te voor de hand? Ik kan maar moeilijk geloven dat de productie 2 weken voor het de laatste aflevering laat zien dat de andere kandidaten goed zitten.

Charlotte had ik al afgeschreven, zeker na de exit van Marije. Ze heeft wel 7K uit de pot gehaald, maar die 5K was dan voor de vorm (was sowieso gebeurd) en die 2K kon ze niet weten zou je denken.

Dat is precies wat ik vorig jaar bij Rob dacht. Op basis van de verdenkingen moest hij het wel zijn. Maar ik vond het te obvious en vond Nathan als mol veel leuker. Maar hij was het toch echt. En ze lieten het echt zo duidelijk in beeld zien.

Offline Elijah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Joeri Sven Christian Ron en Jan zijn de beste
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1014 Gepost op: 21-02-2021, 11:40:43 »
Aflevering 1: Marije,Lakshmi en florentijn
Aflevering 2: Marije Lakshmi en Rocky
Aflevering 3: Marije en Rocky
Aflevering 4: Marije en Splinter
Aflevering 5: Marije en Splinter
Aflevering 6: Marije en Splinter
Aflevering 7: Alles op Marije (alles weg  ::oink::)
Aflevering 8 : zeker splinter (ook weg)
nu ga ik voor: rocky wint
                     Renee mol
                     Charlotte verliest

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1015 Gepost op: 21-02-2021, 11:42:21 »
Dat is precies wat ik vorig jaar bij Rob dacht. Op basis van de verdenkingen moest hij het wel zijn. Maar ik vond het te obvious en vond Nathan als mol veel leuker. Maar hij was het toch echt. En ze lieten het echt zo duidelijk in beeld zien.


Je hebt gelijk. De wens (op een spectaculair seizoen) is waarschijnlijk de vader van de gedachte. Ik denk eigenlijk ook dat het Renee is, maar als dat zo is, is het een leuk maar alles behalve sensationeel seizoen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1016 Gepost op: 21-02-2021, 11:54:59 »
Als Renée de Mol is dan zal ze heel snel door veel kandidaten verdacht zijn geweest wat haar ervan weerhouden lijkt te hebben flink te mollen. Charlotte zou om verwarring te zaaien juist heel erg zijn gaan nepmollen en dat is de laatste vier afleveringen extra dik in de verf gezet. Geen leuk scenario, maar wel waar ik rekening mee houd nu het mooiste scenario (sluwe Mol Splinter) een sprookje bleek. :P
Oeh ja, dit scenario lijkt me nu ook het meest waarschijnlijk  ::jaja:: 
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1017 Gepost op: 21-02-2021, 12:13:45 »
Voor mij gaat het tussen Renee en Charlotte.

Renee:
- zwaar verdacht door zo'n beetje iedereen (ook al vrij vroeg in het spel)
- buit onhandigheid / doofheid uit, terwijl ze in de tussenstukjes laat zien zeer scherp te zijn en het spel heel goed te begrijpen
- staat voor mijn gevoel niet vaak in een goede positie om te mollen en haalt (onnodig) geld binnen
- haar molacties zouden erg subtiel zijn

Charlotte:
- komt in de eerste paar afleveringen over als een bang vogeltje en is ook zeer bleek
- komt de in de latere afleveringen echt los, molt overduidelijk en in het zicht van iedereen
- ondanks de duidelijke molacties wordt ze nauwelijks verdacht binnen de groep (alleen Marije verdacht haar, maar lijkt daarvan te zijn afgestapt?)
- vrijwel niets gaat goed met Charlotte in de buurt (zinnen maken, vragen beantwoorden, codes doorgeven mislukken allemaal)

Mijn gevoel zegt al heel lang Charlotte, die echt helemaal los te zijn gegaan met mollen. Wat mij tegenhoudt, is dat je haar molacties nauwelijks subtiel kunt noemen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1018 Gepost op: 21-02-2021, 12:27:02 »
Hoe bedoel je dat renee 2000 uit de pot haalt aan het rad??
Bij de eerste beurt had ze de kans om geld (2000 euro) in de pot te spelen. Het was duidelijk dat dat niet het plan was (“ik ga liever voor eigen gewin”). Hierdoor komt dus 2000 euro minder in de pot.


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1019 Gepost op: 21-02-2021, 12:28:14 »
Mijn gevoel zegt al heel lang Charlotte, die echt helemaal los te zijn gegaan met mollen. Wat mij tegenhoudt, is dat je haar molacties nauwelijks subtiel kunt noemen.

Dat in combinatie met dat ze toch alleen maar door Renée verdacht wordt.