Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153836 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1020 Gepost op: 21-02-2021, 12:36:35 »
Het forum is goed op weg om het de eetste keer fout te hebben in Nederland. Nog een kleine twee weken om uit de Renéehyponose te geraken. Ik zal mijn plicht vervullen en jullie helpen.
Haha nou ik heb toch aardig mijn best gedaan de afgelopen weken maar jij had iedereen betoverd met je Splinter/Charlotte tunnel. Ik heb uitgebreid betoogd hoe een simpel jaartje we hebben, het is ZO duidelijk dat Renee de mol is. Maar jouw hypnose was te krachtig.

Het heeft nu een giga tunnel instort moeten kosten om je spel te doorbreken. Splinter exit, Charlotte kon al niet meer, en voor Rocky heeft niemand interesse. Dus tsja een hypnose is het niet, maar de pure logica overwint nu gewoon. Ik schrijf het dus niet op mijn conto hoor, ik zie het niet als plicht vervuld  ::rofl::

Renee is al met al wel een leuke mol en we hebben toch plezier gehad met Splinter? Dus geen chagrijn, nu voort met die leuke mollenstreken in aflevering 10. Een 'effectief' jaar, dat is het zeker, goed gedaan, Renee  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1021 Gepost op: 21-02-2021, 12:58:07 »
Ook dank aan MartinJ en Heinz herinner ik me, die oog hadden voor de officiele regels van de kasteelproef op de site, waardoor de 700 euro kon ontkracht worden en het een verhaal van 150 euro werd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1022 Gepost op: 21-02-2021, 13:03:09 »
Nou ja Molekule:
Ik zat na aflevering 1 op Renée, ging twijfelen door die 700 euro in aflevering 2, had geen idee meer bij aflevering 3 en 4 maar keerde gelukkig op tijd weer terug bij: Renée (met dank aan Lo die de 700 euro wist weg te poetsen).
Hihi graag gedaan. Toch 1 van foute hypnose afgekregen  ::rofl::

Ik duik maar weer de René tunnel in. Het kan toch haast niet anders?

Ze zit op de beste mol posities.

Ze is warig en vaag.

Ze zit volledig op Charlotte omdat die door de montage heel verdacht wordt neergezet.

Case closed. Wisten we ook al weken ::) :-*

Sterker nog. Charlotte en Rocky wilden niet de mol zijn, dat wisten we in aflevering 1 al. En alleen Rocky en Renee pakten de jokerkaart niet. Het begon al met 2 molpunten voor Renee, 0 voor Charlotte.

Ja het duurde mij ook langer dan aflevering 1 hoor, en wel om dit:

Gezien de verdenkingen kom je indd wel bij renee uit, jammer dat ze dan zo opvallend geacteerd molt. Niet mijn wensmol iig.

Elke keer hebben we dezelfde fout met zijn allen. We willen de wensmol. Maar die is slechts weinig jaartjes gegeven. Dus gewoon nuchter blijven. Uiteindelijk kijken we terug op een simpel jaartje eigenlijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1023 Gepost op: 21-02-2021, 13:07:23 »
En toch vind ik Splinter het meest logisch.  ;D
Misschien ben ik opnieuw eigenwijs, maar ik pak mijn spullen en verhuis naar de Charlotte-tunnel.

En ja, Renée is een optie, zelfs Rocky kan nog -ik zou het ook best leuk vinden als een van beide het toch blijkt te zijn (helemaal prima, ik zit er dit jaar toch naast)  ::ok:: - maar van de overgebleven kandidaten vind ik dat Charlotte de meeste verdachte dingen heeft laten zien. De meest verdachte biechten ook... En zeer onverdacht voor de mede-kandidaten. Renée zou zeker ook nog kunnen hoor, maar bij Charlotte vind ik het duidelijker. Mocht Renée het toch zijn: hulde voor die tunnel!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1024 Gepost op: 21-02-2021, 13:37:07 »
Rocky. Hoop ik! Anders opnieuw een teleurstellend seizoen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1025 Gepost op: 21-02-2021, 13:40:07 »
Rocky. Hoop ik! Anders opnieuw een teleurstellend seizoen.

Rocky zou ik fantastisch vinden. De überkandidaat die toch de mol blijkt te zijn. En zwaar onverdacht, ook hier. Zou mooi zijn als ze het is.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1026 Gepost op: 21-02-2021, 13:41:37 »
Dus gewoon nuchter blijven. Uiteindelijk kijken we terug op een simpel jaartje eigenlijk.


Yep!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1027 Gepost op: 21-02-2021, 14:52:45 »
Nou ja Molekule.

Hey Lo, wat ik bedoel is dat voor mezelf de tekst op de website die Heinz in het Renée topic heeft gepost een doorbraak was in de impasse van hoe de regels in de Om de tuin leiden-proef nu precies in elkaar zaten. Niet zozeer voor mezelf (ik was zelfs bereid over die 700 euro heen te kijken want echt overtuigd van Renée als mol), maar het zette de theorie dat Renée niet over 700 euro besliste maar over veel minder toch wel extra kracht bij. Tenminste als je de website als leidend beschouwde, waar je natuurlijk ook over kan discussiëren. Tot daarvoor was het onduidelijk, en hadden non-believers een sterk tegenargument.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 14:54:28 door Molekule »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1028 Gepost op: 21-02-2021, 15:08:18 »
doorbraak was in de impasse
Nou ja die doorbraak was er al een tijd, zoals B-mol al zei had ik dit allang verklaard. Al snel wordt het psychologisch aspect vergeten, zo wordt Renee heel wat verweten hier maar het is gewoon dikke vette pech wat haar een aantal keer is overkomen. neemt niet weg dat je ervoor wel duidelijk ziet hoe de molactie zou zijn. De hele aanloop ernaar toe zie je wel. Ja als er dan een Florentijn op de laatste seconde doorheen vliegt is er geen kruit tegen gewassen. Maar nogmaals, je ziet de opbouw naar de molactie wel duidelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1029 Gepost op: 21-02-2021, 15:13:44 »
Ook dank aan MartinJ en Heinz herinner ik me, die oog hadden voor de officiele regels van de kasteelproef op de site, waardoor de 700 euro kon ontkracht worden en het een verhaal van 150 euro werd.

Wil iemand me deze nog eens uitleggen in Jip en Janneketaal?  ::hypocriet::
Ma how, zeg!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1030 Gepost op: 21-02-2021, 17:33:49 »
Wil iemand me deze nog eens uitleggen in Jip en Janneketaal?  ::hypocriet::

'Kleurloze dromen vertimmeren onzichtbare cornflakes'.
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1031 Gepost op: 21-02-2021, 17:37:19 »
Jaaaaaa! Kan het niet beter zeggen  ::ok:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1032 Gepost op: 21-02-2021, 18:36:17 »
Nou ja, Renée dan maar. puur afgaande op het gezichtsherkenningsalgoritme, de hint 'gelijk' bij de fietsroute en het feit dat ik net Seizoen 12 heb teruggekeken. én ze was mijn schot voor de boeg mol en tijdens de eerste 3 afleveringen mijn 2e hoofdverdachte. Heb ik het dan toch nog een beetje goed.  ::hypocriet:: Nee oké...

Charlotte geen moment verdacht, tot halverwege afgelopen week er een miniscule twijfel bij mij ontstond. had ik het toch nog... Zou ik erg knap vinden als zij het is. Binnen de groep weinig verdacht, maar wel heel obvious mollenstreken uitgehaald. Qua verdenkingen in het spel lijkt het me gewoon lastig om nog mol te kunnen zijn.

En Rocky echt geen enkele seconde overwogen. Dus dan zal zij het wel zijn.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1033 Gepost op: 21-02-2021, 19:24:57 »
Petje af voor Rick en het widm team, met zoveel twijfel na afl.8  ::bravo:: (Rocky is de mol)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1034 Gepost op: 21-02-2021, 19:41:15 »
Maar nogmaals, je ziet de opbouw naar de molactie wel duidelijk.
Inderdaad, de signatuur van de mol was er. Mij moest je niet overtuigen. 😉

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1035 Gepost op: 21-02-2021, 20:05:55 »
Renée it is.
Al vanaf aflevering 2 voor mij.

Ze heeft de eerste afleveringen de pech gehad dat de kandidaten onvoorspelbaar reageerden. Plat geredeneerd heeft ze in het begin te veel geld verdiend. Maar als je kijkt naar molposities en aanzetjes naar Molacties, dan kom je toch echt op Renee uit. Pas vanaf de veilingopdracht ging het lekker. Dat ze zelf een laag bod deed, vind ik prima kunnen. Vergeet niet dat je ook kunt mollen door de kandidaten zelf het geld uit de pot te laten halen! Ik ben benieuwd of we in aflevering 10 zien hoe ze de groep daartoe heeft aangezet.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1036 Gepost op: 21-02-2021, 20:25:40 »
Na een nachtje overdenken en het stof van de ingestorte tunnel afschudden kom ik tot de slotsom dat het wel Renée moet zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1037 Gepost op: 21-02-2021, 20:27:20 »
Geldt voor mij ook, tureluurs. Terwijl ik het in de molacties nog niet echt zie moet ik eerlijk zeggen.

Edit: Hm, dat laatste valt toch mee. Ik heb net mijn lijstje molpunten uitgedeeld in het finalistentopic en dan komt Renée op een gelijkspel met Charlotte.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 21:07:02 door Heinz »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1038 Gepost op: 21-02-2021, 21:43:33 »
Charlotte en Renée mijn 2 verdachten gedurende het hele seizoen. Dan geeft voor mij toch vooral de doorslag dat 1 van hen 7000 uit de pot speelt en de ander niet ;)

edit:

Waarom ik bij Charlotte uitkom is voornamelijk het vlot, de veiling + trein en het rad. En waarom Renée het voor mij nog kan zijn is vooral het feit dat zowel zij als Rocky er nog inzitten :)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 22:22:50 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1039 Gepost op: 21-02-2021, 21:51:11 »
Wil iemand me deze nog eens uitleggen in Jip en Janneketaal?  ::hypocriet::

Volgens de regels op de officiële site moesten zowel Renee als Florentijn een opdracht goed raden om een joker te verdienen. Aangezien Florentijn niets raadde, kon Renee hooguit het geld van één uitgevoerde opdracht wegspelen (tenzij ze daarna nog een keer mocht raden, dat is volgens mij nooit 100% bevestigd, maar twee keer goed raden zou wel erg opvallen.) Misgokken betekende dus een gemiste kans om hooguit 150 euro weg te spelen. Dat gaat toch over veel kleinere bedragen dan destijds werd aangenomen.