Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153804 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1040 Gepost op: 21-02-2021, 21:55:54 »
Die onduidelijkheid tijdens de opdracht rondom de regels, zou dat niet gewoon zijn om te camoufleren dat Renée hier een heel kandidaatse actie uithaalde? Een actie die later via de site iets minder kandidaats moest worden gemaakt?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1041 Gepost op: 21-02-2021, 22:47:05 »
Volgens de regels op de officiële site moesten zowel Renee als Florentijn een opdracht goed raden om een joker te verdienen. Aangezien Florentijn niets raadde, kon Renee hooguit het geld van één uitgevoerde opdracht wegspelen (tenzij ze daarna nog een keer mocht raden, dat is volgens mij nooit 100% bevestigd, maar twee keer goed raden zou wel erg opvallen.) Misgokken betekende dus een gemiste kans om hooguit 150 euro weg te spelen. Dat gaat toch over veel kleinere bedragen dan destijds werd aangenomen.

Voordat florentijn antwoord kijkt renee heel gespannen naar hem. Als hij zegt ‘ik ga voor het geld’ wist renee al dat de opdracht mislukt was, er moesten immers van beide een goed antwoord komen voor 2 jokers, anders werd het hoe dan ook geld. Slim om dan een verkeerd antwoord te geven want er kwam toch al geld in de pot. Door haar foute antwoord bracht ze alleen de waarde van 1 vraag in, mooi om de kandidaat te spelen.
Tja ben er nog niet uit maar deze is me wel bijgebleven. Vooral haar uitdrukking.
Zo keek ze overigens ook gespannen naar Rik bij de abseil opdracht. Toch renee..?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1042 Gepost op: 22-02-2021, 14:47:04 »
Ik denk dat Renée de mol is, vooral vanwege de edit. Ze verdacht Marije, maar toen Marije eruit ging, leek ze helemaal niet zo verbaasd. Ze reageerde zoals ze altijd reageert op een groen scherm. Ook later geen woord over dat haar mol zo laat in het spel er nog uit ging, lijkt me op zijn minst benoemenswaardig. Behalve als je de mol bent, want dat zou dan verdacht zijn.

Ze bood expres laag tijdens de veiling om in een team te komen met Joshua en Splinter, de twee die haar sterk verdachten, om één van hen eruit te werken. Op deze manier kon Renée verder met Charlotte en Marije die haar nog niet zo verdacht vonden (als we de edit mogen geloven). Net als Merel aan Niels de vrijstelling (zogenaamd per ongeluk) gaf, omdat hij nog niet zeker was of Merel dan wel Sarah de mol was. Het is voor een mol natuurlijk veel chiller om met kandidaten over te blijven die je nog niet verdenken.

Ze pakte 500 euro bij het 'elkaar-uitschakelen' spel zodat er sowieso niemand naar huis hoefde (dat was de regel). "Renée als productieassistent" zag ik ergens staan, waar ik me wat betreft deze opdracht wel in kan vinden. Ook net als Merel in S19 met de twee rode schermen.

Ik ben wel bang dat ze qua acties een Inge Ipenburg mol is: 'ik hoefde niets te doen, want de kandidaten verpestten het al!' Ik had haar na aflevering 6 afgestreept als mol omdat ze zo onnodig veel geld verdiende bij de busopdracht én de uitschakelopdracht. Ze deed nota bene ook prima haar best in de gevangenis. Dat is toch geen mol?

Anyhow, ik ben benieuwd!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1043 Gepost op: 22-02-2021, 15:46:07 »
Ik denk dat Renée de mol is, vooral vanwege de edit. Ze verdacht Marije, maar toen Marije eruit ging, leek ze helemaal niet zo verbaasd. Ze reageerde zoals ze altijd reageert op een groen scherm. Ook later geen woord over dat haar mol zo laat in het spel er nog uit ging, lijkt me op zijn minst benoemenswaardig. Behalve als je de mol bent, want dat zou dan verdacht zijn.


Ze wist door vorige executie zeker dat Charlotte mol was door all-in op Marije te gaan en het feit dat er geen afvaller was.

Citaat
Ze pakte 500 euro bij het 'elkaar-uitschakelen' spel zodat er sowieso niemand naar huis hoefde (dat was de regel). "Renée als productieassistent" zag ik ergens staan, waar ik me wat betreft deze opdracht wel in kan vinden. Ook net als Merel in S19 met de twee rode schermen.

Hier heb ik ook problemen mee. De mol kan perfect geld pakken en achterhouden voor het geval dat. Rocky nam trouwens al 250 en was eerder af, dus 250 was genoeg geweest. Productieassistent of niet, 250 euro te veel voor Renée.


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1044 Gepost op: 22-02-2021, 17:18:15 »
Charlotte en Renée mijn 2 verdachten gedurende het hele seizoen. Dan geeft voor mij toch vooral de doorslag dat 1 van hen 7000 uit de pot speelt en de ander niet ;)

edit:

Waarom ik bij Charlotte uitkom is voornamelijk het vlot, de veiling + trein en het rad. En waarom Renée het voor mij nog kan zijn is vooral het feit dat zowel zij als Rocky er nog inzitten :)

Mol Renée, die als laatste haar bod mocht tuitbrengen, weet alle biedingen. Dus hoeft niet nog hoger te bieden. Zeker niet als je al verdacht bent.
Mol Renée verplaatst stukken B3 met E2, maar daarna ook nog E2 met D2.
Mol Renée probeert tijdens kameraad de aas met molteken gelijk weg te werken.
Subtiele acties of acties die niet te controleren zijn.
Charlotte molt in your face en wordt overal verdacht neergezet.
Echt geen mol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1045 Gepost op: 22-02-2021, 20:33:16 »
Ze wist door vorige executie zeker dat Charlotte mol was door all-in op Marije te gaan en het feit dat er geen afvaller was.

Dit klopt niet. Zelfs al zou ze vol op Marije hebben ingezet, bieden de groene schermen van Splinter en Rocky haar geen enkele zekerheid over Charlotte als mol. Of Splinter en Rocky nu op 1 foute mol ingezet hebben of fout gespreid hebben.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1046 Gepost op: 22-02-2021, 20:45:20 »
Ze wist door vorige executie zeker dat Charlotte mol was door all-in op Marije te gaan en het feit dat er geen afvaller was.

Hier heb ik ook problemen mee. De mol kan perfect geld pakken en achterhouden voor het geval dat. Rocky nam trouwens al 250 en was eerder af, dus 250 was genoeg geweest. Productieassistent of niet, 250 euro te veel voor Renée.

Deze opdracht is zo raar gemonteerd dat we niet met zekerheid kunnen vastellen wanneer de briefjes zijn gepakt. Renée kan best het eerste en tweede briefje hebben gepakt om de opdracht veilig te stellen. Dat Rocky daarna ook nog geld pakt kan Renée dan niet geweten hebben. Dus ik zou haar daarmee zeker niet afschrijven.

Juist opdracht 1 van aflevering 8 maakt Renée veel verdachter dan Charlotte. Juist omdat haar molacties niet direct in beeld zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1047 Gepost op: 22-02-2021, 21:32:53 »
Mol Renée verplaatst stukken B3 met E2, maar daarna ook nog E2 met D2.
Mol Renée probeert tijdens kameraad de aas met molteken gelijk weg te werken.
Subtiele acties of acties die niet te controleren zijn.
Charlotte molt in your face en wordt overal verdacht neergezet.
Echt geen mol.

Dat de mol niet veel biedt omdat er al een kandidaat hoog genoeg zit vind ik maar flauw. Lekker onverdacht? Mislukt want de verdenkingen werden er niet minder om dus had ze net zo goed hoog kunnen bieden. De mol moet toch geld uit de pot houden? Er is toch nog een treinopdracht? Charlotte heeft eigenhandig al 7000 uit de pot gehaald. Waar maakt Renée zoiets goed?

Charlotte is volgens jou "in your face" en wordt verdacht neergezet maar dat valt volgens mij best mee. Op het forum heeft ze nooit hoog in de peiling gestaan en als we de beelden mogen geloven is ze alleen echt verdacht door Marije (eerlijk is eerlijk, hoe Marije er dan in godsnaam is uitgegaan als Charlotte de mol is?). En als ze de mol is en in die hoedanigheid gedaan heeft wat ze deed, hoe hou je dat uit de beelden? :D

In mijn beleving is Charlotte redelijk onverdacht door de kandidaten, heeft ze heel brutaal gemold en ook nog eens de helft van het verdiende geld uit de pot gehaald. Lijkt mij een prima mol CV.

Als je dat afzet tegen de cijfers van Renée, vanaf aflevering 1 verdacht, dat nooit van zich af kunnen schudden (integendeel) en een kandidaat deed het wat mollen betreft ook nog eens financieel een heel stuk beter dan haar. Het kan natuurlijk gebeuren maar is wel een domper toch?

Is het niet gewoon veel logischer dat Charlotte de mol is? Ik val alleen uit mijn stoel mocht het toch Rocky blijken te zijn! ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1048 Gepost op: 22-02-2021, 21:47:57 »
Rocky

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1049 Gepost op: 22-02-2021, 22:18:21 »
Charlotte is volgens jou "in your face" en wordt verdacht neergezet maar dat valt volgens mij best mee. Op het forum heeft ze nooit hoog in de peiling gestaan en als we de beelden mogen geloven is ze alleen echt verdacht door Marije (eerlijk is eerlijk, hoe Marije er dan in godsnaam is uitgegaan als Charlotte de mol is?). En als ze de mol is en in die hoedanigheid gedaan heeft wat ze deed, hoe hou je dat uit de beelden? :D

Dus Charlotte is niet verdacht neergezet in de opdracht Voor Joker? Of in de opdracht Water en Vuur? Ze is zo verdacht neergezet dat ze wekenlang bovenaan de molverdenkingen stond. Dat valt niet te ontkennen. Dat de verdenkingen van het publiek niet overeenkomen met de kandidaten is eerder regel dan uitzondering. De kandidaat die door de meeste als mol wordt gezien wordt in het geval deze de mol is vaak nog even in de luwte gehouden, zoals we bij Margriet zagen. De laatste vier kandidaten bleken allemaal op margriet te zitten en dat was voor de kijker niet gelijk duidelijk. Overigens bij de finale wel.
De makers zullen a,ltijd proberen dat de molverdenkingen van het publiek pas na aflevering 8 de echte mol laat zien. Later is natuurlijk mooi meegenomen; eerder zal als een fout van de montage worden gezien.

Als je dat afzet tegen de cijfers van Renée, vanaf aflevering 1 verdacht, dat nooit van zich af kunnen schudden (integendeel) en een kandidaat deed het wat mollen betreft ook nog eens financieel een heel stuk beter dan haar. Het kan natuurlijk gebeuren maar is wel een domper toch?

Het kan natuurlijk gebeuren dat een mol de verdachtmakingen niet van zich af kan schudden (wederom kijk ik naar Margriet), dus dan zal de mol proberen om zich wat gedeisd te houden.
Toch heeft ze minder geld binnen gebracht dan menigeen denkt. Bij de opdracht om de tuin leiden, kon ze maximaal het geld van een opdracht wegspeln volgens de regels van het spel (uitleg staat elders op het forum), volgns mij iets van 150 Euro. Dat binnenbrengen kan best als mol. Ik denk dat ze zich bij de abseilopdracht echt vergist heeft in Rocky en ik denk dat ze er echt vanuit is gegaan dat de kandidaten voor de vrijstelling zouden gaan. Bij water en vuur heeft ze nog geprobeerd tijd te rekken, maar daar stak Rocky ook weer een stokje voor.

Is het niet gewoon veel logischer dat Charlotte de mol is? Ik val alleen uit mijn stoel mocht het toch Rocky blijken te zijn! ;)

Nee, absoluut niet logischer door wat ik hierboven heb geschreven. Een mol die al na aflevering 4 als meest verdacht wordt gezien door het publiek en dat 4 weken lang vind ik zelfs totaal niet logisch. Als Charlotte de mol is, vraag ik me af welke molacties we nog te zien krijgen. Veel zaken die ze verkeerd heeft gedaan zijn al in beeld geweest. Als Renee inderdaad de mol is, kunnen we nog wat leuke dingen verwachten:
- hoe ze inderdaad extra puzzelstukken heeft lopen verwisselen
- hoe ze in de hal met kleding de verkeerde dingen naar boven heeft gehesen of juist laag gehouden
- het gesprekje met Rik na alle biedingen zoiets van: er zijn 3 kandidaten die 5000 Euro geboden hebben en dat ze dan zegt: Is wel genoeg.
- en nog wel meer want ze heeft - zeker in het begin - vrij weinig zendtijd gehad, wat ook weer pleit voor haar als mol. Mollen komen de eerste paar afleveringen weinig aan bod.

Zelf geloof ik niet dat de reeën een hint zijn naar Renee, maar als het wel zo is, vind ik hem leuk verzonnen.
Net als de joker in NEC kleuren met wellicht die knipoog naar haar verleden als clown (wat maar weinig mensen weten vermoed ik).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1050 Gepost op: 22-02-2021, 22:23:53 »
Renée kan best het eerste en tweede briefje hebben gepakt om de opdracht veilig te stellen. Dat Rocky daarna ook nog geld pakt kan Renée dan niet geweten hebben. Dus ik zou haar daarmee zeker niet afschrijven.
Ze hadden bij deze opdracht oortjes in en Renee bleef als laatste over. Als ze de Mol was, dan had ze dat geweten. Als zij daadwerkelijk 2 briefjes had, dan zouden we haar definitief kunnen afschrijven, maar dat is helaas net niet goed genoeg te zien.

Juist opdracht 1 van aflevering 8 maakt Renée veel verdachter dan Charlotte. Juist omdat haar molacties niet direct in beeld zijn.
Ze staat inderdaad vreemd te hannesen voor de puzzel en er wordt op belangrijke momenten steeds weggeknipt. Maar waarom zouden ze de Mol zo vlak voor de finale extra verdacht neer willen zetten? Ze zouden dan toch Charlotte of Rocky meer verdacht maken?
Het is ze in ieder geval wel gelukt, op de officiële website staat Renee plots bovenaan het verdachtenlijstje. Het zou knap gemonteerd zijn en een mooie stunt, als juist het stunten van Charlotte haar uiteindelijk minder verdacht heeft gemaakt, mocht ze de Mol blijken te zijn.

Als Charlotte de mol is, vraag ik me af welke molacties we nog te zien krijgen. Veel zaken die ze verkeerd heeft gedaan zijn al in beeld geweest.
Ten eerst denk ik niet dat een molactie pas goed is als die niet in beeld geweest. Ik heb liever een molactie vol in beeld dat een krijtje buiten beeld. Desondanks zou er nog meer dan genoeg van Charlotte te tonen zijn:
1.1 De envelope in de kamer uit haar eigen handen laten vallen (ze staat met de rug naar de camera) en dan net doen alsof die onder de deur is geschoven.
1.2 Anderen afschieten
2.2 Geld uit kistjes halen
5.2 Op hetzelfde bod als Marije en Rocky gaan zitten
7.1 Stenen verbergen, kleding in kluisjes omwisselen, verkeerde kleren ophangen
8.1 Heel ontspannen in het vliegtuig zitten en hysterisch doen bij communicatie
8.3 Weten op welke stand het rad stond

En dan heeft ze ook nog eens erg mooie hints. Daar kunnen ze wel een avondje mee vullen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 22:45:23 door molecula »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1051 Gepost op: 22-02-2021, 22:44:03 »
Ik heb de topics van de eerste afleveringen nog eens doorgelezen en wat ik daar las was vooral: Charlotte heel verdacht in beeld gebracht, lijkt alsof ze 2x een medekandidaat afschiet. Renée wordt verdacht in beeld gezet, foute codes doorgeven.
Ik ga dus voor Rocky, die 2000 euro zit me wel dwars, maar eventuele molacties komen niet vol in beeld en er zijn genoeg situaties waar ze heel goed gemold kan hebben.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1052 Gepost op: 22-02-2021, 22:52:02 »
Ik heb ook terug gekeken en gelezen en kom tot dezelfde conclusie (of dat wil ik graag).
Beide dames teveel in beeld en vinden jokers etc erg belangrijk. Rocky is zo ontspannen, char 2 jokers? Ach lachen.
Splinter of zij eruit bij de executie? Geen spanning te zien..
En dan de hints van de afl titels. Ook lijkt ze bij ‘om de tuin leiden’ zich af te vragen waar de opdrachten blijven, dat maak ik uit haar lichaamstaal op.
Ik ga voor rocky na keihard uit m’n splinter tunnel gevallen te zijn. Had even een paar dagen herstel nodig.. :-[

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1053 Gepost op: 22-02-2021, 22:53:25 »
Als Charlotte de mol is, vraag ik me af welke molacties we nog te zien krijgen.
- Opdracht 1.1. natuurlijk
- Erik beschieten bij de laseropdracht in 1.3 (was het raak?).
- De tel kwijtgeraakt bij de bordjes in 2.3 met Rocky. Kan nog hilarische beelden opleveren.
- Afspraken gemaakt met de kajakkers om zelf de jokers te houden, de avond voor 3.2.
- Van lift verwisseld bij 4.1, zodat ze gelijk met Marije aankwam bij Splinter.
- Onderonsje met Rik bij 5.2 natuurlijk, over het te bieden bedrag.
- Kaartjes achtergehouden bij 5.3, totdat ze een eventueel eerste station voorbij waren.
- Wat deed ze nou in dat gebouw terwijl anderen schakelstations vonden bij 6.3?
- Codes achtergehouden, kledingstukken verwisseld bij 7.1
- Kist met het woord 'MET' ergens achter de struiken gekieperd bij 7.2
- Foto van man in zwart weggewerkt tijdens het ontdubbelen achterin de zaal.

Wat mogen we van Renée verwachten? Juist van haar hebben we al veel dingen gezien, zoals codes niet goed verstaan bij 1.3, bordjes verkeerd gezien bij 3.1., etc. Ik denk dat Renée met haar warrigheid tegen wil en dank de hulpmol was, door wie veel kandidaten werden afgeleid in hun zoektocht.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1054 Gepost op: 22-02-2021, 22:57:46 »
Ik heb ook terug gekeken en gelezen en kom tot dezelfde conclusie (of dat wil ik graag).
Beide dames teveel in beeld en vinden jokers etc erg belangrijk. Rocky is zo ontspannen, char 2 jokers? Ach lachen.
Splinter of zij eruit bij de executie? Geen spanning te zien..
En dan de hints van de afl titels. Ook lijkt ze bij ‘om de tuin leiden’ zich af te vragen waar de opdrachten blijven, dat maak ik uit haar lichaamstaal op.
Ik ga voor rocky na keihard uit m’n splinter tunnel gevallen te zijn. Had even een paar dagen herstel nodig.. :-[

Van de 3 overgebleven dames is:
- is Rocky verreweg het meest in beeld geweest van alle kandidaten in de eerste 3 afleveringen
- Staat Charlotte op plek 4
- En Renée op 8 (maar dat is logisch met 2 afvallers)
Juist in de eerste afleveringen wordt de mol vaak nog even in de luwte gelaten, maar dat geldt dus niet voor Rocky; juist het tegenovergestelde geldt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1055 Gepost op: 22-02-2021, 23:04:15 »
Als ik die van molecula erbij leg, komen we al tot 14 mogelijke molacties van Charlotte die niet in beeld zijn geweest. En nu de Renéetunnel aan zet. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1056 Gepost op: 22-02-2021, 23:22:34 »
Als ik die van molecula erbij leg, komen we al tot 14 mogelijke molacties van Charlotte die niet in beeld zijn geweest. En nu de Renéetunnel aan zet. :)

De touwen in de knoop leggen of het geld verdienen in de bus. Dat is de trots van de Renéetunnelaars ;D ::ok:: ::vergroot::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1057 Gepost op: 22-02-2021, 23:29:17 »
- Opdracht 1.1. natuurlijk

Bij Renée horen we niet dat er op de deur geklopt wordt, bij Charlotte wel. Dus deze gaat minstens zo goed op voor Renée.

- Erik beschieten bij de laseropdracht in 1.3 (was het raak?).

Er zijn al heel veel kandidaten beschuldigd van het neerschiten van medekandidaten en vooral de naam van Rocky is daar gevallen, maar de montage maakt het ons erg moeilijk om er iets zinnigs van te zeggen.

- De tel kwijtgeraakt bij de bordjes in 2.3 met Rocky. Kan nog hilarische beelden opleveren.

Het grote aantal foto's dat Renée doorstuurde waardoor het een warboel werd.

- Afspraken gemaakt met de kajakkers om zelf de jokers te houden, de avond voor 3.2.

Dit kan Renée ook net zo goed gedaan hebben.

- Van lift verwisseld bij 4.1, zodat ze gelijk met Marije aankwam bij Splinter.

Antwoorden niet meer weten en achteraf zeggen dat je het allemaal wel wist.

- Onderonsje met Rik bij 5.2 natuurlijk, over het te bieden bedrag.

Aan Renée ggevraagd wat ze ervan vind dat maar liefst 3 kandidaten € 5000,- hebben geboden
Renée: oh, dat is goed laat mij maar lekker laag bieden; die pot gaat wel leeg zo. Mag ik nu een biertje?

- Kaartjes achtergehouden bij 5.3, totdat ze een eventueel eerste station voorbij waren.

Renée die ervoor heeft gezorgd (gevraagd aan productie) dat de beide koffers open waren aan de onderkant zodat de inhoud eruit zou vallen.

- Wat deed ze nou in dat gebouw terwijl anderen schakelstations vonden bij 6.3?

Renée die later verteld dat ze als überkandidaat de vrijstelling heeft gewonnen en daardoor Marije kan behouden.

- Codes achtergehouden, kledingstukken verwisseld bij 7.1

Renée kleding verwisseld, verkeerde stukken omhoog getrokken of omlaag of juist een hele tijd niks en geinen voor de camera en doet alsof ze druk bezig is.

- Kist met het woord 'MET' ergens achter de struiken gekieperd bij 7.2

Renée die ook wat kisten verdoezeld.

- Foto van man in zwart weggewerkt tijdens het ontdubbelen achterin de zaal.

Renée die rondloopt met foto's van oud-mollen.

Wat mogen we van Renée verwachten? Juist van haar hebben we al veel dingen gezien, zoals codes niet goed verstaan bij 1.3, bordjes verkeerd gezien bij 3.1., etc. Ik denk dat Renée met haar warrigheid tegen wil en dank de hulpmol was, door wie veel kandidaten werden afgeleid in hun zoektocht.

Ik heb overal erbij gezet wat Renée gedaan kan hebben en daarnaast nog:

- de puzzelstukken omwisselen
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1058 Gepost op: 22-02-2021, 23:39:16 »

...
Nee, absoluut niet logischer door wat ik hierboven heb geschreven. Een mol die al na aflevering 4 als meest verdacht wordt gezien door het publiek en dat 4 weken lang vind ik zelfs totaal niet logisch. Als Charlotte de mol is, vraag ik me af welke molacties we nog te zien krijgen. Veel zaken die ze verkeerd heeft gedaan zijn al in beeld geweest. Als Renee inderdaad de mol is, kunnen we nog wat leuke dingen verwachten:
- hoe ze inderdaad extra puzzelstukken heeft lopen verwisselen
- hoe ze in de hal met kleding de verkeerde dingen naar boven heeft gehesen of juist laag gehouden
- het gesprekje met Rik na alle biedingen zoiets van: er zijn 3 kandidaten die 5000 Euro geboden hebben en dat ze dan zegt: Is wel genoeg.
- en nog wel meer want ze heeft - zeker in het begin - vrij weinig zendtijd gehad, wat ook weer pleit voor haar als mol. Mollen komen de eerste paar afleveringen weinig aan bod.
...

Top dat je zo uitgebreid de moeite hebt genomen voor een reactie. Het staat je goed om nog wat spectaculairs van Renée als mol te maken ::ok::

Zo te lezen zal ik jou niet overtuigen en jij mij niet. Niks mis mee. Laten we maar stellen dat we anders kijken. Ik doe de laatste jaren helemaal niks meer met opdrachten waar we niet alles zien zoals het gegaan is of waar iedereen kan mollen. Denk dit seizoen dan bijvoorbeeld aan de kleding en de puzzel uit de laatste aflevering. Leuk om te kijken maar ik verdiep mij er verder niet in.

Bij die puzzel is het een fluitje van een cent om vanaf de grond iets verkeerd door te geven of een puzzelstuk te verleggen. Niemand die het ziet. Dapper hoor. Niet dat ik vanuit de lucht zogenaamd per ongeluk iets verkeerd door te geven hoger inschat. En bij de kleding kon Renée mooi haar gang gaan, niemand hield initieel toezicht. Maar dat ging ook op voor Splinter, Charlotte, Rocky en Marije. Voor mij een reden om er niet te veel aandacht aan te schenken. Wie de mol ook is, daar verwacht ik niets wat veel indruk op mij zal maken.

Ik vond vooral het feit dat Charlotte de perfecte opdracht van Joshua op het vlot met de kokers nog probeerde te verstoren erg opvallend. Een kandidaat die niet kan weten of het goed of fout is maar Joshua niet vertrouwt en dan maar poogt om zichzelf verdacht te maken? Of was het de (brutale) mol die nog een laatste poging waagde? Tja.

O ja, ze schilderde ook nog een groene M :P
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 23:41:10 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1059 Gepost op: 22-02-2021, 23:48:35 »
Ik vond vooral het feit dat Charlotte de perfecte opdracht van Joshua op het vlot met de kokers nog probeerde te verstoren erg opvallend. Een kandidaat die niet kan weten of het goed of fout is maar Joshua niet vertrouwt en het dan maar poogt om zichzelf verdacht te maken? Of was het de (brutale) mol die nog een laatste poging waagde? Tja.
Of was het naast een poging tot sabotage ook nog eens eens mooie hint? Ik woon al jaren in Praag en ik ga op die plek wel eens wandelen. Iedereen kent het als Lom Velka Amerika, niet slechts Velka Amerika zoals we in de uitzending te zien kregen.
Ik heb dit al vaker gezegd, maar het is wel erg toevallig dat juist hier de kaart op zijn kop hangt, Charlotte de volgorde probeert om te draaien en ze achteraf zegt dat ze verkeerd om gelezen heeft...
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 23:52:26 door molecula »