Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153766 keer)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1080 Gepost op: 23-02-2021, 23:41:37 »
Nog steeds Rocky!  ::oink::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1081 Gepost op: 24-02-2021, 00:00:13 »
We kunnen in elk geval wel stellen dat het nog 2 spannende weken gaan worden, met 2 tunnels die lijnrecht tegenover elkaar staan. :)
Ik moet eerlijk bekennen dat Charlotte bijna de hele serie onderaan mijn lijstje heeft gestaan, maar dat ik de aanwijzingen naar haar wel wat sterker vind worden.
Maar voor mij persoonlijk zijn er teveel dingen die naar Renée wijzen in combinatie met teveel dingen die tegen Charlotte spreken, dus ik ga niet meer switchen.

Het gaat nog heel spannend worden. Voor mij heeft Charlotte wel telkens in de top 3 gestaan, maar ja: Splinter was natuurlijk verdachter.  ::rofl::

Ik zit nu redelijk ingegraven in de Charlotte-tunnel, maar houd er wel rekening mee dat Renée het ook nog zou kunnen zijn. Grappig: ik vind juist dat er teveel dingen zijn die tegen Renée spreken; precies omgekeerd dus.

Ik denk ook dat - met de laatste aflevering in zicht - dat iedereen (ik ook hoor :D ) snel geneigd is vanuit de eigen tunnel te redeneren. Het is moeilijk om dan de open blik te houden. Tenzij er in afl.9 iets heel raars gebeurt, kom ik deze tunnel niet meer uit.

Mocht Renée het zijn, dan ga ik voortaan meteen tunnelen op mijn schot-voor-de-boeg-mol. Dat scheelt een hoop nadenkwerk en foute tunnels in het vervolg.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1082 Gepost op: 24-02-2021, 09:53:54 »
Er zijn voor mij 2 scenario's mogelijk:

1. Charlotte is de mol. Heel brutaal, weinig verdacht en veel geld verduisterd (zo hoort het).
2. Renée is de mol. Vroeg ontdekt, lastige tegenstanders daardoor, veel kandidaten die zodoende nepmollen waarbij Renéé's prestaties ogenschijnlijk verbleken (waar is het misgegaan).

1. Hoop ik en 2. Vrees ik.

Ik ga nog steeds voor Charlotte ::hypocriet::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1083 Gepost op: 24-02-2021, 10:00:16 »


Mocht Renée het zijn

Dan ga ik volgend jaar een FTM maken en de persoon bovenaan als mol nemen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1084 Gepost op: 24-02-2021, 11:39:32 »
Ik heb gestemd op Charlotte en het feit dat een ruime meerderheid op Renée stemt, stemt mij optimistisch, want vorige week stemde de ruime meerderheid nog op Splinter en die was het ook niet  ;).
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 11:41:45 door MartinJ »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1085 Gepost op: 24-02-2021, 12:51:12 »
Dan ga ik volgend jaar een FTM maken en de persoon bovenaan als mol nemen.

Als je abstractie maakt van de 5000 euro, waar de keuze van de mol geen enkele impact heeft op het resultaat, dan is het FTM plaatje verrassend duidelijk.
Ben wel benieuwd of de mol de kandidaten vooraf eventueel aangezet heeft op voor een groot bedrag te gaan, dat zou de echte mollenactie zijn. En kan eender wie zijn, dat weten we niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1086 Gepost op: 24-02-2021, 12:54:00 »
Als je abstractie maakt van de 5000 euro, waar de keuze van de mol geen enkele impact heeft op het resultaat, dan is het FTM plaatje verrassend duidelijk.
Ben wel benieuwd of de mol de kandidaten vooraf eventueel aangezet heeft op voor een groot bedrag te gaan, dat zou de echte mollenactie zijn. En kan eender wie zijn, dat weten we niet.

De -2000 van Charlotte niet vergeten. Oh wacht, Renée die 700 (max deelbaar door 4) + 750 (persoonlijk) + 2000 (deelbaar door 2) + 500 (deelbaar door 2) + 500 verdient, al dan niet wat verdeelbaar over andere kandidaten, maar telkens met een aazienlijke bijdrage.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1087 Gepost op: 24-02-2021, 13:11:53 »
De -2000 van Charlotte niet vergeten. Oh wacht, Renée die 700 (max deelbaar door 4) + 750 (persoonlijk) + 2000 (deelbaar door 2) + 500 (deelbaar door 2) + 500 verdient, al dan niet wat verdeelbaar over andere kandidaten, maar telkens met een aazienlijke bijdrage.

Die € 700 van Renée is voornamelijk aan Florentijn te danken; hij koos immers voor geld.
Die € 2000 vind ik lastiger (hier kan zowel mol Renée Rocky verkeerd ingeschat hebben, maar ook mol Rocky kan de andere 3 abseilers verkeerd ingeschat hebben).
De - € 2000 vind ik ook lastig toe te schrijven, want Splinter was hier heel erg vaag en ik durf nog steeds niet met zekerheid te zeggen of de groene strepen goed te zien waren van de zijkant/achterkant.
Het geld van kameraad durf ik dan weer wel volledig aan Charlotte toe te wijzen; hier heeft Renée voornamelijk niets gedaan.
Het geld van onder druk zetten is compleet aan Renée en Rocky toe te wijzen.
De overige bedragen zal ik nog eens terug moeten gaan kijken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1088 Gepost op: 24-02-2021, 13:16:31 »
Als je abstractie maakt van de 5000 euro, waar de keuze van de mol geen enkele impact heeft op het resultaat, dan is het FTM plaatje verrassend duidelijk.
Ben wel benieuwd of de mol de kandidaten vooraf eventueel aangezet heeft op voor een groot bedrag te gaan, dat zou de echte mollenactie zijn. En kan eender wie zijn, dat weten we niet.
Marije gaf volgens mij aan aanvankelijk helemaal niet te willen bieden, maar kwam uiteindelijk uit op 5000 (als eerste). Dit wijst naar Rik als mol, dat verklaart dan ook waarom zijn foto uit het theater is verwijderd. Dat zou pas een twist zijn....

De mol gaat nooit naar huis (want die presenteert het programma).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1089 Gepost op: 24-02-2021, 13:16:58 »
Die € 700 van Renée is voornamelijk aan Florentijn te danken; hij koos immers voor geld.


Een opdracht in twee teams die dan ineens samen is? Oké, Lakshimi deed het ook goed en Spliter/Marije/Erik dragen ook bij aan de 700 euro. Ik zou het flauw vinden van mol Renée, want ze kon een joker kopen wat kandidaats is, maar hier kan ik nog mee leven.

Citaat
Die € 2000 vind ik lastiger (hier kan zowel mol Renée Rocky verkeerd ingeschat hebben, maar ook mol Rocky kan de andere 3 abseilers verkeerd ingeschat hebben).

Oké, maar ze communiceert openlijk naar Rocky. Zorg dan ten minste dat ze het geld houdt, lieg desnoods.

Citaat
De - € 2000 vind ik ook lastig toe te schrijven, want Splinter was hier heel erg vaag en ik durf nog steeds niet met zekerheid te zeggen of de groene strepen goed te zien waren van de zijkant/achterkant.

Waarschijnlijk gewoon een productiemedewerker die achter Splinter enthousiast stond te zwaaien. Makkelijke oplossing. Of geoefend met draaien zodat het exact goed uitkwam.

Citaat
Het geld van kameraad durf ik dan weer wel volledig aan Charlotte toe te wijzen; hier heeft Renée voornamelijk niets gedaan.

Valt te bezien, hierover verschillen de meningen. Renée had ook foute antwoorden kunnen geven of Charlotte meer tegenwerken. De volledige 500 euro aan Charlotte is sowieso te streng.

Citaat
Het geld van onder druk zetten is compleet aan Renée en Rocky toe te wijzen.
De overige bedragen zal ik nog eens terug moeten gaan kijken.

Fijn dat je dit toegeeft en ook de bus niet probeert goed te praten.

Marije gaf volgens mij aan aanvankelijk helemaal niet te willen bieden, maar kwam uiteindelijk uit op 5000 (als eerste). Dit wijst naar Rik als mol, dat verklaart dan ook waarom zijn foto uit het theater is verwijderd. Dat zou pas een twist zijn....

Rik is inderdaad de mol, net als Lakshmi die als mol is afgevallen en Rocky die er nog inzit. Moeilijk dit jaar met drie mollen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1090 Gepost op: 24-02-2021, 13:53:23 »
Renée staat hier op dit moment meer dan 100 stemmen voor op Charlotte?!?! ::oink:: Ik dacht dat het wel bij zou trekken, maar het lijkt er niet op. Dzjee.

Er valt me wel iets op, en dat is dat als er een vraag of argument wordt ingebracht in het Renée-topic of in een ander topic over Renée, dat vaak genoeg netjes wordt beantwoord maar ook wel eens helemaal genegeerd wordt. Dat is in het Charlotte topic nog niet gebeurd, bij mijn weten. Dus mensen, is hier niet iets teveel sprake van de eigen tunnel willen bevestigen en/of je aansluiten bij de grootste groep?

EDIT: Ik zou bijvoorbeeld toch wel heel graag de visie van Renée-verdenkers horen op de liften. Waar Renée een compleet antwoord geeft (geel-groen-grijs) wat wordt omge-edit naar (geel-groen). En ook waarom Renée in de bus niet gewoon voor halte 6 koos. Die was nog vrij, namelijk.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 14:06:35 door Molest »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1091 Gepost op: 24-02-2021, 14:07:42 »
Er valt me wel iets op, en dat is dat als er een vraag of argument wordt ingebracht in het Renée-topic of in een ander topic over Renée, dat vaak genoeg netjes wordt beantwoord maar ook wel eens helemaal genegeerd wordt. Dat is in het Charlotte topic nog niet gebeurd, bij mijn weten. Dus mensen, is hier niet iets teveel sprake van de eigen tunnel willen bevestigen en/of je aansluiten bij de grootste groep?

Ik denk dat dit een gevolg is van het feit dat in de Renee-tunnel enkele zeer fanatieke Charlotisten telkens weer ellenlange berichten plaatsen. Behalve dat ik vermoed dat mensen die berichten gewoon niet meer (helemaal) lezen, wordt het animo om te reageren ook minder als je te maken hebt met bijna 'dwingende' berichten. Daarnaast bestaat er volgens mij ook geen verplichting om te reageren. Voor de meeste mensen is WIDM vermaak, ontspanning. Voor mij in ieder geval wel (al sinds november 1999).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1092 Gepost op: 24-02-2021, 14:13:26 »
Ja, zou kunnen. Ik vind het zelf leuk om inhoudelijk over de opdrachten te praten. Maar ik snap ook dat niet iedereen daar zin in heeft. ::ok::
Dwingend is nooit de bedoeling geweest, laten we dat voorop stellen. Enkele fanatieke Renée-verdenkers komen af en toe zelf langs in het Charlotte topic of ergens anders om een knuppel in het hoenderhok te gooien. Dus wie kaatst, moet de bal verwachten. ;D Ik vind het gewoon jammer dat op sommige vragen geen antwoord wordt gegeven. Met 150 verdenkers moet er toch wel iemand zijn die daar zin in heeft.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1093 Gepost op: 24-02-2021, 14:18:29 »
Ik denk dat dit een gevolg is van het feit dat in de Renee-tunnel enkele zeer fanatieke Charlotisten telkens weer ellenlange berichten plaatsen. Behalve dat ik vermoed dat mensen die berichten gewoon niet meer (helemaal) lezen, wordt het animo om te reageren ook minder als je te maken hebt met bijna 'dwingende' berichten. Daarnaast bestaat er volgens mij ook geen verplichting om te reageren. Voor de meeste mensen is WIDM vermaak, ontspanning. Voor mij in ieder geval wel (al sinds november 1999).

Je kan het vervelend noemen, je kan het goede argumenten noemen die in al die pagina's nog niet goed weerlegt zijn en waar de Renéetunnelaars niets op te zeggen hebben. Het is zeker niet de bedoeling om als ellendig over te komen, maar er zijn gewoon zaken die echt moeilijk uit te leggen zijn voor Renée en ik zie niet in waarom die niet als argument mogen gegeven worden. Doe jullie best de Charlottetunnel ook aan te vallen, ik lees wel altijd alles en reageer ook op elk tegenargument, hoe goed of slecht ik het ook vind.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1094 Gepost op: 24-02-2021, 14:22:46 »
De bus is vrij simpel, de mol hoeft niet zelf de minbedragen binnen te halen, maar een klimaat te scheppen waarin dat gebeurt. In de bus worden halte 2-6 verdeeld, iedere kandidaat 1x duidelijk en logisch. Maar ook wordt halte 7 gelijk gekoppeld aan halte 6, waar Marije door in de bus te stappen -350 scoort. Als Marije niet zeker wist of ze nog een keer uit de bus zou mogen, had ze er misschien voor gekozen om te blijven staan. Dat was niet de bedoeling. Dus Renee zet de groep op het spoor om halte 7 alvast aan Marije te vergeven omdat zij als laatste gaat.

Ook voor de andere haltes geldt dat het uitstappen van een kandidaat belangrijker is dan het uitstappen van de mol, zelfs als de groep weet dat het mingeld gaat opleveren. Renee kan nog even goede sier maken door twee jokers te geven aan een medekandidaat, alsmede eerlijk overkomen door niet te liegen.

Niet meer reageren op C-tunnelaars, ik doe dat niet meer, het is een herhaling van zetten. Een van de twee groepen heeft gelijk (waarschijnlijk en anders zitten we allebei compleet fout) en dat zien we zaterdag.

Overigens zit mijn hart meer bij een mol a la Charlotte maar mijn verstand sluit uit dat ze het is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 14:29:16 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1095 Gepost op: 24-02-2021, 14:32:42 »
Ik snap wel wat ze beoogde met uitstappen op halte 5. Daar is het vaak genoeg over gegaan. Maar als ze was uitgestapt op halte 6, was er een kans geweest dat iemand op halte 5 mingeld zou pakken, omdat die het vertikte om 2 jokers weg te geven. Dat is een andere kant van de zaak, waar het nooit over gaat. Herhaling van zetten heb ik ook geen zin in, maar dit is een heel ander aspect.
En nog steeds niets gehoord over de liften. Maar evengoed bedankt voor een reactie! ::ok::
Niet meer reageren op C-tunnelaars,
Jammer. Ik dacht dat we daar juist dit forum nu voor hadden.  :-\\ ??? Moeten we nu maar gewoon wachten tot zaterdag?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1096 Gepost op: 24-02-2021, 14:37:24 »
Je kan het vervelend noemen, je kan het goede argumenten noemen die in al die pagina's nog niet goed weerlegt zijn en waar de Renéetunnelaars niets op te zeggen hebben. Het is zeker niet de bedoeling om als ellendig over te komen, maar er zijn gewoon zaken die echt moeilijk uit te leggen zijn voor Renée en ik zie niet in waarom die niet als argument mogen gegeven worden. Doe jullie best de Charlottetunnel ook aan te vallen, ik lees wel altijd alles en reageer ook op elk tegenargument, hoe goed of slecht ik het ook vind.

In voorgaande jaren bleek vaker dat zaken moeilijk uit te leggen waren en dan was zo iemand toch de Mol. De tijden dat de Mol absoluut geen geld in de pot bracht, zijn allang voorbij. Al sinds 'follow the money' in zwang kwam. Bij de productie zijn ze uiteraard ook niet op hun achterhoofd gevallen.

Begrijp me goed: ik vind jouw Mol een geweldig leuk mens. En ze zou zeker een goede Mol kunnen zijn, maar ik denk toch echt dat we te maken hebben met een seizoen waarbij de Mol in feite al vroeg door flink wat kandidaten is ontmaskerd. Om dat te camoufleren, maakt de productie dankbaar gebruik van spring-in-de-wei Charlotte die er vrolijk op los nep-molt. Het zou mij niks verbazen als Charlotte feitelijk al sinds de escaperoom-opdracht op Renee zit, maar dat dit expres niet zo gebracht is.

En mocht over anderhalve week toch blijken dat niet Renee, maar Charlotte de Mol is, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven en jou alle lof toezwaaien. Don't worry.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1097 Gepost op: 24-02-2021, 15:19:42 »
Ik snap wel wat ze beoogde met uitstappen op halte 5. Daar is het vaak genoeg over gegaan. Maar als ze was uitgestapt op halte 6, was er een kans geweest dat iemand op halte 5 mingeld zou pakken, omdat die het vertikte om 2 jokers weg te geven. Dat is een andere kant van de zaak, waar het nooit over gaat. Herhaling van zetten heb ik ook geen zin in, maar dit is een heel ander aspect.
En nog steeds niets gehoord over de liften. Maar evengoed bedankt voor een reactie! ::ok::Jammer. Ik dacht dat we daar juist dit forum nu voor hadden.  :-\\ ??? Moeten we nu maar gewoon wachten tot zaterdag?

Ik reageer wel om beter mijn mening te vormen. Pas sinds aflevering 5 ben ik Renee als potentiële mol gaan zien, tot aflevering 7 zat ik vooral op Splinter. De wending kwam toen ik een overzicht maakte van de afvallers en zag dat het verhaal van Renee logisch kon zijn en dat bij de andere kandidaten er vreemde dingen hebben moeten plaatsvinden. Jullie argumenten gaan vooral over de beelden, mijn argumenten gaan vooral over de biechten en de afvallers. Gaandeweg, dankzij dit forum ben ik er achtergekomen dat dat voor mij beter werkt. Ik trap veel te gemakkelijk in de beelden van de productie.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1098 Gepost op: 24-02-2021, 15:20:51 »

En mocht over anderhalve week toch blijken dat niet Renee, maar Charlotte de Mol is, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven en jou alle lof toezwaaien. Don't worry.

Dat is insgelijk. Mijn mening over hoe Renée het gedaan heeft staat los over jullie manier van speuren. Dan zaten jullie gewoon juist en wij fout en dan gaan de complimenten naar jullie om juist te zitten.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1099 Gepost op: 24-02-2021, 15:30:35 »
Die € 700 van Renée is voornamelijk aan Florentijn te danken; hij koos immers voor geld.

Als Renée de mol is had ze hier niet voor de duimpjes moeten kiezen. Dat was immers geen geheime opdracht. Door haar keuze werd het geld juist verdiend. Renée ging voor de joker maar omdat ze een verkeerde geheime opdracht koos won het hele team het geld. Dit kan alleen verklaard worden als ze als mol geen voorkennis van de opdrachten had maar dat denk ik niet.

Van de officiële website:
Voor elke opdracht die wordt uitgevoerd zonder dat het de cameraman/vrouw het opvalt, verdienen de teams geld voor de pot. Maar kan de cameraman/vrouw aan het einde van de rondleiding twee van die geheime opdrachten benoemen? Dan wordt er geen geld verdiend en krijgt hij of zij zelfs een joker!
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 15:48:01 door Moedermol »