Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153831 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1160 Gepost op: 26-02-2021, 13:21:25 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We zullen terug braaf splinternieuwe argumenten zoeken waarom Charlotte de mol is.

Oké. Eens!
Blijft lastig, omdat heel veel mensen er misschien al uit zijn en het dan heel lastig is om over de eigen tunnel heen te kijken.

Ik kan me ook wel vinden in de argumenten van Starlight (en anderen) over Renée hoor.  ::ok::
Uiteindelijk blijft het een afweging. Bij mij komt daar uiteindelijk Charlotte uit, ik kan me ook voorstellen dat het voor een ander Renée is. Of toch Rocky. Dat maakt het ook interessant. Anders is het maar saai, toch?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1161 Gepost op: 26-02-2021, 14:20:32 »
Ik waag me maar even niet aan al deze spoilers hier want heb de laatste Belgen nog niet gezien.

Hoe had ze hier dan die € 750 uit de pot moeten spelen?
Er mocht immers maar max. 1 kandidaat uitstappen...
Daarover is niets gezegd. Ze had de dames uit het spel moeten spelen. Laat je fantasie gaan. Dat kan op vele manieren. Met een smoes. Onder het mom van 'ja ik krijg nu 5 vragen van de komende test te lezen'. O.i.d.

Maar ze had toch MINIMAAL zelf buiten het spel moeten blijven en niet terug de bus in gaan. Dat had alweer 250 gescheeld. Maar we horen de hypnotiseurs alleen over tientjes bij Renee, niet over de grote bedragen die Charlotte de pot inspeelt....... ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1162 Gepost op: 26-02-2021, 14:36:27 »
De kandidaten hebben alleen helemaal geen manier om te achterhalen waar de fout precies zit in de puzzel, dus daarmee krijgt ze helemaal geen extra verdenkingen op zich. Een nepmolactie is normaal een opvallende duidelijke actie, niet iets subtiels wat alleen te achterhalen is door uitgebreide analyses.
Dit is volgens mij al gedebunked in het opdracht topic. Anders nog maar even een screenshot:

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1163 Gepost op: 26-02-2021, 14:38:37 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1164 Gepost op: 26-02-2021, 14:50:05 »
Zo is het wel leuk geweest met off-topic gaan en nepspoilers. In het off-topic-topic kun je je uitleven met beide. Vanaf nu gaan dergelijke berichten uit dit topic verwijderd worden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1165 Gepost op: 26-02-2021, 15:31:56 »
Dit is volgens mij al gedebunked in het opdracht topic. Anders nog maar even een screenshot:

Dat zinnetje kan de driehoekswissel niet debunken, want dit zegt Splinter na wissel 2. De eventuele driehoekswissel was wissel 4 en had in één vloeiend beweging uitgevoerd kunnen worden, zoals ik al eerder uitgelegd had (in het opdrachtentopic?).
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1166 Gepost op: 26-02-2021, 20:10:09 »
Dat zinnetje kan de driehoekswissel niet debunken, want dit zegt Splinter na wissel 2. De eventuele driehoekswissel was wissel 4 en had in één vloeiend beweging uitgevoerd kunnen worden, zoals ik al eerder uitgelegd had (in het opdrachtentopic?).
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Splinter heeft niet alleen na wissel 2 uitzicht op het bord maar gedurende de hele vlucht.
Verder zijn er 14 puzzelstukken van plaats gewisseld tijdens vlucht 1. Met 4 wissels van 2 en één driehoekswissel kom je nog maar op 11 als ik het vlug even uitreken.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1167 Gepost op: 26-02-2021, 20:10:46 »
Dit is volgens mij al gedebunked in het opdracht topic. Anders nog maar even een screenshot:
Dat betekent natuurlijk nog niet dat ze konden zien of Renée dat goed of fout deed ;) Dat lijkt mij eigenlijk nogal onwaarschijnlijk vanaf die afstand.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1168 Gepost op: 26-02-2021, 20:51:46 »
Splinter heeft niet alleen na wissel 2 uitzicht op het bord maar gedurende de hele vlucht.
Verder zijn er 14 puzzelstukken van plaats gewisseld tijdens vlucht 1. Met 4 wissels van 2 en één driehoekswissel kom je nog maar op 11 als ik het vlug even uitreken.

Het enige wat ik wilde zeggen is dat Renée de driehoekswissel onopvallend heeft kunnen doen. Splinter heeft dat nooit kunnen zien, mits uitgevoerd zoals ik eerder heb aangegeven. Dat de driehoekswissel in deel 2 heeft plaatsgevonden sluit ik in ieder geval uit.
Van de wissel C1-D1 kan ik helemaal niets zeggen, want daar hebben we niets van gezien. Dat wordt puur giswerk. Het lijkt er alleen wel op dat het in vlucht 1 gebeurd is.  Vandaar dat ik Charlotte definitief niet meer verdenk (niet dat ik er ooit echt verdacht heb).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1169 Gepost op: 26-02-2021, 22:57:55 »
Het enige wat ik wilde zeggen is dat Renée de driehoekswissel onopvallend heeft kunnen doen. Splinter heeft dat nooit kunnen zien, mits uitgevoerd zoals ik eerder heb aangegeven. Dat de driehoekswissel in deel 2 heeft plaatsgevonden sluit ik in ieder geval uit.
Van de wissel C1-D1 kan ik helemaal niets zeggen, want daar hebben we niets van gezien. Dat wordt puur giswerk. Het lijkt er alleen wel op dat het in vlucht 1 gebeurd is.  Vandaar dat ik Charlotte definitief niet meer verdenk (niet dat ik er ooit echt verdacht heb).
Het enige dat ik wilde zeggen is dat Renée als ze echt wilde mollen in deze opdracht, ze dit wel op een subtiele manier had gedaan, dus dat Splinter dit niet had kunnen zien. Dat kan heel eenvoudig door precies 5 wissels uit te voeren. Vier goede en een foute wissel met een klein foutje. Als ze wil nep-mollen dan voert ze op zijn minst één extra wissel uit, bijvoorbeeld na de 5 goede wissels. En het heeft er alle schijn van dat ze maar liefst twee extra wissels heeft uitgevoerd. Heel onwaarschijnlijk dat dit serieuze echte molacties zijn.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1170 Gepost op: 26-02-2021, 23:02:00 »
Nep molactie van de Mol om de verdenkingen van zich af te schuiven. Charlotte een stuk beter in dan René, ipv minder dan 2 die je verdenken, zijn het er ineens 3. Niet slecht met vier spelers  ::rofl::
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1171 Gepost op: 27-02-2021, 00:47:19 »
Nep molactie van de Mol om de verdenkingen van zich af te schuiven. Charlotte een stuk beter in dan René, ipv minder dan 2 die je verdenken, zijn het er ineens 3. Niet slecht met vier spelers  ::rofl::
Ik weet niet wat jouw definitie van nep molactie is. Die van mij is een kandidaat die openlijk saboteert met als doel om verdacht te worden door de andere kandidaten. Als je het aantal kandidaten die jouw, zijnde Renée, verdenken weet op te schroeven (zoals ik uit jouw woorden begrijp) dan ben je wel geslaagd in de nep molactie.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1172 Gepost op: 27-02-2021, 02:24:03 »
Het enige dat ik wilde zeggen is dat Renée als ze echt wilde mollen in deze opdracht, ze dit wel op een subtiele manier had gedaan, dus dat Splinter dit niet had kunnen zien. Dat kan heel eenvoudig door precies 5 wissels uit te voeren. Vier goede en een foute wissel met een klein foutje. Als ze wil nep-mollen dan voert ze op zijn minst één extra wissel uit, bijvoorbeeld na de 5 goede wissels. En het heeft er alle schijn van dat ze maar liefst twee extra wissels heeft uitgevoerd. Heel onwaarschijnlijk dat dit serieuze echte molacties zijn.

Die schijn heeft het helemaal niet. Zoals ik eerder uitgelegd heb, is de driehoekswissel B3-E2 absoluut geen extra wissel, maar dan ook echt helemaal niet. Kijk de beelden nog maar eens na.
Renée pakt bordje B3 en legt die neer half op C2 en half op D2. De onderkant van B3 ligt tegen het knopje van D2. In plaats van bordje B3 oppakken en op de plek van E2 neer te leggen, schuift ze met bordje B3 het bordje D2 naar de plek van E2. Als dat gebeurd is, hoeft ze B3 maar een klein beetje terug te schuiven, zodat dat bordje netjes op de plek van D2 komt te liggen. Heb je toch mooi 3 stukken verplaatst met slechts een wissel en absoluut niet zichtbaar voor Splinter.

Dus die is dan alvast verklaard zonder extra wissel.
Dan blijft er inderdaad eentje over: namelijk C1 met D1 en die is wat lastiger.
Je ziet Renée wel het bordje van C1 oppakken/neerleggen als de code C2 met E3 genoemd wordt. Misschien dat dit het moment van de C1-D1 wissel is, maar dat is meer giswerk.
Als dit klopt is er inderdaad 1 extra wissel gebeurt, maar meer niet.


   
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1173 Gepost op: 27-02-2021, 09:26:44 »
Dit zijn de pols tot nu toe van alle deelnemers.

Als Renée de mol blijkt te zijn, dan is dat geen grote verrassing. Alleen Splinter heeft haar nog in de weg gezeten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1174 Gepost op: 27-02-2021, 10:55:45 »
Inderdaad een weinig verrassend seizoen. En hadden we allemaal Splinter al meteen gestreept om dat penningmeesterschap en bondjes zoeken, dan waren we er al eerder uit geweest, voortaan allemaal een Splintertje doen ::trots:::P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1175 Gepost op: 27-02-2021, 11:12:36 »
Al vanaf aflevering 1 op Renée, heel eventjes met Marije nog in haar zog (maar na aflevering 2 al niet meer).
Als Renée de mol is, was dit inderdaad het makkelijkste te lezen seizoen ooit met een te zenuwachtige Splinter, een fanatieke en weliswaar moeilijk te lezen kandidaat Charlotte, een goud-eerlijke en groepsgedreven competitor Rocky, een wanna-be mol/stoorzender Joshua, een super-naturel Lakschmi, een extra-extraverte Marije, een wat mysterieuze maar niet listig genoeg acterende Florentijn en verwachte vroege afvallers Remco en Erik.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1176 Gepost op: 27-02-2021, 11:19:32 »
Ja ik had ook nog even wat anders 'gewenst' met Marije, en een grote groep molloten met Splinter, maar het is wat het is. Ik denk dat een sporter geen goed idee is, zoals Maarten en Dick al eerder, zo is Rocky al meteen afgevallen als mol, maar ze verstoort ook het werk van de mol enorm.

Je moet types hebben zoals Miloushka Witzenhausen. Op zich was Joshua zo'n type, die ook echt wel hulpmol wilde spelen. Maar Renee had het moeilijk omdat ze al meteen gespot werd als mol, het kwam niet echt uit de verf. Dus dat zijn twee factoren die je dwingen tot wensmollen maar uiteindelijk hebben we dan toch de mol gevonden. Hulde ::bravo:: ::ok:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1177 Gepost op: 27-02-2021, 12:20:59 »
Al vanaf aflevering 1 op Renée, heel eventjes met Marije nog in haar zog (maar na aflevering 2 al niet meer).
Als Renée de mol is, was dit inderdaad het makkelijkste te lezen seizoen ooit met een te zenuwachtige Splinter, een fanatieke en weliswaar moeilijk te lezen kandidaat Charlotte, een goud-eerlijke en groepsgedreven competitor Rocky, een wanna-be mol/stoorzender Joshua, een super-naturel Lakschmi, een extra-extraverte Marije, een wat mysterieuze maar niet listig genoeg acterende Florentijn en verwachte vroege afvallers Remco en Erik.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden  ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1178 Gepost op: 27-02-2021, 14:56:10 »
Als Renée de mol is, was dit inderdaad het makkelijkste te lezen seizoen ooit met een te zenuwachtige Splinter, een fanatieke en weliswaar moeilijk te lezen kandidaat Charlotte, een goud-eerlijke en groepsgedreven competitor Rocky, een wanna-be mol/stoorzender Joshua, een super-naturel Lakschmi, een extra-extraverte Marije, een wat mysterieuze maar niet listig genoeg acterende Florentijn en verwachte vroege afvallers Remco en Erik.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden  ::bravo::
Het lijken wel allemaal karakters in een sprookje. ::tandpastasmiley::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1179 Gepost op: 27-02-2021, 16:12:52 »

Je moet types hebben zoals Miloushka Witzenhausen. Op zich was Joshua zo'n type, die ook echt wel hulpmol wilde spelen.


De hulpmol vorig jaar was toch vooral Leonie.

Citaat
Maar Renee had het moeilijk omdat ze al meteen gespot werd als mol, het kwam niet echt uit de verf.

Daarom dat ze erna geld mocht verdienen om verdenkingen af te schudden? Dan heb ik liever dat ze zoals Margriet alle care weghaalt dat iedereen haar verdenkt en gewoon kei hard geld gaat wegspelen.