Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153778 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1280 Gepost op: 2-03-2021, 14:14:47 »
Ik denk een gezicht.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1281 Gepost op: 2-03-2021, 16:34:48 »
Bijna alle Charlotte verdenkers zijn overgestapt op Renée, zoals eerder veel Splinter-verdenkers.

Het lukt Rocky nauwelijks om meer verdacht te worden dan bij het schot voor de boeg.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1282 Gepost op: 2-03-2021, 17:09:30 »
Bijna alle Charlotte verdenkers zijn overgestapt op Renée, zoals eerder veel Splinter-verdenkers.

Niet allemaal dus... Ik ga toch richting Rocky.  ::rofl:: Ondanks dat Renée de meest logische keuze is.
Misschien is Rocky meer een wensmol, dat kan, maar gevoelsmatig twijfel ik of ze 100% de überkandidaat is.

En tja, ik heb zelf al twee tunnels (Splinter, Charlotte) zien instorten, dit was niet mijn meest scherpe mol-seizoen  ;D. Misschien stort er nog een derde in; die kans is er zeker. Wie het ook is van van deze twee: hulde  ::bravo::

En credits voor iedereen die dan wél op tijd in de juiste tunnel zat.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1283 Gepost op: 2-03-2021, 19:05:25 »
Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt dit jaar, hier zie je en ik hoor het ook om me heen. Veel twijfels in instortende tunnels! Ik zat eerst heel lang op splinter maar na iedere uitzending weer twijfels. Nu aardig zeker van rocky maar ben benieuwd of die tunnel het houdt. Meestal voel ik me vrij zeker na een aflevering of 5, maar dit jaar??? Pffff

Offline Mollekind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zie je
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1284 Gepost op: 2-03-2021, 20:30:58 »
Ik reageer niet zo vaak, maar dit wil ik toch wel met jullie delen. Het zou voor sommigen in hun zoektocht naar de mol wellicht helpen als zij wat afstand nemen van de hun vooroordelen, die er blijkbaar hier op het forum zijn tav vrouwen, vrouwen die ouder zijn, sportvrouwen, wat zij al dan niet wel, of niet zouden kunnen en hoe zij moeten zijn om geloofwaardig te zijn. Vooroordelen helpen je niet, je ben eerder beperkt in je inzicht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1285 Gepost op: 3-03-2021, 10:49:47 »
Toch krijg ik de indruk dat van sommigen Renee het per se niet mag zijn. Kijk, eerlijk gezegd vond ik Annemarie destijds een - ik zal het diplomatiek uitdrukken - nogal zwakke Mol, maar ze mocht het van mij wel zijn. Tenslotte ga ik en geen van de andere molloten daarover. Maar dit jaar lijkt er bijna een hetze tegen het molschap van Renee te bestaan en dat vind ik niet echt jofel.

Deze discussie hoort inderdaad niet in het topic “Wie is Wie” thuis  maar ik wil er graag nog even op reageren dus verplaats ik het even. Ik weet niet of er sprake is van een hetze, ieder jaar zie je aan het eind van het seizoen dat tunnels fel  verdedigd worden en tunnelen hoort er gewoon bij.

Wat betreft Renée waren er vanaf het begin al op diverse fora/media geluiden dat men het niet leuk zou vinden als zij de mol zou zijn omdat ze in haar voorstelfilmpje al kenbaar maakte dat ze doof was aan één oor en niet goed zag en last had van andere ongemakken. Haar gedrag in aflevering 1 maakte dat er niet beter op. Veel mensen zouden het flauw vinden als dat  de molstrategie  zijn: Een wat oudere dame die het allemaal niet meer zo goed kon volgen. Soortgelijke strategieën hebben we natuurlijk al gehad met de dommige Milouska en de warrige Jon. Toch was Renée mijn hoofdverdachte na de eerste keer aflevering 1 kijken. Ik heb zelfs nog de testvraag in de app op haar ingevuld. Na de 2e keer kijken ben ik overgestapt op Charlotte.

De strategie van Renée komt nogal flauw over. (sloten en touwen niet los kunnen krijgen) Daarnaast heeft ze zich, als ze de mol is, enkele keren nogal vergist in de aanpak. Bij Om de tuin leiden  had ze de duimpjes niet hoeven noemen, bij kameraad had ze weliswaar een  afleidingsmanoeuvre bij de “Aas” maar ze had best tijd kunnen rekken door op het eind een fout antwoord te geven zodat de cruciale aanwijzing  niet zou komen. Ze kon daar gemakkelijk mee wegkomen omdat anderen ook niet eerlijk waren. Bij het abseilen heeft ze het pakken van de kokers teveel aan Rocky overgelaten. Ze gaf wel aan dat de koker met de jokers gedeeld zou worden maar ze zei erbij dat  Rocky dat zelf mocht weten. Haar hulpeloze blikken naar Rik zeggen eigenlijk genoeg.

Menigeen zou het leuker vinden als de laid-back Rocky, die verrassend uit de hoek kan komen de  (sneaky) mol zou zijn. Rocky zegt bij de test in aflevering 1 al dat ze Renée verdenkt omdat Renée te vaak doet alsof  ze het niet snapt. Rocky is een slimme speelster. Waarom spreekt ze dan in al haar gesprekjes  haar verdenking op  Renée uit als ze wil winnen? Rocky kijkt weg tijdens de nabesprekingen met Rik als een opdracht mislukt is en geeft ook anderen de schuld, bijv bij Steengoed: “Bij ons is het niet misgegaan, dat moet hierboven gebeurd zijn”.


Op een terugkeer van  Charlotte reken ik  niet daarvoor wordt het m.i., als het een toneelstukje zou zijn, te ver doorgevoerd in de media en op Social Media. We hebben bij vorige afvallers die terugkeerden wel vaker gezien dat ze uit de samengestelde groepsfoto gehaald werden en er was zelfs een dagboek van de afvaller van Tim Haars maar ik ga er nu niet vanuit. Ik hoop op nog een leuke verrassing, mede omdat het nu allemaal wel erg voorspelbaar is maar ik vrees dat het inderdaad Renée is en hoop op nog een paar leuke molacties....


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1286 Gepost op: 3-03-2021, 11:02:05 »
Niet allemaal dus... Ik ga toch richting Rocky.  ::rofl:: Ondanks dat Renée de meest logische keuze is.
Misschien is Rocky meer een wensmol, dat kan, maar gevoelsmatig twijfel ik of ze 100% de überkandidaat is.
Dat zou je na dit seizoen het Marije dilemma kunnen noemen. Kies je met je verstand of volg je je gevoel bij een keuze tussen twee molkandidaten die zo dicht bij elkaar liggen op het moment dat je het niet meer weet?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1287 Gepost op: 3-03-2021, 11:16:42 »
Rocky is een slimme speelster. Waarom spreekt ze dan in al haar gesprekjes  haar verdenking op Renée uit als ze wil winnen?

Omdat het een erg slimme speelster is: ze gaat uit van omgekeerde psychologie. Door eerlijk haar hoofdverdachte te noemen, rekent ze erop dat de andere kandidaten zullen denken dat ze liegt en hen naar de verkeerde Mol probeert te leiden en ondertussen dus op iemand anders zit. Gewaagde, maar zeer slimme strategie: volkomen eerlijk zijn omdat je er vanuit gaat dat alle anderen dat niet zijn en je denkt dat zij zullen denken dat ook jij liegt. Petje af voor Rocky! Misschien wel de beste winnaar ooit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1288 Gepost op: 3-03-2021, 11:28:47 »
Nathan heeft vorig jaar ook met een goudeerlijk spel de finale gehaald. Dus zo gek is dit niet.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1289 Gepost op: 3-03-2021, 11:39:42 »
Dat zou je na dit seizoen het Marije dilemma kunnen noemen. Kies je met je verstand of volg je je gevoel bij een keuze tussen twee molkandidaten die zo dicht bij elkaar liggen op het moment dat je het niet meer weet?

Ook helemaal waar.  :) Maar ja, naast zit ik er sowieso (stel: ik zit na 9 afleveringen toch nog op de juiste mol, dat telt niet, vind ik).

Ik vind het fantastisch als Rocky de mol zou zijn, degene die het meest kandidaats is. Het zou supersneaky zijn, wat Moedermol zegt, als zij toch de saboteur is.
Niks ten nadele van Renée: als zij de mol blijkt (en die kans lijkt mij ook groot  :D ) zal ik met plezier naar haar acties kijken. Ook prima als zij het is.

Ik ben keihard uit de Charlotte-tunnel gegooid afgelopen week, maar het lijkt mij toch dat zij het in ieder geval niet is.  ;)

Edit: sorry voor de typo.  ::)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 11:55:04 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1290 Gepost op: 3-03-2021, 11:44:08 »
Het zou supersneaky zijn, wat Moedermol is, als zij toch de saboteur is.
Dat laat je je toch niet zeggen hè, Moedermol? ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1291 Gepost op: 3-03-2021, 11:54:12 »
Dat laat je je toch niet zeggen hè, Moedermol? ::rofl::

O, wat een suffe typfout van mij. Sorry Moedermol.
Aangepast inmiddels.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1292 Gepost op: 3-03-2021, 11:58:13 »
Dat was duidelijk hoor... Maar ongewild was dit gewoon heel geestig. Na zo'n lang betoog van Moedermol. ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1293 Gepost op: 3-03-2021, 12:10:03 »
Dat was duidelijk hoor... Maar ongewild was dit gewoon heel geestig. Na zo'n lang betoog van Moedermol. ::ok::

Ja, begrijp ik.  ::rofl:: Als ik dat van iemand anders zou lezen, vind ik dat onbedoeld ook grappig.  ;)

Weer on topic: het zal dus tussen Rocky en Renée gaan (goh). Voor het eerst dat ik vlak voor de ontknoping niet (meer) diep in een tunnel zit. Rocky dus voor mij (gevoelsmol). En nu wacht ik af tot zaterdag.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1294 Gepost op: 3-03-2021, 12:38:54 »
Ik reageer niet zo vaak, maar dit wil ik toch wel met jullie delen. Het zou voor sommigen in hun zoektocht naar de mol wellicht helpen als zij wat afstand nemen van de hun vooroordelen, die er blijkbaar hier op het forum zijn tav vrouwen, vrouwen die ouder zijn, sportvrouwen, wat zij al dan niet wel, of niet zouden kunnen en hoe zij moeten zijn om geloofwaardig te zijn. Vooroordelen helpen je niet, je ben eerder beperkt in je inzicht.

 ::ok:: dit dus. Ik vind het dit jaar nog ergerlijker dan andere jaren.
Ma how, zeg!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1295 Gepost op: 3-03-2021, 12:44:16 »
Nathan heeft vorig jaar ook met een goudeerlijk spel de finale gehaald. Dus zo gek is dit niet.

En vooral spreiden tot in het extreme. Dat is iets wat ze in Nederland wel goed door beginnen te krijgen. De spreidgame in België is nog gewoonweg rampzalig.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1296 Gepost op: 3-03-2021, 12:50:23 »
Vrees dat het Renée is al ben ik er niet zeker van.

Ik reageer niet zo vaak, maar dit wil ik toch wel met jullie delen. Het zou voor sommigen in hun zoektocht naar de mol wellicht helpen als zij wat afstand nemen van de hun vooroordelen, die er blijkbaar hier op het forum zijn tav vrouwen, vrouwen die ouder zijn, sportvrouwen, wat zij al dan niet wel, of niet zouden kunnen en hoe zij moeten zijn om geloofwaardig te zijn. Vooroordelen helpen je niet, je ben eerder beperkt in je inzicht.

Dat raakt toch kant nog wal? Rocky vaart op haar sportmentaliteit en Renée maakt gebruik van haar leeftijd en lastige dingen als enige doofheid, slecht zien ecetera. Waarom zou je dan de kijker erop aan kijken?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1297 Gepost op: 3-03-2021, 13:04:04 »
Ik reageer niet zo vaak, maar dit wil ik toch wel met jullie delen. Het zou voor sommigen in hun zoektocht naar de mol wellicht helpen als zij wat afstand nemen van de hun vooroordelen, die er blijkbaar hier op het forum zijn tav vrouwen, vrouwen die ouder zijn, sportvrouwen, wat zij al dan niet wel, of niet zouden kunnen en hoe zij moeten zijn om geloofwaardig te zijn. Vooroordelen helpen je niet, je ben eerder beperkt in je inzicht.

Ik begrijp dit niet. Heb niets tegen vrouwen en al helemaal niet tegen oudere vrouwen. Ik ben 66 jaar èn vrouw dus behoor  tot beide categorieën. Ben alleen niet zo gecharmeerd van de molstrategie van  Renée (als ze de mol is)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 13:16:35 door Moedermol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1298 Gepost op: 3-03-2021, 13:14:12 »
Ik begrijp dit ook niet. Heb niets tegen vrouwen en al helemaal niet tegen oudere vrouwen. Ik ben 66 jaar èn vrouw dus behoor  tot beide categorieën. Ben alleen niet zo gecharmeerd van de molstrategie van  Renée (als ze de mol is)

Dat komt dan toch niet omdat wij kijkers vooroordelen bezitten maar omdat de molstrategie is gebouwd op (misplaatste) stereotypering?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1299 Gepost op: 3-03-2021, 13:15:14 »
Dat komt dan toch niet omdat wij kijkers vooroordelen bezitten maar omdat de molstrategie is gebouwd op (misplaatste) stereotypering?

precies