Poll

Wie is de winnaar?

Renée
12 (15.2%)
Rocky
67 (84.8%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]  (gelezen 38700 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2021, 22:00:16 »
*** Stemt voor de vierde keer op ‘niemand’... *** ::rofl::
En anders Rocky, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2021, 22:38:50 »
Het moet wel "niemand" zijn en wel hierom: in de pool afl. 3  Lakshmi als afvaller, afl. 4 Joshua, afl. 5 Niemand.... :P

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2021, 22:42:05 »
Het moet wel "niemand" zijn en wel hierom: in de pool afl. 3  Lakshmi als afvaller, afl. 4 Joshua, afl. 5 Niemand.... :P
Niet Renée invullen voor aflevering 6 dan alsjeblieft! ::joehoe::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #143 Gepost op: 31-01-2021, 00:15:33 »
Nu dan écht niemand ::rofl:: ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #144 Gepost op: 31-01-2021, 00:18:34 »
haha wat een volhouders die niemandstemmers  ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #145 Gepost op: 31-01-2021, 00:28:41 »
haha wat een volhouders die niemandstemmers  ::bravo::

Ik heb dan ook vorig seizoen zo'n 5 afleveringen op een rij gezegd dat Jeroen zou gaan afvallen dus volhouder zeker weten  ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #146 Gepost op: 31-01-2021, 00:39:46 »
toch denk ik echt niet dat het dit seizoen gaat gebeuren, de kans na vanavond is volgens mij nu wel verkeken. corona-technisch ook wel handiger denk ik nu opeens... zo snel mogelijk de bubbel kleiner maken :D

Offline moldraad

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2021, 01:16:19 »
Ik denk dat  Tureluurs gelijk heeft : er gaat niemand in de 5e afl. naar huis!!! Want ik zag Joshua weglopen zonder tas/koffer en de afgevallen kandidaat gaat altijd met bagage weglopen van Rik. Dus ik denk dat Joshua nog terugkomt. Zodat ze de 6e afl. weer beginnen met 6 kandidaten (sorry, 5 kandidaten en een mol).  En aan het eind van afl. 6 gewoon iemand er uit. Dan is het niet nodig om niemand naar huis te sturen.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2021, 01:28:23 »
Dan geef ik een Splinter alarm af. Renee heeft nog wel Marije visie, van Rocky krijg je niet echt hoogte, dat wordt verhuld. Charlotte heeft mogelijkerwijs zicht op Marije nu Joshua weg is (foto opdracht);
 blijft Splinter over.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2021, 10:02:57 »
Rocky gaat eruit, of anders Renée...
Ich bin ein Bärliner!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2021, 12:03:53 »
Ik denk dat Marije als eerstvolgende afvalt, daarna Charlotte. Rocky verliest, Splinter wint, Renée is de mol. Ik ben mega tevreden over de final 5, vind het alleen jammer dat Lakshmi er niet bij zit ;)

Had niet verwacht dat Rocky tot de final 5 zou raken, toch een beetje de underdog, zeker voor iemand die WIDM nooit keek. Een beetje de Nathan Rutjes en Olcay Gulsen van dit seizoen so far!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2021, 12:57:50 »
Met de promo dat je mensen kan uitschakelen in de volgende aflevering denk ik niet dat er een groepsvrijstelling komt.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2021, 13:00:39 »
De volgende aflevering is toch gewoon de allerlaatste kans voor de makers voor een aflevering zonder afvaller? In aflevering 7 is niet logisch, want dat is de halve finale. Tenzij daarin een spannende twist komt die zich over twee afleveringen verstrijkt, een beetje zoals Elba in het jubileumseizoen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2021, 13:03:38 »
Ik denk dat Marije als eerstvolgende afvalt, daarna Charlotte. Rocky verliest, Splinter wint, Renée is de mol.

Sluit ik me bij aan. Marije volgende week exit, nu Joshua weg is zal zij gaan tunnelen op Charlotte. Ze heeft ook al eerder aangegeven dat het tijd was om echt voor 1 iemand te gaan.
Volgens de huidige verdenkingen zou Charlotte inderdaad de laatste afvaller worden, en Rocky + Splinter naar de finale. Tenzij de verdenkingen verschuiven omdat sommigen €5000 boden.
Dat kan nog alle kanten op. Ik zie Charlotte namelijk ook nog wel in de finale komen ten koste van Rocky/Splinter en de Sarah van dit seizoen worden. Ik vond de focus wel heel erg op haar liggen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2021, 14:22:03 »
De volgende aflevering is toch gewoon de allerlaatste kans voor de makers voor een aflevering zonder afvaller? In aflevering 7 is niet logisch, want dat is de halve finale. Tenzij daarin een spannende twist komt die zich over twee afleveringen verstrijkt, een beetje zoals Elba in het jubileumseizoen.

Ik hoop op de spannende twist in de aflevering met 4, al is het voor de makers wel lastig om de spanning er goed in te houden omdat bij 4 de verdenkingen vaak al vast staan.

Als er wel een afvaller is en ik vanuit de montage denk:
- als Marije afvalt, kan Charlotte eigenlijk de mol niet meer zijn. Verwacht dit dus niet.
- als Splinter afvalt, kan Renee eigenlijk de mol niet meer zijn (omdat Renee alleen nog de mol kan zijn als Splinter de vorige test al op haar zat en zo ja, dan gaat hij niet meer switchen). Dan zou Charlotte de mol zijn, maar dan is haar verdenking van Splinter een spoor waar de montage onverklaarbaar veel aandacht aan heeft besteed. Verwacht dit dus ook niet.
- als Renee afvalt, kan het op zich nog meerdere kanten op, omdat we niet echt weten op wie ze zit (Marije of Charlotte waarschijnlijk). Dit is dus mogelijk.
- als Rocky afvalt, wordt het erg moeilijk voor Renee de mol te zijn. Dit is best mogelijk als Renee daarna afvalt.
- als Charlotte afvalt, dan heb ik de foute mol, dus ik denk het niet. Maar montagetechnisch zou dat best kunnen, want met een vage biecht kunnen we daarna waarschijnlijk niemand uitsluiten.

Als ik vanuit mijn molverdenking denk, lijkt Rocky mij de meest logische afvaller, aangezien ik Charlotte verdenk en Rocky haar niet verdenkt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2021, 19:43:51 »
haha wat een volhouders die niemandstemmers  ::bravo::

 ::rofl:: Het moet er toch maar eens van komen!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #156 Gepost op: 2-02-2021, 10:19:01 »
Normaal gesproken zou je verwachten dat volgende week niemand afvalt, omdat anders de afvallerloze aflevering met 4 moet of in de finale (wat nog nooit is voorgekomen, maar er is voor alles een eerste keer). Misschien dat ze ons nog kunnen verassen.

Als er wel een afvaller is en er geen vrijstellingen in het spel zijn:
- als Rocky afvalt, kan Renee de mol toch eigenlijk niet meer zijn (want een langdurige Reneeverdenker valt af, terwijl Marije Renee niet verdenkt). Dan  is het waarschijnlijk dat Renee voor de finale afvalt en dus finale met Charlotte, Marije en Splinter.
- als Splinter afvalt, is dat omdat hij fout zat (gelet op de verdeelde verdenkingen van de groep). We weten niet wie Splinter verdenkt, maar we weten wel dat hij hoger scoorde dan Joshua die op Renee zat. Renee kan dus alleen de mol zijn als Splinter haar vol verdenkt. Als hij afvalt, kan Renee dus de mol niet meer zijn. Daarna valt dan waarschijnlijk Renee af en dan hebben we een finale tussen Charlotte, Marije en Rocky.
- als Marije afvalt, valt de laatste kandidaat af die Renee totaal niet verdenkt (wat . Omdat ze nu waarschijnlijk op Charlotte zit, kunnen we dan Charlotte uitsluiten. Dus dan zal Charlotte daarna wel afvallen en hebben we een finale tussen Renee, Rocky en Splinter.
- als Renee afvalt, weet ik niet of we echt iets wijzer worden (aangezien zij zowel Marije als Charlotte verdenkt en ze het zo kunnen monteren dat ze voelde dat ze echt een keuze moest maken). De finale kan dan nog alle kanten op.
- als Charlotte afvalt, lijkt het dat we Renee kunnen afstrepen (tenzij haar gedeeltelijke verdenking van Splinter haar nekt). Dan lijkt een afvallen van Renee daarna waarschijnlijk met een finale tussen Marije, Rocky en Splinter. (Dit is een vreemde variant.)

Kortom: het pad voor Renee als mol is vrij nauw. Het vereist zo’n beetje dat Marije de volgende aflevering is (afgezien van troeven en grote verschuivingen in verdenkingen) en als dat gebeurt, wordt Renee als mol plotseling wel erg waarschijnlijk. Voor Charlotte en Splinter zijn er meer paden.

Andere gedachte: tijdens de derde test wist Joshua een achterstand van twee jokers op Florentijn in te halen. Florentijn zat op Joshua en Joshua zat waarschijnlijk toen al op Renee (hij zei dat hij nooit echt gespreid heeft). Hoe heeft Joshua die achterstand in gehaald? Dat kan zijn (a) Renee de mol is en Joshua dus goed zat of (b) de echte mol bij meer antwoorden overeenkomt met Renee dan met Joshua. In geval (b), zijn Charlotte/Marije allebei vrouwen die gingen kanoën in plaats van abseilen. Charlotte zat bij Kameraad ook in dezelfde kamer als Renee. Aangezien de test altijd over de laatste paar opdrachten gaat, maakt dat Charlotte (en in mindere Marije) een meer waarschijnlijke mol dan bijvoorbeeld Splinter (of Rocky).

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #157 Gepost op: 2-02-2021, 11:59:37 »
Ik hoop op Marije. Altijd maar weer beschuldigingen naar anderen toe. Ben er wel klaar mee. ::niet-ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #158 Gepost op: 2-02-2021, 12:25:37 »
Als Charlotte de mol is moet Rocky vrezen.

Als Splinter de mol is gaat Charlotte door.

Charlotte valt niet af.


Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #159 Gepost op: 2-02-2021, 12:27:12 »
Als er iemand afvalt hebben we een zeer belangrijke aanwijzing naar de mol.
Daarom valt er niemand af.