Poll

Wie is de winnaar?

Renée
12 (15.2%)
Rocky
67 (84.8%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]  (gelezen 38725 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #220 Gepost op: 10-02-2021, 23:33:05 »
De test/de biechten vertellen ons:
Charlotte -> Marije/Renee en Splinter
Splinter -> Rocky en Renee
Rocky -> Renee, zet 1 joker in
Renee -> Marije en Charlotte
Marije -> Charlotte

Splinter & Rocky krijgen groen. Dus Marije, Charlotte of Renee moest naar huis.
Wie had er naar huis gemoeten?
Marije? Dan is Charlotte niet de mol.
Renee? Zit ook op o.a. Charlotte.
Charlotte? Spreid te veel? Maar dan zit Marije dus ook finaal mis. En evt Renee ook.

You tell me.

Als Marije er uit gaat mag daarna Charlotte ook wel.

Als Renee de Mol is, dan zitten Splinter en Rocky goed. Ze kregen in ieder geval beiden een groen scherm. Kans is groot dat de finale dan gespeeld wordt door Renee, Splinter en Rocky. Maar het zou nog kunnen dat nu eerst Marije afvalt en Charlotte door een vrijstelling in de finale komt. In dat geval denk ik dat de finale zal worden gespeeld door Renee, Splinter en Charlotte.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2021, 13:43:35 »
nu eerst Marije af
Dat moet je meteen Charlotte als mol uitsluiten, dat zullen ze niet doen.

Geloof jij niet dat Charlotte, bang geworden dat het rode scherm in hun groepje zat, en kansloos tegen de jokers van bijv. Splinter, zal stoppen met spreiden?

Ik denk dat die gaat tunnelen, en we zullen niet weten op wie ze eruit vliegt. Ik denk Marije want dat is me nogal een lady's fight aan het worden. Doet me denken aan de manfight Florentijn-Joshua, dat kostte eerstgenoemde ook de kop......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2021, 16:16:21 »
Marije dacht zelf al op het randje van afvallen te staan en zag zichzelf gered worden door Renée. Dat biedt wel een opening voor een switch of spreiding in de komende aflevering. Iets wat haar fataal kan worden :P

Ik zou het niet een heel gekke twist vinden vanuit maakopzicht: Marije krijgt een vage biecht waarin ze twijfel uitspreekt, Marije valt af, velen denken Charlotte te kunnen strepen. Vervolgens komt Charlotte in de finale na afvallen van Rocky. In de biecht heeft ze nog een verdenking van Renée op zich. Alleen wordt dan heel belangrijk wie Charlotte verdenkt, liefste eigenlijk niet ook Renée. Handigste zou dan vrijstelling naar de finale zijn, maar denk dat dit niet populair is hier bij de molloten.

Zelf had ik eerder op Renée gestemd als afvaller. Dit zorgt voor de grootste verwarring in de groep en bij de kijker. Niet gek dat een kandidaat dat overkomt na zo'n afscherming. Het maakt de hele situatie in de vorige executie natuurlijk wel heel schimmig.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #223 Gepost op: 12-02-2021, 13:39:00 »
Ik heb een theorie over de afvallers en kan deze nergens vinden. Sorry als dit al eens genoemd is dan kan je dit bericht overslaan.

Maar ik keek de eerste uitzending van moltalk terug, die voor aanvang van het seizoen. De kandidaten werden hier in voorgesteld in een kring. Als je kijkt hoe die kring is opgebouwd staan aan de ene helft van de kring de kandidaten die reeds zijn afgevallen en aan de andere helft de kandidaten die nog in het spel zitten. Dit vond ik bijzonder.

In de afbeelding heb ik even neergezet hoe iedereen stond. Dan is de vraag kunnen we hieruit afleiden wie de volgende afvallers zijn, door te kijken wie tegenover de eerste 5 afvallers stonden. Als je ze tegenover elkaar zet krijg je:
- Remco t.o. Renée
- Eric t.o. Marije
- Florentijn t.o. Splinter
- Lakshmi t.o. Charlotte
- Joshua t.o. Rocky

Dan is het dus de vraag of ze de eerste afvaller tegenover de 6e afvaller zetten of tegenover de mol. Dat lijdt tot 2 rijtjes.
6e afvaller: Renée, 7e afvaller: Marije, Verliezend finalist: Splinter, Winnaar: Charlotte, Mol: Rocky

of

6e afvaller: Rocky, 7e afvaller: Charlotte, Verliezend finalist: Splinter, Winnaar: Marije, Mol: Renée

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #224 Gepost op: 12-02-2021, 13:43:19 »

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #225 Gepost op: 12-02-2021, 14:36:10 »
Zie hier:

Ah kijk! Toch al wel opgevallen. Kon het niet vinden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #226 Gepost op: 12-02-2021, 16:46:40 »
Rocky lijkt me niet zo'n molboekjesschrijfster, dus ondanks dat ze al vanaf afl. 1 op Renee zit, kan dat toch wel eens fout gaan qua feitenkennis.
Het viel me op dat Renee Charlotte uitkoos om de opdracht 'schilderen' mee te doen - dat ging niet door - en als Renee de mol is betekent dat dat Charlotte haar weinig verdenkt.
In de bus in het extra filmpje, leek Charlotte vooral gefixeerd op Marije.
Ik denk dat Charlotte daarom wel eens kan afvallen. Óf, het is Rocky, als die helemaal niets heeft opgeschreven tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 16:49:22 door Run »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #227 Gepost op: 13-02-2021, 09:06:12 »
Hoezo denk je dat Rocky niets schrijft? Ik heb die indruk helemaal niet, lijkt me een zeer fanatieke kandidaat met duidelijke tactiek in het spel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #228 Gepost op: 13-02-2021, 09:43:34 »
Hoezo denk je dat Rocky niets schrijft? Ik heb die indruk helemaal niet, lijkt me een zeer fanatieke kandidaat met duidelijke tactiek in het spel.
Ze denkt op de voetballersmanier: van wedstrijd naar wedstrijd, dat zei ze in het extra filmpje. Ik weet niet of ze bijhoudt wat er allemaal eerder is gebeurd.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #229 Gepost op: 13-02-2021, 10:06:52 »
Ik heb een theorie over de afvallers en kan deze nergens vinden. Sorry als dit al eens genoemd is dan kan je dit bericht overslaan.

Maar ik keek de eerste uitzending van moltalk terug, die voor aanvang van het seizoen. De kandidaten werden hier in voorgesteld in een kring. Als je kijkt hoe die kring is opgebouwd staan aan de ene helft van de kring de kandidaten die reeds zijn afgevallen en aan de andere helft de kandidaten die nog in het spel zitten. Dit vond ik bijzonder.

In de afbeelding heb ik even neergezet hoe iedereen stond. Dan is de vraag kunnen we hieruit afleiden wie de volgende afvallers zijn, door te kijken wie tegenover de eerste 5 afvallers stonden. Als je ze tegenover elkaar zet krijg je:
- Remco t.o. Renée
- Eric t.o. Marije
- Florentijn t.o. Splinter
- Lakshmi t.o. Charlotte
- Joshua t.o. Rocky

Dan is het dus de vraag of ze de eerste afvaller tegenover de 6e afvaller zetten of tegenover de mol. Dat lijdt tot 2 rijtjes.
6e afvaller: Renée, 7e afvaller: Marije, Verliezend finalist: Splinter, Winnaar: Charlotte, Mol: Rocky

of

6e afvaller: Rocky, 7e afvaller: Charlotte, Verliezend finalist: Splinter, Winnaar: Marije, Mol: Renée

Andere optie is nog om ze ‘in spiegelbeeld’ te zien:
Dus Remco/rocky
Lakshmi/splinter etc
Vanavond kunnen we er ws meer over zeggen, hoop eigenlijk dat het willekeur laat zien vanavond.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #230 Gepost op: 13-02-2021, 19:59:45 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #231 Gepost op: 13-02-2021, 21:27:43 »
Voor t eerst de afvaller goed  :D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #232 Gepost op: 13-02-2021, 21:38:58 »
Ik heb voor afl.8 op 'niemand' gestemd, omdat ik vermoed dat we dat begin afl. 9 gaan zien.  ;D

Voor aflevering 7 had ik het goed, maar verder merk ik dat ik best vaak 'niemand' stem.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #233 Gepost op: 13-02-2021, 22:55:48 »
‘Moltalk cirkel’ gaat niet meer op..

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #234 Gepost op: 13-02-2021, 23:29:03 »
De verdenking van Charlotte werd niet duidelijk, Charlotte eruit de volgende keer?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #235 Gepost op: 13-02-2021, 23:36:40 »
De verdenking van Charlotte werd niet duidelijk, Charlotte eruit de volgende keer?

Charlotte gaat door naar de finale....Ik denk dat Rocky afvalt.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #236 Gepost op: 13-02-2021, 23:37:51 »
Charlotte Renee Splinter finale. Rocky is een rood scherm.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #237 Gepost op: 13-02-2021, 23:45:20 »
Renée valt af. (als vervolg op: mijn poolafvaller valt altijd de week erna af). Splinter kan triomfantelijk zeggen dat hij gered is door zijn diamanten jokers. Uiteraard kan hij dat ook als Rocky afvalt  ;)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #238 Gepost op: 14-02-2021, 01:45:04 »
Ik denk dat Charlotte door de vage testbiecht van Marije een goede kans maakt om de finale te bereiken. Daar komt nog eens bij dat ik denk dat Splinter de Mol is en alleen Charlotte hem meermaals, zij het niet heel erg expliciet, genoemd heeft. Blijven over Rocky en Renée. Ik vermoed dat de kandidaten die deze aflevering nog (enigszins) gespreid hebben dit volgende week niet meer gaan doen. Hypothese: Splinter, Rocky en Charlotte gaan vol op Renée en Renée gaat vol op Charlotte. Als Rocky moet vertrekken kan iedereen in de finale nog de Mol zijn, als Renée moet vertrekken kan Charlotte niet meer de Mol zijn. Dan vliegt Rocky er logischerwijs uit. Finale: Splinter en Charlotte zitten op Renée, Renée heeft op miraculeuze wijze het licht gezien en zit op Splinter. Charlotte krijgt te horen dat ze niet de Mol is, Splinter dat hij niet de winnaar is en Renée dat ze niet de verliezer is. Splinter Mol, Renée winnaar en Charlotte verliezer is dan nog mogelijk, alsmede Renée Mol, Charlotte winnaar en Splinter verliezer (ik hoop dat dit allemaal klopt, het is laat  ;D).

Enige onwaarschijnlijke zou de plotselinge overstap van Renée naar Splinter als Mol zijn in de finale. Ik kan me ook niet heugen dat we dat eerder gezien hebben, een kandidaat die pas in de finale ineens de juiste Mol had, maar daarvoor niet zijn of haar Mol af zag vallen (zoals Buddy, Edo en Roderick)

« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 01:47:00 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #239 Gepost op: 14-02-2021, 02:21:55 »
Van alleen Splinter, Charlotte en Renee gebruiken ze bij de bekendmaking een stukje film dat niet in hun voorstelfilmpje op de site stond. Lijkt me dat dat de drie finalisten zijn. Rocky valt af.

Ik denk ook dat de mol zich onthult in dat filmpje. Splinter zegt dat hij de mol niet is. De filmpjes van Charlotte en Renee zijn niet goed hoorbaar. Eigenlijk is Charlotte in die filmpjes verdachter, maar na het afvallen van Marije lijkt zij als mol erg onwaarschijnlijk. Renee is de mol.