Poll

Wie is de winnaar?

Renée
12 (15.2%)
Rocky
67 (84.8%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]  (gelezen 38717 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #240 Gepost op: 14-02-2021, 02:28:01 »
Van alleen Splinter, Charlotte en Renee gebruiken ze bij de bekendmaking een stukje film dat niet in hun voorstelfilmpje op de site stond. Lijkt me dat dat de drie finalisten zijn. Rocky valt af.

Ik denk ook dat de mol zich onthult in dat filmpje. Splinter zegt dat hij de mol niet is. De filmpjes van Charlotte en Renee zijn niet goed hoorbaar. Eigenlijk is Charlotte in die filmpjes verdachter, maar na het afvallen van Marije lijkt zij als mol erg onwaarschijnlijk. Renee is de mol.

Los van de filmpjes, hoe waarschijnlijk acht je het dat Renée de Mol is als Rocky naar huis moet volgende week? Zelfs al zouden Splinter en Charlotte ook vol op Renée gaan, het is Rocky die haar het gehele seizoen al noemt. Zou zij dan logischerwijs niet het meeste over Renée moeten weten? Als Renée de Mol is lijkt me een vertrek van Charlotte waarschijnlijker.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #241 Gepost op: 14-02-2021, 03:03:25 »
Ik denk dat Charlotte volgende week afvalt inderdaad (en dat Renée de mol is).

Maar wie weet, volgende week wordt raar, met dat rad van fortuin, en vrijstellingen, zwarte vrijstellingen, enz. Er kan van alles gebeuren.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #242 Gepost op: 14-02-2021, 08:40:06 »
Los van de filmpjes, hoe waarschijnlijk acht je het dat Renée de Mol is als Rocky naar huis moet volgende week? Zelfs al zouden Splinter en Charlotte ook vol op Renée gaan, het is Rocky die haar het gehele seizoen al noemt. Zou zij dan logischerwijs niet het meeste over Renée moeten weten? Als Renée de Mol is lijkt me een vertrek van Charlotte waarschijnlijker.

Puur op basis van hoe diep ze in de juiste tunnel zitten, zou je verwachten dat Rocky doorgaat als Renee de mol is. Maar iedereen gaat voor de finale vol op één iemand en als ze alle drie voor Renee gaan dan komt het aan op wie het meeste weet en het best gestampt heeft. Rocky heeft door haar lange verdenking wel een voordeel, maar ik schat Charlotte en Splinter beter in in het hele spel van opschrijven en onthouden. Hoe dan ook vind ik dit lastig in te schatten, dus ik denk dat het alle drie kan (zelfs voor vrijstellingen).

Een andere manier is door te achterhalen welk verhaal de montage ons wil laten vertellen. De drie finalisten worden vaak voorgesorteerd door het van alle drie nog mogelijk te houden dat ze de mol zijn en een beetje verdenkingen richting alle drie te creëren. Dit is een beetje gemengd resultaat. De montage probeert nu Marijes verdenking van Charlotte weg te poetsen, maar nu worden ook verdenkingen van Splinter (door Charlotte) en Rocky (Renee, Splinter) erg benadrukt. Als Charlotte afvalt, wordt het voor de Splintertunnel een stuk lastiger. Als Splinter afvalt, wordt het voor de Rockytunnel een stuk lastiger. Rocky als afvaller is de enige waarbij ze alle drie nog de mol kunnen zijn (mede door de twijfel te creëren over wat Marije nou gedaan heeft). Dus ook vanuit dat perspectief lijkt Rocky als afvaller de grootste kans.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #243 Gepost op: 14-02-2021, 08:54:26 »
Dat geldt alleen als Renée de mol is en dat denk ik toch niet ;).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #244 Gepost op: 14-02-2021, 09:04:55 »
Ik hoop op Renée én Splinter.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #245 Gepost op: 14-02-2021, 09:26:05 »
Dat geldt alleen als Renée de mol is en dat denk ik toch niet ;).

Eens, maar het stukje dat de montage een finale wil waar ze alle drie de mol kunnen zijn geldt ongeacht de mol. Dat klopt volgens mij het beste als Rocky afvalt (al kunnen vrijstellingen dit speelveld nog beïnvloeden).

Daarnaast hadden alleen Splinter, Charlotte en Renee afwijkende filmpjes bij de bekendmaking. Dat is ook onafhankelijk van wie je als mol verdenkt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #246 Gepost op: 14-02-2021, 09:32:46 »
Renée of Rocky
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #247 Gepost op: 14-02-2021, 10:52:48 »
Charlotte

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #248 Gepost op: 14-02-2021, 10:54:14 »
Charlotte of Rocky, ik neig zelf meer naar Rocky. Maar het gaat denk ik ook afhangen van de Rad van Fortuin-opdracht.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #249 Gepost op: 14-02-2021, 11:00:20 »

Enige onwaarschijnlijke zou de plotselinge overstap van Renée naar Splinter als Mol zijn in de finale. Ik kan me ook niet heugen dat we dat eerder gezien hebben, een kandidaat die pas in de finale ineens de juiste Mol had, maar daarvoor niet zijn of haar Mol af zag vallen (zoals Buddy, Edo en Roderick)

Was dat niet bij Sanne het geval? Volgens mij veranderde zij in de finale van Jochem naar Thomas.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #250 Gepost op: 14-02-2021, 11:20:51 »
Was dat niet bij Sanne het geval? Volgens mij veranderde zij in de finale van Jochem naar Thomas.

Klopt, al had ze meen ik net voor de finale al wel één of twee keer een paar vragen op Thomas ingevuld. Vandaar dat ik haar er niet bij had gezet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #251 Gepost op: 14-02-2021, 11:37:46 »
Er wordt door de productie voorgesorteerd op een finale met Charlotte, Splinter en Renée. Dus ik denk dat Rocky af gaat vallen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #252 Gepost op: 14-02-2021, 11:40:54 »
Was dat niet bij Sanne het geval? Volgens mij veranderde zij in de finale van Jochem naar Thomas.

En Frederique, toch?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #253 Gepost op: 14-02-2021, 15:22:02 »
Puur op basis van hoe diep ze in de juiste tunnel zitten, zou je verwachten dat Rocky doorgaat als Renee de mol is. Maar iedereen gaat voor de finale vol op één iemand en als ze alle drie voor Renee gaan dan komt het aan op wie het meeste weet en het best gestampt heeft. Rocky heeft door haar lange verdenking wel een voordeel, maar ik schat Charlotte en Splinter beter in in het hele spel van opschrijven en onthouden. Hoe dan ook vind ik dit lastig in te schatten, dus ik denk dat het alle drie kan (zelfs voor vrijstellingen).
Vergeet niet dat Splinter Diamanten in huis heeft he. Twee jokers, zekerheid voor de finale. Het moet wel raar lopen wil de andere finaliste niet Rocky zijn. Zeker ook omdat de regie wil camoufleren dat Charlotte er straks op Splinter uitvliegt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #254 Gepost op: 14-02-2021, 15:25:57 »
Hij zal er in de finale niets aan hebben, omdat de jokers dan niet meer mogen worden ingezet. Dus hij zal ze in aflevering 8 wel moeten inzetten.

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #255 Gepost op: 14-02-2021, 16:15:29 »
Als je kijkt waar alle kandidaten het vaakst hun test op hebben ingevuld, waren de afvallers Joshua en Marije goed te voorspellen. Nu staat Charlotte bovenaan, 15x een antwoord op haar ingevuld. 12x Rocky, 12x Renée, 9x Splinter. Dus ik zeg: Charlotte valt af.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #256 Gepost op: 14-02-2021, 16:17:21 »
Rocky

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #257 Gepost op: 14-02-2021, 16:24:31 »
Rocky

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #258 Gepost op: 14-02-2021, 16:27:14 »
Rocky.

De Charlotte- en Splintertunnel even united in deze afvallerspol.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #259 Gepost op: 14-02-2021, 16:33:45 »
Bekeken vanuit Renee als mol zit Rocky veilig. Splinter ook met zijn diamanten. Dus ik stem Charlotte, of ze moet de zwarte vrijstelling / witte vrijstelling krijgen uit het rad van fortuin.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan