Poll

Wie is de winnaar?

Renée
12 (15.2%)
Rocky
67 (84.8%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]  (gelezen 38722 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #280 Gepost op: 17-02-2021, 19:09:44 »
Mijn gevoel zegt Rocky

Dus ik ga voor Renee  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #281 Gepost op: 17-02-2021, 21:49:01 »
Renee is de mo-hol!
Ik ga ervan uit dat er wel een finalevrijstelling in het spel komt.
Ja nu dat voorstukje naar buiten is gekomen is de kans wel groot dat Charlotte een vrijstelling pakt bij dat rad. Jammer voor Rocky dan. Je kunt nog ZO goed zitten, maar een voorval als dit vertroebelt je kansen. Het is Joshua ook gebeurd......

En nu maar horen van de Charlotte mol aanhangers waarom de mol dan die vrijstelling pakt ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #282 Gepost op: 17-02-2021, 21:55:16 »
Renee is de mo-hol!Ja nu dat voorstukje naar buiten is gekomen is de kans wel groot dat Charlotte een vrijstelling pakt bij dat rad. Jammer voor Rocky dan. Je kunt nog ZO goed zitten, maar een voorval als dit vertroebelt je kansen. Het is Joshua ook gebeurd......

En nu maar horen van de Charlotte mol aanhangers waarom de mol dan die vrijstelling pakt ::)

Ik zit niet in een Charlotte tunnel maar Patrick in El Salvador deed dit.

Offline RamonV

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #283 Gepost op: 17-02-2021, 21:56:04 »
Renee is de mo-hol!Ja nu dat voorstukje naar buiten is gekomen is de kans wel groot dat Charlotte een vrijstelling pakt bij dat rad. Jammer voor Rocky dan. Je kunt nog ZO goed zitten, maar een voorval als dit vertroebelt je kansen. Het is Joshua ook gebeurd......

En nu maar horen van de Charlotte mol aanhangers waarom de mol dan die vrijstelling pakt ::)

Zodat elke kandidaat evenveel kans heeft om de finale te bereiken?  ;)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #284 Gepost op: 17-02-2021, 22:39:23 »
Oké, ik ben simpel... maar een scenario als hieronder is toch goed mogelijk?

Stel dat Rocky de Mol is. Splinter en Renee hebben haar door, Charlotte zit op Renee of Splinter.
Als Charlotte een vrijstelling pakt en Splinter zijn twee diamanten inzet... dan is Renee toch normaal gesproken het haasje?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #285 Gepost op: 17-02-2021, 22:51:25 »
Dat gun ik de Renéetunnel niet. Die blijven zo hard koppig fout zitten dat ze dat maar tot de finale doen nu ;D ;D

Wij spreken elkaar na de finale nog wel.   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #286 Gepost op: 18-02-2021, 01:14:54 »
Oké, ik ben simpel... maar een scenario als hieronder is toch goed mogelijk?

Stel dat Rocky de Mol is. Splinter en Renee hebben haar door, Charlotte zit op Renee of Splinter.
Als Charlotte een vrijstelling pakt en Splinter zijn twee diamanten inzet... dan is Renee toch normaal gesproken het haasje?

Niet simpel hoor, is best mogelijk. Maar of het zo wordt? We gaan het meemaken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #287 Gepost op: 18-02-2021, 09:23:19 »
En nu maar horen van de Charlotte mol aanhangers waarom de mol dan die vrijstelling pakt ::)

Ze zou niet de eerste zijn. Patrick Stoof deed dat toch ook bijvoorbeeld.

Stel dat Rocky de Mol is.

ERROR 40

Wij spreken elkaar na de finale nog wel.   :P

Deal.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #288 Gepost op: 18-02-2021, 09:46:16 »
Voor degene die nog niet in de Renee tunnel zitten, beter aan het einde gekeerd dan altijd verkeerd  ::rofl::
Rocky

Afl. 1: Renée
Afl. 2: Florentijn, Marije en Renée
Afl. 3: ?
Afl. 4: Renée
Afl. 5: Renée, Joshua
Afl. 6: Renée
Afl. 7: Renée

Uit de biechten van Rocky vanaf aflevering 1 wordt duidelijk dat Renee de mol is.
Scenario 1: Renee en Rocky zijn beide kandidaat. Dan moet je je afvragen waarom kandidaat Rocky vol gaat voor een kandidaat die slecht hoort, slecht ziet, fysiek minder is maar wel intelligent. Renee wordt niet heel erg verdacht door de groep. De kans dat je met deze gok in het spel bijft is nihil. Niet waarschijnlijk.
Scenario 2: Rocky is de Mol. Dan moet je je afvragen waarom de mol zo vasthoudend op een kandidaat gaat zitten die niet op jou zit, waarvan het niet waarschijnlijk is dat de kandidaat het lang vol houd. Als je moet kiezen als mol kies dan voor een favouriet in de groep, val je minder op. Niet waarschijnlijk.
Scenario 3: Renee is de mol. Dan is er in de eerste aflevering iets gebeurt dat Rocky getriggerd heeft. Rocky en Renee waren een koppel met fietsen, heeft Renee zich versproken? Rocky heeft iets gezien of gehoord. Ze twijfelt misschien nog wel later, maar gaande weg krijgt ze steeds meer bevestiging. Geen onwaarschijnlijk scenario.
Scenario 4: Rocky heeft steeds gelogen in de biecht. Dat gebeurt vaker, kandidaten die liegen in de biecht. Het kan, maar liegen vanaf aflevering 1... Als ik Rocky goed inschat, kan ze wel bedriegen (liegen met voordeel), maar liegen mag zeker niet van haar moeder die dit gaat zien. Niet waarschijnlijk.

Als ik uit ga van Renee als mol dan zijn er nog twee scenario's voor de afvaller en de verliezen finalist.
Scenario A: Rocky en Splinter gaan beide door naar de finale. Hun kennisvoorsprong op Charlotte is dermate dat Charlotte kansloos is. In de finale heeft Splinter nog 2 jokers en een gelijk kennisniveau van Renee, hij heeft Renee ook al heel lang in het vizier. De 2 jokers blijken diamanten.
Scenario B: Charlotte pakt een groene vrijstelling. Dan gaat de halve finale tusse Rocky & Splinter. Splinter kan zijn 2 jokers inzetten om te winnen van Rocky, in de finale moet hij tegen Charlotte en die kan ie wel aan zonder jokers.

Splinter wordt dus de winnaar, Rocky de verliezer, tenzij Charlotte een groene vrijstelling pakt.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 10:03:03 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #289 Gepost op: 18-02-2021, 09:49:00 »
Voor degene die nog niet in de Renee tunnel zitten, beter aan het einde gekeerd dan altijd verkeerd  ::rofl::

Scenario 1:
Scenario 2:
Scenario 3:
Scenario 4:
Scenario A:
Scenario B:

Scenario X3Y7000C: Renée is niet de mol en Rocky zit fout en heeft geluk gehad.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #290 Gepost op: 18-02-2021, 09:53:17 »
Dat is scenario 1, beide zijn kandidaat.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #291 Gepost op: 18-02-2021, 09:56:05 »
Dat is scenario 1, beide zijn kandidaat.

Dat weet ik, maar dat vind ik wel een heel open uitleg en snelle conclusie.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #292 Gepost op: 18-02-2021, 10:09:47 »
Rocky

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #293 Gepost op: 18-02-2021, 12:26:33 »
Oké, ik ben simpel... maar een scenario als hieronder is toch goed mogelijk?

Stel dat Rocky de Mol is. Splinter en Renee hebben haar door, Charlotte zit op Renee of Splinter.
Als Charlotte een vrijstelling pakt en Splinter zijn twee diamanten inzet... dan is Renee toch normaal gesproken het haasje?
Ja, kan. En als je de namen van Rocky en Renée omwisselt, dan kan het ook. Heb je alleen een ander haasje.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #294 Gepost op: 18-02-2021, 13:38:23 »
Voor degene die nog niet in de Renee tunnel zitten, beter aan het einde gekeerd dan altijd verkeerd  ::rofl::
Uit de biechten van Rocky vanaf aflevering 1 wordt duidelijk dat Renee de mol is.
Scenario 1: Renee en Rocky zijn beide kandidaat. Dan moet je je afvragen waarom kandidaat Rocky vol gaat voor een kandidaat die slecht hoort, slecht ziet, fysiek minder is maar wel intelligent. Renee wordt niet heel erg verdacht door de groep. De kans dat je met deze gok in het spel bijft is nihil. Niet waarschijnlijk.

Om te beginnen is Rocky zeker niet de enige die Renee verdenkt. Remco, Joshua, Splinter en Charlotte lijken allemaal tot op zekere hoogte op Renee te hebben gezeten. En het kan heel goed dat Rocky zeker de eerste afleveringen spreidde.

De kans dat je met een foute mol bij de laatste vier komt is niet nihil. Het overkwam de volgende mensen: Tygo, Peggy, Buddy, Nathan, Mil, Simone, Olcay, Diederik, Jochem, Sanne en dat is alleen maar van de laatste 5 seizoenen (oftewel 10 uit 15 kandidaten die bij de laatste 4 kwamen hadden de mol fout).

Ik verdenk Renee wel, maar dit argument overtuigt me niet.

Als ik uit ga van Renee als mol dan zijn er nog twee scenario's voor de afvaller en de verliezen finalist.
Scenario A: Rocky en Splinter gaan beide door naar de finale.
Scenario B: Charlotte pakt een groene vrijstelling.

Splinter wordt dus de winnaar, Rocky de verliezer, tenzij Charlotte een groene vrijstelling pakt.

Je mag in de finale geen jokers inzetten (tenzij die regel is afgeschaft zonder dat ze het iemand hebben laten weten). Er is een kans dat er een zwarte vrijstelling in het spel komt.

Meer algemeen gesproken geldt het volgende:
- degene die de test het slechtst maakt valt af (buiten vrijstellingen, etc.). De productie speelt hier niet mee (met mogelijke uitzondering de afvallerloze aflevering, die vaak wat vreemd tot stand komt).
- als de productie klaar is met filmen, gaan ze monteren. Ze weten dan al hoe het spel eindigt en wie de finalisten zijn. Ze hebben ook een bak met biechten waar ze zo uit kunnen knippen, plakken en snijden dat het een spannend verhaal wordt. Daarbij geldt (1) er moet een finale komen waarbij niet duidelijk is wie de mol is, (2) idealiter moeten alle drie de finalisten de mol nog kunnen zijn, (3) zodra aan de eerste twee vereisten is voldaan, geldt dat de rest van de biechten zo realistisch mogelijk moeten klinken (en de makkelijkste manier daarvoor is om dichtbij de werkelijkheid te blijven).
- de biecht van de mol moet er natuurlijk ook in gemonteerd worden. Voor de makers is het het beste als de mol al een tijdje op een van de andere finalisten gaat zitten (vaak de winnaar), omdat er minder twijfel ontstaat over hoe het kan dat de mol er zo lang in blijft. Daar zijn uitzonderingen op: toen de hele groep vorig jaar op Leonie ging zitten, ging de biecht van mol Rob daar gewoon in mee.

We zitten nu nog midden in het verhaal, maar we weten nog niet hoe het afloopt. Er zijn vier mogelijke mollen en vier mogelijke afvallers:
- als Renee de mol is, lijkt Charlotte de logische afvaller (tenzij Charlotte een vrijstelling pakt of Charlotte een keuze maakt ook vol voor Renee te gaan)
- als Charlotte de mol is, lijkt Splinter of Rocky de logische afvaller
- als Splinter de mol is, lijkt Renee of Rocky de logische afvaller
- als Rocky de mol is, lijkt Charlotte de logische afvaller (tenzij Charlotte een vrijstelling pakt)

Met andere woorden:
- als Charlotte afvalt, lijkt het dat we Splinter kunnen uitsluiten tenzij er een realistische kans is dat ze Splinter heeft laten vallen. Als ik kijk hoe Charlottes verdenking van Splinter de laatste aflevering benadrukt is, acht ik dit scenario niet zo heel waarschijnlijk.
- Als Rocky of Splinter afvalt, kunnen we Renee uitsluiten, tenzij Charlotte een vrijstelling heeft of er een realistische kans is dat Charlotte op Renee is gaan zitten. Een vrijstelling van Charlotte is goed mogelijk, net als een kans dat Charlotte een keuze maakt voor 1 mol te gaan (waarbij de montage ons niet hoeft te vertellen wie het is). Ik acht dit heel goed mogelijk.
- Als Renee afvalt, lijkt eigenlijk alleen Splinter nog als mol mogelijk, tenzij er een realistische kans is dat Renee vol op Charlotte of Rocky is gegaan, maar we niet weten wie. Dit is mogelijk, maar ik vind dit minder elegant / gepolijst dan een afvallen van Rocky of Splinter.

Vanuit die logica past een afvallen van Splinter of Rocky beter in het verhaal, zoals de montage het ons tot dit moment heeft verteld. Vanwege Splinters twee jokers acht ik dan een afvallen van Rocky waarschijnlijker (al kan het natuurlijk zijn dat de zwarte vrijstelling de jokers te niet doet).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #295 Gepost op: 18-02-2021, 13:45:38 »
Rocky

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kun je die afbeelding in de spoiler toelichten? In een nieuwe spoiler uiteraard. Snap 'm namelijk niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #296 Gepost op: 18-02-2021, 13:58:51 »
Je mag in de finale geen jokers inzetten (tenzij die regel is afgeschaft zonder dat ze het iemand hebben laten weten).
Ik ken deze regel niet, mijn fout, dan hebben Rocky & Splinter wat mij betreft evenveel kans in de finale.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #297 Gepost op: 18-02-2021, 14:07:28 »
Uit de biechten van Rocky vanaf aflevering 1 wordt duidelijk dat Renee de mol is.
Scenario 1: Renee en Rocky zijn beide kandidaat. Dan moet je je afvragen waarom kandidaat Rocky vol gaat voor een kandidaat die slecht hoort, slecht ziet, fysiek minder is maar wel intelligent. Renee wordt niet heel erg verdacht door de groep. De kans dat je met deze gok in het spel bijft is nihil. Niet waarschijnlijk.

Met deze analyse ben ik het niet eens.
Renée was wel verdacht in de groep, met name in de lasergame.
Verkeerde codes, doof, voorstellen om zelf codes te zoeken. Zich laten afschieten met geld.
Vergeet ook Joshua niet die vol op Renée zat vanaf het begin.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #298 Gepost op: 18-02-2021, 14:42:36 »
Er zijn vier mogelijke mollen en vier mogelijke afvallers:
- als Renee de mol is, lijkt Charlotte de logische afvaller (tenzij Charlotte een vrijstelling pakt of Charlotte een keuze maakt ook vol voor Renee te gaan)
- als Charlotte de mol is, lijkt Splinter of Rocky de logische afvaller
- als Splinter de mol is, lijkt Renee of Rocky de logische afvaller
- als Rocky de mol is, lijkt Charlotte de logische afvaller (tenzij Charlotte een vrijstelling pakt)

Erik zat in aflevering 2 als een van de weinigen op Splinter. Hij moet vragen op Splinter hebben ingevuld, in dat geval doet hij veel beter dan Charlotte en Florentijn. Tenzij Erik niet op Splinter, Marije en Rocky zat natuurlijk en Florentijn en Charlotte, die op Joshua zeggen te zitten, stiekem toch op anderen zaten. Het is een en-en verhaal, met Joshua verlies je in de biecht indien Splinter de mol is.
Een aflevering later kan Florentijn afvallen met Splinter als mol, maar er zijn 4 kandidaten die in dat geval slechter zouden scoren.
In aflevering 4 zou Lakshmi met Splinter als mol het ook veel beter doen dan Renee of Marije. En ten slotte in aflevering 5 zou Joshua met kop en schouders boven Renee uitsteken bij Splinter als mol.
Je kan niet 100% vertrouwen op de biecht, maar Splinter sluit ik 100% uit.

Met Rocky als mol zou Erik ook niet afgevallen zijn, hij had in aflevering 2 ook ingezet op Rocky. Anderen niet. In aflevering 3 zou Splinter ongetwijfeld afgevallen zijn met Rocky als mol. Zijn Charlotte, Renee en Marije zou er voor zorgen dat hij slecht door de test komt. Lakshmi zou ook bij Rocky als mol waarschijnlijk zijn afgevallen in aflevering 4. In aflevering 5 zou de strijd tussen Joshua en Splinter gegaan zijn, waarschijnlijk verloren door Joshua. Op basis van aflevering 2 & 3 wil ik Rocky uitsluiten.

Met Charlotte als mol, zou in aflevering 2 met vrij grote zekerheid Joshua zijn afgevallen. Zijn keuze voor Renee en Erik legt het zeker af tegen de keuze van Erik op Marije, Rocky en Splinter. Die keuze was bij Charlotte als mol een goede keuze. Mocht het gunstig vallen voor Joshua in aflevering 2, dan is ie zeker het haasje in aflevering 3. Met kop en schouders de slechtste keus bij Charlotte als mol. Aflevering 4 & 5 zouden wel de gewenste afvaller aanwijzen.

Met Renee als mol tenslotte gaat het in aflevering 2 om Charlotte, Erik, Florentijn, Marije en Splinter die allen 4-5 antwoorden goed hebben. Erik zal de slechtste geweest zijn (had er 4). In aflevering 3 gaat het om Charlotte, Florentijn, Lakshmi en Marije. Waarbij Florentijn de slechtste was. In aflevering 4 Gaat et tussen Charlotte en Lakshmi, waarbij Lakshmi met het slechtste resultaat een rood scherm krijgt. In aflevering 5 was het de broederstrijd waarbij Joshua gewoon minder nauwkeurig geantwoord zal hebben dan Splinter.

Alleen bij Renee verloopt het spel volgens de biechten. Bij de anderen moet er op meerdere momenten gemanipuleerd zijn en daar geloof ik niet in.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 14:51:03 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #299 Gepost op: 18-02-2021, 14:45:44 »
Met deze analyse ben ik het niet eens.
Renée was wel verdacht in de groep, met name in de lasergame.
Verkeerde codes, doof, voorstellen om zelf codes te zoeken. Zich laten afschieten met geld.
Vergeet ook Joshua niet die vol op Renée zat vanaf het begin.
De verdenkingen uit aflevering 1:
Ik heb geen idee of ik topics mag openen, maar ik heb in elk geval bijgehouden wie er genoemd werden bij de test.

Charlotte: Remco
Erik: Splinter, Charlotte, Marije
Florentijn: Joshua
Joshua: Rocky
Lakshmi: Joshua, Erik
Marije: Florentijn
Remco: Erik
Renée: Marije, Remco, Joshua, Florentijn
Rocky: Renée
Splinter: Joshua
Renee niet erg verdacht, behalve door Rocky.
Ik boycot Rusland & Russische producten!