Poll

Wie is de winnaar?

Renée
12 (15.2%)
Rocky
67 (84.8%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]  (gelezen 38720 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #300 Gepost op: 18-02-2021, 15:09:05 »
Erik zat in aflevering 2 als een van de weinigen op Splinter. Hij moet vragen op Splinter hebben ingevuld, in dat geval doet hij veel beter dan Charlotte en Florentijn. Tenzij Erik niet op Splinter, Marije en Rocky zat natuurlijk en Florentijn en Charlotte, die op Joshua zeggen te zitten, stiekem toch op anderen zaten. Het is een en-en verhaal, met Joshua verlies je in de biecht indien Splinter de mol is.
Een aflevering later kan Florentijn afvallen met Splinter als mol, maar er zijn 4 kandidaten die in dat geval slechter zouden scoren.
In aflevering 4 zou Lakshmi met Splinter als mol het ook veel beter doen dan Renee of Marije. En ten slotte in aflevering 5 zou Joshua met kop en schouders boven Renee uitsteken bij Splinter als mol.
Je kan niet 100% vertrouwen op de biecht, maar Splinter sluit ik 100% uit.
Erik noemt in aflevering 2 Marije, Splinter en Rocky, en nog een waarvan hij de naam niet noemt. Daarmee kun je Splinter wat mij betreft niet 100% wegstrepen als mol, zeker gezien de onbetrouwbaarheid van de montage en de biechten en het feit dat Erik wellicht vele andere vragen fout had. Na Erik is Charlotte in aflevering 4 de eerste die Splinter noemt als verdachte.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #301 Gepost op: 18-02-2021, 15:44:53 »
Charlotte en Florentijn zitten beide op Joshua, ongetwijfeld hebben ze nog een beetje gespreid. Erik heeft Splinter in ieder geval meegenomen in de beantwoording.

In opdracht 1 om de tuin leiden, staat Joshua met de portofoon en niet in een groepje. Als Splinter de mol is zijn alle vragen over wat de mol deed, waar de mol was enzovoort fout geantwoord door Charlotte en Florentijn.
In opdracht 3 idemdito, Joshua zit in de truck en maakt foto's, terwijl Splinter op de parkeerplaats is.
Opdracht 2 Joshua zit bij de verkenners, Splinter bij de tweede groep. Zowel Splinter als Joshua en een aantal anderen worden afgeschoten.
Erik die afvalt kiest voor Marije, Splinter en Rocky. Erik zit met Splinter en Marije in een groepje bij de rondleiding. In opdracht 3 staan Splinter en Marije op de parkeerplaats. De kans dat Erik meer vragen fout antwoord dan Charlotte en Florentijn is naar mijn mening zeer klein.
Bij Splinter als mol had Erik een goede spreiding van zijn molkandidaten, veel beter dan anderen.

De biechten zijn betrouwbaarder dan we denken, de biechters af en toe niet (leonie heeft gelogen over haar molkandidaten).
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 15:50:37 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2021, 15:53:02 »
Charlotte en Florentijn zitten beide op Joshua, ongetwijfeld hebben ze nog een beetje gespreid. Erik heeft Splinter in ieder geval meegenomen in de beantwoording.

De biechten zijn betrouwbaarder dan we denken, de biechters af en toe niet (leonie heeft gelogen over haar molkandidaten).

De biechten zijn betrouwbaar zolang ze in het verhaal dat de montage ons wil laten geloven passen. In ieder geval is test 2 nu net eentje waar we meer informatie over de vragen hebben door Kameraad. Het zou gek zijn deze informatie niet te gebruiken. Zie link hieronder.

Dit zijn de vragen met de antwoorden, waarbij de namen zijn ingevuld.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #303 Gepost op: 18-02-2021, 16:00:50 »
Hoe dan ook gaat de afvaller komende zaterdag ons belangrijke info geven. Tenzij Rocky afvalt. Dan is het beperkt tot het feit dat zij de mol (inderdaad) niet is.

Ik hoop dat Splinter afvalt  >:D, maar ik verwacht Rocky of Charlotte. Als de vrijstellingen geen roet in het eten gooien, dan is het Charlotte.

Uiteraard vanuit mijn tunnel bekeken.  ::tandpastasmiley::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #304 Gepost op: 18-02-2021, 16:04:04 »
De biechten zijn betrouwbaar zolang ze in het verhaal dat de montage ons wil laten geloven passen. In ieder geval is test 2 nu net eentje waar we meer informatie over de vragen hebben door Kameraad. Het zou gek zijn deze informatie niet te gebruiken. Zie link hieronder.
Vanuit het spreadsheet dat ik nu heb gaat dit moeilijk om zoveel testvragen toe te voegen. Ik heb wel ideeen over hoe ik dat zou kunnen doen, omdat er altijd wel test vragen zijn. Maar dat lukt even niet qua tijd.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #305 Gepost op: 18-02-2021, 16:09:51 »
Charlotte en Florentijn zitten beide op Joshua, ongetwijfeld hebben ze nog een beetje gespreid. Erik heeft Splinter in ieder geval meegenomen in de beantwoording.

In opdracht 1 om de tuin leiden, staat Joshua met de portofoon en niet in een groepje. Als Splinter de mol is zijn alle vragen over wat de mol deed, waar de mol was enzovoort fout geantwoord door Charlotte en Florentijn.
In opdracht 3 idemdito, Joshua zit in de truck en maakt foto's, terwijl Splinter op de parkeerplaats is.
Opdracht 2 Joshua zit bij de verkenners, Splinter bij de tweede groep. Zowel Splinter als Joshua en een aantal anderen worden afgeschoten.
Erik die afvalt kiest voor Marije, Splinter en Rocky. Erik zit met Splinter en Marije in een groepje bij de rondleiding. In opdracht 3 staan Splinter en Marije op de parkeerplaats. De kans dat Erik meer vragen fout antwoord dan Charlotte en Florentijn is naar mijn mening zeer klein.
Bij Splinter als mol had Erik een goede spreiding van zijn molkandidaten, veel beter dan anderen.

De biechten zijn betrouwbaarder dan we denken, de biechters af en toe niet (leonie heeft gelogen over haar molkandidaten).
Erik heeft over vier kandidaten gespreid, en aangezien we de antwoorden van zijn vragenlijst niet hebben gezien, blijft het allemaal speculeren en kun je wat mij betreft hier geen vergaande conclusies uit trekken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #306 Gepost op: 18-02-2021, 16:40:56 »
En dan is er altijd nog Geert Hoes (WIDM6) die in aflevering 1 afviel terwijl hij ervan overtuigd was dat of Milouska of Toine de Mol was. Maar we dwalen af, dit is meer iets voor het wie-verdenkt-wie topic.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #307 Gepost op: 18-02-2021, 17:09:28 »
De verdenkingen uit aflevering 1:
[...]

Renee niet erg verdacht, behalve door Rocky.

De uitgesproken verdenkingen van aflevering 1 gebruiken is natuurlijk erg problematisch. In veel gevallen wordt er maar één naam genoemd, terwijl je zeker kunt weten dat bijna alle kandidaten zullen spreiden bij de test. Zoals gezegd zal de dove en blinde Renée die af gaat met geld (en gunstig zit met moltainbiken) meerdere kandidaten zijn opgevallen en is het niet onwaarschijnlijk dat ze door meerdere meegenomen zal worden in de spreiding - al is dit ook maar een aanname natuurlijk.

Ik denk dat zeker in het begin van het seizoen, als er ook weinig sprake is van uitgesproken hoofdverdachten bij kandidaten, er lekker geshopt kan worden in biechten en er een selectieve verdenking uit de montage kan komen. Zeker als er ook suggestieve vragen gesteld worden waar een kandidaat op antwoord, e.g. 'vertel eens waarom Marije verdacht is'.

Meer on topic: De analyses gedurende de week hebben mij nog niet echt van gedachte doen veranderen en à la Leendert kom ik ook uit op Rocky als meest waarschijnlijke afvaller, waarbij ik Renée als afvaller ook nog niet helemaal uitsluit maar dan moet er wel iets interessants in de aflevering gaan gebeuren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #308 Gepost op: 20-02-2021, 19:47:08 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 8:

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #309 Gepost op: 20-02-2021, 23:21:44 »
Rocky gaat deze wedstrijd winnen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #310 Gepost op: 20-02-2021, 23:27:06 »
Lastig. Rocky zit langer op Renée dan Charlotte, maar Charlotte lijkt mij meer gedreven in dingen opschrijven, ook omdat ze journaliste is. Het gaat hoe dan ook heel spannend worden tussen die twee.

Rocky gun ik de winst, maar in de pool heb ik Charlotte als winnaar, dus gok ik daar maar op  :P

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #311 Gepost op: 21-02-2021, 08:47:44 »
Lastig. Rocky zit langer op Renée dan Charlotte, maar Charlotte lijkt mij meer gedreven in dingen opschrijven, ook omdat ze journaliste is. Het gaat hoe dan ook heel spannend worden tussen die twee.

Rocky gun ik de winst, maar in de pool heb ik Charlotte als winnaar, dus gok ik daar maar op  :P

Eens met deze analyse. Ik stem op Rocky omdat ze blijkbaar een achterstand van twee jokers op Splinter (die ook vol op Renee zat) kon inhalen. Bij Charlotte hebben we geen vergelijkbaar datapoint.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #312 Gepost op: 21-02-2021, 09:20:45 »
Renée, die zit als enige op mol Charlotte!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #313 Gepost op: 21-02-2021, 09:25:34 »
Renée, die zit als enige op mol Charlotte!

Maar is dat niet vreemd? Charlotte molt nou niet bepaald subtiel. Wat prima is, maar het zou toch wel wat meer verdenkingen op moeten leveren?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #314 Gepost op: 21-02-2021, 09:27:37 »
Renée helaas.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #315 Gepost op: 21-02-2021, 09:36:46 »
Maar is dat niet vreemd? Charlotte molt nou niet bepaald subtiel. Wat prima is, maar het zou toch wel wat meer verdenkingen op moeten leveren?
Wij zien het natuurlijk allemaal vanuit een ander perspectief dan de kandidaten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #316 Gepost op: 21-02-2021, 09:38:30 »
Ja, die staan er soms helemaal met hun neus bovenop. Zoals Joshua die Charlotte onbegrijpelijke kliederwerkjes zag maken. Knap als ze daar als Mol mee weggekomen is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #317 Gepost op: 21-02-2021, 09:39:04 »
Ik gun het Rocky om deze game te winnen. Als Renée daadwerkelijk de mol is heeft ze haar al in de smiezen sinds moltainbiken.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #318 Gepost op: 21-02-2021, 10:51:35 »
Rocky verdenkt Renée al vanaf aflevering 1 en Charlotte verdenkt pas vanaf aflevering 4 Renée. Rocky heeft de beste papieren om te winnen en verdiend het ook!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [poll] Wie is de winnaar? [Was: wie is de afvaller?]
« Reactie #319 Gepost op: 21-02-2021, 11:42:13 »
Rocky denk ik ook.