Poll

Wie is NIET de Mol?

Charlotte
39 (28.3%)
Renée
17 (12.3%)
Rocky
82 (59.4%)

Totaal aantal stemmen: 103

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 27445 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2021, 17:39:38 »
Kan op basis van enkel geld verdienen nog echt niemand afschrijven op dit moment.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2021, 17:46:02 »
Misschien kun je de grootverdieners vast afschrijven?
Renee, rocky? Zou het echt jammer vinden als een can twee de mol is terwijl
Ze zoveel hebben binnengebracht (of niets gedaan hebben om het tegen te houden).
Josh heeft ook het nodige binnengebracht (escape en vlot).
Marije en charlotte bij de foto’s..
Blijft splinter over..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2021, 17:47:57 »
Omdat de ratio verdiend/niet verdiend zo klein is, is het voor mij niet significant genoeg nog.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2021, 18:54:56 »
Renee, rocky? Zou het echt jammer vinden als een can twee de mol is terwijl
Ze zoveel hebben binnengebracht
Wanneer heeft Renee dan ingebracht?

Dat besluit na Voorbeeld, de 700euro, wordt steeds gezegd. Maar kom op, ze staat daar voor de hele groep. Ze gaat nog zogenaamd kandidaats voor haarzelf ook. Als er een andere mol is had die echt wel op een ander moment de slag geslagen. Je gaat niet in de spotlights jezelf openbaren. Ik vind het mooi in de pas wat ze daar deed. En verder zie ik haar niks in de pot brengen. Het gemol is wat halfslachtig ja, maar die mollen zijn er ook.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2021, 18:55:23 »
Joshua en Rocky streep ik definitief af.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2021, 18:58:11 »
Citaat
Joshua en Rocky streep ik definitief af.

Daar kan ik me wel in vinden. De rest heeft allemaal dingen waarvan ik denk: waarom zou je het doen als mol?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2021, 20:22:03 »
Marije [Veels te fanatiek de laatste paar afleveringen]
Rocky [Brengt elke aflevering wel geld in de pot]
Joshua [Veel afvallers zitten op hem en hij brengt af en toe toch heel wat geld in de pot]

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2021, 20:43:34 »
Wanneer heeft Renee dan ingebracht?

Dat besluit na Voorbeeld, de 700euro, wordt steeds gezegd. Maar kom op, ze staat daar voor de hele groep. Ze gaat nog zogenaamd kandidaats voor haarzelf ook. Als er een andere mol is had die echt wel op een ander moment de slag geslagen. Je gaat niet in de spotlights jezelf openbaren. Ik vind het mooi in de pas wat ze daar deed. En verder zie ik haar niks in de pot brengen. Het gemol is wat halfslachtig ja, maar die mollen zijn er ook.

Dat besluit van 700 inderdaad en de 2000 die ze nooit in de pot had moeten laten komen bij het abseilen! Als ze rocky het geld had gegeven was er niets in de pot gekomen. En ze heeft geen molposities wat mij betreft, ook bij de escape room niets tegen gehouden en dus 500 mede binnen gebracht. Dan zou ze wel een slechte mol zijn ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2021, 20:50:12 »
Niet: Joshua, Rocky en Marije.

Marije zag ik voor afl. 4 nog wel als molkandidaat, maar als ze de mol zou zijn, heeft ze teveel kansen laten liggen in afl. 4 en dat geloof ik eigenlijk niet.
Joshua en Rocky al eerder afgestreept.

Vorige week heb ik trouwens ook op Renée gestemd als niet-mol, maar ik denk dat ik haar toch maar weer op het verdachtenlijstje ga zetten.  ::rofl:: Na Splinter.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2021, 21:52:53 »
Dat besluit van 700 inderdaad en de 2000 die ze nooit in de pot had moeten laten komen bij het abseilen! Als ze rocky het geld had gegeven was er niets in de pot gekomen. En ze heeft geen molposities wat mij betreft, ook bij de escape room niets tegen gehouden en dus 500 mede binnen gebracht. Dan zou ze wel een slechte mol zijn ;-)

Rocky besloot de verdeling van de kokers en er was geen tijd van overleg. Je ziet dit aan het shot waar bij het geven van de kokers de meeste kandidaten nog in exact dezelfde houding staan als vlak voor Rik aankondigde dat de koker moest worden doorgegeven. Wat had Renee hier moeten doen? Tegen Rocky zeggen ‘nee, geef me de andere koker’?

Als Renee de mol is, is ze wel best vaak de pas afgesneden en wordt ze erg door de groep verdacht, maar ik sluit het niet langer uit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2021, 00:07:34 »
Marije, Rocky, Renée en Splinter.

Marije zit op Charlotte. Rocky wil graag winnen en speelt zoveel mogelijk geld in de pot. Renée zie ik als volgende afvaller. En Splinter is te nerveus om de Mol te zijn.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2021, 01:20:20 »
Ik streep Marije, Joshua en Charlotte weg...

Ja, ik streep Rocky nog niet weg. Die had in één van haar biechten een zwak moment: "Ik wil zoveel mogelijk geld verdienen" terwijl ze heel even naar rechts kijkt... hetgeen wijst op dat je dan niet de waarheid spreekt.

Dit deed ene Rob Dekay precies hetzelfde... en we weten hoe dat afgelopen is..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2021, 12:06:33 »
Als ze rocky het geld had gegeven was er niets in de pot gekomen. En ze heeft geen molposities wat mij betreft, ook bij de escape room niets tegen gehouden en dus 500 mede binnen gebracht. Dan zou ze wel een slechte mol zijn ;-)
Ik zeg ook niet dat ze een hele goede mol is. Maar zoals Leendert al zei lag die 2000 geheel in handen van Rocky. En die escaperoom, ga maar na, alle 5 de vragen werden geleid door Charlotte. En het ging ook erg goed want ze zaten totaal fout. Komt Charlotte alleen bij stom toeval op 21 omdat ze vindt dat het alfabet 0 als getal heeft ::). Ja tegen zoveel stomheid kan je als mol niet vechten. Ik denk dat Renee echt dacht dat het de goede kant uitging: geen 500 voor de pot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2021, 13:18:13 »
Marije was toch de mol ?  ::)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2021, 16:27:29 »
Ik zeg ook niet dat ze een hele goede mol is. Maar zoals Leendert al zei lag die 2000 geheel in handen van Rocky. En die escaperoom, ga maar na, alle 5 de vragen werden geleid door Charlotte. En het ging ook erg goed want ze zaten totaal fout. Komt Charlotte alleen bij stom toeval op 21 omdat ze vindt dat het alfabet 0 als getal heeft ::). Ja tegen zoveel stomheid kan je als mol niet vechten. Ik denk dat Renee echt dacht dat het de goede kant uitging: geen 500 voor de pot.

Ehhmmm ze heeft zelf de jokers in handen van rocky gelegd, tijdens het abseilen hint ze al dat de jokers voor rocky zijn en dat ze zelf moet weten of ze ze deelt met renee. Oftewel, die jokers zijn voor rocky. Als mol stuur je hier allereerst op geld. Al ben ik het eens dat rocky al een besluit had genomen.
Die 500 escape room had ze dan echt anders moeten doen, ze heeft eigenlijk niets gedaan. En ze leek oprecht blij met de jokers.

Al met al denk ik daarom toch dat ze geen mol is, zo slecht voorbereid kun je toch niet zijn?

En in laatste aflevering ook geen inbreng, ze volgt.

Maar ik wil ook te graag dat ze het niet is, als mens leuk, als mol niet best..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2021, 21:33:05 »
Die kokers waren toch gekenmerkt?! Dus Rocky wist welke ze aan Renee wilde geven. Dat zei ze ook nog in de nabiecht. Heel verontwaardigd naar de andere abseilers: 'we zouden toch dit doen?!'

En Renee werd in de escaperoom gewoon verrast dat Charlotte met een idiote rekensom op het juiste antwoord kwam. Ik zag in geen van de 5 vragen dat Renee naar het goede uitging. Alles kwam vanuit Charlotte. Die hele hinkstapsprong maakt Charlotte zeker de mol niet, trouwens. Dus wie Charlotte nog verdacht, kijk nog even naar deze 5 antwoorden  :P :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2021, 21:47:41 »
En Renee werd in de escaperoom gewoon verrast dat Charlotte met een idiote rekensom op het juiste antwoord kwam. Ik zag in geen van de 5 vragen dat Renee naar het goede uitging. Alles kwam vanuit Charlotte. Die hele hinkstapsprong maakt Charlotte zeker de mol niet, trouwens. Dus wie Charlotte nog verdacht, kijk nog even naar deze 5 antwoorden  :P :o

Charlotte nam zeker het initiatief. Het kan zijn dat ze begon met het plan om Renee om haar vinger te winden, dat dat lukte, gaandeweg zag dat niemand aan het ontsnappen was, toen bedacht dat het wel handig was de jokers te pakken om de kans te vergroten dat abseilers voor de vrijstelling zouden gaan en uiteindelijk met een kromme redenering naar het juiste antwoord toerekende. Ik zou dat niet zo heel fraai vinden maar er zijn wel vreemdere dingen gebeurd.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2021, 22:18:57 »
Ik ben op een punt gekomen dat ik iedereen afstreep behalve Renee...  ::rofl::

Ben benieuwd of dat zaterdag veranderd.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2021, 14:44:01 »
Haha ja ik ook. Soms is 't gewoon makkelijk  ::hypocriet:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #119 Gepost op: 26-01-2021, 14:45:56 »
Ik hou het simpel en kijk naar wat ik als zwaarwegende onmolse acties beschouw.

Charlotte zou als Mol niet met een verkeerde redenering ontsnappen uit de escaperoom en 500 euro verdienen. (Ook  niet om jokers in het spel te brengen. Direct geen geld verdienen is wat de Mol volgens mij wil en bovendien blijft de verkeerdere redenering raar voor een Mol met voorkennis.)
Joshua zou als Mol niet uit de escaperoom ontsnappen en 500 euro verdienen en de opdracht met het vlot niet zo goed leiden dat de maximale 2000 euro verdiend werd
Marije zou als Mol niet én de foto-opdracht én de daaropvolgende vlot-opdracht in een sleutelpositie zo perfect doen
Renée zou als Mol prima zonder dat dat verdacht was als cameravrouw één geheime opdracht juist hebben kunnen noemen waardoor er bij de rondleiding minder verdiend zou zijn geworden
Rocky zou als Mol niet de koker met geld hebben afgestaan waardoor de kans op geld uit de pot verkeken was (en er uiteindelijk zelfs 2000 euro verdiend werd)

Alleen voor Splinter kan ik niet iets soortgelijks bedenken.